Severojižní Magistrála
Re: Severojižní Magistrála
Asi ze stejného důvodu, že denní permanentka na sjezdovce také vychází levněji, než když to budete kupovat po jednotlivých jízdách.
Re: Severojižní Magistrála
Doufám, že se velmi mýlíte. Kdyby měl Automat reálnou podporu 25-30% voličů, tak je to jedna z nejvýznamnějších vlivových skupin v Praze. Vždyť je to více než kterákoliv politická strana samostatně.pivko píše:Takže touto úvahou myšlenky Automatu podporuje dejme tomu 25 - 30 % voličů a to se ještě můžeme bavit o tom, jak silná ta podpora skutečně je a jakých všech názorů se týká.
Pokud uděláte průzkum mezi lidmi neznalými souvislostí a se správně návodnými otázkami (typu: "Souhlasíte s tím, že současný stav v Praze je pro cyklisty nevyhovující?"), tak se možná dostanete na taková procenta. Ale pokud se budete ptát lidí, kteří si uvědomují souvislosti (především to, že ten spolek prosazuje agresivní omezení IAD bez ohledu na cokoliv), tak nemůže být podpora větší než 5%.
Re: Severojižní Magistrála
to pivko: tak tohle vase prirovnani kulha na obe nohy. asi byste se divil kdyby vam na sjezdovce napalili treba trojnasobnou cenu za skipas nez cloveku pred vami, protoze on bydli v hradci a vy v usti...
Re: Severojižní Magistrála
Zpochybňovat to, že obyvatel bydlící v dané obci nebo městské části má nárok na výraznou slevu na rozdíl od člověka bydlícího "za humny", mi teda přijde dooost přitažené za vlasy. Kdo jiný než rezident, by měl být v místě zvýhodněný... A už vůbec nechápu to srovnání se skipasem - to je úplně jiný výkonový druh služby.
Re: Severojižní Magistrála
No z ekonomického pohledu by se přece vůbec nemuselo zkoumat, kdo je rezident. Prostě by se platilo buďto jednorázově nebo (pochopitelně zvýhodněně) za nějaké časové období. Pokud se do toho začne míchat politika a bude požadavek na zvýhodnění rezidentů, pak je to čistě politické rozhodnutí a dá se to odůvodnit v podstatě jakkoli.
Jinak, sice to není až tak podstatné, ale proč by se mělo lišit zpoplatněné parkování nebo zpoplatněný vjezd do centra od zpoplatněného lyžování na sjezdovce? Ekonomicky se to podle mě liší mnohem méně, než by se na první pohled mohlo zdát. Jde pořád zpoplatnění určité služby - jednou o využití sjezdovky podruhé o využití veřejného prostoru. I ty cenové principy budou podobné, dokud se do toho nezačne míchat politika.
Jinak, sice to není až tak podstatné, ale proč by se mělo lišit zpoplatněné parkování nebo zpoplatněný vjezd do centra od zpoplatněného lyžování na sjezdovce? Ekonomicky se to podle mě liší mnohem méně, než by se na první pohled mohlo zdát. Jde pořád zpoplatnění určité služby - jednou o využití sjezdovky podruhé o využití veřejného prostoru. I ty cenové principy budou podobné, dokud se do toho nezačne míchat politika.
Naposledy upravil(a) pivko dne 15.1.2020 14:29:02, celkem upraveno 1 x.
Re: Severojižní Magistrála
Ale slevy na MHD (například zdarma pro lidi nad 70 let) jsou pro všechny občany (dnes občany EU). I když kdysi byly snahy omezit je pouze na členy obce. Mám pocit, že o tom byl i nějaký antidiskriminační soud.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Re: Severojižní Magistrála
Tak samozrejme vsichni vime jak to je. V zasade se jedna o populisticke kupovani hlasu mistnich volicu na ukor jinych lidi. Mistnim dame smesnou cenu parkovani na verejne ulici, mistnim dame smesnou cenu za vjezd do centra, mistnim rozdame za smesnou cenu mestske nebo statni byty (rika se tomu privatizace bytoveho fondu) aby je mohli pronajimat nebo strelit se ziskem dal atd a oni nas za to zvoli. A protoze to spouste lidi prijde normalni tak je vlastne ani nenapadne ze by to mohlo byt jinak…
Re: Severojižní Magistrála
A nemohlo by to mit souvislost s tim, kdo na danem uzemi plati dane? Priznam bez muceni, ze nevim, jak to mestske casti maji.
Re: Severojižní Magistrála
Pánové, ať zvolíte KTERÝKOLIV z principů navržených výše, vždy se najde nějaká skupina, která bude nakrklá a bude proti tomu kterému principu do krve bojovat. Stačí poslouchat naše poslance v PS, kteří jsou tam zvoleni podle procent. Pochopitelně vím, že vítězná strana má poslanců podstatně více než podle % zvolené další strany.
Re: Severojižní Magistrála
Městské části mají podíl z dani z příjmů. Už si nepamatuji kolik. Ale to byl jeden z důvodů, proč se zaváděly modré zóny a proč pro získání levnější parkovací karty nestačilo prokázat dočasné bydliště nájemní smlouvou, apod. Narativ k tomu byl, že "si sem jezdí vydělávat mimopražští, město z toho nemá ani korunu na daních a ještě zabírají parkovací místa".jozka píše:A nemohlo by to mit souvislost s tim, kdo na danem uzemi plati dane? Priznam bez muceni, ze nevim, jak to mestske casti maji.
Re: Severojižní Magistrála
Spravedlive by bylo, kdyby na ulici (coz je verejny prostor) mohl za poplatek zaparkovat kazdy bez ohledu na misto trvaleho pobytu. Pokud chce mit mistni nebo I prespolni dojizdejici jistotu, ze zaparkuje vzdycky, necht si koupi nebo pronajme misto v podzemnich garazich, jejichz budovani se soukromy sektor jiste rad ujme. Byla by to nesporne draha jistota ale centrum mesta jako Praha levne uz ze sve definice byt nemuze. To je ovsem prirozene v teto zemi pusta teorie, tady jedeme na kasty…
Re: Severojižní Magistrála
A ještě několik DESÍTEK let pojedeme...
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: Severojižní Magistrála
Podle judikatury Nejvyššího správního soudu je zvýhodnění rezidentů přípustné.
Re: Severojižní Magistrála
Já nejsem zastánce zón, ale např. v historickém centru Prahy by podle mě neměl parkovat nikdo (a to včetně těch co tam pracují) jiný než ten, kdo tam bydlí. O ceně se samozřejmě můžeme bavit nejsem proti to pěkně osolit. Podle mě zóny akorát přenášejí problém na přilehlé bez zónové oblasti.
Nejvíc vtipné zóny jsou ty nově zřízené ve Vysočanech, kde se zřizují hlavně kvůli O2 aréně, která sama o sobě by měla mít parkoviště pro tísíc aut. Ale místo parkoviště si tam mistr Kelner postavil před O2 budovu pro Cetin a navíc ještě k O2 aréně přistavěl O2 Universum.
Nejvíc vtipné zóny jsou ty nově zřízené ve Vysočanech, kde se zřizují hlavně kvůli O2 aréně, která sama o sobě by měla mít parkoviště pro tísíc aut. Ale místo parkoviště si tam mistr Kelner postavil před O2 budovu pro Cetin a navíc ještě k O2 aréně přistavěl O2 Universum.
Re: Severojižní Magistrála
Ona je dokonce tak postižená, že "dopravní" centrum určitě neni Karlův most, ale cca Mírák -- myslim že to dokonce už kdysi zohledňovala i kilometráž silničního značení. Jamrtálem už nikdy nic nikdo neprotahne, ale rozumnej průjezd z Bohdalce do Karlína by se určitě hodil. Jedině ovšem tunelem ..krtek700 píše: Reálně bych viděl vnitřní okruh Smíchov-Vyšehrad-Bohdalec, napojit na jižní spojku a pokračovat Vršovice-Žižkov- Balabenka a napojení zase na okruh.
Stačila by nám Blanka II. jenom na Balabenku. Případně se může později dostavit ten dnešní návrh
Re: Severojižní Magistrála
[quote="1975"
1) osobních aut bylo v Praze registrováno v 2018 cca 875.000. Tedy těch, co auto nemají, rozhodně není "velká část".
[/quote]
A máte nějakou představu, kolik z toho dělaji auta firem a státní správy? Nedivil bych se, kdyby to byla v hlavnim sídelnim městě státu třeba polovina.
1) osobních aut bylo v Praze registrováno v 2018 cca 875.000. Tedy těch, co auto nemají, rozhodně není "velká část".
[/quote]
A máte nějakou představu, kolik z toho dělaji auta firem a státní správy? Nedivil bych se, kdyby to byla v hlavnim sídelnim městě státu třeba polovina.
Re: Severojižní Magistrála
Zároveň je to ale taky majetek obce a ta by si měla mít možnost určit, co chce se svým majetkem dělat. A k tomu patří i zvýhodnění místních, občanů té obce...mts píše:Spravedlive by bylo, kdyby na ulici (coz je verejny prostor) mohl za poplatek zaparkovat kazdy bez ohledu na misto trvaleho pobytu.
Re: Severojižní Magistrála
Přesně tak. Jediné místo, kde mají zóny smysl a opodstatnění je historické jádro. Kdekoliv jinde je to na nic resp. přináší to více škod než užitku.Saljack píše:Já nejsem zastánce zón, ale např. v historickém centru Prahy by podle mě neměl parkovat nikdo (a to včetně těch co tam pracují) jiný než ten, kdo tam bydlí. O ceně se samozřejmě můžeme bavit nejsem proti to pěkně osolit. Podle mě zóny akorát přenášejí problém na přilehlé bez zónové oblasti..
Navíc jak správně poukazujete, je zřizování zón ekvivalentem házení odpadků sousedovi přes plot tj. u nás parkovat nesmíte, zaparkujte si u souseda. Takže následně si parkovací zónu zřídí i soused a pak i jeho soused ... a takhle se to lavinovitě šíří, až nakonec budou zóny všude. A člověk nezaparkuje jinde než u sebe před barákem, protože všude jinde je nevítaný host bez parkovacího oprávnění.
Re: Severojižní Magistrála
Coz mi prislo vzdycky legracni, protoze podle meho odhadu vetsina tech mimoprazskych byli prazaci, co si koupili "domecek u lesa"Narativ k tomu byl, že "si sem jezdí vydělávat mimopražští, město z toho nemá ani korunu na daních a ještě zabírají parkovací místa".
A s nadsazkou, tretina z nich jezdi po Brne a ma na zadku samolepku "Nesu z Prahy".osobních aut bylo v Praze registrováno v 2018 cca 875.000.
Re: Severojižní Magistrála
Obec jiste tu moznost mit ma. Ale otazka je jestli tahle cesta zpet do stredoveku je to prave orechove. Co kdyby to udelalo kazde mesto. A ne jen s parkovanim. To se muzeme casem dopracovat k uzaviranym hradbam, potravni care atd atd...JirkaS píše:Zároveň je to ale taky majetek obce a ta by si měla mít možnost určit, co chce se svým majetkem dělat. A k tomu patří i zvýhodnění místních, občanů té obce...mts píše:Spravedlive by bylo, kdyby na ulici (coz je verejny prostor) mohl za poplatek zaparkovat kazdy bez ohledu na misto trvaleho pobytu.
Re: Severojižní Magistrála
Ne, jen k tomu, co povoluje zákon. Takže potravní čára ani hradby nehrozí...
Re: Severojižní Magistrála
Ještě k výměně svodidel na Brněnské. Teď už je jasné, že jsou na každé straně jedny. Vzhledem ke stožárům osvětlení předpokládám, že se mezera nebude vyplňovat štěrkem nebo něčím (jako na D11 u Prahy), ale bude to nejdelší odpakový koš na světě...
Re: Severojižní Magistrála
Takovýto "nejdelší odpadkový koš na světě" už je na D1 na obchvatu Brna...
Re: Severojižní Magistrála
Nemá někdo bližší informace, kdy by se měla dělat přímá rampa z Vyskočilovy na 5. května? TSK se prsí, že letos, ale nedaří se mi dohledat nic bližšího. Papíry to snad má už všechny.
Re: Severojižní Magistrála
Toto jsem získal z TSK vloni v listopadu, už jsem se chystal, že se optám na aktuální stav. Musel jsem to z nich mámit přes 106...caveman píše:Nemá někdo bližší informace, kdy by se měla dělat přímá rampa z Vyskočilovy na 5. května? TSK se prsí, že letos, ale nedaří se mi dohledat nic bližšího. Papíry to snad má už všechny.
- Přílohy
-
- Výstřižek.JPG (40.81 KiB) Zobrazeno 9304 x