Praha všeobecně

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Saljack »

Zajímal by mě jediný rozumný důvod proč by tam někdo, kdo tam nebydlí měl jel autem? Jako chápu, že třeba pro nemohoucího tam může jet taxi (je ovšem otázka, zda se tam vůbec bydlet dá pokud nejsem schopný nastoupit na tramvaj). Možná mi něco pořád uniká. Už dnes se tam stejně zaparkovat nedá.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Lynx »

ElWapp píše:Já teda nechci vstupovat do toho, jestli tam a tam auta patří nebo ne, do centra zas tak nejezdím a je mi to vlastně celkem jedno. Ale z dopravně inženýrského hlediska, na jaký okruh se tady má čekat, než se nějaká změna udělá (nebo neudělá)? Kolem nejstarší části Prahy máme magistrálu, Ječnou a Blanku se Strahovským tunelem a už nikdy nic víc tady postaveno nebude, takže argument čekání na okruh nechápu.
Viděl jsem kdysi plány tunelu souběžně s Vltavou, který by suploval pravobřežní nábřeží (to co je nyní aktivisticky uzavíráno). Ale reálnost realizace je asi opravdu hodně nepravděpodobná.
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od kot »

Saljacku, jen tak namátkou : nejbližší příbuzenstvo jede na návštěvu např. svých rodičů. Tedy podle tebe tam autem jet nesmí...
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Mike »

Saljack píše:Zajímal by mě jediný rozumný důvod proč by tam někdo, kdo tam nebydlí měl jel autem? ...
ony tam jsou i třeba provozovny a v těch je potřeba i nějaká údržba - světly počínaje a klimajednotkami konče
možná máte představu z filmů s radou Vacátkem, že si to holt firma naloží na dvoukolák a z Karlína tam přijede po pěší zóně...
tak to jsem zvědav 8-)
mám jednoho klienta v Michalské ( to je ta s tím báječným sloupkem )
a od něj teď musím přes Malou stranu, ačkoli donedávna jsem prostě odbočil na nábřeží a emisně opustil centrum.
ale možná tam má opravdu vzniknout skanzen bez života s doporučím pro případného zabloudivšího turistu, že sodovku si přeci má dojet koupit metrem na Anděl :kladivo:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Lenny »

A co teprve lešenáři, co tam jedou stavět lešení kolem fasády, 15 tun materiálu nosit někde z předměstí. To se majitelé vůbec nedoplatí. :lol:
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od kyk »

Mě by zajímalo kolik lidí u nábřeží bydlí, tedy komu by se vlastně ulevilo.
Celé je to imho jen plnění mokrých snů politiků z 'Praha sobě' - nomen omen.
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Saljack »

Tak to je asi jasné, že údržba, zásobování atp. by dostali výjimku, ale tomu by přece jednosměrky vůbec nevadili. Ale kolik tam takové dopravy bude?
kot píše:Saljacku, jen tak namátkou : nejbližší příbuzenstvo jede na návštěvu např. svých rodičů. Tedy podle tebe tam autem jet nesmí...
Tohle mi právě příjde jako totální nesmysl a zajímalo by mě kolik těhle případů bude. Proč by tam mělo jet autem až k nim? On je na to nějaký zákon? Jak tam jezdí nyní? Tam hodinu bloudí, než najdou místo na zaparkování a pak stejně stojí úplně jinde?
A u lidí co tam pracují, vůbec nevidím důvod, proč by tam měli jezdit auty.
MPMP
Příspěvky: 3277
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od MPMP »

2Saljack: tady se prostě neshodneme. Ptáte se "proč by tam měli jezdit auty" lidi, co tam nebydlí. Těch případů je víc, jen namátkou:
- příbuzní
- návštěva přátel (třeba s malými dětmi)
- jakékoli aktivity, kdy přijedu z jednoho konce Prahy a odjíždím na druhý - ne každá cesta po Praze je jednoúčelová. Vy jste nikdy po městě necestoval přes více míst, vždycky jedete jen na jedno místo a hned zase zpátky?

Osobně do vymezené oblasti pravidelně nejezdím vůbec (ani autem, ani MHD), ale pokud jsem nucen tam jednou za čas být, snažím se dojet autem co nejblíže - a to právě proto, že to není akce "tam a domů", ale mám těch zastavení více. A není nic lepšího, než po práci (kancelář na jednom konci Prahy) jet něco někam vyřizovat (cesta 30-40 min.) a pak se vracet pro auto (dalších 40 min.), abych jel přes celé město (pardon "kolem celého města") domů, když to šlo vzít "jedním vrzem", celé za cca hodinu.

A "proč bych měl jet k rodičům autem až tam"? Zkuste mi spíš odpovědět, proč bych tam autem jet neměl. Protože "in trendy" v zakazování IAD? Protože "tak je to správné"? Protože ... (proč vlastně)? Sám píšete, že takových případů nebude mnoho. Ale protože Vám vadí nejakých 5% tranzitu (dle zde uvedených čísel), tak vylejete s vaničkou i dítě a odepíšete rezidenty, kteří nežijí ve své bublině a světe div se, hodlají se setkávat s lidmi i jinak než virtuálně po internetu.

A poznámka o parkování mi přijde naprosto mimo. Pokud (jak Vy říkáte) se tam nedá zaparkovat už ani dnes, tak to může znamenat, že tam stejně dneska nikdo nejezdí (protože tam nezaparkuje), proč to tedy direktivně zakazovat i těm, kteří tam zaparkovat mohou nebo umějí? Co to přinese jiného, než pouze asdministrativní zákaz, který zkomplikuje mobilitu "neprivilegovaných"?
Pokud jedu někam, kde nejde zaparkovat, jedu MHD už dnes. Nebo si snad myslíte, že tam někdo jede jen proto, aby se projel a odjel zaparkovat na předměstí?
Tomáš Němec
Příspěvky: 395
Registrován: 19.10.2009 9:21:32

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Tomáš Němec »

MPMP píše:.... Ale protože Vám vadí nejakých 5% tranzitu (dle zde uvedených čísel), tak vylejete s vaničkou i dítě ....?
Abychom ta uvedená čísla správně chápali:
5% tranzitu vypadá jako zanedbatelná část, ale dle informací z článku tvoří celou 1/3 veškeré automobilové dopravy (automobilová zdroj-cílová v oblasti tvoří 10%). Zbylých 85% cestujících tudy projíždí v tramvajích.
Na silnici je velmi znát, pokud intenzita poklesne i jen o 10%, kolony většinou zmizí. A tady by mohlo zmizet až 33%...
Tím nechci nijak obhajovat navržená opatření ani uvedená čísla (snad jsou správná)
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Geo »

Saljack píše:Zajímal by mě jediný rozumný důvod proč by tam někdo, kdo tam nebydlí měl jel autem?
To z podstaty nesmyslna otazka, protoze ji klades ve spoleconosti, jejiz beznou soucasti je IAD. Odpoved na ni je stejna jako na otazku, proc by vubec v CR mel nekdo jezit autem, nekam, kde nebydli.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od jozka »

A tady by mohlo zmizet až 33%...
Dabel je ukryt v detailu. Tech 33% nezmizi. Ony se presunou.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Bobek »

Geo píše:
Saljack píše:Zajímal by mě jediný rozumný důvod proč by tam někdo, kdo tam nebydlí měl jel autem?
To z podstaty nesmyslna otazka, protoze ji klades ve spoleconosti, jejiz beznou soucasti je IAD. Odpoved na ni je stejna jako na otazku, proc by vubec v CR mel nekdo jezit autem, nekam, kde nebydli.
Odpověď na ni je právě stejně nejednoznačná, jako v případě jakéhokoliv jiného zákazu vjezdu/průjezdu (ostatně nejen těch), a že jich na světě je. Kudy se ta hranice "namaluje" je čistě společenská a v důsledku tedy politická otázka.

Pokud někoho trápí hlavně rezidenti - průjezd jen pro ně je technicky řešitelný, založit to na databázi držitelů parkovacích oprávnění pro P1 by neměl být problém a fyzicky tam stejně pořád musí projet tramvaj. Je ale otázka, jestli by to pak jaksi nemělo jen marginální efekt.
jozka píše:
A tady by mohlo zmizet až 33%...
Dabel je ukryt v detailu. Tech 33% nezmizi. Ony se presunou.
Z velké většiny ano, ale neznamená to nutně, že jen jinde přibude stejné množství aut. Část lidí třeba dojde k závěru, že když už musí odpoledne do centra, tak se pak nemusí vracet do kanceláře pro auto, ale že už tam může jet ráno jinak, žejo. :)

Jinak třetina (což se mi nezdá pravděpodobné) by byla opravdu zatraceně hodně, to je přibližně rozdíl mezi průměrem pracovních dní a nedělí.
Království a půl princezny za 511.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od jozka »

Z velké většiny ano, ale neznamená to nutně, že jen jinde přibude stejné množství aut. Část lidí třeba dojde k závěru, že když už musí odpoledne do centra, tak se pak nemusí vracet do kanceláře pro auto, ale že už tam může jet ráno jinak, žejo.
Ano, protoze nekdo jiny (urad, politik, vy...) vite vzdycky lip, jak by to lidi meli delat a jak je to pro ne lepsi. Proste to doted delali schvalne tak, aby to meli slozitejsi, pracnejsi a drazsi. Miluju tyhle lidi...
MPMP
Příspěvky: 3277
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od MPMP »

Bobek píše:Z velké většiny ano, ale neznamená to nutně, že jen jinde přibude stejné množství aut. Část lidí třeba dojde k závěru, že když už musí odpoledne do centra, tak se pak nemusí vracet do kanceláře pro auto, ale že už tam může jet ráno jinak, žejo. :)
Pokud jste v situaci, že cesta "domov - kancelář" (a zpět) trvá ve špičce autem 40 minut a hromadnou dopravou 80 minut, mimo špičku potom autem 25 minut a hromadnou dopravou 90-100 minut, tak opravdu nevím, jak mě chcete přesvědčit o tom, abych "tam jel ráno jinak".
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Saljack »

MPMP píše:
Bobek píše:Z velké většiny ano, ale neznamená to nutně, že jen jinde přibude stejné množství aut. Část lidí třeba dojde k závěru, že když už musí odpoledne do centra, tak se pak nemusí vracet do kanceláře pro auto, ale že už tam může jet ráno jinak, žejo. :)
Pokud jste v situaci, že cesta "domov - kancelář" (a zpět) trvá ve špičce autem 40 minut a hromadnou dopravou 80 minut, mimo špičku potom autem 25 minut a hromadnou dopravou 90-100 minut, tak opravdu nevím, jak mě chcete přesvědčit o tom, abych "tam jel ráno jinak".
Pokud tam máte kde zaparkovat na soukromém stání, tak v pořádku, pokud ne tak určitě musíte připočíst další čas na hledání parkovacího místa. Pro mě je to sice divné mít kancelář v centru a nevyužívat hromadnou dopravu. Pak je ještě otázka, zda by nebylo výhodnější dojet autem někam a odtud dojet hromadnou dopravou do centra (neříkám, že to vždy jde, že v Praze to funguje). Podle časů předpokládám, že budete bydlet za Prahou nebo na jejím úplném okraji.
MPMP
Příspěvky: 3277
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od MPMP »

Saljack píše:
MPMP píše:
Bobek píše:Z velké většiny ano, ale neznamená to nutně, že jen jinde přibude stejné množství aut. Část lidí třeba dojde k závěru, že když už musí odpoledne do centra, tak se pak nemusí vracet do kanceláře pro auto, ale že už tam může jet ráno jinak, žejo. :)
Pokud jste v situaci, že cesta "domov - kancelář" (a zpět) trvá ve špičce autem 40 minut a hromadnou dopravou 80 minut, mimo špičku potom autem 25 minut a hromadnou dopravou 90-100 minut, tak opravdu nevím, jak mě chcete přesvědčit o tom, abych "tam jel ráno jinak".
Pokud tam máte kde zaparkovat na soukromém stání, tak v pořádku, pokud ne tak určitě musíte připočíst další čas na hledání parkovacího místa. Pro mě je to sice divné mít kancelář v centru a nevyužívat hromadnou dopravu. Pak je ještě otázka, zda by nebylo výhodnější dojet autem někam a odtud dojet hromadnou dopravou do centra (neříkám, že to vždy jde, že v Praze to funguje). Podle časů předpokládám, že budete bydlet za Prahou nebo na jejím úplném okraji.
A kdo říká, že ta kancelář je v centru. nejsem blázen, abych jezdil denně do centra autem.
Naopak, ta kancelář je na okraji města, poroto jsem psal "jet do centra a pak se VRACET PRO AUTO na druhý konec města. ;) "
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od ElWapp »

K tématu bych měl jeden dotaz. Jak dopravu v oblasti řešit? Jeden extrém je vjezd aut defacto zakázat. Ponechání stávajícího stavu ale taky není optimální řešení, kolony aut zdržují hromadnou dopravu a parkování pro rezidenty je málo. Jaké jsou další varianty? Stavba podzemních garáží? Nějaké dílčí přesměrování dopravy (pro zajištění plynulosti tramvají)? Mýto? Nebo se smířit s tím, že současný stav je nejlepší z možných řešení?
kollma
Příspěvky: 218
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od kollma »

Podle mě by pomohlo mít průjezd přes Křížovnické náměstí jen na povolení (třeba pro rezidenty a zásobování), a případně i něco podobného na Malé Straně. Ale pokud někdo jede např. z Podolí do Holešovic, tak přes centrum vážně nemusí, ale teď to je někdy i ta nejrychlejší cesta...
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Geo »

ElWapp píše:Ponechání stávajícího stavu ale taky není optimální řešení
Co kdyz je? Co kdyz proste v soucasne dobe neni lepsi reseni?
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od mts »

to elwapp: pomerne ferove reseni je volny vjezd pro auta s mistne nulovymi emisemi (tj. v realu elektro) a pro ostatni myto odstupnovane podle toho jakou EU normu plni jeho auto. Pro mistni i nemistni stejne. Mesto by melo zapracovat na moznostech nabijeni v predmetne oblasti. Ale postavit to na trznich zakladech – ne aby se za penize danovych poplatniku stavely nabijecky zdarma pro mistni…
Beekee
Příspěvky: 144
Registrován: 11.10.2019 0:03:50

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Beekee »

to mts: presne o kolik mene blokuje vozidlo s mistne nulovymi emisemi MHD nez jakekoliv jine?

jinak me se ten zakaz prujezdu libi. vjezd je volny, jen musis nazpet. zadna diskriminace, snadno vymahatelne.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Bobek »

Jak už to dneska občas chodí, odnesla si z toho část p.t. obecenstva právě takový kousek, který jim potvrdí jejich světonázor. :)

Jozko, napadlo tě třeba někdy, že co je jednoduché a pohodlné pro tebe působí nepohodlí a komplikace někomu jinému? Připomínám, bavíme se tu o (ne)nábřežích a okolních oblastech, kde se lidi výrazně víc pohybují jiným způsobem, než autem. Určitě netrpím dojmem, že to bude lepší pro všechny, ani nepovažuju svůj názor za jediný správný, proto taky kruci ve svém příspěvku chodím po špičkách a smolím se s pochybnostmi (úsek dopravního inženýrství tuším dostal na tohle téma nějaké zadání, tak snad z něj taky něco vypadne), ale pak bych taky ocenil lepší zpětnou vazbu, než "vy mi chcete něco rozkazovat". Hele, já jsem dokonce takovej blbec, že do práce jezdím tramvají a autobusem, i když bych to měl autem o polovinu rychlejší, ale prostě mi to nedá. Aspoň si u toho taky trochu protáhnu šunky (poslední měsíce teda z nějakých záhadných důvodů stejně hlavně dřepím doma).

Stejně tak nikoho nenutím, aby jezdil do kanceláře veřejnou dopravou, jen se na daném příkladu (kolegu MPMP jsem zneužil, protože šel zrovna kolem :)) snažím demonstrovat, proč se ta doprava nemusí nezbytně jen vyboulit v autech na jiném místě. Je jasné, že s konkrétními vstupními parametry to těžko vyjde, ale kolik lidí, tolik variant parametrů. A divili byste se, kolik lidí ani nenapadne, že by se tam (vlastně kamkoliv) mohli dopravit jinak.

Jak už tu padlo, prostor je ve městě dost omezený zdroj a když jedeme autem - ano, i já to někdy dělám - tak ho prostě potřebujeme hodně. Kupodivu i v parkování jsou problémy spíš s tím, že lidi jsou holt vopice líný a k tomu škudlí, ale mít místo vždycky přesně tam, kde potřebuju (a nejlíp zadarmo) dost dobře nejde.

Jsem pochopitelně velmi pro, aby jednak dojíždějící měli víc příčetných možnosti, jak se do města dostat civilizovaným způsobem i bez auta, jednak pro ty ostatní připravit důstojné kapacity záchytných parkovišť na páteřní dopravě. Je dost velkou chybou v podstatě všech politických reprezentací Prahy a Zápraží bez výjimky, že to pořád vypadá, jak to vypadá, i když třeba kdo je někde u kolejí, je na tom dneska dost slušně (a mj. jde taky o promarněnou příležitost využití různých EU fondů, jakkoliv to tam komplikoval hospodářský efekt Prahy). Určitě jsem to tu někde psal, poplatky z městského parkování bych místo rozpouštění v rozpočtech magistrátu i "malých" radnic zafixoval na tyhle účely, jakkoliv je to vzhledem k částkám spíš symbolické.

ElWapp, mts: upřímně, pokud zavírat Křižovnickou, pak si myslím, že je nezbytné současně zaříznout i druhý břeh. A pokud uzavřít jen jeden, tak spíš Karmelitskou, jezdí tam víc tramvají a i náhradní varianty přístupu jsou horší.

Omlouvám se všem, je to dlouhý.
Království a půl princezny za 511.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Mike »

mts píše:to elwapp: pomerne ferove reseni je volny vjezd pro auta s mistne nulovymi emisemi (tj. v realu elektro) a pro ostatni myto odstupnovane podle toho jakou EU normu plni jeho auto. …
a bude se zohledňovat DieselGate software nebo ne ;)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Anonym
Příspěvky: 808
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Anonym »

Občas jezdím Smíchov - Strossmayerák. Pokud je kolona na magistrále, tak volím cestu přes Smetanovo nábřeží a nejsem sám.
Řešení to moc nemá. Pokud se zakáže průjezd, tak se ještě zhorší situace na již kapacitně přetížených objízných trasách (tunely, magistrála, Ječná, Resslova), ale zlepší se průjezd tramvají.
Pokud se to nechá jak je to teď, tak si občas tramvaj chvilku postojí v koloně. Na pravé straně Vltavy ale zdržení tramvají není žádná tragédie. Tramvaj tam má kromě kousku u Křižovnického náměstí vlasní pruhy.
A pro chodce a cyklisty by byla dobrá nějaká plovoucí lávka od Platnéřské po Novotného lávku nebo i dál na jih. Pasáž mezi Křižovnickým náměstím a Novotného lávkou je úděsná. Pro cyklisty je celý úsek také nevhodný.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od jozka »

Jozko, napadlo tě třeba někdy, že co je jednoduché a pohodlné pro tebe působí nepohodlí a komplikace někomu jinému?
Jenze o tom rec jaksi nebyla, Bobku.
Část lidí třeba dojde k závěru, že když už musí odpoledne do centra, tak se pak nemusí vracet do kanceláře pro auto, ale že už tam může jet ráno jinak, žejo.
Odpovědět

Zpět na „Praha“