Stránka 93 z 118

Re: Praha všeobecně

Napsal: 28.11.2019 11:28:31
od Anonym
Automat se stále snaží se zavřením Smetanova nábřeží:
https://vyzva.auto-mat.cz/smetanova-revoluce

Re: Praha všeobecně

Napsal: 29.11.2019 21:21:16
od pivko
Mike píše:ono je to bohužel komplexnější
už dnes nemá příměstská železnice kapacitu, vagony ani fíry
čili vize, že všichni nechají doma auto a pojedou "MHD" je nereálná
ona i ta vnitroMHD nemá řidiče, tramwajáky atp.
leda by opravdu všichni jeli na kole, což není reálné ( a to znám dost těch, co na něm fakt jezdí )
akorát Prahu nekřižují, ale jsou "po spádu "
Ale což o to, taky se někdy na (elektro)kole rád do práce projedu, když je dobrý počasí. Člověk si tím vyčistí hlavu. Jenže sotva lze očekávat nějaké masovější využití v kopcovitým městě, kde je ještě půlku z roku hnusně. Do města patří všechny druhy dopravy. Nicméně za situace, kdy není (a ještě dlouho nebude) vybudována základní silniční infrastruktura je omezování té současné prvotřídní drzost. A když ani nemají jak posílit MHD, drzost dvojnásobná.

Re: Praha všeobecně

Napsal: 21.1.2020 14:02:42
od P_V
Konec prorážení sloupků. Silničáři upravili křižovatku u pražského letiště.
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/sloup ... pravy_smls
Už se dá z pumpy vyjet i na kruháč.

Re: Praha všeobecně

Napsal: 21.1.2020 14:19:55
od pivko
To to trvalo, příště by mohly TSK a Letiště Praha používat hlavu rovnou a bude to od začátku cajk.

Re: Praha všeobecně

Napsal: 21.1.2020 18:17:40
od jonáš
Nojo. Byly časy, že se plánoval dvojpruhovej tunel z nám Kinských na Klárov, ale nějak to prej bylo pod tou historickou čtvrtí složitý kopat, tak se to stoplo.

Re: Praha všeobecně

Napsal: 27.1.2020 9:01:16
od ElWapp
Tak nám na Modřanské chtějí zrušit 70....
http://urdeska.praha.eu/files/Mod%C5%99 ... fId4sjCQ==

Re: Praha všeobecně

Napsal: 27.1.2020 9:41:57
od pivko
A taky nasekat bus pruhy. Ale když je pod něčím podepsaný Tomáš Cach, tak z toho nic rozumného vzejít nemůže. Ale díky za zprávu, připomínku pošlu, když už nic, aspoň je to na chvíli zaměstná a aspoň trochu zpomalí další podobné voloviny.

https://auto-mat.cz/22866/report-z-prot ... tomas-cach

Re: Praha všeobecně

Napsal: 27.1.2020 10:06:09
od ElWapp
Zaslal jsem své. Bohužel, podle TP 179 je toto naprosto v pořádku - snažil jsem se tam najít článeček o tom, že na kapacitních komunikacích by měli být raději cyklisté vedeni odděleně na samostatných stezkách (jako je běžné v zahraničí), a světe div se, nic takového se tam nepíše, vpodstatě se mají nacpat cyklopruhy všude. Moc nadějí tomu nedávám ale aspoň snaha tu je...
Dobrý den,
zasílám připomínky k návrhu OOP - stanovení místní úpravy v ul. Modřanská, č.j. MHMP-128110/2020/O4Da:
1) Podle návrhu mají být vyhrazeny jízdní pruhy pro cyklisty v ul. Modřanská. Jedná se o lokalitu, která je velmi kvalitně obsloužena samostatnou cyklostezkou mimo kapacitní komunikace, není proto žádný důvod zde navádět cyklisty na páteřní komunikaci s vysokou intenzitou dopravy a vyvolávat tak potenciální kolizní situace. 
2) Snížení rychlosti ze 70 na 50 km/h v místě, kde je zcela eliminován provoz chodců a kde cyklisté mohou využít (a také využívají) samostatnou souběžnou cyklostezku, na komunikaci, která je postavena ve velkorysých šířkových a směrových parametrech, je nesmyslné a povede pouze k ignorování této úpravy - a tím ke vzniku kolizních situací.
3) Navržená úprava začátku vyhrazeného pruhu pro autobus před nájezdem na Barrandovský most ve směru z centra je řešeno přerušovanou čarou z obou stran, toto řešení je nebezpečné a nejednoznačné, mělo by být jasně určeno, z které strany má autobus do vznikajícího pruhu najíždět. Takto se může stát, že do něj najedou souběžně jedoucí autobusy jak z levého, tak z pravého pruhu a dojde ke kolizi. 
4) Zřízení připojovacího pruhu z Barrandovského mostu od Smíchova směrem do centra, kde se budou vozidla řadit do průběžného pruhu přes vyhrazený pruh pro cyklisty, je řešení nebezpečné a nepřehledné. Cyklisty lze v prostoru křižovatky převést přes připojující se pruh kolmo a následně je vést po pravé straně komunikace, již mimo jízdní pruhy pro vozidla.
S pozdravem

Re: Praha všeobecně

Napsal: 28.1.2020 9:11:33
od pivko
Tak jsem se taky přidal. Vzhledem k tomu, co od revoluce udělali v dopravě pro Modřany a okolí by měli tiše sedět a šoupat nohama a ne malovat cyklopruhy na jediné pořádné komunikaci, co z té oblasti vede.

Magistrát Hlavního města Prahy
Odbor dopravních agend
Mariánské nám. 2/2
110 01 Praha 1

Č.j. MHMP-128110/2020/O4/Da
Sp. zn. S-MHMP 2419216/2019PKD

V Praze dne 27. 1. 2020


Věc: Připomínky k návrhu opatření obecné povahy


Vážení,

podávám tímto připomínky k návrhu opatření obecné povahy ze dne 22. 1. 2020, kterým má dojít k tzv. „zklidňování dopravy“ na další páteřní komunikaci Prahy, tentokrát na ulici Modřanská. Jde o jedinou kapacitní komunikaci na pravém břehu Vltavy, která spojuje centrum Prahy s rozsáhlou oblastí Modřan, Komořan, a Hodkoviček a zprostředkovaně též Libuše, Lhotky a Kamýku, neboť jedinou další využitelnou komunikací je rovněž již kapacitně zcela nedostačující Vídeňská. Tuto pozemní komunikaci velmi často využívám na svých cestách za klienty v této oblasti.

Tato jediná kapacitní komunikace v dané oblasti má být tedy nyní slovy návrhu „celkově zklidněna“ snížením maximální povolené rychlosti, zavedením cykloopatření a vyhrazením jednoho jízdního pruhu autobusům MHD. Rád bych na tomto místě připomněl, že přetížení této komunikace, a tedy její „neklidnost“ jsou způsobeny především letitou neschopností orgánů magistrátu odpovídajícím způsobem řešit dopravu v této oblasti, což dobře ilustruje například skutečnost, že ani po bezmála deseti letech od otevření jižní části pražského okruhu na něj není tato oblast řádně napojena. Řidičům tedy nyní nezbývá, než využívat kapacitně nevyhovující Modřanskou ulici, a to jak k dopravě do centra Prahy, tak k napojení na městský okruh. Řešení kapacitních problémů dopravní infrastruktury pohříchu vybudované ještě za komunistického režimu (tedy v době se zlomkovou intenzitou dopravy oproti dnešku) tím, že namísto urychleného dobudování páteřních komunikací v podobě obou okruhů a propojujících radiál tuto zastaralou dopravní infrastrukturu budeme dále omezovat a „zklidňovat“, pokládám za zcela nesmyslné a absurdní.

Dále mám za to, že vzhledem k výše uvedeným okolnostem žádná cykloopatření na takto vytíženou pozemní komunikaci nepatří. Jednak pro cyklisty již velmi uspokojivě funguje hojně využívaná oddělená cyklostezka na břehu Vltavy a dále vzhledem k hustotě provozu na této komunikaci zavedení cykloopatření vyvolá další zahuštění dopravy a pokles její bezpečnosti.

Závěrem bych rád namítl podjatost navrhovatele tohoto opatření obecné povahy a zpracovatele podkladové dokumentace k němu Ing. arch. Tomáše Cacha. Jak je zjevné z veřejně dostupných zdrojů , jde o osobu úzce spojenou s tzv. hnutím Auto-mat, které je militantním odpůrcem automobilové dopravy v Praze a usiluje o její systematické potírání a cílené znepříjemňování života osobám, které se v jejich očích „provinily“ tím, že si dovolují přepravovat se po území hlavního města Prahy automobilem, neustálými požadavky na další a další omezování již tak zastaralé a dávno nevyhovující dopravní infrastruktury. Taková zcela zjevně zaujatá osoba není v oblasti silničního provozu a dopravní infrastruktury žádným nestranným odborníkem, ale toliko aktivistou, který tímto způsobem usiluje o naplnění svých politických cílů (a cílů hnutí, jejichž činnosti se účastní).

Jde tedy o další pokus o zcela bezdůvodnou šikanu řidičů na území hlavního města Prahy.

Vzhledem k výše uvedenému mám za to, že navrhované opatření obecné povahy je zcela nedůvodné a navrhuji jeho zamítnutí v plném rozsahu.

S pozdravem

Re: Praha všeobecně

Napsal: 28.1.2020 12:26:29
od ElWapp
Podjatost ing. Cacha, to jsem zvedav na reakci. Ale vzhledem k tomu, ze je autorem TP 179, asi nebude mit poukazani na jeho soukrome aktivity zadny vliv.

Re: Praha všeobecně

Napsal: 28.1.2020 13:23:32
od Geo
Chapu z te zadosti spravne, ze si tu zadost podava Ing. arch osobne? Tedy, ze si podobnou zadost muze podat kdokoliv?

Re: Praha všeobecně

Napsal: 28.1.2020 13:45:46
od ElWapp
Podle zakona stanovi upravu silnicni spravni urad, potrebuje stanovisko Policie. Nikde tam nefiguruje spravce ani vlastnik komunikace. Nicmene neni nikde napsano, ze Vam silnicni spravni urad musi vyhovet.

Re: Praha všeobecně

Napsal: 28.1.2020 14:01:51
od Majkii
Ve výkresech toho PDF je uveden objednatel TSK.

Re: Praha všeobecně

Napsal: 28.1.2020 15:51:29
od jozka
Objednatel TSK, PCR vyjadreni, SSU (mestska cast/magistrat) rozhodne. Jak to asi dopadne...

Re: Praha všeobecně

Napsal: 31.1.2020 11:30:48
od krtek700
Tak uvidíme, jak teda půjde to metro. Metrostav má 3 roky zákaz veřejných zakázek.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/davi ... paign=null

Re: Praha všeobecně

Napsal: 31.1.2020 11:33:34
od 1975
...budou muset tu divizi prodat "Agrostavu", a ono to nějak půjde:o)) Anebo se o víkendu sejdou dobrovolníci a zadarmo to vykopou, ne?

Re: Praha všeobecně

Napsal: 31.1.2020 11:59:06
od Anonym
A nebo u nových zakázek budou jako subdodavatel.

Re: Praha všeobecně

Napsal: 31.1.2020 12:46:55
od krtek700
Anonym píše:A nebo u nových zakázek budou jako subdodavatel.
Těžko říct, jestli zákaz účastnit se zakázek nemůže paltit na všechno, nebo jenom nesmí být smluvní strana s veřejným sektorem.
Ale jak už jsem psal, tohle je prostě hloupý trest, hlavně v tomhle oboru. Tohle poškodí firmu i veřejný sektor. Napálit jim vysokou pokutu a víc neřešit.

Re: Praha všeobecně

Napsal: 31.1.2020 13:38:41
od jozka
Mozna to byl umysl. Vlk se nazere a koza zustane cela (pokud by to znamenalo moznost byt dodavatelem).

Re: Praha všeobecně

Napsal: 1.2.2020 11:20:09
od Jirka L

Re: Praha všeobecně

Napsal: 3.4.2020 7:47:46
od Mroz
Nepřijde vám, že se v Praze nyní během koranokrize změnilo časování světel na některých křižovatkách. Doprava je poloviční, většinou se jezdí krásně plynule, ale na některých místech (třeba Radlická) vznikají úmělé špunty u semaforů. Čekal bych, že semafory nyní spíš úplně vypnou, ale ony svítí vedne v noci a ještě divně.

Re: Praha všeobecně

Napsal: 3.4.2020 11:07:31
od Vilouch
Údajně proběhlo spuštění režimu, kdy chodec dokáže natvrdo přerušit kolizní fáze - tedy dostává volno hned. Nebo dokonce i bez toho, aby chodec zmáčknul čudlík (to je asi smysl), jsou vkládány chodecké fáze. Ale nemm tuto informaci ověřenou.
Jinak provoz v Praze paráda.

Re: Praha všeobecně

Napsal: 3.4.2020 11:37:13
od Štěpán
Při chůzi do kanceláře (pěkných 10 km :-) ) jsem si všimnul, že na spoustě tlačítek pro chodce opravdu automaticky, bez mačkání, naskakuje "čekejte".

Btw u (některých?) nově rekonstruovaných SSZ je v noci blikající žlutá :ok: , např. Prosecká x Čakovická, ale potkal jsem i jinde. Někde jsem viděl i cedulku informující o možnosti spuštění v noci vypnutého SSZ chodcem po zmáčknutí tlačítka.

Re: Praha všeobecně

Napsal: 6.4.2020 16:10:04
od Mosquit
Vilouch píše:Údajně proběhlo spuštění režimu, kdy chodec dokáže natvrdo přerušit kolizní fáze - tedy dostává volno hned. Nebo dokonce i bez toho, aby chodec zmáčknul čudlík (to je asi smysl), jsou vkládány chodecké fáze. Ale nemm tuto informaci ověřenou.
Jinak provoz v Praze paráda.
Ano.
https://prahounakole.cz/zpravicky/pande ... t-tlacitka

Re: Praha všeobecně

Napsal: 10.4.2020 5:41:45
od ElWapp
Na Modřanské rozhodnuto jest.

https://deska.praha.eu/files/2lRtla99Vy ... sit1_2.pdf

Ev. č. PKD-70234/2020

P.S. odůvodnění bodu 16 pobavilo.