Právě je 19.11.2018 7:06:15




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1320 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 49, 50, 51, 52, 53
 Severojižní Magistrála 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 585
Bydliště: Praha 4
Příspěvek Re: Severojižní Magistrála
Jak se ze zatunelované magistrály odbočí třeba do Ječné+Žitné? Kolik ramp a kde se kvůli tomu do města nacpe? A jak to bude fungovat, když to odbočení nebude pobírat a auta budou stát v koloně v tunelu? Nakonec bude regulace provozu a propustnost zůstane stejná,ne-li horší než teď.

_________________
Galerie realizovaných IS20: http://bit.ly/galerieIS20
Galerie dopravního značení: http://bit.ly/znackomania
Galerie detailů dopravních staveb: http://bit.ly/doprava_detaily


5.11.2018 8:36:54
Profil Zobrazit autorovy stránky
Autor

Příspěvky: 4263
Příspěvek Re: Severojižní Magistrála
Osobně tu touhu po zatunelování magistrály taky nesdílím. Akce za miliardy, která slouží k čemu - k převedení "vnitroměstského tranzitu" přes centrum města? Protože přesně jak píše ElWapp, tunel dle posledního návrhu nemá odbočky do bočních ulic a slouží jen k převedení průjezdné dopravy. A tahle průjezdná doprava pak skončí kde? Na semaforu na Štvanici? Nebo na zhumanizované Bubenské a Argentinské?

Prostě magistrála se má nechat tak jak je, případně lehce zklidnit v některých místech. Praha potřebuje kompletní obousměrný městský okruh, ale určitě ne zatunelovanou SJM.


5.11.2018 11:06:58
Profil
 

Příspěvky: 1353
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Severojižní Magistrála
Jenže to je přístup na hlavu. Chceme stavět nové čtvrti uvnitř města, v místech, kde doposud nic nebylo a dopravu negenerovalo, a zároveň místo zajištění dopravní obslužnosti ještě víc přiškrtit silnice, co tam už jsou.
Je tam široká Argentinská s jakž takž dobrými rozptylovými podmínkami, jelikož je z jedné strany nezastavěná. A dá se přeložit ještě dál od těch několika obytných domů, co už tam stojí. Je tam prostor na novou Bubenskou, vedoucí dále od zástavby. Ale ne, my tam radši nahustíme jeden domovní blok vedle druhého, dopravu natlačíme mezi to, a prohlásíme že tam přeci žádná sběrná komunikace být nemůže, jak by to vypadalo. Může, ještě je čas.
Podobný omyl je sama magistrála od Muzea ke Karlovu. Také tam byly snahy nechat volný pás po zbouraných hradbách na nějaký bulvár nebo park. Ne, natlačila se tam hustá bloková zástavba. Bylo by vhodné se zde poučit a neopakovat to.


5.11.2018 11:20:21
Profil
 

Příspěvky: 83
Příspěvek Re: Severojižní Magistrála
Magistrále končí životnost:
https://echo24.cz/a/Snfa2/prazske-magis ... G5_hGHRBXg

Osobně bych byl pro zrušení mostů a vybudování úrovňových křižovatek a cyklostezek.


5.11.2018 12:16:25
Profil
 

Příspěvky: 314
Bydliště: České Budějovice - Praha
Příspěvek Re: Severojižní Magistrála
Ad převedení tranzitu přes centrum města:
Magistrála by sloužila zejména těm, co mají začátek nebo cíl cesty v oblasti uvnitř MO, ne těm, kdo jedou z Chodova na Vychovatelnu.

Ad přesunutí špuntu:
Počítám se zatunelováním celé magistrály od Kačerova po most Barikádníků. Začalo by se úseky, které jsou kapacitně v pohodě, aby jejich dokončení nevedlo k nárůstu dopravy, v případě magistrály tedy na Praze 4. Z kapacitního hlediska by ty Bubny mohly být asi až někde n konci, přijde mi ale výhodnější postavit to dříve hloubeně než později raženě.

Ad výjezdy:
Výjezd na Praze 2 by byl u Nuseláku a u Muzea, jak to bylo v té vizualizaci od Pragoprojektu. Kdo by tedy jel od jihu do Žitné, jel by Legerovou po povrchu. Ale všichni ti, kdo by jeli k Bulharovy, na Florenc, do Holešovic nebo třeba z Pankráce do Bohnic, by jeli tunelem.

Jinak stavba MO by měla mít přednost před zatunelováním magistrály (myslím zejména etapy v centru), stejně tak Nové spojení 2. Vzhledem k tomu, že je to hudba budoucnosti, bych nejdříve udělal drobná opatření na snížení bariérovosti, např. doplnění přechodů na P2 synchronizovaných do zelené vlny, a dále udržoval okolí čisté a upravené (typicky různé mosty).

_________________
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.


5.11.2018 12:50:00
Profil
 

Příspěvky: 585
Bydliště: Praha 4
Příspěvek Re: Severojižní Magistrála
Před takovým zatunelováním magistrály stojí ve frontě spousta projektů, jejichž přínos by byl výrazně vyšší. Metro D, Metro S, východ MO, případně nějaký zárodek metra E mezi Andělem a I.P.Pavlova. Stavět tunel skrz centrum, který to centrum neobslouží, ale jen tam přivede emise z výduchů, a který bude sloužit dopravě, která má už dnes alternativu, není politicky lákavý.

_________________
Galerie realizovaných IS20: http://bit.ly/galerieIS20
Galerie dopravního značení: http://bit.ly/znackomania
Galerie detailů dopravních staveb: http://bit.ly/doprava_detaily


5.11.2018 14:21:32
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1353
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Severojižní Magistrála
"centrum neobslouží" - obslouží. Tím že se povrchová cesta uvolní od těch, kteří tento konkrétní úsek projíždějí, neodbočují. Navíc bude možné povrchovou komunikaci "zhumanizovat", ubrat pruhy, přidat přechody, cyklopruhy, zrušit podjezdy a podchody atd, aniž by se nuceně provoz vytlačoval jinam.

Je hezké že se staví městský okruh, ale vždyť je to jen taková lepší silnice, která pobere jen to, co už dnes jezdí nebo jezdilo v těch místech po povrchu. Vlasta jen odlehčí průtahu v trase zavržené III.SJM, Malešicím, a stáhne na sebe část Průmyslové, ale neodlehčí II. magistrále, která je už dost daleko. Původně se okruh měl stavět v 6pruhu, to by pak snad opravdu mohl magistrálu nahradit, i když by to byla zajížďka, ale jak to dopadlo víme. Jediná Jižní spojka takové parametry má, ale zas po ní jezdí i to, co se dřív uvažovalo na JVK.

"stojí ve frontě spousta projektů, jejichž přínos by byl výrazně vyšší." Máte pravdu. Je tu podinvestováno. Místo abychom se zamýšleli nad tím, co ještě vylepšit, přemýšlíme nad tím, co odložit ještě dál.


5.11.2018 16:09:09
Profil
 

Příspěvky: 561
Bydliště: Praha, Mělník
Příspěvek Re: Severojižní Magistrála
Zatunelování magistrály má IMHO smysl jen od Hlavního nádraží po Nuselský most, tedy obejití úrovňových křížení a SSZ v SJ směru v centru.
Pak se může přesunout zbývající doprava za Muzeum a bylo by i průchodnější dobudování tramvajové tratě z Vinohradské dolů na Václavák.
Další tunely např. jednosměrně "nová Bubenská" směrem k Trojskému mostu (sjezd na MO) a od Mostu barikádníků ideálně z ul. Jankovcova, jen by se pod zemí vykřížily tunely.
Pak se může "humanizovat" i Argentinská.
Asi nesplnitelný sen by bylo pak propojení Dělnické a Veletržní...


5.11.2018 18:08:42
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1353
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Severojižní Magistrála
Hloubený tunel by měl smysl i od Nuseláku k Bauhausu.
Propojení Dělnické a Veletržní se sice plánuje, ale jelikož se rezignovalo na nedokončené rozšiřování těchto komunikací, tak už nedává smysl tam přesměrovat další provoz. On se tam natlačí i sám, pokud to bude průjezdné skrz...


5.11.2018 18:36:49
Profil
 

Příspěvky: 2957
Příspěvek Re: Severojižní Magistrála
principielně je jakákoli úprava nesmysl
ano, koncem 80let mělo smysl jet z Proseka do Brna přes centrum, tedy po magistrále
dnes je to nesmysl
chybí vnější okruh a jeho kapacitní propojení s vnitřním
a v tom se nedělá nic ( krom balisetů v holešovičkách )
k variantám, preferovat se bude 3, realizovat se bude 1

_________________
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit


5.11.2018 21:43:42
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 474
Bydliště: WalMez
Příspěvek Re: Severojižní Magistrála
Po zkušenosti z Londýna musím říct, že Praha jako násobně menší město potřebuje především okruhy a poté zdražit IAD v centru a zpřístupnit MHD. Vnitřní centrum nebylo na auta stavěno, a přebudovat jej nemá smysl, protože vždycky vznikne další bodová závada. Už víc jak 5 let jsem nebyl v Praze autem a i zítra pojedu vlakem. Na auto v Praze nemám čas.


8.11.2018 12:35:29
Profil
 

Příspěvky: 155
Příspěvek Re: Severojižní Magistrála
Přesně tak, dobudovat SOKP, dobudovat MO (řekl bych, že měl být všude 6-pruh, kór na Vlastě aby to nahradilo SJM) a pak si myslím, že šikana a zklidňování magistrály by nemusel být tak velký problém.
Problém je, že nové vedení bude vážně uvažovat o šikaně a zklidňování SJM již teď bez ohledu na nedokončené okruhy.


8.11.2018 13:35:28
Profil
 

Příspěvky: 869
Příspěvek Re: Severojižní Magistrála
Coz je desna prca z pohledu stredocecha. V 90.letech probehla vlna ruseni zdravotnickych zarizeni s tim, ze spickova pece je dostupna v Praze. Uz vidim, jak lamu skoro devadesatileteho kmeta do tramvaje, protoze nas doktor poslal do VFN. Dtto s rizikovou tehuli a Apolinarem.

Nejdriv vymistete tyhle zarizeni nekam na kraj Prahy, udelejte v centru skanzen a pak napalte IAD. Napsat, co byste meli delat do te doby se mi sice neprici, ale nehodi se to sem.


8.11.2018 14:22:04
Profil
 

Příspěvky: 474
Bydliště: WalMez
Příspěvek Re: Severojižní Magistrála
Já jsem nenapsal IAD zrušit, ale zdražit natolik, aby si každý rozmyslel, jestli se do té tramvaje náhodou nějak nenaláme. Byl jsem v tom Londýně po patnácti letech a nestačil jsem se divit, jak čistý byl vzduch v centru. Viděl jsem snad nejvíc Priusů na km2 a snad všechno co brázdí asfalt je na elektriku a na tom ovzduší je to znát. Kdysi se tam nedalo dýchat ani v létě a teď je svěží mořský vánek cítit i na Trafalgaru.

A starší lidé bez problému využívají tube, bus i taxi. Středočeši do Prahy nechť dojedou autem, které bezpečně zaparkují na levném, hlídaném P+R. K lékaři do centra dorazí krtkem a po cestě zpět do Slaného si v megamarketu nakoupí deset rohlíků. Tímto v centru nevznikne skanzen, ale život tam bude snesitelný. Obecně se tomu říká udržitelnost...


8.11.2018 19:42:53
Profil
 

Příspěvky: 869
Příspěvek Re: Severojižní Magistrála
Miluju rady beduinu jak se chovat za polarnim kruhem. A nesmysly o levnem, hlidanem parkovisti a taxicich pusobi zejmena v pripade Prahy dosti pikantne.


8.11.2018 20:11:09
Profil
 

Příspěvky: 474
Bydliště: WalMez
Příspěvek Re: Severojižní Magistrála
Proto jsem byl chytřejší než středočech a bydlím v bezpečné vzdálenosti 350 km, kde medvědi dávají dobrou noc. Dožil jsem se již vysokého věku 35-ti let a má žena odkojila 12 dětí a tři psy...

...jen jsem chtěl naznačit, že to je někde na světě možné a tohle je ta správná výzva pro politiky!


8.11.2018 20:32:00
Profil
 

Příspěvky: 869
Příspěvek Re: Severojižní Magistrála
Ve chvili kdy se v jedne vete ocitnou slova "politik" a "vyzva" je jasne, ze rozum place v koute a vsichni by si meli hlidat kapsy... ostatne, jak to hodnotili po osmi letech fungovani.


8.11.2018 22:23:43
Profil
 

Příspěvky: 2957
Příspěvek Re: Severojižní Magistrála
jestli se staříkem jedete 2x denně, pak chápu
ovšem i 2x do měsíce se dá zaplatit
a když i tak nechcete, pak vyšikanovat obvoďáka, ať předepíše sanitku

kamarád jezdil z východních čech do Motola 4x ročně ( malé dítě a kardiochyba )
a ať byl objednán na jakoukoli hodinu, říkal
"do 7mi musím být na místě, pak už by mě z Prahy mr*lo"
kdo zná ceny parkovného v Motole....

_________________
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit


8.11.2018 23:19:07
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 314
Bydliště: České Budějovice - Praha
Příspěvek Re: Severojižní Magistrála
Každý druh dopravy má nějaké výhody a naopak nevýhody, které jiné druhy dopravy nemají. Někdy je pro mě výhodnější jet autem, jindy veřejnou dopravou nebo na kole. Podle mého bychom měli chtít dostat z jednotlivých druhů dopravy maximum, kterého z podstaty mohou dosáhnout (dálnice, rychlovlaky, ale i komfortní přestupní body mezi jednotlivými druhy nebo cyklostezky), a tady má veřejná doprava stále rezervy. Podle mého bychom měli jít nejprve cestou pozitivní motivace, a zde prostor je - třeba příjemná P+R u stanic metra a eSka (na různých místech, jak 30 km za Prahou, tak na jejím okraji nebo ve významných přestupních bodech - jako ), pak komfortní kvalitně vybavené zastávky (mobiliář, čistota, aktivní vyhazování pochybných existencí, možnost občerstvení) a samozřejmě vozidla - kde by měla být standardem klimatizace (bohužel se ještě nedávno nakupovala , wi-fi, v případě vlaků i zásuvky a stolečky (a možnost připlatit si za 1. třídu). Prostě nedimenzovat veřejnou dopravu jen tak, aby uspokojila někoho, kdo na auto nemá, ale tak, aby byla atraktivní i pro někoho s novým BMW.

Jinak obecně bychom dle mého názoru neměli omezovat možnosti, ale důvody - tedy stavět město a jeho okolí tak, aby se to dalo dobře obsloužit veřejnou dopravou, což se týká i různých nákupních center a průmyslových zón. Jde např. i o nepovolení výstavby satelitů v územním plánu, pokud, tam nejsou dostatečně dimenzované komunikace.

V Londýně jsem nebyl, ale pravidelně se umisťuje mezi neucpanějšími městy, již při pohledu na mapu je zřejmé, že jeho uliční síť nemůže uspokojit přirozenou poptávku. V takové situaci jsou víceméně dvě možnosti - stavět nebo zpoplatnit (popř. to do jisté míry zkombinovat). V Londýně zvolil hlavně zpoplatnění - to je jejich věc (byť se mi to nezamlouvá), já jsem v ČR hlavně pro stavbu. Je také nutno podotknout, že postavit adekvátní infrastrukturu ve městě, které má 1 200 000 obyvatel a v 10x větším je rozdíl. Jinak pokud si vzpomínám, tak jejich mýto vedlo zpočátku kvůli špatnému nastavení k nárůstu emisí NOx, teď je to tam možná jiné, ale jsem si jistý, že v Praze se ovzduší bude lepšit díky technickému pokroku i bez mýta, jen to nebude ze dne na den, začít se může třeba kontrolou filtrů pevných částic. Právě jsme v období největších investic do ekologizace silniční dopravy, tak mi přijde škoda ji teď násilně co nejvíce přiškrtit.

_________________
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.


9.11.2018 0:34:12
Profil
 

Příspěvky: 474
Bydliště: WalMez
Příspěvek Re: Severojižní Magistrála
jozka píše:
Ve chvili kdy se v jedne vete ocitnou slova "politik" a "vyzva" je jasne, ze rozum place v koute a vsichni by si meli hlidat kapsy... ostatne, jak to hodnotili po osmi letech fungovani.

Samozřejmě se jedná o subjektivní a ničím nepodloženou zkušenost. Ale je taková, že jsem se dlouho Londýnu vyhýbal, a teď jsem musel uznat, že se v něm dá normálně pohybovat a dýchat. A to byly o víkendu zavřené 3 linky metra, takže bylo v trubce těsno.

A to že jezdí v centru o 25%! aut méně je opravdu poznat. To město má najednou i jinou funkci než pohyb a parkování vozidel, ale rozhodně není skanzenem. Ale jinak souhlasí s AUTOsro. Pozitivní motivace především...


9.11.2018 18:10:03
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1320 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 49, 50, 51, 52, 53




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz