Praha všeobecně
-
- Příspěvky: 957
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Praha všeobecně
Jak vyplynulo z diskuse v jiném vláknu, není problém parkovat v pravém jízdním pruhu u čtyřpruhu, pokud se nejedná o radiálu, okruh (Podolské nábř.).
Pojďme takto zkulturnit i Patočkovu a všechny ostatní neokružní vícepruhy. Ušetří se stovky milionů, ne-li miliardy za parkoviště P+R, zklidní se doprava a díky nižší propustnosti bude rychlejší jet po těchto komunikacích na kole i bez potřeby malování extra pruhu pro pumpičky. Modré zóny ať si mastňáci platí sami.
( )
Pojďme takto zkulturnit i Patočkovu a všechny ostatní neokružní vícepruhy. Ušetří se stovky milionů, ne-li miliardy za parkoviště P+R, zklidní se doprava a díky nižší propustnosti bude rychlejší jet po těchto komunikacích na kole i bez potřeby malování extra pruhu pro pumpičky. Modré zóny ať si mastňáci platí sami.
( )
Re: Praha všeobecně
Mohl bych poprosit o odkaz na ten prispevek, na ktery kyk reaguje? Nepostrehl jsem, ze by nekdo chtel na Patockove ubirat pruhy.
Re: Praha všeobecně
Mě teda taky cyklopruhy v Patočkově nepřijdou jako tak blbej nápad. Rozhodně je to PRO zlepšení bezpečnosti a negativum nevidím žádné, viz videa, která k tomu slouží jako důkaz.
Re: Praha všeobecně
Jedno negativum bych viděl: z příspěvku jsem pochopil, že se nejedná o "cyklopruh", tedy, že auta do něj mohou zasahovat. To se pozná podle toho, že není označený na svislých značkách a možná i podle toho, že piktogram cyklisty není na červeném podkladu.
Jinak je ale tento prostor oddělen stejnou "silnou" přerušovanou čárou jako plnohodnotný cyklopruh a navíc nikdo tento element na ulici ještě neviděl a tudíž ho nezná. (Možná jsem něco zaspal, ale dodnes jsem nevěděl, že "něco takového existuje"). Nechci vidět, co by se dělo v reálu a jak by se zachovali řidiči náklaďáků. Troufám si tvrdit, že nadpoloviční většina z nich by zasahovala spíš do toho levého pruhu (přes slabou přerušovanou), než do nové cyklistické oblasti (přes silnou přerušovanou).
Před zavedením by to chtělo trochu osvěty!
Jinak je ale tento prostor oddělen stejnou "silnou" přerušovanou čárou jako plnohodnotný cyklopruh a navíc nikdo tento element na ulici ještě neviděl a tudíž ho nezná. (Možná jsem něco zaspal, ale dodnes jsem nevěděl, že "něco takového existuje"). Nechci vidět, co by se dělo v reálu a jak by se zachovali řidiči náklaďáků. Troufám si tvrdit, že nadpoloviční většina z nich by zasahovala spíš do toho levého pruhu (přes slabou přerušovanou), než do nové cyklistické oblasti (přes silnou přerušovanou).
Před zavedením by to chtělo trochu osvěty!
Re: Praha všeobecně
Ano, je to nova vec, prvne ve vyhlasce 294/2015 a navrhuje se podle novych tp179 (doporucuji kouknout na pjpk.cz, ty obrazky jsou celkem nazorne). Vyznaceni je tenkou prerusovanou carou, na rozdil od klasickych cyklopruhu. Funkce je v podstate podobna jako do ted mely piktokoridory.
K videni v Praze napr. na Florenci pod magistralou a v Hlubocepich pod zeleznicni estakadou.
Souhlasim, ze osvetu by to chtelo. A zacal bych u Dolinka a starosty P6.
Byl by takovy medialni odpor i kdyby se tam vyznacily piktokoridory?
K videni v Praze napr. na Florenci pod magistralou a v Hlubocepich pod zeleznicni estakadou.
Souhlasim, ze osvetu by to chtelo. A zacal bych u Dolinka a starosty P6.
Byl by takovy medialni odpor i kdyby se tam vyznacily piktokoridory?
Re: Praha všeobecně
Pozor, Patočkova je značena jako okruh (Pražský okruh), takže parkovat se nesmíkyk píše:Jak vyplynulo z diskuse v jiném vláknu, není problém parkovat v pravém jízdním pruhu u čtyřpruhu, pokud se nejedná o radiálu, okruh (Podolské nábř.).
Pojďme takto zkulturnit i Patočkovu a všechny ostatní neokružní vícepruhy. Ušetří se stovky milionů, ne-li miliardy za parkoviště P+R, zklidní se doprava a díky nižší propustnosti bude rychlejší jet po těchto komunikacích na kole i bez potřeby malování extra pruhu pro pumpičky. Modré zóny ať si mastňáci platí sami.
( )
https://www.google.cz/maps/@50.0864702, ... 312!8i6656
Re: Praha všeobecně
Za tu "silnou přerušovanou" se omlouvám. přišla mi tak z těch obrázků. Takže není oddělen silnou, ale "stejnou jako jízdní pruhy". Je to tak? Pak ale evokuje "jízdní pruh" a bude to matoucí v tom smyslu, že "na zemi" budou pruhy 3, zatímco "na značkách" jen 2 (nebo snad ne?).ElWapp píše:Ano, je to nova vec, prvne ve vyhlasce 294/2015 a navrhuje se podle novych tp179 (doporucuji kouknout na pjpk.cz, ty obrazky jsou celkem nazorne). Vyznaceni je tenkou prerusovanou carou, na rozdil od klasickych cyklopruhu. Funkce je v podstate podobna jako do ted mely piktokoridory.
Přijde mi to přinejmenším "podivné. Stejně jako mám stále problém s "plnohodnotým jízdním pruhem" na svislých značkách pro cyklopruh (na značce široký, na zemi úzký), tady je to taky "nějaké divné" - na zemi je úzký pruh a na značce "nic".
Re: Praha všeobecně
Už je to offtopic...
Rozdíl mezi podélnou čarou mezi pruhy pro auta a ochranným cyklopruhem je v délkách čar a mezer, viz třeba TP 179 obr. 10. Myslím že to nejde splést, stejně jako parkovací pruh si taky s jízdním pruhem nespletete. Je to o zvyku, ale k tomu se to musí dostat do povědomí řidičů a začít vyznačovat.
Ochranný cyklopruh je součástí jízdního pruhu, ve kterém je vyznačen (obr. 27). Je to "upgrade" původního využití piktokoridoru, který se nyní bude moci využívat i tam, kde by se dříve šířkově nevešel, pro upozornění na provoz cyklistů.
Svislé značení, kde je cyklopruh stejně široký jako běžný pruh, se mi taky moc nepozdává, nicméně slyšel jsem o nějaké výhledové vizi, že v jednoduchých situacích by se používala jen kulatá značka C8a (podobně jako v Německu). Hned tak to ale nebude
Rozdíl mezi podélnou čarou mezi pruhy pro auta a ochranným cyklopruhem je v délkách čar a mezer, viz třeba TP 179 obr. 10. Myslím že to nejde splést, stejně jako parkovací pruh si taky s jízdním pruhem nespletete. Je to o zvyku, ale k tomu se to musí dostat do povědomí řidičů a začít vyznačovat.
Ochranný cyklopruh je součástí jízdního pruhu, ve kterém je vyznačen (obr. 27). Je to "upgrade" původního využití piktokoridoru, který se nyní bude moci využívat i tam, kde by se dříve šířkově nevešel, pro upozornění na provoz cyklistů.
Svislé značení, kde je cyklopruh stejně široký jako běžný pruh, se mi taky moc nepozdává, nicméně slyšel jsem o nějaké výhledové vizi, že v jednoduchých situacích by se používala jen kulatá značka C8a (podobně jako v Německu). Hned tak to ale nebude
Re: Praha všeobecně
Ale jo, rozdíly tam jsou. Já to beru z pohledu "obyčejného řidiče", který vůbec neví, že něco jako TPxxx existuje a rozhodně to nebude hledat v nějakém stostránkovém dokumentu. Prostě uvidí přerušovanou čáru vyznačující jízdní pruh a podle toho se zachová.
A vzhledem k tomu, že mediální masáž je nyní směrována většinou na podporu cyklistiky, tak se tomu "cyklopruhu" raději vyhne. (Aspoň tak to cítím já).
Jednoznačně souhlasím, že je třeba to začít vyznačovat, ale s tím, že ruku v ruce s takovouto novinkou (a novinka to je řádná - "jízdní pruh", co pruhem vlastně není) je třeba lidem nějak "vtlouct do hlavy" co to znamená a ne to "vyplácnout" na jednu z nejzatíženějších ulic metropole a doufat, že si to všichni najdou na x-té stránce nějakých TPxxx.
A vzhledem k tomu, že mediální masáž je nyní směrována většinou na podporu cyklistiky, tak se tomu "cyklopruhu" raději vyhne. (Aspoň tak to cítím já).
Jednoznačně souhlasím, že je třeba to začít vyznačovat, ale s tím, že ruku v ruce s takovouto novinkou (a novinka to je řádná - "jízdní pruh", co pruhem vlastně není) je třeba lidem nějak "vtlouct do hlavy" co to znamená a ne to "vyplácnout" na jednu z nejzatíženějších ulic metropole a doufat, že si to všichni najdou na x-té stránce nějakých TPxxx.
Re: Praha všeobecně
TP jsou samozřejmě pro projektanty a nikoliv pro řidiče, souhlasím že tady chybí nějaký "osvětový" materiál pro širokou veřejnost. Třeba v těch Hlubočepích se k tomu použila značka:
https://mapy.cz/zakladni?x=14.3983383&y ... tch=-0.087
ale tohle není zdaleka jediná změna, která se ve vyhlášce a zákonu od 2016 objevila. Dál je tam třeba sdružený přechod s přejezdem pro cyklisty, cyklistické zóně (o které sám arch. Cach řekl, že by bylo lépe, kdyby nikde nevznikla), možnosti povolit vjezd cyklistů na chodník a to nemluvím o změně rychlostních silnic na dálnice.
Třeba ta osvěta někdy přijde.
Mimochodem, teď je ochranný cyklopruh i na Veletržní směrem z kopce. Do kopce je klasický vyhrazený cyklopruh.
https://mapy.cz/zakladni?x=14.3983383&y ... tch=-0.087
ale tohle není zdaleka jediná změna, která se ve vyhlášce a zákonu od 2016 objevila. Dál je tam třeba sdružený přechod s přejezdem pro cyklisty, cyklistické zóně (o které sám arch. Cach řekl, že by bylo lépe, kdyby nikde nevznikla), možnosti povolit vjezd cyklistů na chodník a to nemluvím o změně rychlostních silnic na dálnice.
Třeba ta osvěta někdy přijde.
Mimochodem, teď je ochranný cyklopruh i na Veletržní směrem z kopce. Do kopce je klasický vyhrazený cyklopruh.
Re: Praha všeobecně
Zaslechl jsem informaci o opravách silnice 7 ve směru od letiště na Kladno. Máte o tom někdo bližší informace, to se opět bude opakovat zácpy jako loni co? https://www.planetacestovani.cz/uzavirka-letiste-praha/
Re: Praha všeobecně
To jsem jen zacal jezdit ve spatnou dobu, nebo je ted Praha zaseka vice nez byva zvykem...?
Re: Praha všeobecně
michal: včera, dnes, totál děs, toto fakt zvykem nebývá. Nechápu, že ti lidi do té káry vlezou i když vědí co se všude děje. Na kole Podolí - Žižkov 17min. Žižkov - Kampa 12min. Dnes letiště - Žižkov autem 50min. Extrém. A to fakt vím kudy nejezdit.
- Přílohy
-
- 006.JPG (95.39 KiB) Zobrazeno 8902 x
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Praha všeobecně
Zacalo osklive pocasi. Az zacne snezit, tak to zase opadne.
Re: Praha všeobecně
Jako každý podzim.michal píše:To jsem jen zacal jezdit ve spatnou dobu, nebo je ted Praha zaseka vice nez byva zvykem...?
Království a půl princezny za 511.
Re: Praha všeobecně
Jak už bylo řečeno - nastaly deště a lidé vytáhli 4-kolové deštníky.
Ještě ohledně parkování - minulý čtvrtek jsme byli s manželkou na koncertu N. Cave v O2 aréně a protože jsem z HK, hledal jsem možnost parkování u arény. Parkoviště pod ní už bylo plné a tak jsem stál kousek dál u Lidlu. Co mě ale zaujalo, byly závory u vjezdu na parkoviště jak u Lidlu (já stál na straně bez závor) tak u Jysku kousek od Balabenky. Lidl zavíral cca ve 21:00 a závora u vjezdu zůstala otevřená. Nevíte někdo, jestli se tyhle závory na noc zavírají nebo jestli jsou jen instalovány pro budoucí použití?
Ještě ohledně parkování - minulý čtvrtek jsme byli s manželkou na koncertu N. Cave v O2 aréně a protože jsem z HK, hledal jsem možnost parkování u arény. Parkoviště pod ní už bylo plné a tak jsem stál kousek dál u Lidlu. Co mě ale zaujalo, byly závory u vjezdu na parkoviště jak u Lidlu (já stál na straně bez závor) tak u Jysku kousek od Balabenky. Lidl zavíral cca ve 21:00 a závora u vjezdu zůstala otevřená. Nevíte někdo, jestli se tyhle závory na noc zavírají nebo jestli jsou jen instalovány pro budoucí použití?
Re: Praha všeobecně
Na úřední desce s datem 1.11. visí návrh úprav MÚK Vltavská.
http://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/magi ... ranavel=15
http://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/magi ... ranavel=15
Re: Praha všeobecně
A ještě přidávám typické ráno všedního dne na Letňanech: https://www.youtube.com/watch?v=WVUV9fJFiGU
Re: Praha všeobecně
ad Vltavska
Za tohle by mel nekdo dostat cezenej vzduch bez moznosti podminky. Z jinak relativne bezproblemove krizovatky udelat soubor pasticek, na to musi bejt jeden fakt myslivna.
Jen tak zbeznym pohledem... pripojovak a odbocovak mezi Hlavkovym mostem a nabrezim z pulky zavrit srafami a balisetami, poslat cyklisty mezi auta sjizdejici z mostu (vedle maji znacenou cyklostezku!)... a to jsem to nestudoval cele, na zkazene rano mi staci prvni tri situacky.
Za tohle by mel nekdo dostat cezenej vzduch bez moznosti podminky. Z jinak relativne bezproblemove krizovatky udelat soubor pasticek, na to musi bejt jeden fakt myslivna.
Jen tak zbeznym pohledem... pripojovak a odbocovak mezi Hlavkovym mostem a nabrezim z pulky zavrit srafami a balisetami, poslat cyklisty mezi auta sjizdejici z mostu (vedle maji znacenou cyklostezku!)... a to jsem to nestudoval cele, na zkazene rano mi staci prvni tri situacky.
Re: Praha všeobecně
To jeste jde, ja jel z Uhelnaku na Karlak taxikem pul hodiny...monin píše:Dnes letiště - Žižkov autem 50min. Extrém. A to fakt vím kudy nejezdit.
Re: Praha všeobecně
Kdybych jel jako cyklista od Štvanice, měl bych hodně sevřenou pr.... a silně tlukoucí srdce. Vždyť tam toho cyklistu přejedou. Nebo jestli se nejedná o záměrnou likvidaci cyklistů
Re: Praha všeobecně
ad Vltavska: Zlikvidovat vše, co funguje a místo toho nasrat věci, které nikdo nepotřebuje. Obnova Libenského nebo Hlávkova mostu nikde, tak místo toho přestříkáme čáry.. Ach jo...
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: Praha všeobecně
Petanecek: no a ne? I ti mladí musí vidět na vlastní oči, jak to fungovalo v tom našem tehdejším reálném socialismu a jak jsme budovali světlé zítřky.. Mikulik: prostě zavřeš oči a šlapeš co to dá..
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Praha všeobecně
Připojení od Argentinské na most a odpojení z mostu směr Argentinská budou pro cyklisty místa o hubu.
A ještě víc o hubu to tam je teď, když tam žádnej ochrannej pruh ani cyklopruh neni.
Spíš se ale děsím kolon od Argentinské na most.
A ještě víc o hubu to tam je teď, když tam žádnej ochrannej pruh ani cyklopruh neni.
Spíš se ale děsím kolon od Argentinské na most.
Re: Praha všeobecně
Je nejaka sance na zmenu? Nebo to je jen predhozena kost a nazdar? Proc vlastne vyzenou cyklisty ze stezky a natlaci je mezi auta?
Jako ten prechod od KD na most pochopim i kdyz vim, ze prinese komplikace. Ale co za pozitiva maji prinest ty dve zmeny, co jsem nadhodil, to fakt nechapu.
Jako ten prechod od KD na most pochopim i kdyz vim, ze prinese komplikace. Ale co za pozitiva maji prinest ty dve zmeny, co jsem nadhodil, to fakt nechapu.