Praha všeobecně

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od pivko »

A ten mi už taky pije krev. Jako boj proti odrbávačům turistů dobrý, ale nějak tak tím získal pocit, že se může vyjadřovat ke všemu, a to i k věčem, kterým vůbec nerozumí, jako je třeba tato. Ještě by se mohl přidat věčný autohater Fendrych a skvadra by byla kompletní.
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od kot »

Ono se těch autohaterů stoprocentně ozve mnohem více než ten Fendrych. :mrgreen:
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Geo »

Tak ja chapu, ze se mu libi, ze od Karlova mostu zmizela tranzitni doprava. Ale to jakym zpusobem vyignoroval paseku co to zpusobilo kolem, to uz je srovnatelne jen s tim, jak MP dokaze prehlizet jeho oblibene rulickare.
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od pivko »

Tak to se asi nelíbí málokomu. Jde jen o prostředky, jak toho dosáhnout (ten současný zavaří půlce města, a to včetně rezidentů).

Bijte mě po hlavě, ale asi jediný skutečně spravedlivý řešení je prostě vjezd do těchto oblastí zpoplatnit.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od 1975 »

Já souhlasím, jen úplně ideálně menší cenu obyvatelům Prahy, aby se skutečně potrestal ten transit:o)
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od pivko »

To asi rozumně řeší např. časové permanentky, ne? Takový systém se dá nastavit různě a dá se to pak taky různě modelovat (což samozřejmě vyžaduje odbornost, kterou obávám se současné vedení Prahy nedisponuje). Ale podle mě by takový systém (rozumně nastavený) pomohl z centra odvést právě tu kritickou masu aut, která ho zacpává. Samozřejmě ale podmínkou je dobudování páteřní sítě, tj. MO, PO a příslušné radiály.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od MPMP »

2pivko: Radiály? To slovo je dneska přece fuj. Radiála "indukuje" dopravu a to nechceme. :)
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od theodor less »

pivko píše:Bijte mě po hlavě, ale asi jediný skutečně spravedlivý řešení je prostě vjezd do těchto oblastí zpoplatnit.
:ok: Cena za statečnost.
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Geo »

Já si nemyslím, že by zpoplatnění, což je vlastně soft zákaz, něco řešilo. Tenhle problém totiž žádné řešení nemá. Pokud se rozhodne, že tam ty auta být nemají, pak tam prostě nebudou. Což neskončí tím, že ti lidé uskuteční cestu na bicyklu nebo tramvají. Zkrátka auto je natolik spjaté s každodenním životem, že pro jeho omezení by musel dotčený zcela změnit svůj životní styl. Tudíž dotčený spíše pojede jinam nebo jinudy.

Druhá věc, je že se mluví o tranzitu. Jenže v kontextu Prahy je tranzit nesmírně těžké definovat. Tedy formálně ho definovat můžu, problém je ho definovat smyslupně. Tedy je třeba si položit otázky typu, zda-li cesta ND - Hradčanská je z pohledu Smetanova nábřeží tranzit nebo ne. Tak jak se v současnosti používá, je ta "tranzitní zóna" nesmyslně malá a hlavně neohraničená.
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od pivko »

Právě proto, že ho nejde definovat, je podle mě zpoplatnění jediné rozumné řešení. Když to budu řešit administrativně, tedy zákaz, ke kterému nutně za těchto okolností bude muset být celá řada výjimek, vytvoří se akorát další byrokratické peklo. Nedovedu si navíc moc představit, jak by se to v praxi vůbec řešilo. Kdo má právo projet, rezident - to připouští všichni, kromě naprostých extrémistů. Ale co ten, kdo k němu jede na návštěvu, veze mu ledničku, jde mu opravit kotel? Co firmy na Praze 1? Mají mít právo jejich klienti? Dodavatelé? Tohle nikam nevede. Prostě když to beru ze svého ekonomického vzdělání jde o klasický případ převisu poptávky nad nabídkou, kde vzácným statkem je omezený uliční prostor v centru. Rovnováha jde rozumně obnovit jen cenou, všechna ostatní opatření jsou obtížně proveditelná, vždy budou k někomu nespravedlivá a tudíž špatná.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od theodor less »

pivko píše:Samozřejmě ale podmínkou je dobudování páteřní sítě, tj. MO, PO a příslušné radiály.
Trochu jsem se v tom ztratil. Jednou se řeší aktuální opatření, jindy se řeší podmínky, které budou splněny až někdy.
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od krtek700 »

Z Fb Scheinherra: Uzavírka skončí 18. a dlouhodobé uzavření není z politického hlediska možné, takže Spojené síly jsou nejspíše proti.
K tomuhle tématu mi přijde zajímavý záměr na vybudování tramvajové trati na spodní části Václaváku a odtud na Národní a náměstí Republiky (28. Října a na Příkopě) tam je skoro většina trasy pěší zóna
Pavel Q
Příspěvky: 329
Registrován: 5.10.2010 17:49:14

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Pavel Q »

Kdyby se zneprůjezdnilo na Křižovnickém náměstí a na výjezdu z Malostranského do Karmelitské, místní nebudou omezeni, protože k nim se přijet bude moc (pravda, jen od jednoho směru), naopak to budou mít bez zácp.
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od pivko »

No nevím, jestli místní, co bydlí třeba v Dušní, budou nadšeni, že to na Smíchov mají brát přes Letnou nebo po magistrále. Já mám v centru kancelář a nadšeni teda rozhodně nejsme a také jsme to magistrátu dali najevo.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od 1975 »

...tak to vám tak maximálně poraděj jezdit tam na kolobrndách. Dneska jsme to prošli pěšo od Hradu přes Nerudovku, Kampu na Národku a ty poválený limetkový krámy mi teda pily krev.
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od pivko »

Jo, to je taky taková pěkná ukázka pokrytectví. Strašně vadí, že auta zaplevelují veřejný prostor, ale tyhle werky, z nichž se pomalu ale jistě stává hromada rezavýho šrotu, to krasoduchům nevadí. Lidi jsou vovce.
Pavel Q
Příspěvky: 329
Registrován: 5.10.2010 17:49:14

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Pavel Q »

Já mám pocit, že koloběžky Lime magistrátu vaděj a snaží se proti nim vést nějaký právní kroky.
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od ML90 »

Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Geo »

pivko píše:Právě proto, že ho nejde definovat, je podle mě zpoplatnění jediné rozumné řešení.
Nevim, jestli je to (jedine) rozumne reseni. Je treba si nejdrive ujasnit jednu vec. Jestli chceme auta omezit, a pak v podstate vybirat myto. Nebo auta masivne omezit (zakazt).

To prvni uz jsme zkusili zpoplatnenim parkovani. To je v soucasne dobe nastaveno, ze pro rezidenty je to smesna castka, pro navstevniky je to nejaka stovka navic. Jedina realne omezena skupina jsou lide, kteri tam potrebuji trvale existovat s autem a nemaji tam bydliste. A to jeste jen ta cast, ktera potrebuje dve auta, protoze za to prvni v tehle oblasti da 7000/rok. Teprve druhe je za 36000/rok (coz zase vzhledem k podniku, co se tam nachazi...).

Druhe reseni jeste nikdo nezkusil, protoze to bylo neco jako rocni karta za 100 000,-, rezident/nerezident (Ekvivalent deniho vjezdu minimalne za 300,-). Tedy castka, takova, za kterou tam skutecne nikdo nepojede. Coz treba taky pro zacatek znamena, za lednici si tam privezete na karce. Ale to je jen zacatek, a dusledky zony bez aut budou mnohem dalekosahlejsi. Tudiz klicova a nezodpovezena otazka, je jak si proponenti zakazu/omezeni predstavuji zivot v takove zone.

Muj nazor je, ze jakekoliv omezeni je tady spatne, protoze obe nabrezi jsou klicove komunikace, jak se vubec do cele oblasti ohranicene (zjednodusene) Strahovskym tunelem, Stefanikovym mostem, Magistralou a Jirsakovym mostem dostat.
Houdini
Příspěvky: 277
Registrován: 10.2.2011 9:42:32

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Houdini »

Řešení je velice jednoduché = viz Vodičkova-Jindřišská https://mapy.cz/s/cagubufasa
Lze přijet, ale nelze projet, kromě rezidentů. Nejde o zákaz aut, ale o eliminaci tranzitu.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od jozka »

To je taky v podstate myto, kdyz chcete. Jako spravny vesnican jsem pred par lety privezl nekoho do Lucerny (zimni vecer), pak se zaradil do proudu svetel a na Vaclavaku zaplatil mytne, tenkrat tusim za dve kila :-)

Mel jsem se tam otocit to by ze mne meli vsichni radost...
Mroz
Příspěvky: 317
Registrován: 13.9.2016 22:04:48

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Mroz »

Ja občas takto vidím zastavovat MP auta ve Spálený za zákazem vjezdu od Národní.

Cizinci a vesničani to tam u značky často nebezpečně otáčí před tramvají, dodávky to projedou a zákaz neřeší.

Nejvíc mě ale vytáčí, že přestože vyjímku mají jen IZS a MHD tak například ELTODO s kamerama tam jezdí každý den, MP na to čumí a nevadí jí to :(
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od pivko »

Geo píše:
pivko píše:Právě proto, že ho nejde definovat, je podle mě zpoplatnění jediné rozumné řešení.
Nevim, jestli je to (jedine) rozumne reseni. Je treba si nejdrive ujasnit jednu vec. Jestli chceme auta omezit, a pak v podstate vybirat myto. Nebo auta masivne omezit (zakazt).

To prvni uz jsme zkusili zpoplatnenim parkovani. To je v soucasne dobe nastaveno, ze pro rezidenty je to smesna castka, pro navstevniky je to nejaka stovka navic. Jedina realne omezena skupina jsou lide, kteri tam potrebuji trvale existovat s autem a nemaji tam bydliste. A to jeste jen ta cast, ktera potrebuje dve auta, protoze za to prvni v tehle oblasti da 7000/rok. Teprve druhe je za 36000/rok (coz zase vzhledem k podniku, co se tam nachazi...).

Druhe reseni jeste nikdo nezkusil, protoze to bylo neco jako rocni karta za 100 000,-, rezident/nerezident (Ekvivalent deniho vjezdu minimalne za 300,-). Tedy castka, takova, za kterou tam skutecne nikdo nepojede. Coz treba taky pro zacatek znamena, za lednici si tam privezete na karce. Ale to je jen zacatek, a dusledky zony bez aut budou mnohem dalekosahlejsi. Tudiz klicova a nezodpovezena otazka, je jak si proponenti zakazu/omezeni predstavuji zivot v takove zone.

Muj nazor je, ze jakekoliv omezeni je tady spatne, protoze obe nabrezi jsou klicove komunikace, jak se vubec do cele oblasti ohranicene (zjednodusene) Strahovskym tunelem, Stefanikovym mostem, Magistralou a Jirsakovym mostem dostat.
Já si to právě nemyslím. Ono by totiž možná k tomu, aby se ten provoz stal únosným nebylo vůbec potřeba účtovat nějaké horentní sumy. 100k ročně ani náhodou.
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Geo »

Houdini píše:Řešení je velice jednoduché = viz Vodičkova-Jindřišská https://mapy.cz/s/cagubufasa
Lze přijet, ale nelze projet, kromě rezidentů. Nejde o zákaz aut, ale o eliminaci tranzitu.
No a co je ten tranzit? To je auto co jede od Bulhara do Jámy, nebo musí jet ze Senovážného nám.? Nebo něco úplně jiného. Ad absurdum, je to jak zavřít most, protože je tam jenom tranzit. Tady je v zakázané zóně taky jen minimum cílů.

Navíc, z mé zkušenosti musím říci, že touhle částí Prahy nikdo moc netranzituje (kdyz nejsou zrovna dve v noci). Ve smyslu treba Strossmayerak - Karlak, atp. Tedy z meho pohledu se tady mluvi spise o "tranzitu". Tudiz je to prostě zákaz aut v dané lokalitě. A je otázka, zda-li stojí za komplikace přímo v lokalitě a za zhoršení podmínek okolo.
pivko píše:Já si to právě nemyslím. Ono by totiž možná k tomu, aby se ten provoz stal únosným nebylo vůbec potřeba účtovat nějaké horentní sumy. 100k ročně ani náhodou.
Takže jak vysoká by ta suma měla být? Já nasadil hodně vysoko, protože nesdílím tu obecnou tezi, že se lidi vozí autem jen tak z plezíru. A speciálně v této části mají pro cestu nějaký důvod. Takže buď zaplatí, nebo nepojedou vůbec (jinak by už jeli třeba MHD). A právě to, že nepojedou vůbec, má často podceňované následky.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Mike »

ono je to bohužel komplexnější
už dnes nemá příměstská železnice kapacitu, vagony ani fíry
čili vize, že všichni nechají doma auto a pojedou "MHD" je nereálná
ona i ta vnitroMHD nemá řidiče, tramwajáky atp.
leda by opravdu všichni jeli na kole, což není reálné ( a to znám dost těch, co na něm fakt jezdí )
akorát Prahu nekřižují, ale jsou "po spádu "
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Odpovědět

Zpět na „Praha“