Re: Praha všeobecně
Napsal: 28.11.2019 11:28:31
Automat se stále snaží se zavřením Smetanova nábřeží:
https://vyzva.auto-mat.cz/smetanova-revoluce
https://vyzva.auto-mat.cz/smetanova-revoluce
fórum návštěvníků stránek
https://forum.ceskedalnice.cz/
Ale což o to, taky se někdy na (elektro)kole rád do práce projedu, když je dobrý počasí. Člověk si tím vyčistí hlavu. Jenže sotva lze očekávat nějaké masovější využití v kopcovitým městě, kde je ještě půlku z roku hnusně. Do města patří všechny druhy dopravy. Nicméně za situace, kdy není (a ještě dlouho nebude) vybudována základní silniční infrastruktura je omezování té současné prvotřídní drzost. A když ani nemají jak posílit MHD, drzost dvojnásobná.Mike píše:ono je to bohužel komplexnější
už dnes nemá příměstská železnice kapacitu, vagony ani fíry
čili vize, že všichni nechají doma auto a pojedou "MHD" je nereálná
ona i ta vnitroMHD nemá řidiče, tramwajáky atp.
leda by opravdu všichni jeli na kole, což není reálné ( a to znám dost těch, co na něm fakt jezdí )
akorát Prahu nekřižují, ale jsou "po spádu "
Dobrý den,
zasílám připomínky k návrhu OOP - stanovení místní úpravy v ul. Modřanská, č.j. MHMP-128110/2020/O4Da:
1) Podle návrhu mají být vyhrazeny jízdní pruhy pro cyklisty v ul. Modřanská. Jedná se o lokalitu, která je velmi kvalitně obsloužena samostatnou cyklostezkou mimo kapacitní komunikace, není proto žádný důvod zde navádět cyklisty na páteřní komunikaci s vysokou intenzitou dopravy a vyvolávat tak potenciální kolizní situace.
2) Snížení rychlosti ze 70 na 50 km/h v místě, kde je zcela eliminován provoz chodců a kde cyklisté mohou využít (a také využívají) samostatnou souběžnou cyklostezku, na komunikaci, která je postavena ve velkorysých šířkových a směrových parametrech, je nesmyslné a povede pouze k ignorování této úpravy - a tím ke vzniku kolizních situací.
3) Navržená úprava začátku vyhrazeného pruhu pro autobus před nájezdem na Barrandovský most ve směru z centra je řešeno přerušovanou čarou z obou stran, toto řešení je nebezpečné a nejednoznačné, mělo by být jasně určeno, z které strany má autobus do vznikajícího pruhu najíždět. Takto se může stát, že do něj najedou souběžně jedoucí autobusy jak z levého, tak z pravého pruhu a dojde ke kolizi.
4) Zřízení připojovacího pruhu z Barrandovského mostu od Smíchova směrem do centra, kde se budou vozidla řadit do průběžného pruhu přes vyhrazený pruh pro cyklisty, je řešení nebezpečné a nepřehledné. Cyklisty lze v prostoru křižovatky převést přes připojující se pruh kolmo a následně je vést po pravé straně komunikace, již mimo jízdní pruhy pro vozidla.
S pozdravem
Magistrát Hlavního města Prahy
Odbor dopravních agend
Mariánské nám. 2/2
110 01 Praha 1
Č.j. MHMP-128110/2020/O4/Da
Sp. zn. S-MHMP 2419216/2019PKD
V Praze dne 27. 1. 2020
Věc: Připomínky k návrhu opatření obecné povahy
Vážení,
podávám tímto připomínky k návrhu opatření obecné povahy ze dne 22. 1. 2020, kterým má dojít k tzv. „zklidňování dopravy“ na další páteřní komunikaci Prahy, tentokrát na ulici Modřanská. Jde o jedinou kapacitní komunikaci na pravém břehu Vltavy, která spojuje centrum Prahy s rozsáhlou oblastí Modřan, Komořan, a Hodkoviček a zprostředkovaně též Libuše, Lhotky a Kamýku, neboť jedinou další využitelnou komunikací je rovněž již kapacitně zcela nedostačující Vídeňská. Tuto pozemní komunikaci velmi často využívám na svých cestách za klienty v této oblasti.
Tato jediná kapacitní komunikace v dané oblasti má být tedy nyní slovy návrhu „celkově zklidněna“ snížením maximální povolené rychlosti, zavedením cykloopatření a vyhrazením jednoho jízdního pruhu autobusům MHD. Rád bych na tomto místě připomněl, že přetížení této komunikace, a tedy její „neklidnost“ jsou způsobeny především letitou neschopností orgánů magistrátu odpovídajícím způsobem řešit dopravu v této oblasti, což dobře ilustruje například skutečnost, že ani po bezmála deseti letech od otevření jižní části pražského okruhu na něj není tato oblast řádně napojena. Řidičům tedy nyní nezbývá, než využívat kapacitně nevyhovující Modřanskou ulici, a to jak k dopravě do centra Prahy, tak k napojení na městský okruh. Řešení kapacitních problémů dopravní infrastruktury pohříchu vybudované ještě za komunistického režimu (tedy v době se zlomkovou intenzitou dopravy oproti dnešku) tím, že namísto urychleného dobudování páteřních komunikací v podobě obou okruhů a propojujících radiál tuto zastaralou dopravní infrastrukturu budeme dále omezovat a „zklidňovat“, pokládám za zcela nesmyslné a absurdní.
Dále mám za to, že vzhledem k výše uvedeným okolnostem žádná cykloopatření na takto vytíženou pozemní komunikaci nepatří. Jednak pro cyklisty již velmi uspokojivě funguje hojně využívaná oddělená cyklostezka na břehu Vltavy a dále vzhledem k hustotě provozu na této komunikaci zavedení cykloopatření vyvolá další zahuštění dopravy a pokles její bezpečnosti.
Závěrem bych rád namítl podjatost navrhovatele tohoto opatření obecné povahy a zpracovatele podkladové dokumentace k němu Ing. arch. Tomáše Cacha. Jak je zjevné z veřejně dostupných zdrojů , jde o osobu úzce spojenou s tzv. hnutím Auto-mat, které je militantním odpůrcem automobilové dopravy v Praze a usiluje o její systematické potírání a cílené znepříjemňování života osobám, které se v jejich očích „provinily“ tím, že si dovolují přepravovat se po území hlavního města Prahy automobilem, neustálými požadavky na další a další omezování již tak zastaralé a dávno nevyhovující dopravní infrastruktury. Taková zcela zjevně zaujatá osoba není v oblasti silničního provozu a dopravní infrastruktury žádným nestranným odborníkem, ale toliko aktivistou, který tímto způsobem usiluje o naplnění svých politických cílů (a cílů hnutí, jejichž činnosti se účastní).
Jde tedy o další pokus o zcela bezdůvodnou šikanu řidičů na území hlavního města Prahy.
Vzhledem k výše uvedenému mám za to, že navrhované opatření obecné povahy je zcela nedůvodné a navrhuji jeho zamítnutí v plném rozsahu.
S pozdravem
Těžko říct, jestli zákaz účastnit se zakázek nemůže paltit na všechno, nebo jenom nesmí být smluvní strana s veřejným sektorem.Anonym píše:A nebo u nových zakázek budou jako subdodavatel.
Ano.Vilouch píše:Údajně proběhlo spuštění režimu, kdy chodec dokáže natvrdo přerušit kolizní fáze - tedy dostává volno hned. Nebo dokonce i bez toho, aby chodec zmáčknul čudlík (to je asi smysl), jsou vkládány chodecké fáze. Ale nemm tuto informaci ověřenou.
Jinak provoz v Praze paráda.