Praha všeobecně

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od pivko »

Tak ona je hlavně otázka, co je to centrum, pokud to má být oblast uvnitř MO (po jeho dostavbě) tak to asi smysl dává. V této oblasti je to možná to jediné, co může situaci skutečně systémově řešit, protože počítám, že osmiproudé dálnice skrz centrum asi stavět nechceme. Pro mě je to mnohem lepší, než různé ty plíživé dílčí zákazy, omezení a buzerace řidičů, co se odehrává teď. Chceš autem do centra - je to tolik a zvaž si, zda ti to za to stojí. Jestli mají rezidenti platit nebo ne je rozhodnutí politické, za mě spíše ano a řešil by to prostě systém rozumně odstupňovaných permanentek.
mapman
Autor
Příspěvky: 5766
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od mapman »

Jasně, to smysl dává a už to tak částečně funguje. Platím ročně za parkování na ulici víc než platí elektromobily. Stačí to jen propojit.
Mikulik
Příspěvky: 547
Registrován: 23.9.2009 10:29:37

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Mikulik »

Platíte malé daně, že chcete někteří platit další? Ono vám to fakt nestačí? Skutečně dostáváte kvalitní služby, které si platíme? Nestaví se nic a peněz je mraky, ale jde to radši do cyklostezek a do mostů pro MHD a chodce.A někteří z vás chtějí ještě rozdávat. Toť můj názor.
ElWapp
Příspěvky: 1641
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od ElWapp »

Tunel Blanka za 40 mld a chystana navazujici cast za asi 100 odpovida ekvivalentu kolika cyklostezek? :)
jozka
Příspěvky: 2793
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od jozka »

Kolik cyklostezek je potreba k nahrazeni dopravni funkce tunelu Blanka?
Lynx
Příspěvky: 3702
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Lynx »

Tady je to ovšem rozporné - s těmi tunely pro auta. Není to auta versus cyklisti. Když pominu ty fanatické ekology, kteří jsou proti všemu co se týká aut, tak ti rozumnější by měli ocenit, že městské tunely odvedou auta pod zem a na povrchu můžou být třeba ty cyklostezky, parky, chodníky a větší klid. I ten nový tunel za 100 mld je tak drahý proto, že má být zatunelován, i tam kde původně tunelů být neměl, čili je to z tohoto pohledu až luxusně ekologické řešení.
Alespoň co se týče života ve městě je to mnohem ekologičtější. Druhá věc je energetická náročnost, náročnost výstavby, tam už je to samozřejmě z hlediska ekologie slabší. Ale město bude určitě lépe k žití, když bude co nejvíc dopravy pod zemí.
Naposledy upravil(a) Lynx dne 17.12.2020 22:26:14, celkem upraveno 1 x.
Geo
Příspěvky: 806
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Geo »

Bydlim cely zivot uvnitr MO, na Vaclavak chodim pesky :). A musim zopakovat, to co minule. Je to jen dalsi skryta dan, a nesouhlasim s ni.

Ale zeptal bych se mapmana, pripadne jinych proponentu myta, jak vysoke myto si predstavuji? Bez toho je dalsi diskuze zbytecna. Protoze bud si predstavuji neco jako 100,- za vjezd, coz nikoho neodradi, a myto je jen dlasi dan, nemajici s ekologii nebo cistotou vzduchu nic spolecneho. Klidne muzou uvalit specialni myto na cervena auta, nebo Dacie. Efekt to bude mit stejny. Ostatne v Londyne se po zavedeni myta vratila doprava postupne na puvodni uroven.

Druha varianta je napalit myto, na rekneme 500,- za vjezd. To uz je solidni suma na to, aby si vetsina lidi cestu rozmyslela. To uz dopady na kvalitu vzduchu mit bude. A taky to bude mit spoustu dalsich dusldeku, vzhledem k tomu, ze auto je beznou soucasti zivota velkeho mnozstvi lidi.

Jinak 500,- jsem nastrelil, tezko rici, jaka by byla skutecna castka. Ale vzhledem k rozlozeni prijmu v CR, bych rekl, ze se pohybuje nekde v uzke zone. Pred medianem, kde neocekavam tolik ridicu, jsou prijmy rovnomerne rozlozene, ale za medianem nasleduje rychly sesup dolu. Myslenku, ze by se to tedy dalo cilit na nejake konkretni snizeni objemu (treba o 25%), pokladam za nerealizovatelnou.

Vyjimky pro rezidenty jsou nesmysl, a jen podtrhuji, ze by slo jen o dalsi dan. Z eko hlediska rezident smrdi stejne jako nerezident. Navic, vzhledem k tomu, ze P1 tvori v centru Prahy turistickou cernou diru, tak sutecne cile, kam se dojizdi jsou rozesety v podstate vsude okolo (a stejne tak bydleni odkud se dojizdi). Dejvice, Smichov, Holesovice, Pankrac, Budejovicka, Chodov, Stodulky a mnoho dlasich. A dojizidi se tam jak z mist uvnitr, tak vne okruhu.

Treba dneska v Nuslich v 9 nebyl problem vubec zaparkovat, narozdil od vcerejsi 23. hodiny. A je otazka, zda-li nekdo, kdo jede k doktorovi v Motole, a jede tam autem, ma byt osvobozen od myta, zatimco nekdo, kdo si jede z Rep prohlednout nejhezci most v Praze, ne.
mapman
Autor
Příspěvky: 5766
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od mapman »

Ano, výjimka pro rezidenty je špatný výraz, spiš by to měla být nějaká sleva. A ta výše mýta by mohla být závislá třeba na emisích CO2, což se dá tahat z údajů v registru vozidel. Může to pak být propojené s online registrací a pokud se neregistruju, tak přijde provozovateli automaticky účtenka na plnou palbu. A cenově můžeme klidně teoretizovat třeba na úrovni 1-2 Kč za g/km CO2 za každý vjezd. Ale nad tím jsem nijak hluboce nepřemýšlel, jen prvotní myšlenka. Podobně Němci koncipovali mýto pro OA nebo se tak uvažuje v severských zemích...
jozka
Příspěvky: 2793
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od jozka »

Mam (opakovane) poznamku... natahnout ruzne instituce, urady nebo klidne i spitaly (ty puvodni okolo Prahy byly zruseny s tim, ze Praha je za rohem) do centra/sirsiho centra Prahy a pak tam vjezd zpoplatnit... ano to dava smysl. Kdyby nedoslo k "optimalizacim", bylo by mi jako neprazakovi jedno, co si tam smoulate. Takhle mam odpoved, kterou nenapisu, abych mapmanovi nepritizil.
Kubajsu
Příspěvky: 1311
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Kubajsu »

mapman píše:...A ta výše mýta by mohla být závislá třeba na emisích CO2...
Myslím, že ve městě nás CO2 primárně zajímat nemusí... Podstatnější jsou smradlavé emise.
Mike
Příspěvky: 5005
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Mike »

jak to bylo s tím židem a provazem ?
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
kot
Příspěvky: 10545
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od kot »

Miku tím myslíš co ?
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od theodor less »

Třeba máme do činění se znalcem Shakespeara.
michal
Příspěvky: 4595
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od michal »

Na Lehovci jsou ty nové bílé značky. Vysočany jsou značené doleva na Poděbradskou. Na křižovatce Kolbenova x Kbelská jsou ale rovně... :crazy: :crazy: :crazy:
Mike
Příspěvky: 5005
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Mike »

úplně nerozumím
jedu-li z Lehovce a odbočím doleva na Poděbradskou, jak se ocitnu na Kbelská x Kolbenova ?
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
michal
Příspěvky: 4595
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od michal »

No to byste musel na Poděbradská x Kbelská doprava... :D Na Lehovci jsou značené Vysočany doleva po Poděbradské. Ovšem do Vysočan se jezdí po Kolbenově, pokud vím. Čili nikam neodbočujte, jen to nové značení tam člověka nevede správně. A když nejedete podle značení, tak dojedete na křižovatku, kde už máte Vysočany značené rovně.
cawez
Příspěvky: 92
Registrován: 15.2.2019 0:28:09

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od cawez »

Je to úplně jedno, všechny ty cedule jsou správně, žádná není špatně. Obě cesty vedou do Vysočan, akorát každá do jiné části. Tyhle cedule uvnitř města mi stejně občas připomínají svojí funkcí telefonní budky ... už je taky tak 10 let nikdo nepoužívá.
kollma
Příspěvky: 219
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od kollma »

Já teda nevím, jak ostatní, ale zrovna tyhle cedule mi i ve městě přijdou fajn - minimálně na vícepruhových silnicích, kde odbočovací a připojovací pruhy vznikají a zanikají úplně náhodně. Někdy jde levý pruh rovně a pravý doprava, jinde jde pravý pruh rovně a doprava a levý pruh se změní v odbočovací doleva atd. A často to je nejdřív poznat právě na těhle cedulích. Jinak často už jezdím bez navigace a občas se hodí vědět, že jedu správně.
Saljack
Příspěvky: 571
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Saljack »

Já ty cedule celkem používám např. když někde blbě odbočím a nemám zrovna navigaci, tak když vidím např. Žižkov nebo Vysočany tak jedu tam a někde se chytnu, kde už to znám. Už víckrát mě celkem zachránily. Přijde mi lepší než honem řešit kam jet, tak prostě v klidu jet dál dokud se člověk nechytne.
Tomáš Němec
Příspěvky: 398
Registrován: 19.10.2009 9:21:32

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Tomáš Němec »

Tak a teď do nich :)
Nábřeží v centru Prahy mají být bez aut, ukazuje pracovní verze dokumentu
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha ... omaci_misl
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Standa »

Tak v tom článku jsou celkem srozumitelné argumenty proti od Prahy 1 a od odborníka z ČVÚT, čili není moc, co dodávat.
ElWapp
Příspěvky: 1641
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od ElWapp »

Já teda nechci vstupovat do toho, jestli tam a tam auta patří nebo ne, do centra zas tak nejezdím a je mi to vlastně celkem jedno. Ale z dopravně inženýrského hlediska, na jaký okruh se tady má čekat, než se nějaká změna udělá (nebo neudělá)? Kolem nejstarší části Prahy máme magistrálu, Ječnou a Blanku se Strahovským tunelem a už nikdy nic víc tady postaveno nebude, takže argument čekání na okruh nechápu.
jozka
Příspěvky: 2793
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od jozka »

No, pokud na zadny, pak by to asi mohlo znamenat, ze ta doprava ma zacatek/konec zde, takze zavrit to tam je takove trosku blondate, ne?
Anonym
Příspěvky: 821
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Anonym »

ElWapp píše:Já teda nechci vstupovat do toho, jestli tam a tam auta patří nebo ne, do centra zas tak nejezdím a je mi to vlastně celkem jedno. Ale z dopravně inženýrského hlediska, na jaký okruh se tady má čekat, než se nějaká změna udělá (nebo neudělá)? Kolem nejstarší části Prahy máme magistrálu, Ječnou a Blanku se Strahovským tunelem a už nikdy nic víc tady postaveno nebude, takže argument čekání na okruh nechápu.
To já zase argument na okruh chápu. Blanka nyní částečně supluje D0 518 + 519. Podobně východní část MO by mohla odlehčit magistrále. Teoreticky by šlo uzavřít obě nábřeží. Nicméně v době nějakého problému třeba v Blance a rozkopané magistrále bude město úplně neprůjezdné ze severu na jih. Navíc uzavírkou se donutí auta jet zbytečnou mnohakilometrovou zajížďkou, pokud se člověk bude chtít dostat třeba z Náměstí Palacha na Smetanovo nábřeží.
MPMP
Příspěvky: 3323
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od MPMP »

ElWapp píše:Já teda nechci vstupovat do toho, jestli tam a tam auta patří nebo ne, do centra zas tak nejezdím a je mi to vlastně celkem jedno. Ale z dopravně inženýrského hlediska, na jaký okruh se tady má čekat, než se nějaká změna udělá (nebo neudělá)? Kolem nejstarší části Prahy máme magistrálu, Ječnou a Blanku se Strahovským tunelem a už nikdy nic víc tady postaveno nebude, takže argument čekání na okruh nechápu.
Ano, v této oblasti už žádná dopravní stavba nevznikne. A skutečně myslíte, že území o ploše téměř 9 km2 a rozměrech cca 3 x 3 km má být bez IAD? Nemyslím pro rezidenty, pro ty se vždycky výjimky najdou. Takže výsledkem bude, že aut tam bude pořád stejně, jen se všem, kdo tam nebydlí budou házet "klacky pod nohy".
Fakt je to tak správně?
Odpovědět

Zpět na „Praha“