Severojižní Magistrála
Re: Severojižní Magistrála
Ale jo, já s tím problém nemám, jen v těch předchozích příspěvcích to vyznívalo trochu jinak.
A mimochodem - prosím nezaměňovat mobil a data s Android-em/iOs-em. To jsou výrazně odlišné kategorie, i když chápu, že mnohým diskutujícím jaksi splývají, že?
A mimochodem - prosím nezaměňovat mobil a data s Android-em/iOs-em. To jsou výrazně odlišné kategorie, i když chápu, že mnohým diskutujícím jaksi splývají, že?
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Severojižní Magistrála
Myslím, že chodí s tabletem. Spíš jim Jančura nekoupil data.......Jirka S píše:Ti Jančurovi "asistenti" nedokáží říct cenu ani v době, kdy už vlak/bus stojí ve stanici, případně tvrdí, že je obsazeno, i když podle jejich webu volná místa jsou. Papír jim totiž vytiskli hodinu předem...
Re: Severojižní Magistrála
na kapacitní komunikaci - zde tedy vedoucí středem města - nemá chodník co dělatLynx píše: Co přesně jste nepochopil na tom, že tohle není žádné samoúčelné zklidňování, ale dostavba chodníku který tam od začátku chybí ?
....
a ano, co se týče IAD jsem opravdu zarytý příznivec, nakažený svobodu pohybu z 90. let
stejně jako přechody u Muzea atp.
když už vadí schody, tak tam má magistrát dát eskalátory, jenže ono plácnout barvu na asfalt je holt ekonomičtější
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Severojižní Magistrála
na kapacitní komunikaci - zde tedy vedoucí středem města - nemá chodník co dělat
Re: Severojižní Magistrála
Potvrzujete, to co říkám. Vy jste stejný fanatik jako ekologisti co nesnáší automobilismus, akorát s opačným znaménkem.Mike píše:na kapacitní komunikaci - zde tedy vedoucí středem města - nemá chodník co dělat
a ano, co se týče IAD jsem opravdu zarytý příznivec, nakažený svobodu pohybu z 90. let
stejně jako přechody u Muzea atp.
když už vadí schody, tak tam má magistrát dát eskalátory, jenže ono plácnout barvu na asfalt je holt ekonomičtější
Ve středu města především nemá co dělat kapacitní průtahová komunikace. Alespoň tedy ne povrchově vedená. A pokud už tam je, tak by měla být přizpůsobena tomu, že je ve městě. Ve městě žijí lidé, co se mimo jiné pohybují i pěšky, nejen autem.
A fakt není normální, aby měly v centru města preferenci auta před chodci, zatímco chodec bude lézt pomočenými podchody místo aby šel po povrchu po přechodu pro chodce a nebo to obcházel o stovky metrů delší trasou.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Severojižní Magistrála
1) eskalátory nejsou funkční řešení pro bezbariérovostMike píše: stejně jako přechody u Muzea atp.
když už vadí schody, tak tam má magistrát dát eskalátory, jenže ono plácnout barvu na asfalt je holt ekonomičtější
2) již bylo několikrát zmíněno a spočítáno, že přechody u Muzea (a s nima související SSZ) sice teď způsobuje kolonu od Florence, ale pokud by tam nebyly, ta stejná kolona by se zase přesunula do křížení s Žitnou (kvůli nastavení semaforů v oblasti IPP).
Další taková ukázka chodecky nepřívětivé situace je na Anglická x Legerova, kde jsou na SSZ pro chodce vyčleněny celé 4 vteřiny (!) a to jen, pokud zmáčknou tlačítko. Pro auta pak nějakých 76 vteřin. Pro úplnost dodám, že vyklízecí doba chodci-auta není; během chodecké zelené mají i auta odbočující z Anglické k Muzeu zelenou šipku.
Re: Severojižní Magistrála
To je dobrá rada, ale zcela na prd. Jak jsem psal, Jančura to dotáhl tak daleko, že třeba v Brně zavírá kasu v 6 večer a v Liberci ji o víkendu neotevírá vůbec. Na AN je univerzální kasa otevřená do 5 hodin a pak smůla. Řidič dostane neaktuální výtisk (opravdu to byl papír, kde si odškrtával lidi a následně klasický telefon na dispečink, žádný tablet...) a protože nabírá v Liberci ještě na zastávce v centru, tak ani nedokáže říct, jestli cestujícího může vzít, nebo si mezitím někdo koupil jízdenku online.ElWapp píše:Jestli nemáte data, tak si dojděte ke kase, ty nikdo neruší. Ale mít mobil s internetem není žádný luxus, ale standard.
Mít mobil s internetem a platit těm našim mobilním darmožroutům za limitovaná data mi přijde vcelku zbytečné, když jinak dělám u PC od nevidím do nevidím...
Re: Severojižní Magistrála
možná by stačilo, aby strážníci obecní policie nepostávali s radary na přehledných úsecích, ale postávali v těch podchodechLynx píše:
A fakt není normální, aby měly v centru města preferenci auta před chodci, zatímco chodec bude lézt pomočenými podchody místo aby šel po povrchu po přechodu pro chodce a nebo to obcházel o stovky metrů delší trasou.
jenže z toho nejsou čárky
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Severojižní Magistrála
Zrovna tak by snad mohlo být řešitelné podchody PRAVIDELNĚ čistit a kontrolovat. I nějaká ta kamerka by se tam šikla... V 21.století by to nemělo být nerealizovatelné.
Re: Severojižní Magistrála
Normální standardní pohyb chodce ve městě je po povrchu zemském. Tak je to normální a přirozené. Nutit někoho chodit podchody nebo nadchody, případně nějákou oklikou, aby měla auta preferenci a nic jim nebránilo, to do středu města obecně nepatří. Tam kde je to postaveno také zhusta lidé tyto delší trasy nepoužívají a chodí neoficiálně stejně rovnou přes cestu. Výjimkou jsou snad jedině hodně frekventovaná místa, kde systém podchodů navazuje přímo na metro, ale jinak ne.
Když už je to někde nutné a nelze jinak, než aby se chodci podřídili, tak má být podchod široký, osvětlený, bez zákoutí a kontrolovaný. To ano. Ale primárně mají být ve městě přechody povrchové. Pěší trasy mají být vedeny co nejkratší trasou. Jinak si lidé stejně vydupou svoje vlastní pěšiny a přebíhají na místech kde je to pro všechny nebezpečné. Případně chodí jízdním pruhem tak jako u toho Hlavního nádraží.
Člověk je obecně tvor dost líný, nebo chcete-li ekonomicky se chovající a nechce se mu jít oklikou 500 metrů, když přes ulici to má 100 metrů. A ve městě je to podle mě i oprávněné požadovat, aby se chodec nemusel přehnaně přizpůsobovat autům a lézt kvůli nim pod zem či nad zem.
Když už je to někde nutné a nelze jinak, než aby se chodci podřídili, tak má být podchod široký, osvětlený, bez zákoutí a kontrolovaný. To ano. Ale primárně mají být ve městě přechody povrchové. Pěší trasy mají být vedeny co nejkratší trasou. Jinak si lidé stejně vydupou svoje vlastní pěšiny a přebíhají na místech kde je to pro všechny nebezpečné. Případně chodí jízdním pruhem tak jako u toho Hlavního nádraží.
Člověk je obecně tvor dost líný, nebo chcete-li ekonomicky se chovající a nechce se mu jít oklikou 500 metrů, když přes ulici to má 100 metrů. A ve městě je to podle mě i oprávněné požadovat, aby se chodec nemusel přehnaně přizpůsobovat autům a lézt kvůli nim pod zem či nad zem.
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: Severojižní Magistrála
Chodníček je hotový
https://zpravy.aktualne.cz/regiony/prah ... 47ab5f122/
https://zpravy.aktualne.cz/regiony/prah ... 47ab5f122/
Re: Severojižní Magistrála
Podle mě v tomhle naprosto chybí koncepce. Mělo by to být tak, že se prostě řekne, které komunikace se považují za páteřní a na těch se nic zklidňovat nebude a prvním zájmem bude jejich kapacita a průjezdnost. A pak komunikace v rezidenčních oblastech, kde se auta budou naopak cíleně svádět na ty komunikace páteřní. Jenže to by a) musela síť těch páteřních komunikací být hotová a b) radnice by musely umět odolat těm tlakům na místní úpravy, jejichž výsledkem jsou různé opičárny na páteřních komunikacích typu ostrůvky, do ulic vystřený tramvajový zastávky, stahování pruhů atd., které akorát způsobí, že to lidé objíždějí těmi komunikacemi v rezidenčních oblastech, které na to nejsou určeny a lidé, kteří tam bydlí si to nevybrali.
Jinak si ale myslím, že zrovna tohle konkrétní opatření na magistrále leckomu pomůže a na druhou stranu nikomu neuškodí, takže za mě .
Jinak si ale myslím, že zrovna tohle konkrétní opatření na magistrále leckomu pomůže a na druhou stranu nikomu neuškodí, takže za mě .
Naposledy upravil(a) pivko dne 18.11.2019 16:08:17, celkem upraveno 1 x.
Re: Severojižní Magistrála
No teda už jsem chtěl chodníček přijmout na milost, ale opravdu tam nedali nic mezi silnici a chodník? Zrovna v zatáčce a z kopce by se podle mě hodila zábran proti autům, ale i něco proti pádu osoby do vozovky.
Re: Severojižní Magistrála
Páteřní jsou v tomto smyslu pouze městský okruh a radiály. Všechno ostatní prochází víceméně rezidenční oblastí, kde žijí nějací lidé, kteří se potřebují občas přes dostat ulici, nastoupit do tramvaje, bydlet, dokonce i parkovat.pivko píše:Podle mě v tomhle naprosto chybí koncepce. Mělo by to být tak, že se prostě řekne, které komunikace se považují za páteřní a na těch se nic zklidňovat nebude a prvním zájmem bude jejich kapacita a průjezdnost. A pak komunikace v rezidenčních oblastech, kde se auta budou naopak cíleně svádět na ty komunikace páteřní. Jenže to by a) musela síť těch páteřních komunikací být hotová a b) radnice by musely umět odolat těm tlakům na místní úpravy, jejichž výsledkem jsou různé opičárny na páteřních komunikacích typu ostrůvky, do ulic vystřený tramvajový zastávky, stahování pruhů atd., které akorát způsobí, že to lidé objíždějí těmi komunikacemi v rezidenčních oblastech, které na to nejsou určeny a lidé, kteří tam bydlí si to nevybrali.
Jinak si ale myslím, že zrovna tohle konkrétní opatření na magistrále leckomu pomůže a na druhou stranu nikomu neuškodí, takže za mě .
Re: Severojižní Magistrála
Chtěl jste říct, neexistující městský okruh a radiály To je právě to, když není ta páteřní síť dobudovaná, tak její roli holt přebírají pro tento účel nevyhovující komunikace. A právě proto mi přijde šílené "řešit" pražskou dopravu dalším omezováním těchto ještě za hlubokého socíku postavených komunikací do doby, než ta páteřní infrastruktura bude kompletní.Pavel Q píše:Páteřní jsou v tomto smyslu pouze městský okruh a radiály. Všechno ostatní prochází víceméně rezidenční oblastí, kde žijí nějací lidé, kteří se potřebují občas přes dostat ulici, nastoupit do tramvaje, bydlet, dokonce i parkovat.pivko píše:Podle mě v tomhle naprosto chybí koncepce. Mělo by to být tak, že se prostě řekne, které komunikace se považují za páteřní a na těch se nic zklidňovat nebude a prvním zájmem bude jejich kapacita a průjezdnost. A pak komunikace v rezidenčních oblastech, kde se auta budou naopak cíleně svádět na ty komunikace páteřní. Jenže to by a) musela síť těch páteřních komunikací být hotová a b) radnice by musely umět odolat těm tlakům na místní úpravy, jejichž výsledkem jsou různé opičárny na páteřních komunikacích typu ostrůvky, do ulic vystřený tramvajový zastávky, stahování pruhů atd., které akorát způsobí, že to lidé objíždějí těmi komunikacemi v rezidenčních oblastech, které na to nejsou určeny a lidé, kteří tam bydlí si to nevybrali.
Jinak si ale myslím, že zrovna tohle konkrétní opatření na magistrále leckomu pomůže a na druhou stranu nikomu neuškodí, takže za mě .
Re: Severojižní Magistrála
Zábrana proti autům je obrubník a pád do vozovky může nastat kdekoliv, to bychom museli obehnat plotem každou pěšinu.krtek700 píše:No teda už jsem chtěl chodníček přijmout na milost, ale opravdu tam nedali nic mezi silnici a chodník? Zrovna v zatáčce a z kopce by se podle mě hodila zábran proti autům, ale i něco proti pádu osoby do vozovky.
Re: Severojižní Magistrála
To se omlouvám, obrubník jsem nikdy nebral a nikdy nebudu brát jako ochranu před autem, zejména v místě, kde se jede okolo 50(spíš víc) zatáčí se vlevo lehce z kopce a jedou vedle sebe 3 plné pruhy aut.
Ochranou proti pádu byl myšlen nějaké zábladí, nebo klidně nějaké "trubky" a lano/řetěz mezi ně. To může sloužit i zamezení přebíhání přes silnici v tomto místě. (Například takhle "od nádraží" je to dobrá varianta, jak se dostat k tomu parkovacímu domu)
Možná by stačila hloupá svodidla- Scheinherr argumentoval, že by cokoli prý zabíralo metr místa na chodníku. Zrovna okolo magistrály je těch zábran pro chodce opravdu dost, a okolo muzee je to snad jediné delší místo, kde žádná zábrana není.
Ochranou proti pádu byl myšlen nějaké zábladí, nebo klidně nějaké "trubky" a lano/řetěz mezi ně. To může sloužit i zamezení přebíhání přes silnici v tomto místě. (Například takhle "od nádraží" je to dobrá varianta, jak se dostat k tomu parkovacímu domu)
Možná by stačila hloupá svodidla- Scheinherr argumentoval, že by cokoli prý zabíralo metr místa na chodníku. Zrovna okolo magistrály je těch zábran pro chodce opravdu dost, a okolo muzee je to snad jediné delší místo, kde žádná zábrana není.
Re: Severojižní Magistrála
2krtek: To bys musel ta svodidla dát i do Legerovy a Sokolské až k Nuselskému mostu. Tam je taky chodník pouze s obrubníkem a jezdí se tam "víc než 50". I když to tak nevypadá, jedná se i tady pořád o úsek ve městě.
Re: Severojižní Magistrála
No tak ty ulice také nejsou celé bez zábran, na většině je parkování po straně, jsou tam zábrany/zábradlí, nebo jsou ty chodníky široké. Ale to není ten zásadní problém, problém je to, že tady to je v zatáčce se 3 pruhy a ještě z kopce. Podle mě je to nejnebezpečnější místo z celé magistrály.
Ps.: Pár desítek metrů před křižavatkou nad Muzeem jsou "chodníky" oddělené takovým nízkým betonovým svodidlem. To samé je u Nuseláku v obou směrech. (Tedy všude, kde se jede do zatáčky, ale jestli jsou to nějaké protihlukové stěničky, tak se omlovám )
Ps.: Pár desítek metrů před křižavatkou nad Muzeem jsou "chodníky" oddělené takovým nízkým betonovým svodidlem. To samé je u Nuseláku v obou směrech. (Tedy všude, kde se jede do zatáčky, ale jestli jsou to nějaké protihlukové stěničky, tak se omlovám )
Re: Severojižní Magistrála
Zábradlí, svodidla a různé bariéry jsou ve městě totální humus a nemá to tam co dělat. Dobře, že tam nic nedali, chodilo se tam do teď po obrubníku a nikoho to život nestálo, nevím, proč by se to teď mělo změnit.
Re: Severojižní Magistrála
Ona magistrala vznikala v době, kdy se jezdilo po meste 60 a v noci dokonce 90 kmh. Možná proto ty betony.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Severojižní Magistrála
Navíc to není úplně tak chodník. Je to taky nějaký nouzový chodníček, a ta zíďka je tam spíš kvůli autům jako svodidla, aby nespadla do podchodu, ne kvůli chodcům.
https://www.google.com/maps/@50.0780051 ... 312!8i6656
U Nuseláku to potom považuju spíš za fyzické oddělení SJM od ostatních komunikací (aby tam nešlo sjet), tady je vidět, že tam je zeď, i když tam žádný chodník není -> opět nelze mluvit o ochraně chodců na chodníku.
https://www.google.com/maps/@50.0691013 ... 312!8i6656
https://www.google.com/maps/@50.0780051 ... 312!8i6656
U Nuseláku to potom považuju spíš za fyzické oddělení SJM od ostatních komunikací (aby tam nešlo sjet), tady je vidět, že tam je zeď, i když tam žádný chodník není -> opět nelze mluvit o ochraně chodců na chodníku.
https://www.google.com/maps/@50.0691013 ... 312!8i6656
Re: Severojižní Magistrála
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/pent ... ralu-84321
Penta nechá „zmizet“ pražskou magistrálu
Investiční společnost Penta chce v rámci proměny pozemků okolo pražských vlakových nádraží „humanizovat“ i pražskou magistrálu. „Je tady několik myšlenek, co se týkají potlačení této jizvy v centru města,“ potvrdil v rozhovoru pro Seznam spolumajitel Penty Marek Dospiva.
Penta nechá „zmizet“ pražskou magistrálu
Investiční společnost Penta chce v rámci proměny pozemků okolo pražských vlakových nádraží „humanizovat“ i pražskou magistrálu. „Je tady několik myšlenek, co se týkají potlačení této jizvy v centru města,“ potvrdil v rozhovoru pro Seznam spolumajitel Penty Marek Dospiva.
Re: Severojižní Magistrála
Tak podle videa nechtějí nijak šahat do magistrály, ale chtějí ji obestavět budovami, aby nepůsobila tolik jako široká jizva ale jen jako významná ulice.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Severojižní Magistrála
...aby tedy těmi negativy bylo zasaženo více lidí? To dává smysl:o) Ale jo, ať to zastavěj, a zaplatěj tunel od Muzea k Nuseláku:o)