Stránka 4 z 118

Re: Praha všeobecně

Napsal: 24.9.2010 13:51:57
od dvs
OT+ Jenom mne napadlo, zda by nestálo za úvahu postavit prodloužení metra A do Řep a pak na letiště společně s Břevnovskou radiálou. Stanice Motol bude tesně vedle ní a pak by mohla jít k R1 přesně v trase Břevnovské radiály. Výkopy by byly trochu širší. U Řep se to stejně zastřeší. Na letiště by mohlo jít kolem R1. Přijde mi škoda nedotáhnout linku na letiště a k P+R Dlouhá míle.

Jinak M1 vozy jezdí po povrchu ve Venezule ve městě Maracaibo mají i pantografy a taky klimatizaci.

Re: Praha všeobecně

Napsal: 24.9.2010 14:28:13
od jonáš
Standa píše:Předesílám, že ti největší odborníci považují pražské metro v podstatě za dokončené a jediný prostor pro nějaké rozšiřování vidí v trase D.
A i to déčko bude ve finále vozit sotva polovinu zatížení céčka a bude nejspíš na Pankráci pásmovat. Holt už nejsou lidi ;) aby další kapacitní trasu zaplnili. Možná by se moh oprášit pro další směry koncept částečně podpovrchový tramvaje. Z Jižáku, jeden tunel pod Bohdalcem, druhej pod Želivskýho .. primová tangenta. Z Pankráce do Podolí taky tunelem, když to do Jeremenkovy nesmí. Ono by to šlo po povrchu tahat leckde, jižák i JZ město s tim mohly urbanisticky počítat už při návrhu, ale asi to neprojde právě přes hluk. I ten tubus na Hůrce a Čerňáku je ze stejnýho důvodu.

Re: Praha všeobecně

Napsal: 24.9.2010 14:39:19
od Standa
jonáš píše:...A i to déčko bude ve finále vozit sotva polovinu zatížení céčka a bude nejspíš na Pankráci pásmovat. Holt už nejsou lidi ;) aby další kapacitní trasu zaplnili. Možná by se moh oprášit pro další směry koncept částečně podpovrchový tramvaje. Z Jižáku, jeden tunel pod Bohdalcem, druhej pod Želivskýho .. primová tangenta. Z Pankráce do Podolí taky tunelem, když to do Jeremenkovy nesmí. Ono by to šlo po povrchu tahat leckde, jižák i JZ město s tim mohly urbanisticky počítat už při návrhu, ale asi to neprojde právě přes hluk. I ten tubus na Hůrce a Čerňáku je ze stejnýho důvodu.
Je to tak, asi máme na Chmelnici smůlu :( . Ty tramvaje jsou zakomponovány do návrhu nového ÚP (Želivského - Eden tunelem a kolem Bohdalce asi povrchově novou čtvrtí). V Podolí to ale rvou do Jeremenkovy, na tunel by asi nebyly peníze.

Re: Praha všeobecně

Napsal: 24.9.2010 15:01:43
od jonáš
No smůlu máme i na Olšanskym, protože holt nemůžem přelobovat Palladium (ani tim imaxem na Floře) 8-)

Re: Praha všeobecně

Napsal: 24.9.2010 15:10:26
od JirkaS
jonáš píše:Ono by to šlo po povrchu tahat leckde, jižák i JZ město s tim mohly urbanisticky počítat už při návrhu, ale asi to neprojde právě přes hluk. I ten tubus na Hůrce a Čerňáku je ze stejnýho důvodu.
První návrhy jižáku dokonce ještě počítaly s obsluhou tramvají na povrchu, na metro se to změnilo až později.
Já osobně jsem spíš pro řešení metra v zahloubeném tunelu i v těchto nově stavěných úsecích - řešení použité právě na Jižáku, JZM nebo na Proseku (jen ta cena na Proseku nějak neodpovídala (ne)náročnosti výstavby). Protože kromě hluku je zde i problém s vytvořením výrazné bariéry v terénu. Železnici nelze na rozdíl od TT přecházet kdekoliv a tak čtvrť rozdělí na části. Varianta s estakádou je podle mě nejhorší - je drahá na výstavbu skoro jak tunel, problémy s hlukem zůstanou. Navíc má velkou tendenci vzhledově zdegradovat - stane se z ní časem počmárané monstrum. Sice je výstavba hloubených tunelů drahá, ale provozní náklady už tak vysoké nejsou.

Re: Praha všeobecně

Napsal: 24.9.2010 15:11:43
od JirkaS
jonáš píše:No smůlu máme i na Olšanskym, protože holt nemůžem přelobovat Palladium (ani tim imaxem na Floře) 8-)
Tady bych to neviděl na lobing Palladia, ale hlavně na možnost přestupu na B. To se původním trasováním se stanicí na východě HN a pak na Žižkově zajistit nedá.

Re: Praha všeobecně

Napsal: 24.9.2010 15:15:03
od jonáš
Ale dá, jen by se muselo dotáhnout až na Palmovku nebo do Vysočan. To že každá linka musí mít přestupy s každou rovněž neni dogma. Ale to už točíme asi osmej kruh, vše je dopředu zazděný tim ocasem céčka do Syslova (kde mělo kdysi dávno končit právě déčko, když slovo "koncepce" ještě nebylo sprostý). Možná jednou protáhnou déčko jako výletní linku do Stromovky, konečná Šlechtova restaurace (stačilo tam tu díru nechat) :lol:

Re: Praha všeobecně

Napsal: 24.9.2010 17:23:04
od Web
Kromě zmíněného hluku je u vedení po povrchu ještě jeden drobný problém - vytápění :-) Samozřejmě to se týká prodlužování stávajících linek. Pak se naskýtá ještě další problém - externí vlivy jako padající listí, námraza, s čímž systém zabzař v metru až tak nepočítá. A poslední je otázka zda je vhodné vést metro do natolik mrtvých míst, že by šlo stavět na povrchu :-) Syslov je krásnou ukázkou kam metro vést vůbec nemuselo. (A to tu bydlím)

Re: Praha všeobecně

Napsal: 24.9.2010 17:32:10
od obr
syslov či zličín jsou ukázkou toho, jak se stavělo třeba za 1. republiky - nejprve se do oblasti postavila infrastruktura a pak tam nastal další stavební ruch. Díky tomu vlastně až na vyjímky dodnes vedou tramvajové tratěaž na okraj Prahy, kdysi to bylo do polí.

Obecně je spíše jiný problém. MHD je jedním z nejdražších (po započítání dotací) způsobů dopravy po městě a měla by být zavedena jen tam, kde efektivnější a pohodlnější a na potřeby každého šitá individuelní doprava z kapacitních a dalších důvodů nelze. Nežli budovat metro je efektivnější stavět městský okruh a radiály.

Re: Praha všeobecně

Napsal: 24.9.2010 17:40:17
od Web
Syslov rozhodně není ukázka toho jak se stavělo kdysi. Na těch polích okolo se reálně nic zásadního stavět nedá, neb je tam ochranné pásmo letiště. Už mě to fakt unavuje, kousek vedle JE zdroj substrátu, ale my to postavíme tady, páč tu někdo možná někdy něco. Za X miliard zvednu cenu dvou pozemků, to se vyplatí (někomu).

Re: Praha všeobecně

Napsal: 24.9.2010 17:59:39
od JirkaS
obr píše:syslov či zličín jsou ukázkou toho, jak se stavělo třeba za 1. republiky - nejprve se do oblasti postavila infrastruktura a pak tam nastal další stavební ruch. Díky tomu vlastně až na vyjímky dodnes vedou tramvajové tratěaž na okraj Prahy, kdysi to bylo do polí.

Obecně je spíše jiný problém. MHD je jedním z nejdražších (po započítání dotací) způsobů dopravy po městě a měla by být zavedena jen tam, kde efektivnější a pohodlnější a na potřeby každého šitá individuelní doprava z kapacitních a dalších důvodů nelze. Nežli budovat metro je efektivnější stavět městský okruh a radiály.
Započti do nákladů na IAD i cenu za výstavbu komunikací a hned se efektivita MHD ukáže v jiném světle. Jen je ta položka dneska ukrytá v daních.
Syslov je ukázka politicky zadané stavby - Praha chtěla velké výstaviště v Letňanech. Naštěstí z plánů moc nezbylo :-) Zličín byl naproti tomu postaven logicky - stejně tudy vede trať do depa, tak proč nepřilepit terminál MHD.

Re: Praha všeobecně

Napsal: 24.9.2010 20:39:04
od jonáš
Přesně tak, obdobně se stavěly za první republiky ty tratě "do polí", protože tam bylo kde postavit rozumně dimenzovanou vozovnu na levnym pozemku: Veleslavín, Kobylisy, Motol ... nestavěly se na Spořilov nebo Hostivař, anžto tam syslům jezdil vlak.

Re: Praha všeobecně

Napsal: 25.9.2010 10:55:00
od martini
V tom Syslově je plánován velký development. Ta stanice si využití najde. Povíme si za 10 let. Viz http://www.praha.eu/jnp/cz/home/budoucn ... prvni.html

Re: Praha všeobecně

Napsal: 3.10.2010 22:07:44
od Jirka
Cyklostezky v Praze – U Bulhara – Na Krejcárku 3.10.2010

fotografie z celé délky cyklostezky od Bulhara po Krejcárek obohacený i fotky z Nového spojení....

http://www.rychnovinky.cz/17150-cyklost ... -2010.html

Re: Praha všeobecně

Napsal: 4.10.2010 18:10:39
od Jakub Šponar
Jirka píše:Cyklostezky v Praze – U Bulhara – Na Krejcárku 3.10.2010

fotografie z celé délky cyklostezky od Bulhara po Krejcárek obohacený i fotky z Nového spojení....

http://www.rychnovinky.cz/17150-cyklost ... -2010.html
Dobrej "předvolební poutač". Sem fakt netušil, že ten tunel je pořád zavřenej. U nás v Kocourkově.

Re: Praha všeobecně

Napsal: 5.10.2010 10:44:17
od jonáš
Tunel byl slavnostně otevřenej předvolebnim poutačem Bémem a pak to přes léto na magisrátnim webu potichu přejmenovali na "kontrolní den" :lol: .. kdopak to asi bude dočasně otevírat teď :?:

Re: Praha všeobecně

Napsal: 5.10.2010 11:18:33
od obr
jonáš píše:Tunel byl slavnostně otevřenej předvolebnim poutačem Bémem a pak to přes léto na magisrátnim webu potichu přejmenovali na "kontrolní den" :lol: .. kdopak to asi bude dočasně otevírat teď :?:
stezka je vybudována. Chybí "majetkoprávní" vypořádání, tedy převést pozemky z SDŽC na Prahu. Vzhledem k tomu, že SŽDC je pod velením ministra Bárty VV, nelze očekávat před volbami, že by byl k Praze vstřícný - viz 512-514. takže asi tak...co je na tom Jonáši k smíchu, leda tak škodolibý smích...

Re: Praha všeobecně

Napsal: 5.10.2010 11:45:39
od jonáš
Kdepak škodolibej, to je ze zoufalosti. Pročpak to nepřevedli hned při tom květnovym "slavnostnim otvírání", když už si primát z ODS hrál na maňáska a MD držel Gustáv Slamečka "nestraník, navržen ODS" a SŽDC měli pod palcem taky? A proč to neřešili už v zimě, když se ta stezka stavěla? A jak dlouho jim chcete tuhle šlendriánskou šmíru ještě omlouvat, jen proto že nosej modrý trencle a vám se ta barva líbí? :lol:

Re: Praha všeobecně

Napsal: 5.10.2010 11:49:31
od obr
jonáši z vámi propagovaných zelených trenclí už někdy vypadlo něco neškodlivýho ?

Re: Praha všeobecně

Napsal: 5.10.2010 11:56:14
od jonáš
Vy jste nějakej vadně jasnozřivej, dneska mam zrovna červený. Asi teda budu muset volit komunisty, že :lol:

Dokážete místo toho aspoň na jednu z těch tří otázek nahoře odpovědět? S tou cyklostezkou určitě zelený žádný obstrukce nedělali.

Re: Praha všeobecně

Napsal: 28.10.2010 18:38:52
od pp21
Nová Toužimská (Letňany - Kbely) ... otevření 30.9. už se na 100% nestihne ;).
Dnešní foto:
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... ka/101028/

Re: Praha všeobecně

Napsal: 28.10.2010 19:11:28
od pp21
Zklidněná Tupolevova, dnešní foto:
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... upolevova/

Re: Praha všeobecně

Napsal: 3.11.2010 0:04:06
od MiT
Petr Pokorný píše:otevření 30.9. už se na 100% nestihne
Podle tohoto http://ulice.tyden.cz/zpravy/sportovni- ... e_723.html už je asi dávno zprovozněno, ale stav dnes 20:15 na Mladoboleslavské takový, že nikde nic ...

Re: Praha všeobecně

Napsal: 3.11.2010 11:51:42
od martin
Dneska jsem ráno v rádiu poslouchal - ještě, že tak, než tam stát. Ono mi i tak stačilo postávání v ulici K Barrandovu, kde to kvůli reku krásně stojí, což je nádherná ukázka toho, že jižní okruh nás tak výrazně nespasil, jak politici zvesela hlásili - jak měšťáci uspořádali zase nějakou megainteligentní hurá akci, která totálně ucpala příjezd od D8 k Argentinské. Dokonce i na dispečinku DPP plakali, že jim zastavují autobusy a způsobují tak značné komplikace v dopravě.

Neskutečná organizace ta MPP!

Re: Praha všeobecně

Napsal: 3.11.2010 12:10:38
od jonáš
Nevim co se děje ale kolaps je hlášenej i u Slavie a na Bohdalci, bez udaný příčiny. Ale po městě lokálně je spouta míst najednou rozkopaných, asi Bárta pustil nějaký prachy na flikování.