Severojižní Magistrála

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od MPMP »

jozka: ... a zaplnění dnes relativně klidných ulic v okolí. To těm lidem strašně "zpříjemní" bydlení ve městě. :crazy:
Jan Petzold
Příspěvky: 168
Registrován: 18.12.2009 14:15:01

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Jan Petzold »

Tohle je pěkný, podle katastru je to opravdu dálnice...
Přílohy
magistrala.jpg
magistrala.jpg (150.29 KiB) Zobrazeno 11115 x
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od ElWapp »

Reálný smysl kolonky "způsob využití" jsem doteď nepochopil... slouží to k něčemu?
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od AUTOsro »

Prezentace koncepce magistrály od Gehl Architects

27.6. 18:00 - 20:00
Nová budova Národního muzea

Přednáška bude v AJ, simultánní překlad do ČJ
Bude live-stream

https://www.facebook.com/events/3072447 ... null%22%7D
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
kesu
Příspěvky: 85
Registrován: 6.1.2017 13:25:17

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od kesu »

Sch píše:Počkejme si na kompletní výsledky.
Estakáda by se dala zrušit nejprve za kolejemi na Florenci a po přeložce Masarykova nádraží do podzemí nádraží Hlavního celá. Ale souhlasím s AUTOsro, že se dá hodně udělat i s estakádou. Nejde jen o prostor přímo pod ní, ale i bezprostřední okolí a dokud to celé bude takové území nikoho tak i přímo pod estakádou to bude hrozné. Podívejte se na okolí vestibulu metra Florenc, tam už se na magistrálu tolik vymlouvat nelze a jak to je umrtvené.
Zásadní změnu by si ale zasloužilo Bubenské nábřeží, ta MÚK tam zabírá přibližně stejnou plochu jako celý prostor Těšnova.
Já se na výsledky těším, bude nad čím diskutovat. Věřím také, že podpis pana Gehla dá tomu návrhu jistou váhu a nebude to hádky skupin "fanatiků" a "hluchých", ta totiž nikam nevede.
Souhlas, oblast Florence a Tešnova je příšerná a pro chodce tvoří obludnou bariéru. Přitom by stačilo doplnit chodníky ve směru od Hlávkova mostu na Florenc a na Těšnov tak, aby se tam dalo normálně pohybovat. Není nutné hned bourat estakádu, v ní takový problém ani nevidím.
Co problém je, je zmiňované Bubenská nábřeží, který potřebuje zásadní úpravu a pokud možno zjednodušení MUK tak, aby bylo možné vytvořit v Bubnech rozumnou fungující čtvrť s napojením na horní s podní Holešovice.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od MPMP »

kesu píše:Co problém je, je zmiňované Bubenská nábřeží, který potřebuje zásadní úpravu a pokud možno zjednodušení MUK tak, aby bylo možné vytvořit v Bubnech rozumnou fungující čtvrť s napojením na horní s podní Holešovice.
Jak si mám představit "zjednodušení MUK"? To má být další eufemismus pro její zrušení a nahrazení SSZ, nebo máte nějakou konkrétní představu, jak by to mělo vypadat?
kesu
Příspěvky: 85
Registrován: 6.1.2017 13:25:17

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od kesu »

MPMP píše:
kesu píše:Co problém je, je zmiňované Bubenská nábřeží, který potřebuje zásadní úpravu a pokud možno zjednodušení MUK tak, aby bylo možné vytvořit v Bubnech rozumnou fungující čtvrť s napojením na horní s podní Holešovice.
Jak si mám představit "zjednodušení MUK"? To má být další eufemismus pro její zrušení a nahrazení SSZ, nebo máte nějakou konkrétní představu, jak by to mělo vypadat?
Ono se v metropolitním plánu opravdu počítá s jejím zrušením, respektive úrovňovou variantou. Já bych v tomhle řešení byl opatrnější a zvážil bych pouze zmenšení nadjezdu směrem z a do Bubenské. Rampu ve směru z Bubenské na nábřeží by mohla úplně nahradit nová komunikace, která má procházet prostředkem Bubenského nádraží v ose Veletržní a k tomu bych už dávno umožnil odbočení z Letenského tunelu doleva ve směru dolu. Tím by se mělo ulevit trochu Veletržní ve směru dolu, bylo by to pak pro řidiče hlavně kratší a rychlejší. Navíc dole u výjezdu z Letenského tunelu jsou vždy kolony jednosměrně, myslím, že by to to odbočení sneslo.
Rampu z nábřeží na hlávkův most ve směru Argentinská->centrum bych boural až po úplném dokončení městského okruhu. A podjezd pro nábřeží bych tam nechal asi na pořád.
Sch
Příspěvky: 221
Registrován: 26.3.2009 10:43:17

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Sch »

První věc je zrušení vratné rampy ve směru Hlavkuv most - nábřeží kpt. Jaroše. To jednak uvolní spoustu veřejného prostoru u stanice metra a tramvají a umožní zjednodušit pěší trasy. Pak přechod pro chodce u budovy ÚMČ Prahy 7.
A já bych přestavěl i západní část MÚK aby působila městěji, méně dálničně.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od kot »

Pánové a OAD tam pustíte nebo tam bude zapovězena ve prospěch boulevardu a tisíců maminek s kočárky ?
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od AUTOsro »

Existenci vratných ramp nevidím jako problém, zase tak moc prostoru nezabírají. Kdyby se tam udělal úrovňová křižovatka, byl by problém s levými odbočeními, protože na Hlávkově mostě není místo pro odbočovací pruhy. Levá odbočení by brzdila i tramvaje (tohle by ale asi vyřešila preference MHD, a případné kolony mýto, ale zasekávat libovolně město a řešit to zvyšováním mýta mi nepřijde jako "vize zářných zítřků", bohužel asi jediný, kdo má v pražské koalici nějakou vizi, je Strana zelených, a podle toho to také vypadá, viz podjezd na Táborské). Problém MÚK za Hlávkovým mostem není v její rozlehlosti, ale v její bariárovosti, a to by šlo zlepšit i bez zbourání ramp, stačilo by přidat světelné přechody, ty by nemusel být problém synchronizovat s okoloními světelnými křižovatkami. Kdyby se pak udělalo pár kosmetických změn v okolí, jako úprava mobiliáře, zeleně, vyhození smažek apod., jistě by to pomohlo. Rozšíření Hlávkova mostu by nebylo úplně od věci, dnes na něm není místo např. pro plnohodnotné cyklostezky a připojovací pruhy, ale ještě by si mohl někdo vzpomenout, že byl v 60. letech rozšiřován, už vidím ten řev "Hlávkův most nerozšiřovat, ale ubourat" ve stylu "We are hippies => back to 60's!"

Jenom připomínám, od 18:00 živý stream představení humanizace magistrály: https://www.facebook.com/events/3072447 ... tory%22%3A[%7B%22surface%22%3A%22dashboard%22%2C%22mechanism%22%3A%22calendar_tab_event%22%2C%22extra_data%22%3A%22[]%22%7D]%2C%22ref%22%3A1%2C%22source%22%3A2%7D
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Lynx »

Magistrála je bariéra, měla by se vrátit za muzeum. Zlepšit se dá už do dvou let, říká Vamberg

https://video.aktualne.cz/dvtv/magistra ... 1498640422
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od kasme »

Osazeny první panely PHS http://kasme.rajce.idnes.cz/sjm-170713/
Přílohy
SJM-170713-1-900.jpg
SJM-170713-1-900.jpg (47.41 KiB) Zobrazeno 9496 x
SJM-170713-2-900.jpg
SJM-170713-2-900.jpg (47.21 KiB) Zobrazeno 9496 x
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od jozka »

Ma takovy dotaz, uz mi to dost dlouho vrta hlavou.. kdyz jedu po SJM, tak na moste Barikadniku a okoli, zhruba mezi krizovatkami s Plynarni a Povltavskou cela masa zrychli na 70. Ma to nejake opodstatneni nebo je to jen "davova psychoza"? Ja si tam zadne znacky nevsiml, podle mne je tam 50...
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od dvs »

Navigace tam ale nerikaji, ze tam je usekove mereni...
kesu
Příspěvky: 85
Registrován: 6.1.2017 13:25:17

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od kesu »

jozka píše:Ma takovy dotaz, uz mi to dost dlouho vrta hlavou.. kdyz jedu po SJM, tak na moste Barikadniku a okoli, zhruba mezi krizovatkami s Plynarni a Povltavskou cela masa zrychli na 70. Ma to nejake opodstatneni nebo je to jen "davova psychoza"? Ja si tam zadne znacky nevsiml, podle mne je tam 50...
Dřív tam bývala 70tka, tak tam pořád jezdím 70-80km/h. Bylo to na to kolaudované..
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Mike »

jak je uvedeno výše
když se "to může" tak proč ne
bradavice u OMV už dlouho nebyla
a je třeba být v holešovičkách dříve, než ti co pak jedou 43kmh s obličejem přilepeným k ručičce...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od jozka »

Ale jo, taky "jedu s davem", ono je celkem jedno, jestli jede nekdo o 20 rychleji nebo pomaleji nez ostatni, oboji je stejny problem. Jen obcas byvam stoura...
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od MPMP »

2jozka: ty sis ještě nezvykl, že v Praze se nejezdí podle max. povolené rychlosti, ale podle toho, jestli je daný úsek měřený nebo není? A tenhle měřený není. ;)
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od michal »

Dávám to sem, podle mě to se SJM souvisí. Přijde mi vtipné, jak plánují projekt na pozemcích, které nejsou jejich, ale nechává je to v klidu :D Rozhodně lepší řešení než podchod, o tom žádná. Ale překvapuje mě, že urbanismus tak velké plochy ovlivňuje památkově chráněná kanalizační stoka :shock: Hlavně že na Václaváku se vesele bourá... A taky mi přijde vtipná ta hláška o čekání na archeologický průzkum, zatímco na obrázku je zrovna vidět řadu pilot narvaných do země a bagr v akci... :D

https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/mis ... &source=hp
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od AUTOsro »

Mně přijde předčasné řešit zastřešení Masarykova nádraží a zástavbu okolí, dokud se neví, co bude s železničním uzlem a magistrálou. Neví se jestli se bude stavět Nové spojení 2 a už vůbec ne, jak bude vypadat, kolik kde bude nástupišť, jestli to půjde pod zem za Masaryčkou, nebo jí to úplně mine, případně jestli bude Nové spojení 2 a Masaryčka zůstane zachována. Co se týká magistrály, tak ji to ukotví ve stávající poloze a kdyby se někdy zahlubovala, nebylo by tolik prostoru třeba pro vylepšení křižovatky U Bulhara a celkově by to podle mého vedlo k prodražení. Prvně stavět domy a až pak řešit infrastrukturu je cesta do pekel...
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od kasme »

Metrostav a.s. přidal(a) 4 nové fotky.
8 srpen v 0:01 ·

Protihlukovka na Pankráci

Celkem 690 m měří protihluková stěna, kterou montuje naše divize 3 na magistrále mezi ulicemi Vyskočilova a Michelská na výjezdu z Prahy. Prefabrikované prvky jsou vysoké 8 m a jejich spodní část má akusticky pohltivou funkci. Při výrobě nosných sloupů jsme použili vlastní technické řešení.

Stěna je založena na železobetonový základový pas na vrtaných pilotách. Jen doplníme, že nad spodní třímetrovou částí pokračuje pětimetrový transparentní díl, který má též akusticky odrazný účinek. Přípravek k tvarování pásnic sloupů do požadovaného radiusu vymysleli naši kolegové.

https://www.facebook.com/Metrostav/post ... 5730620913
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Mosquit »

Menší změna na MÚK Vychovatelna - došlo k přemalování pruhů v ulici Davídkově pod mostem Liberecké, tato část byla zobousměrněna.
Lze se tedy dostat z Davídkovy (zeshora, od Ládví) na Libereckou (směr D8).
Odpovědět

Zpět na „Praha“