Severojižní Magistrála
Re: Severojižní Magistrála
Přechod na Štvanici je dočasná úprava provozu, nyní se prodlužuje o další rok.
http://urdeska.praha.eu/files/oop%20kom ... I1KGxIGw==
http://urdeska.praha.eu/files/oop%20kom ... I1KGxIGw==
Re: Severojižní Magistrála
Diskutovali jsem o nějakých zábranách u toho "chodníku smrti" a když jsem projížděl, všiml jsem si zábran na druhé straně. Z nějakého důvodu jsem tady argumentoval zábranami až k Nuseláku a nepodíval se na druhou stranu
Je tam sice nízký obrubník, ale nějak nechápu, proč by byl problém mít to stejné na druhé straně/ nebo něco dizajnovějšího.
Je tam sice nízký obrubník, ale nějak nechápu, proč by byl problém mít to stejné na druhé straně/ nebo něco dizajnovějšího.
Re: Severojižní Magistrála
Ty betony na první fotce jsou pozůstatek z doby, kdy v budově sídlila Svobodná evropa a bylo to obehnané kolem dokola a hlídané (jakože kvůli terorismu). Když se rádio přestěhovalo, tak to v téhle části zůstalo. Ty betony za operou jsou hlavně z důvodu ochrany budovy před špínou při dešti a sněhu (proto ty skla). Doufám, že minimálně v té první části to dají do háje, je to hnusný a stejně k ničemu. Není tady k ždné zvláštní ochraně žádný důvod, není to žádná dálnice, je tam padesátka. Z téhle logiky by se mohly různé zídky, svodidla a nevím jaké kraviny nafrkat k téměř jakémukoliv chodníku. A jak by jako to město potom vypadalo?
Re: Severojižní Magistrála
Dálnice to není, ale je to 3 pruh a podle mě tam je provoz větší než na většině dálnic v ČR.cawez píše:Ty betony na první fotce jsou pozůstatek z doby, kdy v budově sídlila Svobodná evropa a bylo to obehnané kolem dokola a hlídané (jakože kvůli terorismu). Když se rádio přestěhovalo, tak to v téhle části zůstalo. Ty betony za operou jsou hlavně z důvodu ochrany budovy před špínou při dešti a sněhu (proto ty skla). Doufám, že minimálně v té první části to dají do háje, je to hnusný a stejně k ničemu. Není tady k ždné zvláštní ochraně žádný důvod, není to žádná dálnice, je tam padesátka. Z téhle logiky by se mohly různé zídky, svodidla a nevím jaké kraviny nafrkat k téměř jakémukoliv chodníku. A jak by jako to město potom vypadalo?
Auta se rozjíždí z křižovatky, lehce klesají a zatáčí vlevo.
Schválně jsem to šel zkusit pěšky sám a jít po straně u silnice teda nic moc. Autobus jsem nepotkal, ale dodávka mi stačila.
Re: Severojižní Magistrála
Když se připravovala rekonstrukce Národního muzea, tak tehdejší ředitel racionálně a zcela správně vytáhl na světlo boží projekt zakopání SJM prostoru Opera - Nuselský most.
Mohlo se sice vyřešit několik palčivých problémů naráz, ale hlavním problémem bylo, že projekt zahloubení pocházel od dua Bém/Chalupa. Ostatní byla jen zástupná mlha.
Nějaké betonové patníky a obruby dnes už fakticky jsou nezajímavé...
Mohlo se sice vyřešit několik palčivých problémů naráz, ale hlavním problémem bylo, že projekt zahloubení pocházel od dua Bém/Chalupa. Ostatní byla jen zástupná mlha.
Nějaké betonové patníky a obruby dnes už fakticky jsou nezajímavé...
Re: Severojižní Magistrála
Jo, zakopat, super napad. Naservirujme tem, kdo dnes centrum objizdi po kapacitnich komunikacich, prujezd pod Muzeem a lidi z 5. Kvetna budou skakat radosti. Nemluve o tom, ze z tunelu nelze odbocit na Karlak ani na Vinohrady.
Re: Severojižní Magistrála
Ale to odbočení by nejspíše technicky možné bylo, ne že né...
Re: Severojižní Magistrála
v Bruselu jsem kroužil tak, že zakopaný je směr rovně
na odbočení se musí po povrchu
na odbočení se musí po povrchu
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Severojižní Magistrála
Ono hlavně v současné době to asi není realizovatelné vzhledem k provozu, po dokončení vnitřního okruhu to bude něco jiného. Já bych byl ale spíš asi pro zněkapacitnění(ubrání pruhů). Podle mě většina aut projíždí, ty auta, která jsou okolo Vás někdě na Nuseláku, tak s nimi dojedete na Štvanici.
PS.: Existují k tomu nějaká data, kolik aut opravdu projíždí celou magistrálu a kolik tam někde v centru končí/začíná?
PS.: Existují k tomu nějaká data, kolik aut opravdu projíždí celou magistrálu a kolik tam někde v centru končí/začíná?
Re: Severojižní Magistrála
Jednou jsem někde četl, že projíždí jen cca. 20 %, zbytek, tedy 80 %, začíná nebo končí v centru.krtek700 píše:Ono hlavně v současné době to asi není realizovatelné vzhledem k provozu, po dokončení vnitřního okruhu to bude něco jiného. Já bych byl ale spíš asi pro zněkapacitnění(ubrání pruhů). Podle mě většina aut projíždí, ty auta, která jsou okolo Vás někdě na Nuseláku, tak s nimi dojedete na Štvanici.
PS.: Existují k tomu nějaká data, kolik aut opravdu projíždí celou magistrálu a kolik tam někde v centru končí/začíná?
Re: Severojižní Magistrála
cawez píše:Jednou jsem někde četl, že projíždí jen cca. 20 %, zbytek, tedy 80 %, začíná nebo končí v centru.krtek700 píše:Ono hlavně v současné době to asi není realizovatelné vzhledem k provozu, po dokončení vnitřního okruhu to bude něco jiného. Já bych byl ale spíš asi pro zněkapacitnění(ubrání pruhů). Podle mě většina aut projíždí, ty auta, která jsou okolo Vás někdě na Nuseláku, tak s nimi dojedete na Štvanici.
PS.: Existují k tomu nějaká data, kolik aut opravdu projíždí celou magistrálu a kolik tam někde v centru končí/začíná?
Tím si právě nejsem jistý, otázkou totiž je, jestli se za tranzitní dopravu počítá vše, co není realizováno v rámci Prahy, nebo v rámci vnitřku "městského okruhu" nebo v rámci Nuselák - Hlávkův most. Nevěřím tomu, že 80% dopravy na magistrále je v rámci vnitřku městského okruhu. Mám za to, že je to v rámci Prahy.
-
- Příspěvky: 954
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Severojižní Magistrála
Je to vnitřní tranzit, proti kterému tak bojují na nábřeží...
Re: Severojižní Magistrála
Co je "vnitrni transit"? Krome toho, ze to je oxymoron...
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Severojižní Magistrála
Trošku starší data, od Automatů:o)
Dotazovací průzkum, průjezd u Muzea, 2005 podíl
Vnitropražská doprava 70%
Dojížďka do Prahy 26,5%
Tranzit přes Prahu 3,5%
Vnitřní doprava uvnitř Městského okruhu (MO) 26%
Dojížďka do širšího centra uvnitř Městského okruhu 52%
Tranzit přes oblast uvnitř městského okruhu 22%
Zdroj: Studie k humanizaci SJM, Praha 2010, TSK-UDI + ÚRM
a...
V roce 2009 proběhl kamerový průzkum, který sčítal automobily, které vjely na Severojižní magistrálu u Vychovatelny a vyjížděly na Kačerově (a opačně) v poměru k automobilům, které pouze vjely nebo vyjely. Výsledkem bylo zjištění tranzitu po magistrále cca 6% v pracovním dni a 7,5% o víkendu. Jen 6% aut tedy projede celým úsekem od Vychovatelny na Kačerov.
Dotazovací průzkum, průjezd u Muzea, 2005 podíl
Vnitropražská doprava 70%
Dojížďka do Prahy 26,5%
Tranzit přes Prahu 3,5%
Vnitřní doprava uvnitř Městského okruhu (MO) 26%
Dojížďka do širšího centra uvnitř Městského okruhu 52%
Tranzit přes oblast uvnitř městského okruhu 22%
Zdroj: Studie k humanizaci SJM, Praha 2010, TSK-UDI + ÚRM
a...
V roce 2009 proběhl kamerový průzkum, který sčítal automobily, které vjely na Severojižní magistrálu u Vychovatelny a vyjížděly na Kačerově (a opačně) v poměru k automobilům, které pouze vjely nebo vyjely. Výsledkem bylo zjištění tranzitu po magistrále cca 6% v pracovním dni a 7,5% o víkendu. Jen 6% aut tedy projede celým úsekem od Vychovatelny na Kačerov.
Re: Severojižní Magistrála
Tak Vychovatelna už je docela dost daleko, ale i tak je těch 6% hodně zvláštních.1975 píše:Trošku starší data, od Automatů:o)
Dotazovací průzkum, průjezd u Muzea, 2005 podíl
Vnitropražská doprava 70%
Dojížďka do Prahy 26,5%
Tranzit přes Prahu 3,5%
Vnitřní doprava uvnitř Městského okruhu (MO) 26%
Dojížďka do širšího centra uvnitř Městského okruhu 52%
Tranzit přes oblast uvnitř městského okruhu 22%
Zdroj: Studie k humanizaci SJM, Praha 2010, TSK-UDI + ÚRM
a...
V roce 2009 proběhl kamerový průzkum, který sčítal automobily, které vjely na Severojižní magistrálu u Vychovatelny a vyjížděly na Kačerově (a opačně) v poměru k automobilům, které pouze vjely nebo vyjely. Výsledkem bylo zjištění tranzitu po magistrále cca 6% v pracovním dni a 7,5% o víkendu. Jen 6% aut tedy projede celým úsekem od Vychovatelny na Kačerov.
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Severojižní Magistrála
Hledám ty novější a podrobnější data, ale myslím, že ani po Blance se to řádově nezměnilo. Je tam prostě řada cest typu "vychovatelna-centrum", nebo "chodov-centrum", dokonce i "centrum-centrum". Ber to zase z pohledu, že to je cca 80-90.000 aut denně, a po celé Praze jich jede cca 700.000 denně.
Takže i když to mediálně vypadá, že všechna auta v Praze jedou okolo Muzea, ve skutečnosti je to jen "v zásadě malý kus" celodenního objemu.
Takže i když to mediálně vypadá, že všechna auta v Praze jedou okolo Muzea, ve skutečnosti je to jen "v zásadě malý kus" celodenního objemu.
Re: Severojižní Magistrála
Jsem to otestoval vlastni nohou a neprislo mi, ze by to nejak vybocovalo z Prazskeho normalu. Asi jsem zocelny tim, ze jsem od mala chodil Zitnou.krtek700 píše:Schválně jsem to šel zkusit pěšky sám a jít po straně u silnice teda nic moc. Autobus jsem nepotkal, ale dodávka mi stačila.
Re: Severojižní Magistrála
to 1975:1975 píše:Hledám ty novější a podrobnější data, ale myslím, že ani po Blance se to řádově nezměnilo. Je tam prostě řada cest typu "vychovatelna-centrum", nebo "chodov-centrum", dokonce i "centrum-centrum". Ber to zase z pohledu, že to je cca 80-90.000 aut denně, a po celé Praze jich jede cca 700.000 denně.
Takže i když to mediálně vypadá, že všechna auta v Praze jedou okolo Muzea, ve skutečnosti je to jen "v zásadě malý kus" celodenního objemu.
Jakkoli s Vámi věcný souhlas v tom, že doprava v centru Prahy je prostě místní doprava a tranzitu je v zásadě výrazná menšina, tak myslím, že zcela opomíjíte jeden fakt.
Opíráte se o čísla ze sčítání aut a kamerového testu, což je samozřejmě metodicky OK a ta čísla budou, plus mínus nějaká přesnost, sedět. Nicméně všechny tyto metody jsou historickou relikvií (ačkoliv se samozřejmě doposud používají). V dnešní době se předpokládá, že výrazně méně než jedno procento řidičů jedoucí po Praze nemá u sebe mobil. A operátoři, tak i strejda Google si ukládají polohu; Apple jakbysmet. V reálném čase lze dělat libovolné řezy hustoty dopravy, analyticky lze identifikovat nákladní vozy na základě trajektorie pohybu, aniž by se musel koncový bod ztotožňovat. Lze snadno rozpoznat autobusy... Systém Googlu navíc v reálném čase převádí hustotu bodů na rovnice proudění (pro fajnšmekry Navier-Stokes) neb od jisté hustoty bodů, se doprava chová "jako proudění v potrubním systému". A například takový Waze podle toho optimalizuje návrh trasy.
Takže data existují, a to dokonce tak přesná, že dalece překračují přesnost pro potřebu dopravního inženýrství. A tedy pokud nějakou pamazanou hlavu napadne plánovat strategická rozhodnutí jak s výstavbou v Praze, měl by se zamyslet nad tím, jak si od Googlu nechat legálně vytáhnout metadata, resp. za ně zaplatit. Než tisknout letáky na zaškrtávací políčka a shánět na týden brigádníky s tužkou, termoskou čaje a velikou odvahou.
--
Pane kolego, míněno bez prudy Vše v dobrém !
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Severojižní Magistrála
V pohodě, já bych ty data rád viděl...to, co jsem postnul, bylo jen to, co jsem zatím našel, neříkám, že nejlepší možné... sem s nimi, pokud existují lepší/jsou nějak dostupná...
I když na druhou stranu, pokud jde o magistrálu, i ty sám uznáváš, že asi budou sedět. A mně, jako rodilému Pražákovi (tedy ne někomu, kdo mteru říá krtek, a vystupuje z něj na Slintáči:o), to taky celkem sedí. Jen úplný magor by dobrovolně sedl do auta a jel se jen tak projet z Ďáblic, po magistrále, až třeba do Jesenice:o)
I když na druhou stranu, pokud jde o magistrálu, i ty sám uznáváš, že asi budou sedět. A mně, jako rodilému Pražákovi (tedy ne někomu, kdo mteru říá krtek, a vystupuje z něj na Slintáči:o), to taky celkem sedí. Jen úplný magor by dobrovolně sedl do auta a jel se jen tak projet z Ďáblic, po magistrále, až třeba do Jesenice:o)
Re: Severojižní Magistrála
Tak já to beru z vlastní zkušenosti a to, že jedeme ve vláčku přes celou magistrálu. Na druhou stranu z jedné strany na druhou to opravdu nemusí být takové číslo, ale ten "zbytečný transit" přes centrum může být i ze Smíchova, z Malé Strany atd. Nebo taky otázka, jestli auto z Pankráce má jet na sever přes centrum, nebo přes okruh(asi spíš v budoucnu přes východní část).1975 píše:Hledám ty novější a podrobnější data, ale myslím, že ani po Blance se to řádově nezměnilo. Je tam prostě řada cest typu "vychovatelna-centrum", nebo "chodov-centrum", dokonce i "centrum-centrum". Ber to zase z pohledu, že to je cca 80-90.000 aut denně, a po celé Praze jich jede cca 700.000 denně.
Takže i když to mediálně vypadá, že všechna auta v Praze jedou okolo Muzea, ve skutečnosti je to jen "v zásadě malý kus" celodenního objemu.
Jenom upřesním, že jsem z východu Prahy a jsem jeden z těch blbců, co se přes centrum projede i když to bude horší cesta a pomalejší, prostě jenom proto, že se mi chce.
Do dostavby okruhů bych s tím nic prostě nedělal. Stejně je to 10 let, může se spousta věcí dramaticky změnit a hlavně budeme v té době pravděpodobně vědět, jak ta doprava funguje.(Možná to budou vědět kamery, ale určitě to budou vědět samotná auta, která by to mohla anonymně posílat státu, nebo prostě tam, kam se to posílá dneska těch pár procent firemních aut)
Re: Severojižní Magistrála
No, jsou výjimky. Přiznávám se, že jsem po otevření jižního segmentu D0, jsem v podvečerní dopravní špičce jel na projížďku Dejvice - po Evropské k SOKP - Modletice - po D1 zpátky na SJM - Veletržní a po ČS Armádě zpátky do Dejvic.1975 píše:V pohodě, já bych ty data rád viděl...to, co jsem postnul, bylo jen to, co jsem zatím našel, neříkám, že nejlepší možné... sem s nimi, pokud existují lepší/jsou nějak dostupná...
I když na druhou stranu, pokud jde o magistrálu, i ty sám uznáváš, že asi budou sedět. A mně, jako rodilému Pražákovi (tedy ne někomu, kdo mteru říá krtek, a vystupuje z něj na Slintáči:o), to taky celkem sedí. Jen úplný magor by dobrovolně sedl do auta a jel se jen tak projet z Ďáblic, po magistrále, až třeba do Jesenice:o)
Re: Severojižní Magistrála
Uznávám, že Žitná spíše blíže Karláku je poměrně dobrý trenažéř . (pokud se nebletu, tak blíže k magistrále jsou ty chodníky většinou od vozovky odděleny zábradlím atd.) Vaše posouzení se tedy neuznává .Geo píše: Jsem to otestoval vlastni nohou a neprislo mi, ze by to nejak vybocovalo z Prazskeho normalu. Asi jsem zocelny tim, ze jsem od mala chodil Zitnou.
Mně jenom mrzí, že když se to dělalo nové, tak se tam mohlo něco šoupnout. Takhle se nemusí nic stát, ale taky někdo může porazit chodce a budou kvůli tomu 2 zbytečně ovlivněné životy (chodec a řidič), ikdyž to nemusí být chyba ani jednoho.
Michal R: Jste si jist, že ty data operátorů jsou tak přesná? Data+GPS možná, signál podle mě ani náhodou. Ty navigace jedou z dat z historie + z dat od uživatelů online, kteří tam v tu chvíli jedou ne? Ale rozhodně během pár let to snad bude přímo z aut. Jinak by to asi muselo být nakázáno zákonem.
Re: Severojižní Magistrála
Operátoři možná, ale Google určitě ne - to co mi vyhodí google v časové ose bez GPS je zhruba na úrovni okresu. Sem tam možná chytne nějakou Wifi, tak mě posadí do "hospody". Ale cesty mezi jsou jen úsečky...krtek700 píše:...Jste si jist, že ty data operátorů jsou tak přesná? ...
Re: Severojižní Magistrála
Ta metadata jsou přesnější, než si dokážete představit. To, co je opensource má skutečně záměrnou nepřesnost, byť teda rozhodně vyšší než "pixel na okres"....Nezaměňujte to, co je zjevné a bezplatně dostupné s tím, jaká metadata jsou k dispoziciKubajsu píše:Operátoři možná, ale Google určitě ne - to co mi vyhodí google v časové ose bez GPS je zhruba na úrovni okresu. Sem tam možná chytne nějakou Wifi, tak mě posadí do "hospody". Ale cesty mezi jsou jen úsečky...krtek700 píše:...Jste si jist, že ty data operátorů jsou tak přesná? ...