Parkoviště P+R a systém ZPS

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Parkoviště P+R a systém ZPS

Příspěvek od Marty »

Co mi tu v tomto vlákně chybí je možnost propojení osobní automobilové a osobní železniční dopravy. Mno myslím to tak, že nám tu chybí síť P+R parkovišť, kde by lidé mohli cca 10-20km před velkým městem zdarma zaparkovat a skočit na vlak co je doveze přímo do centra nebo na letiště.

Pravidelně toto dělám když jedu do Vídně a nemůžu si pohodlí P+R parkovišť vynachválit - ty nervy co mi to ušetří poposkakováním v kolonách a potažmo těch ušetřených zplodin !!!

Představte si, že pojedete od Plzně a u Berouna sjedete na P+R a za 30 minut budete v centru... (já vím něco takovéhoto je ve Zličíně ale je tam hned plno...) Nebo ze směru z D1 sjet třeba do Mirošovic amít možnost pohodlně odstavit auto třeba od pondělí do pátku... No nic - konec snění...
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Investice do silnic vs. železnic

Příspěvek od Standa »

FlakY': To je rozumný názor, vidím to podobně, jen s větším důrazem na aplikaci především v nákladní dopravě. A tam jde, podle mě, především o problém organizační. Proto mě vytáčí, když se někde hlásí, že naší prioritou mají být VRT, ty nám hlavní problémy nevyřeší a budou jen zbytečně drahé. V osobní dopravě bych spíš preferoval to, co píše Marty, zlepšit podíl železnice na příměstské hromadné dopravě (třeba i budováním částí budoucích VRT - tunel do Berouna) a její návaznost na IAD (síť P+R - třeba v Běchovicích to je, ale víc by se to asi hodilo už v Úvalech).
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Investice do silnic vs. železnic

Příspěvek od pp21 »

Marty píše:Co mi tu v tomto vlákně chybí je možnost propojení osobní automobilové a osobní železniční dopravy. Mno myslím to tak, že nám tu chybí síť P+R parkovišť...
No já nevím, nabídka P+R v Praze mi nepřijde zase až tak tragicky malá. I když teda v porovnání s Vídní (1,7 mil. obyv.) která má cca 10 parkovišť s celkovou kapacitou 8.600 míst má Praha (1,3 mil. obyv.) cca 14 parkovišť a 3.200 míst. Ale zase jsou ty pražská parkoviště výrazně levnější ... 10 Kč vs. 3€. Prostě pořád je co zlepšovat :).
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Investice do silnic vs. železnic

Příspěvek od jonáš »

To teda je, ale souvisí to i s neschopností zdejšího eráru zajistit včas vhodný pozemky a deficitem rychlý dopravy z periferie do města, pražská síť metra i tramvaj jsou proti vídeňskýmu S-bahn a perifernim trasám šalin navržený přímo katastrofálně a u momentálně zauzlovávanýho áčka snad nebude prostor pro nový P+R vůbec ..
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Investice do silnic vs. železnic

Příspěvek od pp21 »

jonáš píše:...u momentálně zauzlovávanýho áčka snad nebude prostor pro nový P+R vůbec ..
Údajně snad něco má vzniknout u Veleslavína, ale předpokládám že to opět bude mít kapacitu nula nula nic a dopravní dostupnost taky nebude asi ta nejlepší :(
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/p ... 01008.html
Odstavné parkoviště, které určitě vznikne, bude na Veleslavíně, mělo by být podobné tomu, jaké je v Letňanech. Počítá se s ním v souvislosti se stavbou prodloužení metra trasy A a vedení Prahy 6 si od něj hodně slibuje. „Určitě to bude velký přínos pro dopravu v naší městské části. Bude to znamenat další odliv řidičů z Vítězného náměstí a okolí,“ řekl už dříve starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa (ODS). Další P+R by měla být pravděpodobně v Motole a v budoucnu také na Dlouhé míli.
Zejména ten Motol mě pobavil :-D
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Investice do silnic vs. železnic

Příspěvek od Standa »

Tak on Marty psal hlavně o P+R u příměstské železnice: vím o Běchovicích (ovšem po odstání si Újezda a Běchovic na I/12 už každý dojede někam na metro, jelikož nejhorší má za sebou), něco je snad v Radotíně, ale to je tak všechno. Tady je určitě ještě prostor pro další (třeba i ta Dlouhá míle, až bude "rychlodráha").
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Investice do silnic vs. železnic

Příspěvek od jonáš »

Bude-li, nová paní starostka opět není nakloněna.
STENOZÁPIS z 1. mimořádného zasedání Zastupitelstva hl. m. Prahy
ze dne 24. 3. 2011

p. Kousalíková (nové úřadující starostka na P6): Přesto bych se chtěla vyjádřit k jednomu problému, a to je železniční doprava. Tu jsme na Praze 6 v posledních 10 letech hodně řešili a moji předřečníci samozřejmě jsou patrně více zcestovalí než já, protože vědí, v kterém městě, kde co je. I já možná jsem v některých jiných městech, v jiných zemích byla a vím, že většinou citi train, neboli doprava vlaková, je vždy spojena, v hodně případech spojena s podzemní dopravou, hromadnou dopravou městskou, čili s metrem.
To potom asi je v pořádku a vyhovující pro město. Jenomže pokud se tady mluvilo o Buštěhradské dráze, všichni víte, že Buštěhradská dráha přes Prahu 6 vede nejkrásnějšími oblastmi Prahy 6, vilovými čtvrtěmi. A možná proto už před 10 lety vznikla v Praze 6 petice, kterou podepsalo téměř 20 000 občanů právě na podporu výstavby metra, nikoli zdvojkolejnění současné Buštěhradské rychlodráhy, protože si myslím, že by velmi změnila život v těchto krásných vilových čtvrtích.
A proto si myslím, že oprava Buštěhradské dráhy je skutečně velmi nutná, ale její zdvojkolejnění a rychlovlaky po ní jezdící by bylo velmi problematické pro Prahu 6. Děkuji za pozornost.


Ve Veleslavíně nebude místo ani pro slušnou točnu busů, pokud vim.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Investice do silnic vs. železnic

Příspěvek od Dr.Fe1 »

A co postavit trať prozatím v rozsahu Veleslavín-Ruzyně (Kladno) ? Funkci svozu na metro to plnit bude a velká část investičních nákladů se prozatím ušetří, protože nejdražší část je přes Dejvice (prakticky permanentně v tunelu).
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Investice do silnic vs. železnic

Příspěvek od jonáš »

Nejde ani tak o svoz na metro (tam je to proti dvěma buslinkám nekonkurenceschopný z důvodu intervalu) ale o rychlou dovážku do centra, resp. na přestupové trasy A,C,B a většinu tramvají (Dejvice,Vltavská,Masna) bez mezifárání. A to se po jedný starý koleji těžko vyjezdí. Řek bych že dalším psem kterej bude zralej na vykopání je i správa letiště, která by musela postavit nebo aspoň chtít ten vlakovej terminál.
Třeba to nutnost časem dotlačí aspoň k reko kladenky, tak jako momentálně katastrofa ve směru Beroun donutila sždc přejít od vizí tunelu k reálný reko toho, co má k dispozici. Z železniční diskuse:
Je zadána studie na modernizaci TZZ+SZZ Beroun-Praha, včetně hrbaté. Je reálný předpoklad provedení nového ZZ do roku 2013. Resp první má dojít k ZZ a novému trolejovému vedení a pak pokračovat svrškem. Jak moc to bude podobné koritoru netuším.
Pro 173 se počítá s odklonovou vozbou. A nové vedení SŽDC má nové nápady - možná dojde k obnově (položení jedné celé výhybky) v Lodenicích a (nedělám si srandu!) obnově Hlubočep v podobě stanice (výhybny).
Zatím to není podložené, ale informace "jdou" od několika na sobě nezávislých zdrojů. Až bude studie či přímo projekt, bude jasno zcela...
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: Investice do silnic vs. železnic

Příspěvek od Marty »

Petr Pokorný píše:
Marty píše:Co mi tu v tomto vlákně chybí je možnost propojení osobní automobilové a osobní železniční dopravy. Mno myslím to tak, že nám tu chybí síť P+R parkovišť...
No já nevím, nabídka P+R v Praze mi nepřijde zase až tak tragicky malá. I když teda v porovnání s Vídní (1,7 mil. obyv.) která má cca 10 parkovišť s celkovou kapacitou 8.600 míst má Praha (1,3 mil. obyv.) cca 14 parkovišť a 3.200 míst. Ale zase jsou ty pražská parkoviště výrazně levnější ... 10 Kč vs. 3€. Prostě pořád je co zlepšovat :).
Jejda to si nerozumíme - já srovnával jablka s jablkama a Vy hrušky s hruškama... Proto jiný ten závěr... ;)

No já měl na mysli P+R před Prahou, ve Středočeském kraji, kam třeba Beroun nebo Mirošovice podle mne patří. Srovnával jsem to s Niederösterreich, kde rád parkuji - např. http://www.parken.at/?actP=14&show=detail&garage=245 - tj. dostatek místa v těsné blízkosti velkého nádraží a zdarma jak dlouho chcete (ideální zaparkovat na pár dní a dojet vlaky na letiště)... Toto mi chybí v nabídce vesniček a městeček před Prahou, Brnem a Ostravou - pro nějž by to byl argument objednávky frekventovanější dopravní obslužnosti po železnici. Takže podle mne jasná Win-Win situace.

Snad jen díky tomu, že jsme v Česku by to chtělo nějaký symbolický poplatek 50kč / den který by zaplatil kamery a důchodce jako odstrašení většiny chmatáků, ať se nám tam nestěhujou...
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: Investice do silnic vs. železnic

Příspěvek od Marty »

jonáš píše:To teda je, ale souvisí to i s neschopností zdejšího eráru zajistit včas vhodný pozemky a deficitem rychlý dopravy z periferie do města, pražská síť metra i tramvaj jsou proti vídeňskýmu S-bahn a perifernim trasám šalin navržený přímo katastrofálně a u momentálně zauzlovávanýho áčka snad nebude prostor pro nový P+R vůbec ..
Cože, v Praze jsou taky šaliny ?

Já bych nebyl až tak pesimistický - já to znám z hlediska příměstské dopravy tedy dobře jen v Brně, Vídni, Frankfurtu a Norimberku a podle mne v Brně příměstská železnice funguje dobře, srovnatelně s tou Vídní (samozřejmě srovnání kvality a čistoty vlaků a nástupišť bije do očí hodně). V zásadě je to OK. Pokud jednoho dne se uskuteční plány jako P+R u nádraží v Kr.Poli, severojižní diametr atd.budu si učurávat blahem... Ale hodně mne mrzí že se na P+R nemyslí v okrese Brno-venkov. Takové Blansko, Troubsko, Tetčice , Česká si o to umístění P+R přímo říká a nebyla by to za výstavbu ani vůbec šílená částka, tedy alespoň podle mne...
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: Investice do silnic vs. železnic

Příspěvek od Marty »

ještě mne napadá - P+R u sjezdu D1 Brno-Slatina, železniční zastávka Brno-letiště a máme tu za malou investici super dopravní trojuzel osobní dopravy... Ale to jsem asi v moc růžové variantě budoucnosti jižní Moravy, že... :-)
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Investice do silnic vs. železnic

Příspěvek od jonáš »

Ne, ve Vídni, jak plyne z kontextu, to je totiž předměstí Brna ;-)
V Brně možná jo, to jsem před pár lety ozkoušel, i IDS je tam slušnej, ale pražský periferní tratě jsou čirá katastrofa .. netvrďte mi, že byste parkoval v Berouně a jel pak hodinu kolem Berounky, kde je jako bonus třikrát týdně nějaká katastrofa, než čtvrthodinku na Zličín k metru. Mirošovice dtto v růžovym, i když se D1 teď bude ucpávat u Modletic a korytor je tam skoro hotovej.
IMHO maj P+R význam nejvejš u vnějšího okruhu, čili kromě ČM, Letňany, Zličín, ta Míle ev. Hostivice, až se rekonstruuje 120 trať, možná Rudná, až oprášej 173, něco u D1 na Hájích, až bude vestecká spojka protažená k Petrovicům .. jednou snad Písnice .. ono toho zas tak málo neni, viz http://www.dpp.cz/parkoviste/, co vim tak Zličín se má ještě rozšiřovat a Chodov celkem zeje prázdnotou.
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: Investice do silnic vs. železnic

Příspěvek od Marty »

jonáš píše:...viz http://www.dpp.cz/parkoviste/...
Díky Jonáši za link i za osvětlení situace P+R u Prahy... Hmm zrovna ten Beroun mne zaskočil - opravdu dle jízdních řádů je to na Praha hl.n. 50 minut - tak to by opravdu každý P+Rák raději dojel na rozšířený Zličín! Asi opravdu u velkých aglomerací to chce prvně investici do železnice, aspoň do koridorů, a pak se dá uvažovat o investicích do P+R jinde než zrovna u metra - což je zase určitě extrémně drahé takže parkoviště budou malé tím pádem hned plné a tím pádem o nich pendleři nebudou uvažovat... Takový bludný kruh...
Naposledy upravil(a) Marty dne 29.3.2011 15:09:42, celkem upraveno 1 x.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Investice do silnic vs. železnic

Příspěvek od Bobek »

Přímo P+R na Chodově nezeje prázdnotou - průměrný denní obrat je 97% kapacity. Spousta míst bývá volných v parkovišti nákupního centra, která ovšem nejsou součástí P+R (a taky o poznání dražší). "Zeje prázdnotou" bych použil pro Běchovice nebo Skalku u Tesca.

Jinak zrovna v Berouně P+R u nádraží je. Cestovní doba osobáku o moc lepší nebude, ať se s tratí stane cokoliv, prostě 43km je 43km. Ostatně, kdo by jel z Berouna osobákem, že. :)
Království a půl princezny za 511.
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: Investice do silnic vs. železnic

Příspěvek od Marty »

Bobek píše:...zrovna v Berouně P+R u nádraží je...
Máte pravdu - díky za Info - je to poměrně nové - http://www.zelpage.cz/zpravy/7323 - tak to jsem opravdu nevěděl... Zajímavé je info - 184 míst náklad na výstavbu 16mil. korun... Podle mne pendlery by oslovily až větší odstavné plochy - 500 a více míst s patřičnou "reklamou" u sjezdu z dálnice...

Nevím už je to snad i na nové samostatné vlákno o P+R ...
Naposledy upravil(a) Marty dne 29.3.2011 15:19:29, celkem upraveno 1 x.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Investice do silnic vs. železnic

Příspěvek od Bobek »

Zrovna s tímhle projektem se Brusel poněkud cukal.
Království a půl princezny za 511.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Investice do silnic vs. železnic

Příspěvek od jonáš »

Mno já se mu nedivim, ono je to za hodně peněz jen trošku muziky. Patnáct minut je nesmysl, když se to rozjede až někde u Rudný a pod Řeporyjema budete muset začít brzdit na osmdesátku u Hlubočep ;-) ona ani VRT v Berouně stavět nebude a 300 km jednotky na příměstskou tady nebudou ještě padesát let. Tunel neprošel kvůli přehnanym bezpečnostnim požadavkům a tudíš extrémnim nákladům, bude se snad aspoň konečně místo čekání na ten zázrak rekonstruovat stávající 171 údolim a 173 hrbatá na normový parametry .. když to dobře dopadne, tak budou rychliky jezdit něco přes půlhodinu. Na Smíchov, na Hlavák to bude dalších 8, tam se nehrábne.

Co se týče Chodova, tak maj v mapce tři parkoviště a vedle na Opatově čtvrtý, dohromady 1200 volných míst .. už odjížději. Jaký maj statut se z toho nedozvim, ale vedou to jako P+R. Přesněji, necelých 700 míst je pro P+R, zbytek OC na 3 hodiny zdarma, což ale pro vyřízení nějaký záležitosti v centru zpravidla stačí. Zličín je slabota, to nestojí za řeč, http://tn.nova.cz/magazin/auta/bezpecno ... -auty.html
Naposledy upravil(a) jonáš dne 29.3.2011 15:53:56, celkem upraveno 2 x.
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Investice do silnic vs. železnic

Příspěvek od obr »

Brusel očekává v r. 2035 bezemisní auta, tak to je výborná zpráva pro příznivce zelených a možno stavět dálnice pro čistá auta.
Navíc v r. 2065 budou i sedmimílové boty :)
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Investice do silnic vs. železnic

Příspěvek od jonáš »

Ty budou ale jen pro staromilce, zbytek cestujících se bude od roku 2050 teleportovat ;-)
Domis
Příspěvky: 238
Registrován: 18.2.2010 20:58:02
Bydliště: Viničné Šumice

Re: Investice do silnic vs. železnic

Příspěvek od Domis »

Marty píše:ještě mne napadá - P+R u sjezdu D1 Brno-Slatina, železniční zastávka Brno-letiště a máme tu za malou investici super dopravní trojuzel osobní dopravy... Ale to jsem asi v moc růžové variantě budoucnosti jižní Moravy, že... :-)
Zde je problém především s kapacitou tratě. Na trase vlaku je buď úvrať na Židenickým nádraží, nebo jednokolejná "smyčka" přes Komárov. A interval je ve špičce 30 minut, dopoledne ani nemluvím.

Na P+R se podle mě hodí v Brně pouze šaliny. Vlaky mají mizerné intervaly (tím neříkám, že nedostatečné, ale i 15 minut je pro P+R už moc). Když zaparkuju, dojdu na zastávku a ihned nastoupím, proto musí mít návazná doprava dostatečný interval.

Ve starém Lískovci u stávající smyčky je plánovaná nová vozovna, takže tam moc místa nebude. Mnohem lepší by bylo P+R u plánované zastávky Vltavská, kde už jakési parkoviště je. Je zde plánována (a doufám,. že co nejdříve se také bude stavět!!!) tramvajová trať ke kampusu. Tato trať by měla odbočovat ze stávající tratě v zastávce Osová.
Další P+R by mohlo být u ústředního hřbitova, zde už jedno parkoviště je. Nebo někde jinde na trati do Modřic (na I/52).
Na východě Brna by bylo asi nejlepší P+R u dráhy "Staré Líšeňky". (Dnes už opuštěná tramvajová, původně železniční, trať do Líšně. Uvažuje se o její obnově kvůli nové výstavbě v Líšni)
A co se týče severu Brna, tak zde je na P+R místo u nové smyčce Technologický park, s velmi dobrou dostupností na R43 na sever. Tam je místa zatím dost a byla by škoda ho nevyužít.

Největší rozvoj P+R by mohl přinést SJKD (severo-jižní kolejový diametr), to naše "Brněnské metro". Ale na to si ještě počkáme, stejně jako na brněnské P+R ;)
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Investice do silnic vs. železnic

Příspěvek od obr »

http://video.ihned.cz/c1-51398710-natan ... -bez-emisi
video
Takové bezemisní auto předvádí Honda, čerpací stanice je v Neratovicích.

Řešení nejen pro "špinavou" SJM.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Parkoviště P+R

Příspěvek od martini »

Trochu jsem to tu poklidil. Oddělil jsem P+R a VRtky do dvou vláken. VRT jsou v odpočívce. P+R jsem hodil do Prahy, ale nemusíme se nutně omezovat jen na ni.

U Veleslavína osobně cítím v blízké budoucnosti hodně velký problém. Není tam místo ani na pořádný busák, ani na pořádné P+R a poptávka bude veliká, protože na Dlouhou míli, kde to bylo koncepčně plánováno (1300 míst P+R, busák ála Černý most a přestup na vlak i metro), se bohužel jen tak nedostaneme. Jediná šance je využití drážních pozemků.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Parkoviště P+R

Příspěvek od jonáš »

Drážních pozemků na Veleslavině? Kde?
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Parkoviště P+R

Příspěvek od martini »

Jedná se o tenhle pruh pozemků. Nevím přesně, jaká část budoucího společného terminálu AirCon - metro se v rámci metra postaví, ale ve Veleslavíně stačí pro bezproblémový provoz 3 koleje. Zbytek se může využít pro parkování, resp. já bych raději spíše viděl ten busák...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Odpovědět

Zpět na „Praha“