Severojižní Magistrála
Re: Severojižní Magistrála
Je, železnice se bude zvedat na most o něco vyšší než nynější násep, a Nová Bubenská projde pod tím.
Re: Severojižní Magistrála
Média citují mluvci:
Podle Liškové je konstrukce mostů podobná loni zhroucené Trojské lávce a mostu v Janově.
Co přesně je na těch mostech podobného, krom toho, že dva už spadly a třetí se prý spadnout chystá?
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Podle Liškové je konstrukce mostů podobná loni zhroucené Trojské lávce a mostu v Janově.
Co přesně je na těch mostech podobného, krom toho, že dva už spadly a třetí se prý spadnout chystá?
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Re: Severojižní Magistrála
To mi na základě mně dostupných (=povrchních) informací není jasné. Asi že je předpjatý, ale v Janově byl navíc zavěšený.
Re: Severojižní Magistrála
Že jako nosný prvek obsahují schovaná ocelová lana, toť ona hluboká myšlenka v blábolu skrytá.
Re: Severojižní Magistrála
TSK vidí do budoucnosti
Stavaři si převzali staveniště pod mostem v Bubenské ulici ve čtvrtek odpoledne
24.10.2018
Zhotovitelem, který se postará o rychlé podepření mostu, bude společnost Hochtief. Ta ve čtrvtečních odpoledních hodinách převzala stavbu a začne okamžitě pracovat. Předpokládáme, že cena za toto podepření se bude pohybovat řádově v jednotkách milionů korun, přesná cena bude stanovena podle rozsahu skutečně odvedených prací.
Vzhledem k rychle se zhoršujícímu stavu mostu, ke zkušenostem s pádem Trojské lávky i mostu v italském Janově i s přihlédnutím k tomu, že je most na konci své životnosti, je otázka, zda bude jeho oprava vůbec ještě možná.
Kontroly mostu v Bubenské ulici
Most v Bubenské ulici (X022) TSK pravidelně hlídá a kontroluje už od 90. let. Kontrola mostu, která se uskutečnila v průběhu září, odhalila jeho zhoršující se stav a nové trhliny. „Právě proto jsme začali stav mostu detailně monitorovat pomocí speciálních měřicích přístrojů. Touto metodou bylo zjištěno, že se stav mostu v posledních 25 dnech zásadně zhoršil a některé trhliny se zvětšily až o pět milimetrů. To signalizuje neobvyklé chování nosné konstrukce mostu a jeho nepřípustné poškození,“ říká náměstek generálního ředitele TSK Matěj Fichtner.
Historie mostu v Bubenské ulici
Most X022 byl postaven při plnění požadavku na tehdejší ZAKOS (Základní komunikační systém hl. m. Prahy) v rámci výstavby Severojižní magistrály propojující sever Prahy s nově dostavěnou dálnicí D1 na jihu města. Most byl uveden do provozu v roce 1980 tehdy moderní technologií dodatečně předpínaných konstrukcí. Jejich výhodou byla snazší manipulace a umisťování nosníků na pilíře. Tyto nosníky byly skládány na skružích mezi pilíři, a to z lamel o výšce 145 cm, které se k sobě lepily pryskyřicí v takzvaných kontaktních spárách. Následně došlo k předpjetí celé konstrukce. Stavbu spodní konstrukce, tedy pilířů, tehdy prováděly Dopravní stavby Olomouc, nosnou konstrukci postavily Vojenské stavby Praha, oddělení Správy betonových konstrukcí.
http://www.tsk-praha.cz/tiskova-zprava/ ... 57ecbe475b
Re: Severojižní Magistrála
Tak už to někdo uvedl na pravou míru, s tou "stejnou konstrukcí".
Autorizovaný statik Václav Losík ovšem toto tvrzení pro ČTK popřel. „Konstrukce se výrazně odlišuje, na Vltavské se jedná o ohýbané předpjaté nosníky. Na Trojské lávce jde o takzvaný předpjatý pás. To je druh lanové konstrukce, která je ztužena vloženými segmenty mostovky, které jsou předpjaty, a tak je zvýšena tuhost,“
Autorizovaný statik Václav Losík ovšem toto tvrzení pro ČTK popřel. „Konstrukce se výrazně odlišuje, na Vltavské se jedná o ohýbané předpjaté nosníky. Na Trojské lávce jde o takzvaný předpjatý pás. To je druh lanové konstrukce, která je ztužena vloženými segmenty mostovky, které jsou předpjaty, a tak je zvýšena tuhost,“
Re: Severojižní Magistrála
Most, beton, předpínání. Dyť je to stejné. Pokud nemá alespoň trochu ponětí o statice, tak mu to může přijít stejné.
Re: Severojižní Magistrála
Jak necekane... Oni to dokazou.
Re: Severojižní Magistrála
Aspoň budeme mít světový unikát - zatímco se ve všech městech na světě křižovatky zmimoúrovňují, v Praze na to půjdeme opačně. Však my vás z těch aut dostaneme!jozka píše:Jak necekane... Oni to dokazou.
A to jsem po Krnáčové a spol. doufal, že horší to nebude. A ono bude
Re: Severojižní Magistrála
potvrzuje to jedno z Murpyho pravidel
jestli něco došlo od 10 k 5,cyklus se opakuje
jestli něco došlo od 10 k 5,cyklus se opakuje
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Severojižní Magistrála
Pokud zůstane mimoúrovňově vykřížené nábřeží s mostem, tak tady ta křižovatka asi ničemu neuškodí... stejně tam kousek severněji hned jedny světla jsou.
Re: Severojižní Magistrála
Podle mě nejde udělat mimoúrovňové křížení s mostem a úrovňové s tramvají, protože to nevyjde výškově. A i kdyby vyšlo, tak semafor hned za MÚK bude krásně blokovat levý pruh magistrály až na most. Co chtějí dělat s Vltavskou, je mi taky záhadou.
Re: Severojižní Magistrála
Jsem zvědav na ty návrhy řešení a ještě víc na to co bude vybráno. Zde je další článek na toto téma, nic moc dalšího ale nepřináší.
https://www.lidovky.cz/domov/nova-prazs ... n_domov_tn
Výškově to vyjde, jen se pojede nejdříve dolů (stejně jako sjíždí tramvaj) a pak zase nahoru, tramvaj zůstane v té úrovni co je nyní.
https://www.lidovky.cz/domov/nova-prazs ... n_domov_tn
Výškově to vyjde, jen se pojede nejdříve dolů (stejně jako sjíždí tramvaj) a pak zase nahoru, tramvaj zůstane v té úrovni co je nyní.
Re: Severojižní Magistrála
Nemám pocit, že takový hup je to očekávané "krásné" řešení. To je spíš nouzovka.
Re: Severojižní Magistrála
Uvidíme jaké budou návrhy, třeba budou chtít úrovňové všechno
http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/h ... at-104.jpg
Hlávkův most je na fotce směrem doprava, v pozadí vlakový Negrelliho viadukt
http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/b ... zy-001.jpg
Snímek od budovy el. podniků (velká bílá kachlíková budova stojící dodnes). Prostor křižovatky, která je nyní zahloubená pod mosty je vidět nalevo - dále pokračuje ulice Bubenská, tehdy ještě s tramvajemi, nalevo mimo snímek je odbočka na Strossmayerák. Dnešní stanice metra i tramvaje Vltavská je až za řadou nízkých domů (dnes neexistujících) a je umístěna níže v terénu. Až se nechce věřit, jak je to tam překopané k nepoznání.
Jak to budou chtít vyřešit dnes s existující stanicí metra Vltavská (hlavně výškově), to jsem zvědav.
http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/h ... at-104.jpg
Hlávkův most je na fotce směrem doprava, v pozadí vlakový Negrelliho viadukt
http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/b ... zy-001.jpg
Snímek od budovy el. podniků (velká bílá kachlíková budova stojící dodnes). Prostor křižovatky, která je nyní zahloubená pod mosty je vidět nalevo - dále pokračuje ulice Bubenská, tehdy ještě s tramvajemi, nalevo mimo snímek je odbočka na Strossmayerák. Dnešní stanice metra i tramvaje Vltavská je až za řadou nízkých domů (dnes neexistujících) a je umístěna níže v terénu. Až se nechce věřit, jak je to tam překopané k nepoznání.
Jak to budou chtít vyřešit dnes s existující stanicí metra Vltavská (hlavně výškově), to jsem zvědav.
Re: Severojižní Magistrála
Navrhy reseni jsou v dokumentaci tu: http://www.iprpraha.cz/koncertnisal
Re: Severojižní Magistrála
S tím koncertním sálem jdou ještě o hodně dál, než v metropolitním plánu. MP navrhuje zjednodušit MÚK s nábřežím na pouhý podjezd, nadále vedení magistrály do Argentinské, a zároveň prodloužení Nové Bubenské k Trojskému mostu. Ale koncertní vizualizace počítají s tím, že magistrála na tom nábřeží skončí, dál se to nacpe do staré Bubenské, a v jedné z verzí dokonce skončí i to nábřeží.
Re: Severojižní Magistrála
Cil je jasný zklidnit (zacpat) tramvajovou i automobilovou dopravu a udělat z toho pěkné místo pro pěší.
Naposledy upravil(a) miho dne 30.10.2018 10:17:33, celkem upraveno 1 x.
Re: Severojižní Magistrála
Varianta na str. 26 odpovídá tomu vedení do Argentinské, navíc obousměrně 2+2.
Re: Severojižní Magistrála
Jj, ovšem tu Novou Bubenskou, vedenou asi 50m od staré jako v MP, obě varianty zavrhují.
Re: Severojižní Magistrála
Definitivní značení u Národního Musea - z Vinohradské nelze do Mezibranské
http://urdeska.praha.eu/files/OOP%20Muz ... kRsfPJUQ==
http://urdeska.praha.eu/files/OOP%20Muz ... kRsfPJUQ==
Re: Severojižní Magistrála
to stanovení je hrozně zmatečné - není moc poznat, co se vlastně ruší a co ne - třeba na václaváku do kopce je škrtnutý přechod? ale svislá značka zůstává?
Jak cyklista pozná, které plochy jsou pro něj legalizované a které ne? Obzvlášť ta část směrem do kopce hned za magistrálou je zajímavá, je tam asi 2 m jiné dlažby a pak jen normální dlážděný chodník... jak poznám jestli tam můžu pokračovat nebo mám slézt z kola??
podobné je to i na Zenklově přes Rokytku… značení strašně chaotické, nelogické, není vůbec poznat co má cyklista dělat. V důsledku to akorát povede k dalšímu ignorování pravidel, protože se jako cyklista naučím, že i v mnohamilionové investici se nedá vyznat co je chodník a co ne, tak co bych se snažil.
Jak cyklista pozná, které plochy jsou pro něj legalizované a které ne? Obzvlášť ta část směrem do kopce hned za magistrálou je zajímavá, je tam asi 2 m jiné dlažby a pak jen normální dlážděný chodník... jak poznám jestli tam můžu pokračovat nebo mám slézt z kola??
podobné je to i na Zenklově přes Rokytku… značení strašně chaotické, nelogické, není vůbec poznat co má cyklista dělat. V důsledku to akorát povede k dalšímu ignorování pravidel, protože se jako cyklista naučím, že i v mnohamilionové investici se nedá vyznat co je chodník a co ne, tak co bych se snažil.
Re: Severojižní Magistrála
Navíc smíšená stezka z kopce dolů. To si rovnou říká o nějaký úraz...
Re: Severojižní Magistrála
Proč se na fóru věnovaném dálnicím zabýváme problémy, které mají cyklisté? To nemají svá fóra ?
Re: Severojižní Magistrála
Fórum je věnované nejen dálnicím, ale také silnicím. Cyklisté jsou také účastníky silničního provozu a s řidiči se na silnicích potkávají, tak možná proto.