Praha všeobecně
Re: Praha všeobecně
Podnikatel plánuje lanovku z Holešovic do zoo, platit ji má Praha
Zdroj: http://praha.idnes.cz/lanovka-do-zoo-z- ... -zpravy_eb
Já bych byl spíše pro tramvaj, v závěrečné části by to mohla být jednokolejka, vzhledem k úzkému průjezdu kolem objektů u zahrady Trojského zámku.
https://mapy.cz/s/1xIuL
Zdroj: http://praha.idnes.cz/lanovka-do-zoo-z- ... -zpravy_eb
Já bych byl spíše pro tramvaj, v závěrečné části by to mohla být jednokolejka, vzhledem k úzkému průjezdu kolem objektů u zahrady Trojského zámku.
https://mapy.cz/s/1xIuL
Re: Praha všeobecně
Troja nechce nic. Ve vyznačené trase se nedávno plánovala stavba nové silnice, která by posloužila jako obchvat místních ulic na příjezdu k ZOO, ale to taky nechtěli. Koryto řeky je v těchto místech z velké části umělé, mírné rozšíření či přeložení v té úžině pod zámeckou zahradou by jeho "přirozenosti" už nic neubralo, ale neprůchodné.
Ta trasa tramvaje dle mapky má, vyjma té úžiny, ještě další problémy. Vede zátopovou oblastí, má kolizi s pěší lávkou, a v prostoru podél Kazanky ani nemůže sloužit pro místní obsluhu, protože si v Troji zastavěli všechny koridory pro případné přístupové uličky do Povltavské.
Ta trasa tramvaje dle mapky má, vyjma té úžiny, ještě další problémy. Vede zátopovou oblastí, má kolizi s pěší lávkou, a v prostoru podél Kazanky ani nemůže sloužit pro místní obsluhu, protože si v Troji zastavěli všechny koridory pro případné přístupové uličky do Povltavské.
Re: Praha všeobecně
V Troji jsou vůbec nějácí sabotéři, viz jejich odpor vůči stavbě nového pavilonu goril v Zoo, který prý narušuje ráz krajiny. Přitom je zapuštěný do země ....
Mě připadá takto ta tramvaj nejracionálnější řešení. Svážela by lidi jednak od metra Nádraží Holešovíce, tak od plánovaného parkoviště u Trojského mostu.
Co se týče "zátopovosti", tak z větší části vede za protipovodňovou hrází (cca 1200 m z celkových 1600 m), jen by se musel udělat nový průjezd skrz onu hráz před lávkou. Průběh hráze viz zde:
https://mapy.cz/s/1xKIM
Podjezd pod lávkou by snad byl také něják řešitelný. Jen by tam zřejmě museli stahovat pantografy, ale podobně to dělají u některých jiných podjezdů.
Stanice by se daly udělat tak, aby Troju částečně obsloužily, viz zde:
https://mapy.cz/s/1xKKd
Mě připadá takto ta tramvaj nejracionálnější řešení. Svážela by lidi jednak od metra Nádraží Holešovíce, tak od plánovaného parkoviště u Trojského mostu.
Co se týče "zátopovosti", tak z větší části vede za protipovodňovou hrází (cca 1200 m z celkových 1600 m), jen by se musel udělat nový průjezd skrz onu hráz před lávkou. Průběh hráze viz zde:
https://mapy.cz/s/1xKIM
Podjezd pod lávkou by snad byl také něják řešitelný. Jen by tam zřejmě museli stahovat pantografy, ale podobně to dělají u některých jiných podjezdů.
Stanice by se daly udělat tak, aby Troju částečně obsloužily, viz zde:
https://mapy.cz/s/1xKKd
Re: Praha všeobecně
Tuší někdo, jestli se V Holešovičkách, kde už stavba stříhá metr, budou posouvat zase o kus dál, nebo už je hotovo?
Království a půl princezny za 511.
Re: Praha všeobecně
Netuším. Vím jen to, že dnes ráno byla tím směrem fronta až z Dolních Chaber (k připojení u Vychovatelny). Takže (ne)průjezdnost mírně řečeno katastrofální.
Re: Praha všeobecně
Podjezd pod lávkou by byl ještě níž, než zbytek trasy. Velká voda do těch míst zasahuje každých pár let. Místo by se muselo zahloubit ještě o něco víc, kvůli směrovému vedení a sklonům. Nádavkem zrovna v tom místě jsou mělko pod zemí nějaké důležité kanalizační stavby.
Re: Praha všeobecně
Bobek: Díky za upřesnění. Já to viděl z prostředka
P_V: Tak jistě, že to má úskalí, ale i tak mi to připadá jako poměrně rozumné řešení dopravy do Zoo. Nebo vás napadá jiné, racionálnější ?
Lanovka asi moc reálná není. Pak tramvaj přes řeku z Podbaby a nahoru do Bohnic, ta by se potýkala ještě s mnohem drsnějšími potížemi, hlavně co se týká sklonových poměrů. I když, třeba by se to dalo.
P_V: Tak jistě, že to má úskalí, ale i tak mi to připadá jako poměrně rozumné řešení dopravy do Zoo. Nebo vás napadá jiné, racionálnější ?
Lanovka asi moc reálná není. Pak tramvaj přes řeku z Podbaby a nahoru do Bohnic, ta by se potýkala ještě s mnohem drsnějšími potížemi, hlavně co se týká sklonových poměrů. I když, třeba by se to dalo.
Re: Praha všeobecně
ZOO nemá řešení, respektive průchodné řešení. Za socíku se plánovala komunikace Bohnice - Dejvice, Trojskou ulicí skrz starou zástavbu, ale poněkud bagrovacím stylem. To by bylo řešení, ovšem spíš konečné. Podobným stylem například zanikly staré Radlice, kvůli silnici do Jihozápadního města. To, že by přes Troju jezdily celé Bohnice, je i dnes jejich argument proti jakékoli nové silnici do Troje.
Tramvaj z Bohnic do Podbaby je dopravně smysluplný návrh, řeší jak ZOO tak chybějící pražské spojení. Je v návrhu metropolitního plánu, takže technicky průchodná je. Ale nechtějí ji v Bohnicích (musely by se kácet stromy, vysázené do prostoru vyhraženého pro budoucí trať) ani v ZOO (plašila by zvěř v místech, kam se ZOO rozšířila relativně nedávno).
Racionální ve stylu za málo peněz hodně muziky, by podle mě byla ta nová silnice od Trojského mostu k spodnímu cípu ZOO, a na ní třeba elektrobusy. Povodeň infrastrukturu nezničí, a ve finálním úseku od lávky k ZOO si můžou dát zákaz vjezdu mimo MHD. Jinak už jen, tramvaj v tunelu. Nebo počkat na metro D.
Tramvaj z Bohnic do Podbaby je dopravně smysluplný návrh, řeší jak ZOO tak chybějící pražské spojení. Je v návrhu metropolitního plánu, takže technicky průchodná je. Ale nechtějí ji v Bohnicích (musely by se kácet stromy, vysázené do prostoru vyhraženého pro budoucí trať) ani v ZOO (plašila by zvěř v místech, kam se ZOO rozšířila relativně nedávno).
Racionální ve stylu za málo peněz hodně muziky, by podle mě byla ta nová silnice od Trojského mostu k spodnímu cípu ZOO, a na ní třeba elektrobusy. Povodeň infrastrukturu nezničí, a ve finálním úseku od lávky k ZOO si můžou dát zákaz vjezdu mimo MHD. Jinak už jen, tramvaj v tunelu. Nebo počkat na metro D.
Re: Praha všeobecně
Pane P_V, díky za podnětný příspěvek s vysvětlením.
Co se týče trati do Bohnic, tak možná by to řešilo zatunelování rovnou z estakády, zastávka "Zoo" by mohla být na mostě, tedy že by se trať za mostem rovnou zavrtala do svahu a vyjela až nahoře ..... ale sklonové poměry by byly na hraně a prosadit to by byl běh na hodně dlouhou trať. Ale těžko říct co na to řekli památkáři a další, zejména MČ Troja, když i pavilon goril zapuštěný do země, podle nich narušuje krajinný ráz ..... ale to je spíš hudba hodně vzdálené budoucnosti nebo možná pouze jen fikce.
Co se týše toho elektrobusu, tak to je opravdu asi nejreálnější rozumný nápad. Ona Zoo údajně něco podobného plánuje. Alespoň se tedy mluvilo o vláčku, který by vozil lidi od Trojského mostu, kde má vyrůst záchytné parkoviště až k branám Zoo. Takže to co navrhujete se možná v nějáké podobě v dohledné době i realizuje
Co se týče trati do Bohnic, tak možná by to řešilo zatunelování rovnou z estakády, zastávka "Zoo" by mohla být na mostě, tedy že by se trať za mostem rovnou zavrtala do svahu a vyjela až nahoře ..... ale sklonové poměry by byly na hraně a prosadit to by byl běh na hodně dlouhou trať. Ale těžko říct co na to řekli památkáři a další, zejména MČ Troja, když i pavilon goril zapuštěný do země, podle nich narušuje krajinný ráz ..... ale to je spíš hudba hodně vzdálené budoucnosti nebo možná pouze jen fikce.
Co se týše toho elektrobusu, tak to je opravdu asi nejreálnější rozumný nápad. Ona Zoo údajně něco podobného plánuje. Alespoň se tedy mluvilo o vláčku, který by vozil lidi od Trojského mostu, kde má vyrůst záchytné parkoviště až k branám Zoo. Takže to co navrhujete se možná v nějáké podobě v dohledné době i realizuje
Re: Praha všeobecně
Docela by mě zajímalo, jak by vypadal včerejší den v Praze, kdyby stály úseky 511 a 520. Bez nich to bylo docela maso...
Re: Praha všeobecně
dpp píše:Z důvodu opravy tramvajové trati a provádění dynamických zátěžových zkoušek na Libeňském mostě dochází od soboty 22. dubna 2017 (přibližně od 4.30 hodin) do pondělí 24. dubna 2017 (přibližně do 0.30 hodin) k obousměrnému přerušení provozu tramvají v úseku Dělnická – Palmovka – Ke Stírce
Re: Praha všeobecně
Nevite nahodou nekdo, proc doslo u Homolky k takovemu stavu veci? Vzdy v minulosti jsem tam prijel, zaplul do neplacene casti a bud zaparkoval nebo odjel. V zime jsem tam prijel, zjistil, ze neplacena cast neexistuje, pred placenou je fronta na silnici, vysadil lepsi polovicku a chtel odcouvat nekam, kde se otocim, nakonec jsem jako jelito couval az k nekdejsimu prvnimu vyjezdu, kde nez jsem stihl neco vymyslet, mel za sebou kloubak, samozrejme s klaksonem a tak tesne za zadkem, ze jsem se o nej pri uhybani oprel, nastestu pro nej bez nasledku. To tam tak skokove narostla doprava po otevreni metra ci co?
Re: Praha všeobecně
Něco k těm zde nedávno diskutovaným podchodům:
Vybrané pražské podchody se promění, s obnovou pomohou i Dánové
http://praha.idnes.cz/obnova-podchod-pr ... zpravy_nub
Vybrané pražské podchody se promění, s obnovou pomohou i Dánové
http://praha.idnes.cz/obnova-podchod-pr ... zpravy_nub
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Praha všeobecně
Praha loni hospodařila s přebytkem 12 miliard. Málo investovala
https://www.novinky.cz/ekonomika/439330 ... ovala.html
https://www.novinky.cz/ekonomika/439330 ... ovala.html
Re: Praha všeobecně
Abychom tu jen nebrečeli, že se nic nepřipravuje, tak nám do fáze oznámení EIA dospěla jedna stěžejní stavba: obchvat Březiněvsi.
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_PHA1053
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_PHA1053
Království a půl princezny za 511.
Re: Praha všeobecně
Nevím, jestli to tu už někde bylo, na Palachově náměstí na přechodu pro chodce od FF k Rudolfinu se objevilo na signalizaci vedle červeného panáčka doplňkové bílé světlo se symbolem zebry. Když chodcům skončí zelená, rozsvítí se červená a toto světlo. Pak na něm postupně ubývají pruhy, což značí čas, kdy se spustí volno pro auta, do kdy mají tedy chodci vyklidit křižovatku. Foto bohužel nemám. Je to lidová tvořivost, nebo to má oporu v zákoně/vyhlášce?
Re: Praha všeobecně
Je to tam už asi dva roky... Oporu v zákoně to nemá (ve vyhlášce 294/2015 o tom není zmínka). Je to jen informace navíc a popravdě řečeno ani nevím, k čemu by mi pomohla. Když už do křižovatky vstoupím, tak mám přecházení dokončit, i když hned po vstupu padne červená.
Re: Praha všeobecně
Proč něco dělat jednoduše a lépe, když to jde komplikovaně a možná i dráž, že? Ono takové obyčejné několikavteřinové rozblikání zeleného panáčka, těsně před tím, než naskočí červený panáček, by vypadalo v dnešní přetechnizované době asi dost divně a spousta lidí by i už asi ani nepochopila o co tam jde. Jedině, že by k tomu tam byla ještě nějaká aplikace na stažení.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Praha všeobecně
Ale mně se to zase líbilo, je to intuitivní, vím že mám křižovatku vyklidit a kolik mám času. Při blikající zelené by se ještě do vozovky vstupovalo.
Re: Praha všeobecně
Blikající zelený panáček znamená, že během několika málo vteřin naskočí červený panáček. To zná a ví i každé rakouské předškolní dítě. A i já jako dítě si to pamatuji, že to bylo kdysi i u nás v tehdejší ČSSR. Takže člověk by pak věděl, že má přestat psát sms, či lajkovat něčí fotky a místo toho by měl přidat do kroku a vypadnout rychle z vozovkyElWapp píše:monin: Blikající zelená by znamenala co?
To je sice hezké, že to je intuitivní, ale tak ať je to tedy jednotně všude, i u nás v Krumlově, a ne jen u FF. Zde je bílá zebra, v Revoluční zase vteřinové odpočítávadlo, které už někdo tam několikrát urval. Chaos. Jinak, to že má člověk pokud možno co nejrychleji vyklidit křižovatku, to ví už dávno, vzhledem k tomu co se na cestách v poslední době děje.Pavel Q píše:Ale mně se to zase líbilo, je to intuitivní, vím že mám křižovatku vyklidit a kolik mám času. Při blikající zelené by se ještě do vozovky vstupovalo.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Praha všeobecně
U nás kdysi zelená opravdu blikala, pak se to zrušilo. Pokud je v pravidlech, že na přechod můžu vstoupit na zelenou a je jedno, jestli bliká, nemá to v podstatě žádný význam. A už vůbec ne na místech jako u Karlova mostu nebo Palachově nám. kde turisti lezou do silnice klidně na červenou.
Odpočítávání času s tím moc nesouvisí. To je tam hlavně kvůli odpočtu červené fáze, aby nervózní turisti viděli, že na ně dojde řada.
Odpočítávání času s tím moc nesouvisí. To je tam hlavně kvůli odpočtu červené fáze, aby nervózní turisti viděli, že na ně dojde řada.
Re: Praha všeobecně
Blikající zelená by tedy vlastně neznamenala vůbec nic? Tak to díky, ale nechci....
Re: Praha všeobecně
ElWapp: nevím o co jde, ale pro jistotu již předem nesouhlasím? To je jen nějaká provokace, obyčejná neznalost, či jsi total mimo?
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)