Severojižní Magistrála
Re: Severojižní Magistrála
... Fakt nechci otevírat diskuzi na téma smysluplnosti záměru či jeho výhod / nevýhod. Ale je zahloubení magistrály vůbec technicky proveditelné? Není tam kolize s vedením metra? A co ostatní síťová infrastruktura?
A jak by se řešili výdechy odvětrávání, a jak MÚK... Prostě mnoho technických otázek. A to by jako vyšla EIA? Hodně to na mě působí stylem "slíbíme takřka cokoliv, a než se ukáže, že je to všechno jinak, bude to problém někoho jiného..."
A jak by se řešili výdechy odvětrávání, a jak MÚK... Prostě mnoho technických otázek. A to by jako vyšla EIA? Hodně to na mě působí stylem "slíbíme takřka cokoliv, a než se ukáže, že je to všechno jinak, bude to problém někoho jiného..."
Re: Severojižní Magistrála
Není to tak dlouho, co IPR chtěl dělat na magistrále semafory a rušit podjezdy a dělat úrovňová křížení. A teď se jde zakopávat pod zem? To je teda dlouhodobá koncepce...
Re: Severojižní Magistrála
Vždyť i toto směřuje k zrušení podjezdů a vytvoření úrovňových křížení s 5. květnem
Re: Severojižní Magistrála
Hmm, tunel... bude se tam regulovat vjezd? Takže kolona až někam na D1?
Re: Severojižní Magistrála
3,5 mld. Kč není rozhodně málo i když pro Prahu to moc není. Postavit to rozhodně jde, jen by byla velmi omezena doprava při výstavbě a tranzit by musel být převeden do okolních ulic, zejména do ulice Na Pankráci. Dělat významné dopravní úpravy SJM v době, kdy se čeká na dokončení východní části MO je spíše populistické. Jestli tato stavba vznikne, tak se tam nevejde více jak 2+2 jízdních pruhů a SMV by mohla končit/začínat na Nuselském mostě. Obyvatelé Vinohrad a Nového Města se můžou vycpat...
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: Severojižní Magistrála
Taky by mě zajímala studie proveditelnosti, nemyslím ani tak finanční, jako technické. S metrem to tuším nekoliduje, ale jednoduché to nebude. Hlavně nevím co se Dolínkovi stalo, že teď najednou "hází" takovými nápady. Kdyby se radši pořádně a důsledně věnovali tomu io čem mluví již delší dobu a kde nic, tu nic - tj. Blanka 2, zatunelování Holešoviček, tramavaj do Komořan. Holyně, Suchodola, metro D ......
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Severojižní Magistrála
Magistrála je omyl. Přes centrum se jezdit nemá a tunel to ještě podpoří. Možná, pokud by byl zpoplatněný, tak by to některé lidi nutilo použít okruh. Pod Paříží přece také nevede žádný tunel, hezky se musí po okruhu nebo se kodrcat ulicemi. Ale to dělají motoristé s místním cílem, nikde neprojíždí Paříž skrz jen tak jako Prahou díky magistrále.
Semafor na regulaci dopravy v tunelech tu bude potřeba více než jinde. Líbí se mi opatření v italských městech, např., ve Florencii. Do centra můžete vjet, nikdo Vám v tom nebrání, ovšem v době pokud svítí u vjezdu do centra semafor (přecpané město, víkend, svátek), zaplatíte si. Přijde Vám složenka.
Semafor na regulaci dopravy v tunelech tu bude potřeba více než jinde. Líbí se mi opatření v italských městech, např., ve Florencii. Do centra můžete vjet, nikdo Vám v tom nebrání, ovšem v době pokud svítí u vjezdu do centra semafor (přecpané město, víkend, svátek), zaplatíte si. Přijde Vám složenka.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Severojižní Magistrála
Jistě souhlas, jenže v Praze ten okruh jaksi chybí. Máme jen cca dvě třetiny a ty jsou katastrofálně přetížené, protože na jejich "koncích" jsou "špunty".Honey72 píše:Magistrála je omyl. Přes centrum se jezdit nemá a tunel to ještě podpoří. Možná, pokud by byl zpoplatněný, tak by to některé lidi nutilo použít okruh.
Re: Severojižní Magistrála
Magistrála je pokud vím zárodek roštového systému, který byl v Praze plánován, ale naštěstí realizován jen z malé části. Původně se s okruhy vůbec nepočítalo. Počítalo se s tečnými průtahy, což by mimo jiné znamenalo obrovské demolice domů, v mnoha čtvrtích.
https://www.google.cz/search?q=ro%C5%A1 ... 6QE97tRKYM:
https://www.google.cz/search?q=ro%C5%A1 ... 6QE97tRKYM:
Re: Severojižní Magistrála
Nemyslím, že magistrála je až takový omyl (v něčem jo, jako třeba Těšnovské nádraží a celá oblast Florence, Bubny). Někde dříve tu zaznělo, že díky magistrále bylo možno zřídit pěší zónu na velké části tak jak ji známe dnes. A navíc magsitrála v Praze slouží především místní dopravě, jako tranzitní ji používá pouze 10% řidičů.Honey72 píše:Magistrála je omyl. Přes centrum se jezdit nemá a tunel to ještě podpoří. Možná, pokud by byl zpoplatněný, tak by to některé lidi nutilo použít okruh. Pod Paříží přece také nevede žádný tunel, hezky se musí po okruhu nebo se kodrcat ulicemi. Ale to dělají motoristé s místním cílem, nikde neprojíždí Paříž skrz jen tak jako Prahou díky magistrále.
Semafor na regulaci dopravy v tunelech tu bude potřeba více než jinde. Líbí se mi opatření v italských městech, např., ve Florencii. Do centra můžete vjet, nikdo Vám v tom nebrání, ovšem v době pokud svítí u vjezdu do centra semafor (přecpané město, víkend, svátek), zaplatíte si. Přijde Vám složenka.
Tunel mi nepřijde tak zběsilá záležitost, páč je to zřejmě myšleno jako protihlukové opatření v zastavěné části ulice 5.května. Novou dopravu těžko natáhne, protože už dnes je úsek mimo špičku v pohodě průjezdný a ve špičce nikoli, tedy přesně to odpovídá situaci na Nuselském mostě. Takže proč ne. I když je zvláštní, kde se nápad tak najednou vzal. Přijde mi, že to může mít souvislost s nějakou koncepcí zastřešení nebo zatunelování vytížených úseků (Spořilovská, V Holešovičkách, teď i 5. května).
Ale jinak si vlastně myslim, že tato stavba nebude nikdy realizována, vzhledem k úspěšnosti realizace téměř jakýchkoli návrhů. Jestli se postaví pokračování MO Pelc-Tyrolka - Balabenka - Rybníčky (nemám rád to pojmenování Blanka 2 ), tak to bude extrémní úspěch, ale pak už nic.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Severojižní Magistrála
Jistě, zásadní je dokončit MO, ale bez magistrály se neobejdeme asi nikdy. Ano tunel bych chtěl, ale stejně tak i zbourat estakádu přes Těšnov. Každopádně, magistrála by v budoucnu neměla být tak snadno průjezdná, jinak nikoho nedonutíte objíždět to po okruhu. Bohužel hořkou pravdou je, že Praha nemá třídu, kudy se dá jet i městem. Mnohá velkoměsta, přestavěná v 19. století mají široké bulváry a šachovnicová uspořádání, takže se jim doprava rozředí do více souběžných ulic. Praha má neprůjezdné křivolaké historické centrum a ani přes Vinohrady a Žižkov se nedá projet severojižně. Zbývá už jen pravobřežní nábřeží a nešťastná magistrála.
Stejně máme obrovské štěstí, že soudruzi nestačili magistrálu dokončit, tedy zbourat bloky mezi Sokolskou a Legerovou. Na stavbu samotnou prostředky a odhodlání byly, ovšem co jim zlomilo vaz bylo neskutečně velké množství bytů (min. stovky), které by museli nájemníkům nahradit a už tak Praha byla v bytové nouzi.
Stejně máme obrovské štěstí, že soudruzi nestačili magistrálu dokončit, tedy zbourat bloky mezi Sokolskou a Legerovou. Na stavbu samotnou prostředky a odhodlání byly, ovšem co jim zlomilo vaz bylo neskutečně velké množství bytů (min. stovky), které by museli nájemníkům nahradit a už tak Praha byla v bytové nouzi.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Severojižní Magistrála
Magistrála není zas takový omyl, jen je hloupě provedená. Nevede přímo historickým centrem, ale pěkně po bývalých hradbách. Měla by tedy být něčím jako ve Vídni Ring, jenže Praha je kopcovitá, takže zbyla jen jedna část. Estakáda přes Masaryčku je podle mě rozumnějším řešením než bourat samotné nádraží.
Re: Severojižní Magistrála
Ona je to trosku takova ta nase ceska manie furt se babrat v tom, co uz mame místo toho abychom se soustredili na dostavbu toho, co ještě chybi. Cili hlavne v Praze MO a D0 a radialy. Magistralu bych ted nechal jak je a po dokonceni MO snizil počet jizdnich pruhu, nasazel nejaka stromoradi a pridal parkovaci mista a klidne zavedl myto podle emisi…
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Severojižní Magistrála
Městské okruhy (ring) namísto hradeb ovšem nevznikaly pro auta, ale jako vítaná promenáda, se stromořadím a zelení, kde byla prestiž bydlet. To co z nich zbylo dnes je bohužel vývoj, který nikdo nečekal Paříž, Hradec Králové atd.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Severojižní Magistrála
ty Bubny se bohužel zrovna nepovedly...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Severojižní Magistrála
Hradec Králové ne. Tam městské hradby dodnes stojí a ty pevnostní byly jinde. http://fcdn.valka.cz/attachments/osobno ... e_1767.jpg Vnitřní okruh je obyčejná ulice a Gočárův okruh už s auty počítal.
A pokud jde o magistrálu, tak ne vždy po rušení hradeb promenáda vznikla. Legerova + Sokolská byl spíš výsledek developerských snah 19. století vytěžit co nejvíc stavebních pozemků.
A pokud jde o magistrálu, tak ne vždy po rušení hradeb promenáda vznikla. Legerova + Sokolská byl spíš výsledek developerských snah 19. století vytěžit co nejvíc stavebních pozemků.
Re: Severojižní Magistrála
Se mi libi, jak se to furt drzi, ta souvislost "magistrala - okruh". Sice obcas nekdo nesmele spitne jako Vilouch, ze magistrala obsahuje naproste minimum tranzitu, ale to nikoho nezstavi a hrci se dal...
Takze jeste jednou, Honey72, na magistrale je tranzitu minimum! Tim, ze ji zneprujezdnite, dosahnete akorat stavu permanentniho kolapsu. Ne kvuli tranzitu. Kvuli mistni doprave.
Takze jeste jednou, Honey72, na magistrale je tranzitu minimum! Tim, ze ji zneprujezdnite, dosahnete akorat stavu permanentniho kolapsu. Ne kvuli tranzitu. Kvuli mistni doprave.
Re: Severojižní Magistrála
Na magistrále je toho, co začíná a končí vně MO, asi tak čtvrtina.
Už jsem tu taky psal, že ve srovnatelně velkých městech, co leží na rovině, komunikaci jako magistrálu nepotřebují, protože se provoz rozlije do běžných ulic. Ale Praha má v širším centru terén utvářený tak, že příliš prostupný není. A v těch několika koridorech kde terén prostupný je, se různí prostoduší urbanisté znechucují tím, že aut je moc.
Už jsem tu taky psal, že ve srovnatelně velkých městech, co leží na rovině, komunikaci jako magistrálu nepotřebují, protože se provoz rozlije do běžných ulic. Ale Praha má v širším centru terén utvářený tak, že příliš prostupný není. A v těch několika koridorech kde terén prostupný je, se různí prostoduší urbanisté znechucují tím, že aut je moc.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Severojižní Magistrála
Ale to já vím, že magistrála je nutná kvůli přístupu do centra, do Karlína, na Vinohrady apod. a zrušit se úplně se nedá. A právě proto není žádoucí jí "urychlovat", aby jí začali využívat i pro tranzit. Pokud se zatuneluje, jsou nutné výjezdy a ty budou kvůli pražským ulicím věčně zablokované a tím pádem i vjezdy do tunelu. No, možná už to lidi odradí, aby si cestu krátili tudy
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Severojižní Magistrála
Někteří diskutující mají neustále problém pochopit co je tranzit. Permanentně u všech staveb.
Takže příklad: auto vyjede např. z protonového centra u Bulovky, nebo z Matfyzu v Holešovičkách. Jede kolem muzea do Agrofertu na Chodově.
Je to tranzit, když to auto může jet po MO, nebo není ?
Takže příklad: auto vyjede např. z protonového centra u Bulovky, nebo z Matfyzu v Holešovičkách. Jede kolem muzea do Agrofertu na Chodově.
Je to tranzit, když to auto může jet po MO, nebo není ?
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Severojižní Magistrála
Tranzit je obojí Když bychom se dokonce drželi přesného výkladu slova, tak tranzit je ve skutečnosti úplně něco jiného . Ale my jsme si v češtině zvykli na význam tranzitu ve smyslu dopravy tak, že se jedná o jízdu do cíle bez nutné zastávky a zbytečného projíždění centrem měst.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Severojižní Magistrála
Tranzit je (alespon pro mne) to, co nema zacatek a konec uvnitr okruhu. Co jenom projizdi. A toho je na magistrale mensina. A samozrejme, muzu vymyslet nejaky pripad, kdy start/cil lezi u okruhu a prohlasit ho za tranzit, ale okrajove pripady maji jednu vlastnost. Jsou okrajove, pocetne nevyznamne.
Jinak klidne at si Praha udela z magistraly pesi zonu. Ale at pak mistni nebreci, ze se neda nikam dostat...
Jinak klidne at si Praha udela z magistraly pesi zonu. Ale at pak mistni nebreci, ze se neda nikam dostat...
Re: Severojižní Magistrála
Dle mě je na magistrále tranzit člověk jedoucí z Ústí do Brna.
Re: Severojižní Magistrála
"Dle mě je na magistrále tranzit člověk jedoucí z Ústí do Brna."
K tomu si přidám, že 24 tunová souprava je počítána za jeden kus stejně jako je jeden kus fabie... a je mě jasné jak můžou projektanti docházet k některým svým řešením...
K tomu si přidám, že 24 tunová souprava je počítána za jeden kus stejně jako je jeden kus fabie... a je mě jasné jak můžou projektanti docházet k některým svým řešením...
Re: Severojižní Magistrála
Tranzit se obvyklé vykládá tak, jak píše jozka. Tedy auta co nemají zdroj ani cíl v dané oblasti. A je přitom jedno zda jedou z Ústí do Brna a nebo z Proseka na Jižní Město. Obojí by se měli v ideálním případě centru vyhnout. Ti první po pražském okruhu (dálničním), ti druzí po městském okruhu. Dnes to bohužel obojí berou dost často po magistrále.