Praha všeobecně

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od dvs »

OT+ Jenom mne napadlo, zda by nestálo za úvahu postavit prodloužení metra A do Řep a pak na letiště společně s Břevnovskou radiálou. Stanice Motol bude tesně vedle ní a pak by mohla jít k R1 přesně v trase Břevnovské radiály. Výkopy by byly trochu širší. U Řep se to stejně zastřeší. Na letiště by mohlo jít kolem R1. Přijde mi škoda nedotáhnout linku na letiště a k P+R Dlouhá míle.

Jinak M1 vozy jezdí po povrchu ve Venezule ve městě Maracaibo mají i pantografy a taky klimatizaci.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od jonáš »

Standa píše:Předesílám, že ti největší odborníci považují pražské metro v podstatě za dokončené a jediný prostor pro nějaké rozšiřování vidí v trase D.
A i to déčko bude ve finále vozit sotva polovinu zatížení céčka a bude nejspíš na Pankráci pásmovat. Holt už nejsou lidi ;) aby další kapacitní trasu zaplnili. Možná by se moh oprášit pro další směry koncept částečně podpovrchový tramvaje. Z Jižáku, jeden tunel pod Bohdalcem, druhej pod Želivskýho .. primová tangenta. Z Pankráce do Podolí taky tunelem, když to do Jeremenkovy nesmí. Ono by to šlo po povrchu tahat leckde, jižák i JZ město s tim mohly urbanisticky počítat už při návrhu, ale asi to neprojde právě přes hluk. I ten tubus na Hůrce a Čerňáku je ze stejnýho důvodu.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Standa »

jonáš píše:...A i to déčko bude ve finále vozit sotva polovinu zatížení céčka a bude nejspíš na Pankráci pásmovat. Holt už nejsou lidi ;) aby další kapacitní trasu zaplnili. Možná by se moh oprášit pro další směry koncept částečně podpovrchový tramvaje. Z Jižáku, jeden tunel pod Bohdalcem, druhej pod Želivskýho .. primová tangenta. Z Pankráce do Podolí taky tunelem, když to do Jeremenkovy nesmí. Ono by to šlo po povrchu tahat leckde, jižák i JZ město s tim mohly urbanisticky počítat už při návrhu, ale asi to neprojde právě přes hluk. I ten tubus na Hůrce a Čerňáku je ze stejnýho důvodu.
Je to tak, asi máme na Chmelnici smůlu :( . Ty tramvaje jsou zakomponovány do návrhu nového ÚP (Želivského - Eden tunelem a kolem Bohdalce asi povrchově novou čtvrtí). V Podolí to ale rvou do Jeremenkovy, na tunel by asi nebyly peníze.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od jonáš »

No smůlu máme i na Olšanskym, protože holt nemůžem přelobovat Palladium (ani tim imaxem na Floře) 8-)
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od JirkaS »

jonáš píše:Ono by to šlo po povrchu tahat leckde, jižák i JZ město s tim mohly urbanisticky počítat už při návrhu, ale asi to neprojde právě přes hluk. I ten tubus na Hůrce a Čerňáku je ze stejnýho důvodu.
První návrhy jižáku dokonce ještě počítaly s obsluhou tramvají na povrchu, na metro se to změnilo až později.
Já osobně jsem spíš pro řešení metra v zahloubeném tunelu i v těchto nově stavěných úsecích - řešení použité právě na Jižáku, JZM nebo na Proseku (jen ta cena na Proseku nějak neodpovídala (ne)náročnosti výstavby). Protože kromě hluku je zde i problém s vytvořením výrazné bariéry v terénu. Železnici nelze na rozdíl od TT přecházet kdekoliv a tak čtvrť rozdělí na části. Varianta s estakádou je podle mě nejhorší - je drahá na výstavbu skoro jak tunel, problémy s hlukem zůstanou. Navíc má velkou tendenci vzhledově zdegradovat - stane se z ní časem počmárané monstrum. Sice je výstavba hloubených tunelů drahá, ale provozní náklady už tak vysoké nejsou.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od JirkaS »

jonáš píše:No smůlu máme i na Olšanskym, protože holt nemůžem přelobovat Palladium (ani tim imaxem na Floře) 8-)
Tady bych to neviděl na lobing Palladia, ale hlavně na možnost přestupu na B. To se původním trasováním se stanicí na východě HN a pak na Žižkově zajistit nedá.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od jonáš »

Ale dá, jen by se muselo dotáhnout až na Palmovku nebo do Vysočan. To že každá linka musí mít přestupy s každou rovněž neni dogma. Ale to už točíme asi osmej kruh, vše je dopředu zazděný tim ocasem céčka do Syslova (kde mělo kdysi dávno končit právě déčko, když slovo "koncepce" ještě nebylo sprostý). Možná jednou protáhnou déčko jako výletní linku do Stromovky, konečná Šlechtova restaurace (stačilo tam tu díru nechat) :lol:
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Web »

Kromě zmíněného hluku je u vedení po povrchu ještě jeden drobný problém - vytápění :-) Samozřejmě to se týká prodlužování stávajících linek. Pak se naskýtá ještě další problém - externí vlivy jako padající listí, námraza, s čímž systém zabzař v metru až tak nepočítá. A poslední je otázka zda je vhodné vést metro do natolik mrtvých míst, že by šlo stavět na povrchu :-) Syslov je krásnou ukázkou kam metro vést vůbec nemuselo. (A to tu bydlím)
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od obr »

syslov či zličín jsou ukázkou toho, jak se stavělo třeba za 1. republiky - nejprve se do oblasti postavila infrastruktura a pak tam nastal další stavební ruch. Díky tomu vlastně až na vyjímky dodnes vedou tramvajové tratěaž na okraj Prahy, kdysi to bylo do polí.

Obecně je spíše jiný problém. MHD je jedním z nejdražších (po započítání dotací) způsobů dopravy po městě a měla by být zavedena jen tam, kde efektivnější a pohodlnější a na potřeby každého šitá individuelní doprava z kapacitních a dalších důvodů nelze. Nežli budovat metro je efektivnější stavět městský okruh a radiály.
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Web »

Syslov rozhodně není ukázka toho jak se stavělo kdysi. Na těch polích okolo se reálně nic zásadního stavět nedá, neb je tam ochranné pásmo letiště. Už mě to fakt unavuje, kousek vedle JE zdroj substrátu, ale my to postavíme tady, páč tu někdo možná někdy něco. Za X miliard zvednu cenu dvou pozemků, to se vyplatí (někomu).
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od JirkaS »

obr píše:syslov či zličín jsou ukázkou toho, jak se stavělo třeba za 1. republiky - nejprve se do oblasti postavila infrastruktura a pak tam nastal další stavební ruch. Díky tomu vlastně až na vyjímky dodnes vedou tramvajové tratěaž na okraj Prahy, kdysi to bylo do polí.

Obecně je spíše jiný problém. MHD je jedním z nejdražších (po započítání dotací) způsobů dopravy po městě a měla by být zavedena jen tam, kde efektivnější a pohodlnější a na potřeby každého šitá individuelní doprava z kapacitních a dalších důvodů nelze. Nežli budovat metro je efektivnější stavět městský okruh a radiály.
Započti do nákladů na IAD i cenu za výstavbu komunikací a hned se efektivita MHD ukáže v jiném světle. Jen je ta položka dneska ukrytá v daních.
Syslov je ukázka politicky zadané stavby - Praha chtěla velké výstaviště v Letňanech. Naštěstí z plánů moc nezbylo :-) Zličín byl naproti tomu postaven logicky - stejně tudy vede trať do depa, tak proč nepřilepit terminál MHD.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od jonáš »

Přesně tak, obdobně se stavěly za první republiky ty tratě "do polí", protože tam bylo kde postavit rozumně dimenzovanou vozovnu na levnym pozemku: Veleslavín, Kobylisy, Motol ... nestavěly se na Spořilov nebo Hostivař, anžto tam syslům jezdil vlak.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od martini »

V tom Syslově je plánován velký development. Ta stanice si využití najde. Povíme si za 10 let. Viz http://www.praha.eu/jnp/cz/home/budoucn ... prvni.html
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Jirka
Příspěvky: 546
Registrován: 14.3.2009 21:58:48

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Jirka »

Cyklostezky v Praze – U Bulhara – Na Krejcárku 3.10.2010

fotografie z celé délky cyklostezky od Bulhara po Krejcárek obohacený i fotky z Nového spojení....

http://www.rychnovinky.cz/17150-cyklost ... -2010.html
Jakub Šponar
Příspěvky: 196
Registrován: 14.3.2009 18:46:48

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Jakub Šponar »

Jirka píše:Cyklostezky v Praze – U Bulhara – Na Krejcárku 3.10.2010

fotografie z celé délky cyklostezky od Bulhara po Krejcárek obohacený i fotky z Nového spojení....

http://www.rychnovinky.cz/17150-cyklost ... -2010.html
Dobrej "předvolební poutač". Sem fakt netušil, že ten tunel je pořád zavřenej. U nás v Kocourkově.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od jonáš »

Tunel byl slavnostně otevřenej předvolebnim poutačem Bémem a pak to přes léto na magisrátnim webu potichu přejmenovali na "kontrolní den" :lol: .. kdopak to asi bude dočasně otevírat teď :?:
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od obr »

jonáš píše:Tunel byl slavnostně otevřenej předvolebnim poutačem Bémem a pak to přes léto na magisrátnim webu potichu přejmenovali na "kontrolní den" :lol: .. kdopak to asi bude dočasně otevírat teď :?:
stezka je vybudována. Chybí "majetkoprávní" vypořádání, tedy převést pozemky z SDŽC na Prahu. Vzhledem k tomu, že SŽDC je pod velením ministra Bárty VV, nelze očekávat před volbami, že by byl k Praze vstřícný - viz 512-514. takže asi tak...co je na tom Jonáši k smíchu, leda tak škodolibý smích...
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od jonáš »

Kdepak škodolibej, to je ze zoufalosti. Pročpak to nepřevedli hned při tom květnovym "slavnostnim otvírání", když už si primát z ODS hrál na maňáska a MD držel Gustáv Slamečka "nestraník, navržen ODS" a SŽDC měli pod palcem taky? A proč to neřešili už v zimě, když se ta stezka stavěla? A jak dlouho jim chcete tuhle šlendriánskou šmíru ještě omlouvat, jen proto že nosej modrý trencle a vám se ta barva líbí? :lol:
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od obr »

jonáši z vámi propagovaných zelených trenclí už někdy vypadlo něco neškodlivýho ?
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od jonáš »

Vy jste nějakej vadně jasnozřivej, dneska mam zrovna červený. Asi teda budu muset volit komunisty, že :lol:

Dokážete místo toho aspoň na jednu z těch tří otázek nahoře odpovědět? S tou cyklostezkou určitě zelený žádný obstrukce nedělali.
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od pp21 »

Nová Toužimská (Letňany - Kbely) ... otevření 30.9. už se na 100% nestihne ;).
Dnešní foto:
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... ka/101028/
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od pp21 »

Zklidněná Tupolevova, dnešní foto:
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... upolevova/
MiT
Příspěvky: 52
Registrován: 18.3.2009 13:10:32

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od MiT »

Petr Pokorný píše:otevření 30.9. už se na 100% nestihne
Podle tohoto http://ulice.tyden.cz/zpravy/sportovni- ... e_723.html už je asi dávno zprovozněno, ale stav dnes 20:15 na Mladoboleslavské takový, že nikde nic ...
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od martin »

Dneska jsem ráno v rádiu poslouchal - ještě, že tak, než tam stát. Ono mi i tak stačilo postávání v ulici K Barrandovu, kde to kvůli reku krásně stojí, což je nádherná ukázka toho, že jižní okruh nás tak výrazně nespasil, jak politici zvesela hlásili - jak měšťáci uspořádali zase nějakou megainteligentní hurá akci, která totálně ucpala příjezd od D8 k Argentinské. Dokonce i na dispečinku DPP plakali, že jim zastavují autobusy a způsobují tak značné komplikace v dopravě.

Neskutečná organizace ta MPP!
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od jonáš »

Nevim co se děje ale kolaps je hlášenej i u Slavie a na Bohdalci, bez udaný příčiny. Ale po městě lokálně je spouta míst najednou rozkopaných, asi Bárta pustil nějaký prachy na flikování.
Odpovědět

Zpět na „Praha“