Severojižní Magistrála

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Martin Šubrt píše: ..... Nikdo nechce cpát řemeslníky do tramvají ........
No nevím jestli chce nebo nechce, ale každopádně parkovací zóny vedou k tomu, že mají řemeselníci a navštěvníci obecně velmi ztížený ne-li znemožněný přístup do centra. A město pak neplní své základní funkce. Ale to je na jinou diskuzi.
Martin Šubrt
Příspěvky: 33
Registrován: 6.2.2011 11:50:14

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Martin Šubrt »

obr: Důvod si ovšem můžu hledat/nehledat i podle dopravní situace. nebudu dětem platit kroužek tam, kam se snadno nedostanu. Nebudu jezdit za prací nebo si dělat pobočky, kam nebudu mít dobré, nebo spolehlivé spojení. I to hraje roli. Samozřejmě IAD by měla fungovat tak, že když opravdu někam musím, tak se relativně plynule dostanu.

dd: To je jednoduché. Místo 2 pruhů pro vozidla jsou tam tři (v jednom téměř pořád stály kamiony) a zmizel semafor. Pokud v jednom pruhu denně projede cca 20 000 aut, vlastně nám v každém směru přibyla kapacita 20 000 aut a provoz se stal plynulejším. Otázkou je, kdy se začne výrazněji projevovat v okolí, že ta auta navíc na Jižní spojku musí někudy přijet. Měření jsou už na řadě míst v režimu on-line, mohu si porovnat jednotlivé hodiny třeba před rokem a dnes. Plus se stále dělají upřesňující cílené průzkumy nějakých profilů.

Fe: Realizace zón placeného stání byla zcela nezávislá na dopravních inženýrech. prostě se namalovaly čáry a vybírají se peníze. S jakýmkoli řešením dopravy to nemá nic společného. Takže logicky došlo k problémům právě v sektoru, který IAD ke svému fungování jaksi potřebuje. Nebo na Praze 2. Jako rezident mám nyní večer velkou šanci zaparkovat, což dříve nebylo. Tak řada lidí měla auto celý týden na ulici a odjížděla až v pátek, nebo jen při absolutní nutnosti. Dnes s garancí zaparkování se rozkýbala v týdnu i tato vozidla a yužívají se k cestě z centra za prací, která se dřív konala za využití MHD.
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Web »

MŠ: Pořád nějak nerozumím. Magistrála se musí zúžit proto, aby se nemusela rozšířovat Vinohradská, Koněvka, Husitská, ...? IAD bude lépe fungovat, pokud se magistrála omezí? Já opravdu nechci vytvářet další mrtvé ulice (jakkoli třeba o budoucím Rohanském nábřeží bych jako o mrtvém určitě nemluvil). Ale sám píšete, že i po "zklidnění" na 50 000 to bude stoka - no tak proč? Ta ulice nikdy nebude vhodná pro rezidenční bydlení a kanceláře s ní nemají problém ani dnes. Každé město nějaké stoky potřebuje. Pokud někdo tak moc touží po omezování dopravy, tak musí opravdu začít u jejích zdrojů - omezit tedy v centru podnikání a rezidenční bydlení. Pokud to tak chceme.

Co si myslím o tom, že na jižní spojce je o 20 000 aut víc? No myslím si především, že více než 20 000 lidem se zkrátila a zpříjemnila cesta do práce/za zábavou/etc, značná část z nich třeba předtím jezdila mimo tuhle stoku. To je snad dobře, ne?

Já bych tedy rád viděl především snahu o zkvalitnění MHD, tomu snad 3 pruhová magistrála neuškodí. Můžeme začít třeba u těch "kapacitních P+R" o kterých píšete a která já jsem zatím nikde neviděl. 140 míst Zličín? 400 míst Černý Most? Vždyť to je jak plivnutí do moře.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Web píše: Já bych tedy rád viděl především snahu o zkvalitnění MHD, tomu snad 3 pruhová magistrála neuškodí. Můžeme začít třeba u těch "kapacitních P+R" o kterých píšete a která já jsem zatím nikde neviděl. 140 míst Zličín? 400 míst Černý Most? Vždyť to je jak plivnutí do moře.
V této souvislosti nechápu, jak je možné, že se spolu se stanicí Veleslavín na trase A nepočítá s nějákým parkovacím domem na P+R, nejlépe podzemním. Bylo by vhodné to spojit s výstavbou stanice. Pořád jakoby někdo počítal s chimérou, že povede metro až kamsi na Dlouhou Míli a terminál bude tam. Zase se to bude řešitt ex post, až se po zprovoznění metra do Motola "překvapivě" zjistí, že je okolí stanice zahlceno středočeskými automobily a pokračování výstavby trasy A je v nedohlednu.

Pro zajímavost, v níže uvedeném článku je uvedený seznam poarkovišť P+R s jejich kapacitou a obvyklou ranní obsazeností:

http://tn.nova.cz/magazin/auta/bezpecno ... -auty.html

Vyplýva z toho zřetelně, že Zličín a Černý Most by potřebovaly posílit.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Bobek »

magistrát v návrhu rozpočtu 2011 píše:Příprava a realizace objektového P+R ve vybraných lokalitách dle zadání DOP MHMP. V současnosti probíhá příprava staveb, P+R Zličín a P+R Černý Most vč. projektové dokumentace.
Ale je tam na to 10MKč, takže asi snadno nahlédnete, kolik se tak toho asi připraví a realizuje.
Království a půl princezny za 511.
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od obr »

dr. Fe1 - vidíte, velice s Vámi souhlasím "Pořád jakoby někdo počítal s chimérou.." nejen v případě Vámi uváděné Dlouhé míle počítají ti, kdo rozhodují s chimérami. P+R/parkoviště na Veleslavíně by určitě bylo využito i po zprovoznění Dlouhé míle. Chimérou je především základní předpoklad, že IAD je fuj a MHD je eňoňuňo. Lidé, kteří mají svobodu rozhodování a nemusí povinně viset na tyči v busu, se stejně rozhodují dle svých preferencí a na chiméry či doporučení, jak mají jezdit, kašlou.. A tak dnes nezaparkujete ani na sídlišti, které bylo dokončeno před 20 lety, kapacitně stačí jen tak tak dálnice dokončená před půl rokem (512-514) atd. Prostě chce to více velkorysosti a reálného uvažování do budoucna. Už dnes má pomalu každý dospělý auto a začínají se kupovat hobby auta navíc. Auto se stalo běžnou spotřební a nezbytnou věcí. A IAD je stále i společensky levnější nežli MHD, metro, tram či vlak (nemyslím dotované jízdenky, ale reálné ceny) všude kromě míst v úplných centrech a těch nejzatíženějších tazích, kde prostě se IAD nevejde či kapacitně nestačí.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Dr.Fe1 »

obr: Jsem rád, že se v něčem taky shodneme :) Máte pravdu, že stanice Veleslavín bude využívána pro parkování + přestup v každém případě, byť by ten terminál Dlouhá Míle (nebo jiné protažení trasy) bylo realizováno. Proto je nejvyšší čas, aby se odpovědná místa vzpamatovala a začala situaci řešit. Obávám se ale, že budou i nadále dělat mrtvého brouka, protože to že na Veleslavíně bude cíl pro IAD ze širokého okolí se bojí veřejně přiznat a tak budou dál hrát hru na schovávanou. Že je král nahý se ukáže až po zprovoznění :kladivo:
Martin Šubrt
Příspěvky: 33
Registrován: 6.2.2011 11:50:14

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Martin Šubrt »

Web: Kapacita návazných komunikací na magistrálu, včetně koexistence IAD a MHD na nich neodpovídá kapacitě magistrály. Pro plynulý provoz v centru a okolí odpovídá kapacita uzlů a návazných komunikací cca 30 000 vozidlům na magistrále v každém směru, což jsou cca ty 2 pruhy v každém směru.

K té JS. Jistě, nyní je to určitě dobře, že se 20 000 lidem zkrátila cesta a zbytku zrychlila. Položte si ale otázku, kde se ta auta vzala, Musí se na tu JS nějak dostat a pořád je tam rezerva cca 30 000 denně. Naž bude JS zase stát jako před tím. Ovšem pak i včetně nájezdů. Trend je nyní cca nárůst 1000 aut denně navíc každý měsíc.

Souhlas, že kapacitních P+R je málo a i dle plánů málo bude. Když zóny v centru vydělávají městským částem (a to ještě málo) a hlavně odtahovacím firmám, zdrojů na koupi pozemků a stavbu velkých P+R (a jejich provoz) je málo. Však taky dotace do provozu současných P+R už taky město pěkně zatěžuje...

Dr.Fe1: Metro do Motola je projektováno jako provizorium, než bude metro na letiště. Bohužel, metro na letiště nebude, protože už není Bém a tuhle absurditu nikdo nezaplatí. EU jen tak tak dala příspěvek na metro do Motola a to se muselo hodně prosit kvůli nemocnici. Pochopitelně, že metro do Motola nemá vlastně žádné záchytné kapacity. Bus terminál Veleslavín je cca pro 13 stání pro busy a z toho jsou ještě jedna výstupní a dvě nástupní zastávky. Tam budou busy skoro jen projíždět a na modré tam místo vlastně nezbude. P+R tam byla snaha procpat, když už se to metro staví a zastavit to nejde. Určitá studie počítala s P+R cca pro 300 aut, ale zatím to tuším v ÚP není a určitě se to bude řešit až dodatečně. Bohužel do toho vstoupila zsátavba všech rohů křižovatky u Veleslavína, včetně části nad tím bus terminálem. Budou tam nějaké obchody a část té vize P+R trošku uhnívá na převodu těch míst jako parkoviště pro OC. Takže možná ani těch 300 míst nebude.

Ale na Dlouhé míli bude míst 600, byť byla snaha, když už tam nebude metro, dostat ten terminál k nádraží Ruzyně, k hlavní větvi vlaku na Kladno. Teď by byl terminál jen na případné odbočce k letišti. Jenže superkoncepce MD odsunula vlak na Kladno za rok 2025, takže na neurčito, bo Praha to, že by měla o vlak zájem, nikdy nedeklarovala. Přitom dnes jím od Kladna jezdí 2 - 3 tisíce lidí, rychlodráha měla mít nějakých 13 - 14 tisíc lidí. To je ráno pokles na R7 o 10 000 aut a i na Evropské by to bylo pořádně znát. Ale Prahu vlaky netankujou, majetek SŽDC - nezájem.

Odpovědná místa, třeba ÚDI Praha, tyto věci připomínkovala ještě před spuštěním projektu metro Motol. Bém poslal audit, protože o vlaku a nějakých úpravách trasy metra, nesměla být řeč... A ÚDI Praha (Ústav dopravního inženýrství) byl zrušen. Nějaké zbytky přežívají v TSK a jejich plánovací pravomoc je 0. A i kdyby byla touha po kapacitních P+R, fakt to nikdo nezaplatí. A jsme zpět u peněz z parkování v centru, nebo třeba mýtného. Kdyby lidi viděli, že na ně dostávají alternativní službu, ale dneska je to jen rýžování bez koncepce.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Jarda Š. »

OT: Ta rychlodráha na letiště se připravovala jako jeden z pilotních projektů PPP, tak to možná někdo opráší ještě před r. 2025. Tu tzv. Bártovu superkoncepci dopravní odborníci dost "cupují", takže možná na vládě neprojde a když projde, tak jí pravděpodobně další ministr bude předělávat.
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od obr »

martine šubrte, váš příspěvek ve mně vzbudil pocit deprese. V tom Veleslavíně může vzniknout P+R něco jako na Novém Smíchově, můžou to mít jako podmínku uloženu ta OC. Lidé z okolních vilových čtvrtí tam dojedou autem (i pár km) auto tam nechají a jedou dál, tak jako na Smíchově. Stejně tak jsou ta P+R potřebná budovat u všech nádraží S-linek a případně rychlodráhy. Tohle spolu s "dezonizací" města může snížit intenzitu dopravy. Lidé se nechají nahnat do vlaku, metra, busu či tram jen když není zbytí, na krátkou chvíli/trasu a když jim to přinese velkou časovou úsporu.
Většina těch, kdo ostatní nahánějí do MHD, sama jezdí autem. Takový Bursík, aby to tak nevypadalo, jezdil drahým Priusem. Teda když to bylo za státní, nevíte zda a jaké má teď vlastní auto ? Něco tak velkého jako jiný zelený V. Havel ? nebo třeba osobní letadlo jako Gore či princ Charles ?

Jinak k superkoncepci - po odchodu ministra Bárty z toho zbude definitivně jen superblábol a bud odložena ad acta. Docela bych se vsadil....
p.s
- pane Martine Šubrte omlouvám se Vám za popletení jmena, kde jsem to viděl, tam jsem to opravil
- dr.Fe1 -díky za upozornění :)
Naposledy upravil(a) obr dne 10.2.2011 18:36:26, celkem upraveno 2 x.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Na Chodově to P+R u OC Chodov předpokládám asi taky měli jako podmínku, takže to není neobvyklé řešení a zřejmě by to tak bylo nejlepší. Ať má OC povinnost vyhradit alespoň těch 300 míst pro P+R.

obr: Ještě formální poznámka. Při oslovování pana Šubrta používáte nesprávné křestní jméno.
ElWapp
Příspěvky: 1641
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od ElWapp »

obr píše:Lidé se nechají nahnat do vlaku, metra, busu či tram jen když není zbytí, na krátkou chvíli/trasu a když jim to přinese velkou časovou úsporu.
Pane obr, na toto téma prosím mrkněte sem http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=114&t=2612 ...
Martin Šubrt
Příspěvky: 33
Registrován: 6.2.2011 11:50:14

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Martin Šubrt »

obr: Za alespoň nějaké P+R na Veleslavíně se bojuje od roku 2005. Logicky by mělo být co největší, když už metro dál asi nepovede. Proti supervelkému je Praha 6 - nárůst IAD v okolí. Proti přiměřenému je stavba OC - je naivní si myslet, že v Praze někdo dokáže zadat OC stavbu a provozování P+R jako podmínku. Oni tam chtějí místa s obratem, ne celodenní stání podvazující kapacitu parkoviště.

Samozřejmě, že dopraváci by budovali o 1000% víc stání na P+R, ale nejsou pozemky, investoři, provozovatelé, peníze na provozování apod. Ono vybojovat P+R pro 100 aut je kolikrát nadlický úkol. Bohužel to není jen o logice, pozemek na P+R u metra se dá využít k tolika daleko finančně výhodnějším věcem, že :-).

Dr.Fe1: Na Chodově je taková kapacita a bylo tolik prostoru, že to šlo celkem slušně. Tolik místa na Veleslavíně není, vždyť i bez staveb okolo se tam skoro nedal nacpat ani ten bus terminál. Ono tam v souhrnu bude místo tak na těch 300 aut - nějak se ovšem mezi zájemce o využití budou muset přerozdělit...
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od pp21 »

Martin Šubrt píše:Bohužel to není jen o logice, pozemek na P+R u metra se dá využít k tolika daleko finančně výhodnějším věcem, že :-).
Zářný příklad máme na Zličíně ... stanice metra před pár lety defakto na opuštěném poli, hned vedle kapacitní dálnice. A dnes? Veškeré rozlehlé pozemky okolo jsou využity všelijak, místní P+R parkoviště má kapacitu v řádu desítek vozů a je prakticky okamžitě plné. Připravuje se stavba patrového P+R parkoviště. Drahá patrová budova se stavět nemusela, místa okolo bylo dost, ale nebyla síla je pro P+R zachovat.
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od obr »

pane pokorný, rozsáhlá P+R musí být logicky patrová, ať ve sklepě nebo nadzemí, jinak by tam po tom parkovišti musel jezdit zase autobus. Pokud jste byl třeba ve Weidenu, tak tam mají patrové parkoviště park&go přímo u pěší zóny.
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od pp21 »

obr píše:pane pokorný, rozsáhlá P+R musí být logicky patrová, ať ve sklepě nebo nadzemí, jinak by tam po tom parkovišti musel jezdit zase autobus. Pokud jste byl třeba ve Weidenu, tak tam mají patrové parkoviště park&go přímo u pěší zóny.
Dobře, tak jinak:
oznámení EIA píše:objektovéh parkoviště P+R Zličín III s kapacitou 720 stání pro osobní auta ve dvou nadzemních podlažích (ve čtyřech úrovních parkoviště s ohledem na konfiguraci terénu) nad stávajícím autobusovým terminálem vedle vestibulu metra B
a hele ... kapacitní parkoviště a nejsou logicky patrová :) cca 800 - 900 stání a nebo cca 1000 stání
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od obr »

pane Pokorný, právě v tom Zličíně, co ukazujete, slouží ta parkoviště zároveň hypermarketům (Globus, Tesco, Metropole ) a jezdí tam ten autobus viz třeba Tesca http://prahamhd.vhd.cz/Busfoto/Nakupni/ikea.htm . Taky Globus viz http://www.globus.cz/globus-zlicin/info ... rketu.html , zda má bus Metropole, která je přímo u metra a je asi z těch parkovišť nejmenší, to nevím. Hypermarkety zdarma zajišťují spojení od/k parkovišti P+R, která jsou zároveň u těch obchodů k metru. Pohodlně je řešen Nový Smíchov, ten má neofic. P+R ve sklepě, ale museli to řešit časovým omezením bezplatného parkování.
Ten nový terminál nad bus nádražím, je řešen asi OK. Taky chápu, že ta starší P+R parkoviště se dělali už dříve a momentálně to stačilo.
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od dd »

obr píše:pane pokorný, rozsáhlá P+R musí být logicky patrová, ať ve sklepě nebo nadzemí, jinak by tam po tom parkovišti musel jezdit zase autobus. Pokud jste byl třeba ve Weidenu, tak tam mají patrové parkoviště park&go přímo u pěší zóny.
Jenže to někdo musí zaplatit. Patrové garáže jsou v přepočtu na jedno stání několikanásobně dražší než vyasfaltovaná louka.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Dr.Fe1 »

obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od obr »

dd - ano, "žádný oběd není zadarmo". Ve Zličíně platí ty busy hypermarkety, protože si vozí i zákazníky. Globus dokonce má kolem sebe a pod sebou i "patrové" vlastní "zadarmo" parkoviště. Asi se jim to při ceně pozemků u stanice metra vyplatilo. Ta OC u metra jsou vlastně dobře, protože potřebují parkoviště i sama pro sebe. A těžko rozliší - v obchodě i busu - , kdo je jejich zákazník a kdo P+R, zejména když hodně těch parkujících je zároveň jejich zákazníky, právě a jen proto, že tam mohou výhodně parkovat.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Ono je to dobře vidět i na fotce, že tihle co parkují tady:

http://www.mapy.cz/#mm=F@dm=132781840+1 ... 31792@z=16

Jsou zřejmě "P+R parkovači", jinak by neměli důvod parkovat tak daleko od obchodu, když bližších míst mají dost.
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od obr »

ono těch OC, která mají velká parkoviště, slouží fakticky jako P+R a mají vlastní autobusovou linku "zdarma" k metru, je v Praze více - taky myslím Europark ve Štěrboholích či Chodov , ale to si nejsem tak jist. V každém případě pokud je tam takhle spolehlivý bus, tak to P+R nemusí být u vchodu do metra nebo u nádraží S-linky.

Ke Globusu a Tesco Zličín, zastávka busu je vždy u vchodu do metra a pak hlavně u obchodu, takže je pohodlné parkovat nejblíže obchodu, což má taky svůj smysl.
Mike
Příspěvky: 4988
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Mike »

JS a "kde se tam ta auta vzala?"
myslím, že odtekla z těch bývalých objízdných tras, protože se JS zatraktvnila, takže úleva od Spořilova po Bráník.

AD parkovací domy
situace na ČM je již katastrofální, nedávno zavedl Hornbach "ochranku parkoviště" a pouští tam jen zákazníky
bohužel se propásla šance tam například při výstavbě podjezdu pod Chlumeckou udělat parkovací dům.
dle mého - v městském rozpočtu - stavba za pár korun,
jenže to se raději zdraží jízdné v ROPIDu, takže i ti co jezdili příměstsky vlakem začnou zvažovat IAD ( když jich bude v autě víc a nepracují zrovna v centru )
a magistrála ?
nejsem tak úplně obeznámen s vedením trasy C mezi Muzeem a Vyšehradem, ale podle mě tam musí dojít ke kolizi tunelů z důvodu malé hloubky C u mostu
každopádně tam nastane opačný efekt než na JS, auta se rozlejí do okolí a ochromí okolní komunikace, na což se odpoví nějakou sítí jednosměrek apod., čehož konečným výsledkem bude více emisí z IAD v prostoru, protže se ta auta rozhodně nebudou pohybovat plynule.
Bohužel zatím nemůžeme měřit, co by se stalo s JS, kdyby byla 511 a tedy se na MO odvedl veškerý tranzit
ale patrně by zkolaboval MO
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od obr »

mike - dovolím si k názvosloví - MO/městský okruh = ten vnitřní - jižní spojka, Zlíchov, strahovský tunel, Blanka atd. SOKP/silniční okruh Prahy/pražský okruh = ten vnější tj 510-520
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Obr má s tím značením pravdu, MO = vnitřní okruh. Tak se to značí i oficiálně.
Mike píše:nejsem tak úplně obeznámen s vedením trasy C mezi Muzeem a Vyšehradem, ale podle mě tam musí dojít ke kolizi tunelů z důvodu malé hloubky C u mostu
Viděl jsem studii tunelu mezi Nuselákem a Muzeem a kvůli tomu, aby se to vyhnulo metru to vyžaduje dost krkolomé klikaté vedení, co si pamatuji tak hodně hrubě to bylo asi takto:

http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=133095 ... 99648@z=14

Přičemž u Nuseláku byly oba automobilové tunely vedeny oddělenou trasou (více vzájemně vzdálené), ten směrem do centra mohl být přímější, protože s metrem nekoliduje, zatímco ten druhý musí metro podejít, takže vytváří větší klikatici (viz náčrtek v mapě).
Ona je tahle oblast vůbec pořádně protunelovaná, kromě tunelů metra trasy C, je tam ještě metro A a dvě tunelové propojky A-C (ty by mohly s automobilovým tunelem taky kolidovat). O kousek vedle jsou vlakové Vinohradské tunely (tuším 3). A to tam má do budoucna přibýt ještě trasa D :roll: Takže provrtáno skrz naskrz :P
Odpovědět

Zpět na „Praha“