je nesmysl, protože ČT není placena z rozpočtu, alébrž právě z koncesionářských poplatků.obr píše:k ČT a 511 - roční náklad z veřejných peněz (peněz koncesionářů) na ČT je v podstatě totéž, kolik jsou odhadované náklady na postavení celé 511 , nebo vlastně 2x tolik jako na 511 protože p. ministr to ted zvládne za polovinu. taky námět , kde získat financování..
Praha všeobecně
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
Taky si myslím, že nic není černobílé, takže zrovna do Béma tolik kopat nemuseli. Od ČT, která, kde může, tak agituje za poloutopené zelené, mě to ani moc nepřekvapuje (a to už dost slevili, asi je někdo upozornil, že to přehánějí), a dost mě tím vytáčejí, ovšem tenhle nápad:
Re: Praha všeobecně
Můj dojem z Béma a celkově z pražské ODS je výrazně odlišný od většiny z vás. Dle mého je Praha dokladem toho, jako to vypadá, když se politici jedné politické strany "opijí mocí" a podlehnou dojmu, že si už můžou dělat naprosto cokoliv a stejně budou zvoleni. Viz třeba neuvěřitelné setrvávání Jančíka tolik let ve funkci, extrémně nevýhodný pronájem magistrátních budov namísto výhodnější koupě, kupčení s územním plánem (Langmajer), Opencard atd. Navíc byli Bém a spol. schopen popírat i ideje vlastní strany, když např. zavedli parkovací zóny mimo historické jádro, čímž popřeli snad všechny základní pravicové ideje (svoboda pohybu, rovnost v podnikání atd.). Stejně tak bémovy protesty proti zrušení nevolnictví v zametání cizích (většinou obecních) chodníků majiteli přilehlých nemovitostí byly velmi pikantní.
Co se týče rozjetí Blanky, tak ta se rozjížděla asi 5-10 let, žádný rychlý rozjezd to nebyl. Zeptejte se lidí na Letné, kolik termínů zaručeného zahájení výstavby postupně bylo. Co se týče hospodaření, tak s tučným pražským rozpočtem by poměrně dobře hospodařila i cvičená opice a možná i líp než současní magistrátní politici, protože by nic nedohazovala kamarádíčkům. Čili já na bémovi toho opravdu mnoho dobrého nevidím.
Co se týče rozjetí Blanky, tak ta se rozjížděla asi 5-10 let, žádný rychlý rozjezd to nebyl. Zeptejte se lidí na Letné, kolik termínů zaručeného zahájení výstavby postupně bylo. Co se týče hospodaření, tak s tučným pražským rozpočtem by poměrně dobře hospodařila i cvičená opice a možná i líp než současní magistrátní politici, protože by nic nedohazovala kamarádíčkům. Čili já na bémovi toho opravdu mnoho dobrého nevidím.
Re: Praha všeobecně
[quote="Dr.Fe1"]
Co se týče rozjetí Blanky, tak ta se rozjížděla asi 5-10 let, žádný rychlý rozjezd to nebyl. Zeptejte se lidí na Letné, kolik termínů zaručeného zahájení výstavby postupně bylo. quote]
No a já právě těch cca 6 let od přípravy uzemního rozhodnutí do začatku stavby vidím jako velký úspěch. Vzhledem ke složitosti stavby, stavu legislativy, finanční náročnosti atd. to není vůbec špatný výkon. U jiných (většinou výrazně jednoduších) staveb se to vleče 2x i 3x déle.
Co se týče rozjetí Blanky, tak ta se rozjížděla asi 5-10 let, žádný rychlý rozjezd to nebyl. Zeptejte se lidí na Letné, kolik termínů zaručeného zahájení výstavby postupně bylo. quote]
No a já právě těch cca 6 let od přípravy uzemního rozhodnutí do začatku stavby vidím jako velký úspěch. Vzhledem ke složitosti stavby, stavu legislativy, finanční náročnosti atd. to není vůbec špatný výkon. U jiných (většinou výrazně jednoduších) staveb se to vleče 2x i 3x déle.
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
Tak bohužel - toto je PR mýtus, který z nějakého důvodu v médiích prochází, realita je ale taková, že jednak město stále nějaké dluhy má, ale hlavně rozpočtové schodky si nechává pokrýt dotacemi od státu To se to pak prsí, že hospodařím vyrovnaně, když za mě sekeru zatáhne tatínek Dporočuju se trochu porozhlédnout tady.martin79 píše:Vyrovnaný rozpočet města
Jakože koho chleba jíš, toho píseň zpívej? No nevím, jestli se toto pořekadlo tak úplně potkává s posláním veřejnoprávní televize1975 píše:je trochu chucpe kritizovat Béma, že staví z peněz nás všech, jakoby přitom tam snad p. Veselovský seděl za svý... A shodou okolností, za¨dobu stavby 512-514 stál ten moloch na Kavkách to samé jako ta nejdražší dálnice vesmíru. Už rozumíme?
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
Praha pobírá dotace na obyvatele jako kraj i jako obec, přičemž u dotací pro obce navíc platí pravidlo, že čím větší obec, tím větší dotace na jednoho obyvatele a v Praze také sídlí velmi mnoho firem a bydlí hodně lidí s vysokými příjmy, takže pobírá na počet obyvatel i větší podíl na daních z příjmu než jiná města. Proto je Praha nesrovnatelně bohatší proti jiným českým městům a nemá zas až tak velký problém s ufinancováním nákladných dopravních staveb.andy píše:Tak bohužel - toto je PR mýtus, který z nějakého důvodu v médiích prochází, realita je ale taková, že jednak město stále nějaké dluhy má, ale hlavně rozpočtové schodky si nechává pokrýt dotacemi od státu To se to pak prsí, že hospodařím vyrovnaně, když za mě sekeru zatáhne tatínek Dporočuju se trochu porozhlédnout tady.martin79 píše:Vyrovnaný rozpočet městaJakože koho chleba jíš, toho píseň zpívej? No nevím, jestli se toto pořekadlo tak úplně potkává s posláním veřejnoprávní televize1975 píše:je trochu chucpe kritizovat Béma, že staví z peněz nás všech, jakoby přitom tam snad p. Veselovský seděl za svý... A shodou okolností, za¨dobu stavby 512-514 stál ten moloch na Kavkách to samé jako ta nejdražší dálnice vesmíru. Už rozumíme?
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
Já si zase pamatuju: "Situace je nadmíru výtečná" - pronesené asi 2 hodiny před zaplavením metra. A pak následné vyšetřování, kdy jediným pachatelem byla voda A mimochodem už tehdy se objevila v TV informace o 10% pro "vyvolené" za možnost pracovat na zakázce při rekonstrukci metra.martin píše:OT: Na Igora Němce si teda vzpomenu i dneska: "jezdit metrem je bezpečné"
Re: Praha všeobecně
Andy, vy opravdu netušíte, že Praha odvede státu více daní, nežli dostane zpět ze státního rozpočtu ?
O tom, že v Praze sídlí formy a tedy je místem výběru daní se dá diskutovat, ale ta vaše obvyklá demagogie je opravdu nechutná.
Jardo, ano tam kde sídlí lidé s vyššími příjmy a firmy zinkasuje obec více daní. Nedávno třeba sídlil Bakala v Modravě na Šumavě a jeho daně zvedly celou obec - nežli Bakalu hrozba vlády ksčssd vyhnala do Švýcarska. Stejně tak obce u Temelína či Dukovan mají příjmy z daní od ČEZ atd. Každá obec může vytvořit podmínky pro to, aby tam bydleli bohatí a sídlili firmy, nebo snad ne ?
O tom, že v Praze sídlí formy a tedy je místem výběru daní se dá diskutovat, ale ta vaše obvyklá demagogie je opravdu nechutná.
Jardo, ano tam kde sídlí lidé s vyššími příjmy a firmy zinkasuje obec více daní. Nedávno třeba sídlil Bakala v Modravě na Šumavě a jeho daně zvedly celou obec - nežli Bakalu hrozba vlády ksčssd vyhnala do Švýcarska. Stejně tak obce u Temelína či Dukovan mají příjmy z daní od ČEZ atd. Každá obec může vytvořit podmínky pro to, aby tam bydleli bohatí a sídlili firmy, nebo snad ne ?
Re: Praha všeobecně
obr: Myslím, že nikdo nerozporuje, že Praha dostává ze státního rozpočtu méně než kolik firmy sídlící v Praze vyprodukují (zaplatí na daních). Ovšem pointa je v tom, že Praha má i přesto peněz oproti jiným obcím relativně hodně a řídit jí a leccos zafinancovat není proto až takové umění.
Re: Praha všeobecně
dr. fe. - podstatné je, aby každý hospodařil s tím, co má. Jak obtížné bylo prosadit každou stavbu městského okruhu, třeba Malovanku - viz zde je stanovisko senátora za Prahu 6, tehdy ještě zeleného - http://www.karelschwarzenberg.cz/mestsky-okruh.html , má to na webu dodnes. Podle něho bychom byli dodnes ve stadiu studií.
Re: Praha všeobecně
Nojo.
Má to na webu furt, ale voliči jsou nepoučitelný. ODS tam má ty svoje nesplněný sliby barnumskýho střihu z roku 2006 taky furt a co z toho. Jsou to jen komiksový bubliny.
Má to na webu furt, ale voliči jsou nepoučitelný. ODS tam má ty svoje nesplněný sliby barnumskýho střihu z roku 2006 taky furt a co z toho. Jsou to jen komiksový bubliny.
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
Měl pravdu! Vltava nadmíru vytékala.JirkaS píše:Já si zase pamatuju: "Situace je nadmíru výtečná" - pronesené asi 2 hodiny před zaplavením metra. ...martin píše:OT: Na Igora Němce si teda vzpomenu i dneska: "jezdit metrem je bezpečné"
Re: Praha všeobecně
musí se přiznat, že škůdci staveb byli úspěšní. Historie staveb 511, 518-519 je jasná, jistě to znáte - přes soud různí škůdci mařili to, co magistrát již schválil. Stejná taktika jakou používají všude, v krajích i městech, na všech stavbách po republice bez ohledu, kde jaká strana vládne.jonáš píše:Nojo.
Má to na webu furt, ale voliči jsou nepoučitelný. ODS tam má ty svoje nesplněný sliby barnumskýho střihu z roku 2006 taky furt a co z toho. Jsou to jen komiksový bubliny.
Na to proč se nepostavily liniové stavby se ptejte známých firem - Patrik, Kužvart, Šerenová, Hejl, Šubrtová a dalších.
Svalovat pak vinu na samosprávu je to, čemu se říká chucpe.
Re: Praha všeobecně
Jestliže soud rozhodne, že práce samosprávy má právní chyby, tak to není chyba odpůrců, ale té samosprávy a případně zákonodárců. Takže bych skutečné škodiče hledal někde jinde. A kromě D8 a D11 si myslím, že i kdyby nedošlo k zablokování staveb, stejně by se nestavěly, protože prostě nejsou peníze.obr píše:Svalovat pak vinu na samosprávu je to, čemu se říká chucpe.
Re: Praha všeobecně
JirkaS - ano, jsou období, kdy opravdu nejsou peníze a pro politiky jsou problémy způsobené škůdci dobrou výmluvou. Ale jak D8, tak D11 i 511 či 518-519 jsou prioritní stavby a nikdy nestály kvůli nedostatku peněz. Kdyby byla povolení, už dávno byly ty stavby hotovy.
Teď p. ministr jako obchodník zataktizoval kvůli získání slev/ceně a pro potěchu veřejného mínění. Ale jistě jste zaregistroval, že až na pár vyjímek se na všech začatých stavbách už zase staví.
A k právním chybám - ano současný právní stav je džungle, kterou si každý může vykládat jak chce, taky proto tolik protichůdných rozsudků při každém odvolání. Je na současné koalici, která už nemá Bursíka jako "jazýčka" , poté co voliči ekoteroristy vymetli z parlamentu a aby využila většinu v parlamentu a dala zákony do pořádku.
Teď p. ministr jako obchodník zataktizoval kvůli získání slev/ceně a pro potěchu veřejného mínění. Ale jistě jste zaregistroval, že až na pár vyjímek se na všech začatých stavbách už zase staví.
A k právním chybám - ano současný právní stav je džungle, kterou si každý může vykládat jak chce, taky proto tolik protichůdných rozsudků při každém odvolání. Je na současné koalici, která už nemá Bursíka jako "jazýčka" , poté co voliči ekoteroristy vymetli z parlamentu a aby využila většinu v parlamentu a dala zákony do pořádku.
Re: Praha všeobecně
Budiž, škůdci patrně v roce 2006 ještě nebyli politické elitě známi ale proč se teda nepostavilo aspoň těch 150 km cyklostezekobr píše:musí se přiznat, že škůdci staveb byli úspěšní. Historie staveb 511, 518-519 je jasná, jistě to znáte - přes soud různí škůdci mařili to, co magistrát již schválil. Stejná taktika jakou používají všude, v krajích i městech, na všech stavbách po republice bez ohledu, kde jaká strana vládne.
Na to proč se nepostavily liniové stavby se ptejte známých firem - Patrik, Kužvart, Šerenová, Hejl, Šubrtová a dalších.
Svalovat pak vinu na samosprávu je to, čemu se říká chucpe.
Re: Praha všeobecně
Ani těm 10 stanicím metra žádní škůdci nebránilijonáš píše:Budiž, škůdci patrně v roce 2006 ještě nebyli politické elitě známi ale proč se teda nepostavilo aspoň těch 150 km cyklostezek
Re: Praha všeobecně
Píšu o 511 a 518-520. O metru ani cyklostezkách nic nepíšu. Osobně považují metro D za příliš drahé a zajímala by mi varianta SUDOPu se železnicí. O cyklostezkách nevím nic, taky mě nezajímají, jen jsem četl, jak nějaký ekoterorista Štěpánek nechal zbudovat cyklostezku za 190 mil. Kč, tedy v ceně silnice 1. třídy.
Re: Praha všeobecně
Jasně, sám jsem ho viděl jak tam pobíhal s krumpáčem
Re: Praha všeobecně
To už jsme trochu OT, ale jako příliš drahá byla pokud se pamatuju zavržena právě nadzemní varianta. Zmiňuje se o tom i to heslo na wikipedii, které jste odkazoval:obr píše:Osobně považují metro D za příliš drahé a zajímala by mi varianta SUDOPu se železnicí.
cs.wikipedia.org píše:V únoru 2009 představil Dopravní podnik hl. m. Prahy na magistrátní konferenci studii, podle níž by povrchové vedení trasy bylo asi o 1,5 miliardy Kč dražší než podpovrchová varianta, protože by byla asi o kilometr delší a v ceně by byl zahrnutý i výkup a demolice domů. Povrchové vedení by také vyžadovalo rozsáhlé zásahy do územního plánu
Re: Praha všeobecně
Na tom je kuriozní, že se s voláním po povrchovym vedení operuje v již dávno zastavěných oblastech, zatimco v dosud nezastavěných se to v minulosti šouplo aspoň do nadzemního budníku, když ne do kopanýho tunelu. Fakt je že frekvence na plnohodnotnpou linku metra asi už nově nikde nebudou, ovšem (částečně podpovrchový) tramvaje byly zavrženy ještě dřív. A na Pankráci zrušeny exemplárně jako třída.
Re: Praha všeobecně
To je fakt, jako malej jsem si to vysvětloval tak, že to ruský metro asi není voděodolný, ale nevimjonáš píše:Na tom je kuriozní, že se s voláním po povrchovym vedení operuje v již dávno zastavěných oblastech, zatimco v dosud nezastavěných se to v minulosti šouplo aspoň do nadzemního budníku, když ne do kopanýho tunelu.
Re: Praha všeobecně
S voděodolností to nemá co dělat, nakonec v Rusku to venku jezdí. Nepočítám-li Depo Hostivař, které původně nebylo určeno pro provoz cestujících, tak máme jen 1 úsek, kde by to šlo vést po povrchu a je zakrytý. A to je Rajská Zahrada - Černý Most. Tam bylo toto řešení zvoleno mimo jiné proto, že tubus metra slouží jako PHS pro Poděbradskou ulici. Samotné metro je prakticky nemožné vést v blízkosti domů - vzhledem k intenzitě provozu nelze splnit hlukové normy a to ani ty staré. Úsek Hůrka - Lužiny je veden na mostě, tam by mohly být tedy jen PHS, ale rozdíl mezi celým opláštěním a stěnami už moc velký nebude.andy píše:To je fakt, jako malej jsem si to vysvětloval tak, že to ruský metro asi není voděodolný, ale nevim
Re: Praha všeobecně
K těm trasám metra doporučuji kouknout občas na metroweb na diskuse o budoucnosti, kde to sice moc nežije (jak mě tady už někdo upozornil, především proto, že už všechno probrali ), ale dá se tam najít dost zajímavých úvah. Předesílám, že ti největší odborníci považují pražské metro v podstatě za dokončené a jediný prostor pro nějaké rozšiřování vidí v trase D.
Re: Praha všeobecně
OT: Jste mě docela překvapil, že zastánce tohoto názoru označujete za největší odborníky, a ne za rudozelené ideology nebo pravdoláskystyStanda píše:Předesílám, že ti největší odborníci považují pražské metro v podstatě za dokončené a jediný prostor pro nějaké rozšiřování vidí v trase D.
Re: Praha všeobecně
OT+: Máte pravdu, možná jsem je tak označil poněkud zbrkle, nicméně jde o lidi, kteří (jak jsem z jiných příspěvků pochopil) v metru pracují a jsou tudíž dokonale obeznámeni s náklady a dalšími náležitostmi provozu. Každopádně jsem v tomto případě větším rudozeleným pravdoláskystou asi já , protože bych ještě zcela amatérsky viděl prostor pro trasu E z Jarova přes NM, IP a KN na Anděl s potenciálním pokračováním směrem na Petřiny a letiště (trasu A bych pro změnu vedl do Řep), o prodloužení D z NR do Bohnic nemluvě.andy píše:OT: Jste mě docela překvapil, že zastánce tohoto názoru označujete za největší odborníky, a ne za rudozelené ideology nebo pravdoláskystyStanda píše:Předesílám, že ti největší odborníci považují pražské metro v podstatě za dokončené a jediný prostor pro nějaké rozšiřování vidí v trase D.