Stránka 45 z 66

Re: Severojižní Magistrála

Napsal: 21.12.2017 15:48:13
od Honey72
Samozřejmě to beru po magistrále také. No neberte to, když je to tak výhodné :-)

Re: Severojižní Magistrála

Napsal: 12.1.2018 0:52:33
od AUTOsro
Komunikace o kapacitě magistrály je v centru potřeba, uvnitř MO žije cca 500 000 lidí, další statisíce tam pracují a rekreují se. Praha je kopcovitá, plná různých bariér a úzkých uliček, takže tam není možné rozložit zátěž do nějaké šachovnicové sítě, je tam potřeba nějaká kapacitní mimoúrovňová komunikace. Ta mimoúrovňovost je podle mého výhodná principiálně pro řidiče i obyvatele, protože zlepšuje plynulost provozu.

Problém tedy není existence magistrály, ale její forma. Současná forma není dobrá ani pro řidiče, ani pro ty ostatní.
V krátkodobém horizontu bych to viděl na doplnění příčných vazeb pomocí semaforů synchronizovaných do zelené vlny a nějaké vyzdobení estakád (zajímavé nasvícení, nějaké nové obložení, prostě přistupovat k tomu jako k funkční součásti městského protoru, ne jako k bordelu, který jakože nevidíme, a když už si ho všimneme, tak je jediným řešením jeho vyhození).
V dlouhodobém to pak vidím na zatunelování, začal bych na Pankráci hned po dokončení MO (protože to tam bude největší úbytek dopravy). Podstatné je, aby se to zatunelování projektovalo jako celek, a né že teď tady kousek, pak kousek tady a nakonec budeme řešit, jak a jestli vůbec to lze propojit. Problém je, že ta částka bude astronomická, což bude voda na mlýn různým automatům, ale s promyšleným PR by se to snad mělo dát zvládnout.
Alternativně můžeme použít nějakou regulaci, buď ty auta zakážeme, zpoplatníme, nebo vyženeme lidi a firmy, aby tam nebylo tolik důvodů jezdit. Všechna alternativní řešení se mi zdají pitomá, navíc představa, že by se pak po Praze opičila s mýtem a jinými chujovinami i krajská města, a po nich i okresní, je děsivá.

Kdyby se ty baráky mezi Legerovou a Sokolskou tehdy strhly, tak by to také nemuselo být tak hrozné. Dneska by bylo zatunelování magistrály v dané lokalitě jednodušší a na povrchu bychom měli široký bulvár, ale je pravda, že ty domy jsou často docela pěkně zdobené.

Re: Severojižní Magistrála

Napsal: 12.1.2018 8:05:41
od Honey72
Zbourat celé bloky domů v historickém centru, uvnitř památkové rezervace a UNESCO a rozdělit město na dvě části i tady, když to na Florenci stihli už komunisté, by bylo dost šílené :-)

Re: Severojižní Magistrála

Napsal: 12.1.2018 9:17:31
od jozka
Ja to pochopil tak, ze kdyby to strhli tenkrat, tak uz jsme si dnes zvykli :-)

Se zahloubenou magistralou bych videl jeden problem... vyjezdy. Ne ty na zacatku a na konci, ale tech cca pet mezi tim.

Re: Severojižní Magistrála

Napsal: 12.1.2018 9:21:43
od Sosa
Tyto paneláky 19 století jsou v památkové rezervaci? Maximálně tak v ochranném pásmu. Víte kolik původní výstavby padlo v 19 stolení při asanaci židovské čtvrti a okolí? A taky jsme si na "novou" výstavbu zvykli.

Re: Severojižní Magistrála

Napsal: 12.1.2018 9:43:03
od Lynx
Je to řešitelné tunelem, na který existuje studie, takže bourat domy netřeba. Mimochodem, docela by mě zajímalo srovnání ceny - kolik by stála povrchová varianta se zbouráním té spousty domů versus tunel. On by ten tunel nakonec v tom srovnání tak drahý nebyl, když si představíte cenu za ty desítky domů v centru Prahy (hrubým odhadem asi 90 domů) ....

Tady je jeden z nich na prodej

http://happyhouserentals.com/cz/nabidka ... -p-pavlova

Re: Severojižní Magistrála

Napsal: 12.1.2018 11:27:59
od Bobek
Sosa píše:Tyto paneláky 19 století jsou v památkové rezervaci?
Ano. Ostatně jsou v obvodu novoměstských hradeb.

Re: Severojižní Magistrála

Napsal: 12.1.2018 11:53:22
od P_V
jozka píše:Se zahloubenou magistralou bych videl jeden problem... vyjezdy. Ne ty na zacatku a na konci, ale tech cca pet mezi tim.
Tam by žádné nebyly. Na povrchu by zůstal ten opěvovaný bulvár, ulice co vypadá jako hlavní, ale není zahlcená.

Re: Severojižní Magistrála

Napsal: 12.1.2018 11:55:20
od jozka
Takze za tezke love poridit silnici, ktera bude pro velkou cast dnesnich uzivatelu k nicemu a ti tak zaplni okolni ulice?

I kdyz... to v Praze dava smysl...

Re: Severojižní Magistrála

Napsal: 12.1.2018 12:19:50
od P_V
To bude spíš menší část, ta větší část pojede spodem. Okolní ulice nikdo nezaplní, prostě v 5. květnu nebude šestipruh, ale čtyřpruh s o dost nižší intenzitou. Podobně i v Legerově a Sokolské.

Re: Severojižní Magistrála

Napsal: 12.1.2018 12:34:54
od P_V
Podíval jsem se do dopravního modelu v EIA, a pro tunely podél Nového Města jim vychází rozdělení intenzit 1:2 ve prospěch tunelů, kromě krátkého úseku Ječná-Rumunská, kde je to 1:1 v jednom směru.

Re: Severojižní Magistrála

Napsal: 12.1.2018 13:22:17
od jozka
Takze jestli to dobre chapu, budem tam, kde jsme byli, jen v mene pruzich?

Re: Severojižní Magistrála

Napsal: 12.1.2018 14:34:48
od Sosa
Ano, neboť tunely by pomohli, pokud by většina dopravy byla tranzitní, čili že jen projíždí. Což není.

Re: Severojižní Magistrála

Napsal: 12.1.2018 14:50:34
od Maty
Pokud tunely převezmou tranzit, což by tedy podle EIA měla být 1/2 - 2/3 tak by na povrchu logicky měl provoz klesnout na 1/3 - 1/2 stávajícího stavu ne? Tedy teoreticky pokud nedojde k nárůstu intenzit...

Re: Severojižní Magistrála

Napsal: 12.1.2018 15:13:26
od Maty
Ve vizualizaci říkají že má doprava na povrchu klesnout min. o polovinu... https://youtu.be/xAG90W0Cb7k

Re: Severojižní Magistrála

Napsal: 12.1.2018 15:19:23
od P_V
Sosa píše:Ano, neboť tunely by pomohli, pokud by většina dopravy byla tranzitní, čili že jen projíždí. Což není.
Ale kdeže. Kdo pojede z Ječné do Michle, pojede Sokolskou, ale na Pankráci už tunelem. Podobně zas někdo z Karlína na Děkanku, projede tunelem pod IPP a na Pankráci pojede horem. To přeci nejsou tunely pod celou Prahou, ale jen v dílčích úsecích pro odlehčení.

Re: Severojižní Magistrála

Napsal: 12.1.2018 16:30:01
od petsheny
Jen doufám, že navrhovatelé tunelu vzali v potaz taky tunely metra (abychom tam nakonec neměli přejezdy :mrgreen: ). Přece jenom vozovku sjezdu z Nuselského mostu do Legerovy ulice tvoří strop dvojkolejného tunelu, stejně jako vozovku Legerovy mezi Rumunskou a Jugoslávskou zase tvoří strop stanice I.P. Pavlova. I Čelakovského sady jsou z části tvořeny stropem metra.
Ale určitě by to bylo rozhodně pro Magistrálu přínos, kdyby byla zakopaná :ok:

Re: Severojižní Magistrála

Napsal: 13.1.2018 22:43:32
od AUTOsro
Metro i Vinohradské tunely v potaz brali, proto není možné trasování pod Legerovou, neboť by byl problém se stanicí I. P. Pavlova.

Na ty tunely nevyšla EIA, neboť i s nimi nebyly splněny hlukové limity (hluk se sice výrazně snížil, ale i tak byl přes normu). Na stávající stavbu je možné použít starou hlukovou zátěž, na novou by to nešlo, takže stávající varianta s drobnějšími opatřeními a 69 dB je v pořádku, ale 62 dB u tunelu je problém :roll: . Nedokážu si moc představit, jak to dostat pod 60 dB, protože problémy bývají i s ulicemi, kde projede denně 10 000 aut.

Tunely mezi muzeem a Nuselákem by nevyužívaly relace do Žitné nebo náměstí Míru, ale ti, kdo jedou do Karlína, na Žižkov nebo na Pankrác ano, což podle mého není zanedbatelná doprava. Myslím, že by to chtělo i tunelové spojení obou břehů, které by odvedlo tranzit z Ječné, Žitné a Jiráskova mostu, ale problém je, jak to napojit. Na levém břehu se nabízí jen MÚK MO s Plzeňskou a s Radlickou, na magistrále pak asi jen některé z předmostí Nuseláku. Problém vidím v tom, jak tam udělat připojovací pruhy, protože na Nuseláku by bylo potřeba uspořádání 3+4 a na druhém břehu na vjezdu do Mrázovky zrovna tak. Třeba by trochu pomohlo, kdyby se s magistrálou zatunelovala i Na Strži, ale pro relace z Radlické by to asi byla moc velká zajížďka.

S tou cenou demolic souhlas, dneska by to asi nevycházelo. Myslel jsem to tak, že demolice domů by se neměly automaticky zavrhovat, protože tím, že něco zbouráme, dáváme zároveň příležitost ke vzniku něčeho nového, co může mít i větší užitnou hodnotu (teď nemám na mysli demolici chrámu sv. Víta apod.).

Re: Severojižní Magistrála

Napsal: 15.1.2018 9:07:54
od Sosa
AUTOsro píše:S tou cenou demolic souhlas, dneska by to asi nevycházelo. Myslel jsem to tak, že demolice domů by se neměly automaticky zavrhovat, protože tím, že něco zbouráme, dáváme zároveň příležitost ke vzniku něčeho nového, co může mít i větší užitnou hodnotu (teď nemám na mysli demolici chrámu sv. Víta apod.).
Jen pro informaci, většina chrámu sv. Víta je mladší, než tyto baráky.

Re: Severojižní Magistrála

Napsal: 15.1.2018 13:32:33
od Michal R
No, myslím, že diskuze o plošné demolici v intravilánu HMP jsou prostě mimo.

Z hlediska tunelového řešení SJM existují vcelku technicky zdařilé návrhy, které řeší úsek od Hlavního nádraží až na předpolí Nuselského mostu. A logicky, je to nesmírně drahé. Před zahájením rekonstrukce Národního muzea byla snaha spojit tuto rekonstrukci se zatunelování SJM, bohužel, z hlediska investičních priorit to nevyšlo.

Re: Severojižní Magistrála

Napsal: 23.1.2018 17:27:02
od kasme
U Národního muzea vznikne kusá tramvajová kolej a trojúhelník
23. 1. 2018 17:00
Jan Šindelář


S blížícím se dokončením rekonstrukce Národního muzeu se začíná rýsovat i podoba jeho okolí. Největší změnou projde prostor mezi starou a novou budovou muzea (bývalý parlament), který se svým charakterem má přiblížit náměstí s lavičkami a zelení. Proměnu dnes schválila rada města, informoval o tom Institut plánování a rozvoje Praha (IPR).

„Cílem je toto kulturně, dopravně a historicky významné místo kultivovat ještě tento rok u příležitosti stého výročí vzniku Československa a otevření historické budovy Národního muzea. Řidiči se nemusejí bát, úpravy nijak neomezí provoz na magistrále, chodci se pak konečně dočkají příjemného prostoru,“ uvedla primátorka Adriana Krnáčová.

Z dopravního hlediska je nejzajímavější skutečnost, že do prostoru mezi oběma budovami budou zavedeny tramvajové koleje, jejichž napojení na ulice Vinohradská a Škrétova vytvoří kolejový triangl. Koleje přitom budou kusé, magistrálu ve Wilsonově ulici zatím přetínat nebudou.

Podle mluvčího IPR Marka Váchy jde o přípravu na budoucí prodloužení tratě buď směrem k hlavnímu nádraží nebo na Václavské náměstí. Do té doby bude moci DPP koleje využívat pro manipulaci vozidel, například jako odpočívku pro historické tramvaje.

Z Vinohrad směrem k Václavskému náměstí přibude obousměrný pruh pro cyklisty. Pro automobilový provoz se z úseku stane jednosměrka, auta tudy budou jezdit jen nahoru k Vinohradům.

http://zdopravy.cz/u-narodniho-muzea-vz ... lnik-6975/

Re: Severojižní Magistrála

Napsal: 23.1.2018 19:54:02
od JirkaS
A kudy budou jezdit dolů? Teleportem?

Re: Severojižní Magistrála

Napsal: 23.1.2018 20:06:31
od Martin z Ostravy
Doprava na Legerovou a za parkovacím domem doleva zpátky na Wilsonovu, sice to bude jen pro mistry průpletů, ale co by ne. :)

Re: Severojižní Magistrála

Napsal: 23.1.2018 20:10:18
od kasme
Hlavně už to v rámci stavby můsejního tunelu takle nějaký ten pátek funguje...

Re: Severojižní Magistrála

Napsal: 23.1.2018 22:44:48
od Kuba
To zjednosměrnění mi přijde zcela zbytečné. Takhle mohlo pár aut projet doleva směr Nuselský most, když byla zelená pro chodce. Takhle pojedou kolem parkovacího domu a kolony budou opět větší.