Praha všeobecně
Re: Praha všeobecně
Tak ona je hlavně otázka, co je to centrum, pokud to má být oblast uvnitř MO (po jeho dostavbě) tak to asi smysl dává. V této oblasti je to možná to jediné, co může situaci skutečně systémově řešit, protože počítám, že osmiproudé dálnice skrz centrum asi stavět nechceme. Pro mě je to mnohem lepší, než různé ty plíživé dílčí zákazy, omezení a buzerace řidičů, co se odehrává teď. Chceš autem do centra - je to tolik a zvaž si, zda ti to za to stojí. Jestli mají rezidenti platit nebo ne je rozhodnutí politické, za mě spíše ano a řešil by to prostě systém rozumně odstupňovaných permanentek.
Re: Praha všeobecně
Jasně, to smysl dává a už to tak částečně funguje. Platím ročně za parkování na ulici víc než platí elektromobily. Stačí to jen propojit.
Re: Praha všeobecně
Platíte malé daně, že chcete někteří platit další? Ono vám to fakt nestačí? Skutečně dostáváte kvalitní služby, které si platíme? Nestaví se nic a peněz je mraky, ale jde to radši do cyklostezek a do mostů pro MHD a chodce.A někteří z vás chtějí ještě rozdávat. Toť můj názor.
Re: Praha všeobecně
Tunel Blanka za 40 mld a chystana navazujici cast za asi 100 odpovida ekvivalentu kolika cyklostezek?
Re: Praha všeobecně
Kolik cyklostezek je potreba k nahrazeni dopravni funkce tunelu Blanka?
Re: Praha všeobecně
Tady je to ovšem rozporné - s těmi tunely pro auta. Není to auta versus cyklisti. Když pominu ty fanatické ekology, kteří jsou proti všemu co se týká aut, tak ti rozumnější by měli ocenit, že městské tunely odvedou auta pod zem a na povrchu můžou být třeba ty cyklostezky, parky, chodníky a větší klid. I ten nový tunel za 100 mld je tak drahý proto, že má být zatunelován, i tam kde původně tunelů být neměl, čili je to z tohoto pohledu až luxusně ekologické řešení.
Alespoň co se týče života ve městě je to mnohem ekologičtější. Druhá věc je energetická náročnost, náročnost výstavby, tam už je to samozřejmě z hlediska ekologie slabší. Ale město bude určitě lépe k žití, když bude co nejvíc dopravy pod zemí.
Alespoň co se týče života ve městě je to mnohem ekologičtější. Druhá věc je energetická náročnost, náročnost výstavby, tam už je to samozřejmě z hlediska ekologie slabší. Ale město bude určitě lépe k žití, když bude co nejvíc dopravy pod zemí.
Naposledy upravil(a) Lynx dne 17.12.2020 22:26:14, celkem upraveno 1 x.
Re: Praha všeobecně
Bydlim cely zivot uvnitr MO, na Vaclavak chodim pesky . A musim zopakovat, to co minule. Je to jen dalsi skryta dan, a nesouhlasim s ni.
Ale zeptal bych se mapmana, pripadne jinych proponentu myta, jak vysoke myto si predstavuji? Bez toho je dalsi diskuze zbytecna. Protoze bud si predstavuji neco jako 100,- za vjezd, coz nikoho neodradi, a myto je jen dlasi dan, nemajici s ekologii nebo cistotou vzduchu nic spolecneho. Klidne muzou uvalit specialni myto na cervena auta, nebo Dacie. Efekt to bude mit stejny. Ostatne v Londyne se po zavedeni myta vratila doprava postupne na puvodni uroven.
Druha varianta je napalit myto, na rekneme 500,- za vjezd. To uz je solidni suma na to, aby si vetsina lidi cestu rozmyslela. To uz dopady na kvalitu vzduchu mit bude. A taky to bude mit spoustu dalsich dusldeku, vzhledem k tomu, ze auto je beznou soucasti zivota velkeho mnozstvi lidi.
Jinak 500,- jsem nastrelil, tezko rici, jaka by byla skutecna castka. Ale vzhledem k rozlozeni prijmu v CR, bych rekl, ze se pohybuje nekde v uzke zone. Pred medianem, kde neocekavam tolik ridicu, jsou prijmy rovnomerne rozlozene, ale za medianem nasleduje rychly sesup dolu. Myslenku, ze by se to tedy dalo cilit na nejake konkretni snizeni objemu (treba o 25%), pokladam za nerealizovatelnou.
Vyjimky pro rezidenty jsou nesmysl, a jen podtrhuji, ze by slo jen o dalsi dan. Z eko hlediska rezident smrdi stejne jako nerezident. Navic, vzhledem k tomu, ze P1 tvori v centru Prahy turistickou cernou diru, tak sutecne cile, kam se dojizdi jsou rozesety v podstate vsude okolo (a stejne tak bydleni odkud se dojizdi). Dejvice, Smichov, Holesovice, Pankrac, Budejovicka, Chodov, Stodulky a mnoho dlasich. A dojizidi se tam jak z mist uvnitr, tak vne okruhu.
Treba dneska v Nuslich v 9 nebyl problem vubec zaparkovat, narozdil od vcerejsi 23. hodiny. A je otazka, zda-li nekdo, kdo jede k doktorovi v Motole, a jede tam autem, ma byt osvobozen od myta, zatimco nekdo, kdo si jede z Rep prohlednout nejhezci most v Praze, ne.
Ale zeptal bych se mapmana, pripadne jinych proponentu myta, jak vysoke myto si predstavuji? Bez toho je dalsi diskuze zbytecna. Protoze bud si predstavuji neco jako 100,- za vjezd, coz nikoho neodradi, a myto je jen dlasi dan, nemajici s ekologii nebo cistotou vzduchu nic spolecneho. Klidne muzou uvalit specialni myto na cervena auta, nebo Dacie. Efekt to bude mit stejny. Ostatne v Londyne se po zavedeni myta vratila doprava postupne na puvodni uroven.
Druha varianta je napalit myto, na rekneme 500,- za vjezd. To uz je solidni suma na to, aby si vetsina lidi cestu rozmyslela. To uz dopady na kvalitu vzduchu mit bude. A taky to bude mit spoustu dalsich dusldeku, vzhledem k tomu, ze auto je beznou soucasti zivota velkeho mnozstvi lidi.
Jinak 500,- jsem nastrelil, tezko rici, jaka by byla skutecna castka. Ale vzhledem k rozlozeni prijmu v CR, bych rekl, ze se pohybuje nekde v uzke zone. Pred medianem, kde neocekavam tolik ridicu, jsou prijmy rovnomerne rozlozene, ale za medianem nasleduje rychly sesup dolu. Myslenku, ze by se to tedy dalo cilit na nejake konkretni snizeni objemu (treba o 25%), pokladam za nerealizovatelnou.
Vyjimky pro rezidenty jsou nesmysl, a jen podtrhuji, ze by slo jen o dalsi dan. Z eko hlediska rezident smrdi stejne jako nerezident. Navic, vzhledem k tomu, ze P1 tvori v centru Prahy turistickou cernou diru, tak sutecne cile, kam se dojizdi jsou rozesety v podstate vsude okolo (a stejne tak bydleni odkud se dojizdi). Dejvice, Smichov, Holesovice, Pankrac, Budejovicka, Chodov, Stodulky a mnoho dlasich. A dojizidi se tam jak z mist uvnitr, tak vne okruhu.
Treba dneska v Nuslich v 9 nebyl problem vubec zaparkovat, narozdil od vcerejsi 23. hodiny. A je otazka, zda-li nekdo, kdo jede k doktorovi v Motole, a jede tam autem, ma byt osvobozen od myta, zatimco nekdo, kdo si jede z Rep prohlednout nejhezci most v Praze, ne.
Re: Praha všeobecně
Ano, výjimka pro rezidenty je špatný výraz, spiš by to měla být nějaká sleva. A ta výše mýta by mohla být závislá třeba na emisích CO2, což se dá tahat z údajů v registru vozidel. Může to pak být propojené s online registrací a pokud se neregistruju, tak přijde provozovateli automaticky účtenka na plnou palbu. A cenově můžeme klidně teoretizovat třeba na úrovni 1-2 Kč za g/km CO2 za každý vjezd. Ale nad tím jsem nijak hluboce nepřemýšlel, jen prvotní myšlenka. Podobně Němci koncipovali mýto pro OA nebo se tak uvažuje v severských zemích...
Re: Praha všeobecně
Mam (opakovane) poznamku... natahnout ruzne instituce, urady nebo klidne i spitaly (ty puvodni okolo Prahy byly zruseny s tim, ze Praha je za rohem) do centra/sirsiho centra Prahy a pak tam vjezd zpoplatnit... ano to dava smysl. Kdyby nedoslo k "optimalizacim", bylo by mi jako neprazakovi jedno, co si tam smoulate. Takhle mam odpoved, kterou nenapisu, abych mapmanovi nepritizil.
Re: Praha všeobecně
Myslím, že ve městě nás CO2 primárně zajímat nemusí... Podstatnější jsou smradlavé emise.mapman píše:...A ta výše mýta by mohla být závislá třeba na emisích CO2...
Re: Praha všeobecně
jak to bylo s tím židem a provazem ?
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Praha všeobecně
Třeba máme do činění se znalcem Shakespeara.
Re: Praha všeobecně
Na Lehovci jsou ty nové bílé značky. Vysočany jsou značené doleva na Poděbradskou. Na křižovatce Kolbenova x Kbelská jsou ale rovně...
Re: Praha všeobecně
úplně nerozumím
jedu-li z Lehovce a odbočím doleva na Poděbradskou, jak se ocitnu na Kbelská x Kolbenova ?
jedu-li z Lehovce a odbočím doleva na Poděbradskou, jak se ocitnu na Kbelská x Kolbenova ?
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Praha všeobecně
No to byste musel na Poděbradská x Kbelská doprava... Na Lehovci jsou značené Vysočany doleva po Poděbradské. Ovšem do Vysočan se jezdí po Kolbenově, pokud vím. Čili nikam neodbočujte, jen to nové značení tam člověka nevede správně. A když nejedete podle značení, tak dojedete na křižovatku, kde už máte Vysočany značené rovně.
Re: Praha všeobecně
Je to úplně jedno, všechny ty cedule jsou správně, žádná není špatně. Obě cesty vedou do Vysočan, akorát každá do jiné části. Tyhle cedule uvnitř města mi stejně občas připomínají svojí funkcí telefonní budky ... už je taky tak 10 let nikdo nepoužívá.
Re: Praha všeobecně
Já teda nevím, jak ostatní, ale zrovna tyhle cedule mi i ve městě přijdou fajn - minimálně na vícepruhových silnicích, kde odbočovací a připojovací pruhy vznikají a zanikají úplně náhodně. Někdy jde levý pruh rovně a pravý doprava, jinde jde pravý pruh rovně a doprava a levý pruh se změní v odbočovací doleva atd. A často to je nejdřív poznat právě na těhle cedulích. Jinak často už jezdím bez navigace a občas se hodí vědět, že jedu správně.
Re: Praha všeobecně
Já ty cedule celkem používám např. když někde blbě odbočím a nemám zrovna navigaci, tak když vidím např. Žižkov nebo Vysočany tak jedu tam a někde se chytnu, kde už to znám. Už víckrát mě celkem zachránily. Přijde mi lepší než honem řešit kam jet, tak prostě v klidu jet dál dokud se člověk nechytne.
-
- Příspěvky: 398
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: Praha všeobecně
Tak a teď do nich
Nábřeží v centru Prahy mají být bez aut, ukazuje pracovní verze dokumentu
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha ... omaci_misl
Nábřeží v centru Prahy mají být bez aut, ukazuje pracovní verze dokumentu
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha ... omaci_misl
Re: Praha všeobecně
Tak v tom článku jsou celkem srozumitelné argumenty proti od Prahy 1 a od odborníka z ČVÚT, čili není moc, co dodávat.
Re: Praha všeobecně
Já teda nechci vstupovat do toho, jestli tam a tam auta patří nebo ne, do centra zas tak nejezdím a je mi to vlastně celkem jedno. Ale z dopravně inženýrského hlediska, na jaký okruh se tady má čekat, než se nějaká změna udělá (nebo neudělá)? Kolem nejstarší části Prahy máme magistrálu, Ječnou a Blanku se Strahovským tunelem a už nikdy nic víc tady postaveno nebude, takže argument čekání na okruh nechápu.
Re: Praha všeobecně
No, pokud na zadny, pak by to asi mohlo znamenat, ze ta doprava ma zacatek/konec zde, takze zavrit to tam je takove trosku blondate, ne?
Re: Praha všeobecně
To já zase argument na okruh chápu. Blanka nyní částečně supluje D0 518 + 519. Podobně východní část MO by mohla odlehčit magistrále. Teoreticky by šlo uzavřít obě nábřeží. Nicméně v době nějakého problému třeba v Blance a rozkopané magistrále bude město úplně neprůjezdné ze severu na jih. Navíc uzavírkou se donutí auta jet zbytečnou mnohakilometrovou zajížďkou, pokud se člověk bude chtít dostat třeba z Náměstí Palacha na Smetanovo nábřeží.ElWapp píše:Já teda nechci vstupovat do toho, jestli tam a tam auta patří nebo ne, do centra zas tak nejezdím a je mi to vlastně celkem jedno. Ale z dopravně inženýrského hlediska, na jaký okruh se tady má čekat, než se nějaká změna udělá (nebo neudělá)? Kolem nejstarší části Prahy máme magistrálu, Ječnou a Blanku se Strahovským tunelem a už nikdy nic víc tady postaveno nebude, takže argument čekání na okruh nechápu.
Re: Praha všeobecně
Ano, v této oblasti už žádná dopravní stavba nevznikne. A skutečně myslíte, že území o ploše téměř 9 km2 a rozměrech cca 3 x 3 km má být bez IAD? Nemyslím pro rezidenty, pro ty se vždycky výjimky najdou. Takže výsledkem bude, že aut tam bude pořád stejně, jen se všem, kdo tam nebydlí budou házet "klacky pod nohy".ElWapp píše:Já teda nechci vstupovat do toho, jestli tam a tam auta patří nebo ne, do centra zas tak nejezdím a je mi to vlastně celkem jedno. Ale z dopravně inženýrského hlediska, na jaký okruh se tady má čekat, než se nějaká změna udělá (nebo neudělá)? Kolem nejstarší části Prahy máme magistrálu, Ječnou a Blanku se Strahovským tunelem a už nikdy nic víc tady postaveno nebude, takže argument čekání na okruh nechápu.
Fakt je to tak správně?