Severojižní Magistrála
Re: Severojižní Magistrála
Praha 2 vrací úder ... chceme tunely na celé magistrále u nás:
Povídání: http://www.praha2.cz/default.aspx?id=14 ... -293304232
Videovizualizace: http://www.praha2.cz/zdroj.aspx?typ=2&I ... 1196593752
Pokud jsem to správně sledoval, tak mezi Nuselským mostem a hlavním nádražím není jediný výjezd, opačně je za Muzeem.
Povídání: http://www.praha2.cz/default.aspx?id=14 ... -293304232
Videovizualizace: http://www.praha2.cz/zdroj.aspx?typ=2&I ... 1196593752
Pokud jsem to správně sledoval, tak mezi Nuselským mostem a hlavním nádražím není jediný výjezd, opačně je za Muzeem.
Re: Severojižní Magistrála
a k čemu je to tedy dobré z dopravního hlediska, když tam nikde není výjezd?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Severojižní Magistrála
Třeba si myslí, že do Ječné/Žitné nikdo jezdit nechce. Nebo si to nemyslí a ono odbočení jedním pruhem z mostu do Legerky se v realitě změní na 2 pruhy. Pak by to bylo o tom, že každá MČ chce svůj vlastní tunelLenny píše:a k čemu je to tedy dobré z dopravního hlediska, když tam nikde není výjezd?
Re: Severojižní Magistrála
Ona totiž Praha 2 v počátcích diskuze o zklidnění magistrály podporovala razantní zmenšení objemu dopravy na magistrále. S tím souviselo řešení za Muzeem v povrchové variantě, tedy pro průjezd skrz zoufale málo, ale jako obsluha Prahy 2 to šlo.
Magistrát ale tlačil variantu tunel, která u Muzea rozhodně neomezí průjezdní kapacitu. Tím by byl zabetonován zcela nepřijatelný stav v ulicích Legerova a Sokolská.
Praha 2 na tomto příkladu, projekt zpracoval Metroprojekt zdarma, chce hlavně poukázat na to, aby se magistrála řešila dopravní studií jako celek v úseku Hlávkův most - Kačerov. Pak totiž tunely Muzeum opravdu vychází jako nevhodné řešení. V podstatě nikdo nepočítá s tím, že by to prošlo, kalkulované náklady v etapě je jednoho dlouhého tunelu a druhého směru po povrchu jsou asi 11 mld, druhý tubus dalších 6 mld. Hraje se spíš o to, aby nebyly tunely Muzeum v současně navržené podobě.
Pokud by se Magistrála na Praze 2 omezila na dva průjezdní pruhy v přímém směru, záměr Prahy 2, pak jsou dvoupruhové tunely u Muzea naprosto nevyužité. Pokud se ale postaví ty tunely první, magistrát nebude chtít tímto způsobem dopravu omezit.
Co se týče Ječná, Žitná a dále směrem Hl.n. jedná se převážně o tranzit Holešovice-Smíchov a Blankou to bude rychlejší, takže dopravy významně ubude.
S problémem magistrály souvisí i nedávna výstavba na Pankráci a Budějovické, která generuje obrovské množství cílové dopravy. A tak se v současnosti počítá už s úplně jinými objemy než před 5 lety. A hnát ten dopravní proud z Pankráce na Kačerov na MO, se asi projektantům nechce.
Já osobně nejsem zastáncem žádných tunelů v centru, celá magistrála by se dala zkulturnit na povrchu luxusně za 2-3 mld., kapacitu přiškrtit, a tranzitní proud z Pankráce přesměrovat na MO. Až bude i východní část půjde to pohodlně po MO z Pankráce i do Karlína. Kolony na bývalé magistrále rozložit časováním semaforů na Pankrác a na Nuselský most. Ve špičce tu totiž ty kolony budou vždycky, jen je usměrnit. Myslím že ani hotový MO nebude bez kolon, viz. Peripherique v Paříži.
Magistrát ale tlačil variantu tunel, která u Muzea rozhodně neomezí průjezdní kapacitu. Tím by byl zabetonován zcela nepřijatelný stav v ulicích Legerova a Sokolská.
Praha 2 na tomto příkladu, projekt zpracoval Metroprojekt zdarma, chce hlavně poukázat na to, aby se magistrála řešila dopravní studií jako celek v úseku Hlávkův most - Kačerov. Pak totiž tunely Muzeum opravdu vychází jako nevhodné řešení. V podstatě nikdo nepočítá s tím, že by to prošlo, kalkulované náklady v etapě je jednoho dlouhého tunelu a druhého směru po povrchu jsou asi 11 mld, druhý tubus dalších 6 mld. Hraje se spíš o to, aby nebyly tunely Muzeum v současně navržené podobě.
Pokud by se Magistrála na Praze 2 omezila na dva průjezdní pruhy v přímém směru, záměr Prahy 2, pak jsou dvoupruhové tunely u Muzea naprosto nevyužité. Pokud se ale postaví ty tunely první, magistrát nebude chtít tímto způsobem dopravu omezit.
Co se týče Ječná, Žitná a dále směrem Hl.n. jedná se převážně o tranzit Holešovice-Smíchov a Blankou to bude rychlejší, takže dopravy významně ubude.
S problémem magistrály souvisí i nedávna výstavba na Pankráci a Budějovické, která generuje obrovské množství cílové dopravy. A tak se v současnosti počítá už s úplně jinými objemy než před 5 lety. A hnát ten dopravní proud z Pankráce na Kačerov na MO, se asi projektantům nechce.
Já osobně nejsem zastáncem žádných tunelů v centru, celá magistrála by se dala zkulturnit na povrchu luxusně za 2-3 mld., kapacitu přiškrtit, a tranzitní proud z Pankráce přesměrovat na MO. Až bude i východní část půjde to pohodlně po MO z Pankráce i do Karlína. Kolony na bývalé magistrále rozložit časováním semaforů na Pankrác a na Nuselský most. Ve špičce tu totiž ty kolony budou vždycky, jen je usměrnit. Myslím že ani hotový MO nebude bez kolon, viz. Peripherique v Paříži.
Re: Severojižní Magistrála
Iniciativa Prahy 2 proti tunelům u Muzea odnikud nikam je chválihodná. Akorát mě baví, jak P2 argumentuje, že se SJM musí řešit jako celek, a přitom vůbec neřeší propojení Vltavská - Pelc-Tyrolka ( asi proto, že už to není její území ). Pokud jsem se dobře díval, tak koncept územního plánu počítá v tomto úseku s tunelem, zatímco u Muzea žádný tunely nejsou. To mi přijde jako blbost: Buď chceme rychlostní spojku od Pelc-Tyrolky ke Spořilovu, a potom nezbývá než realizovat nejen tunel pod Bubenskou, ale i "dlouhý tunel" z návrhu Prahy 2, anebo ji nechceme, a pak je potřeba zklidňovat na povrchu a nevyhazovat peníze za jakékoliv tunely. Osobně jsem pro druhou možnost, protože je výrazně levnější.
Re: Severojižní Magistrála
Dovolím si malinko nesouhlasit, kapacitní (spíš než rychlostní) propojení v úseku Vltavská - Pelc-Tyrolka by mělo za cíl odlehčení Veletržní, Argentinské a Letné, tedy aby:andy píše:Iniciativa Prahy 2 proti tunelům u Muzea odnikud nikam je chválihodná. Akorát mě baví, jak P2 argumentuje, že se SJM musí řešit jako celek, a přitom vůbec neřeší propojení Vltavská - Pelc-Tyrolka ( asi proto, že už to není její území ). Pokud jsem se dobře díval, tak koncept územního plánu počítá v tomto úseku s tunelem, zatímco u Muzea žádný tunely nejsou. To mi přijde jako blbost: Buď chceme rychlostní spojku od Pelc-Tyrolky ke Spořilovu, a potom nezbývá než realizovat nejen tunel pod Bubenskou, ale i "dlouhý tunel" z návrhu Prahy 2, anebo ji nechceme, a pak je potřeba zklidňovat na povrchu a nevyhazovat peníze za jakékoliv tunely. Osobně jsem pro druhou možnost, protože je výrazně levnější.
1) maximum IAD směřující z MO od jihu a západu do Holešovic (nebo do centra) jelo až na Pelc-Tyrolku a potom po novém mostě zpět přes Vltavu;
2) maximum IAD směřující výhledově z MO od severu a východu do oblasti kolem Strossmayerova nám. (nebo do centra) jelo až na Pelc-Tyrolku a potom po novém mostě přes Vltavu.
V podstatě by šlo o obdobu magistrály v úseku Spořilov - Pankrác (ev. Nuselský most), sloužící hlavně pro bezproblémové napojení širšího centra na MO, v menší míře pak jako přivaděč do centra. Tunel pod Prahou 2 je naopak určen hlavně pro tranzit přes centrum, což asi nikdo v tuto chvíli nechceme (ponechal bych ale určité územní rezervy, aby se dal tenhle megatunel eventuelně realizovat později, třeba až by začal kolabovat MO - ale to je asi hodně předčasná úvaha).
Re: Severojižní Magistrála
Chápu, kam míříte, jen mě napadá:Standa píše:Dovolím si malinko nesouhlasit, kapacitní (spíš než rychlostní) propojení v úseku Vltavská - Pelc-Tyrolka by mělo za cíl odlehčení Veletržní, Argentinské a Letné, tedy aby:
1) maximum IAD směřující z MO od jihu a západu do Holešovic (nebo do centra) jelo až na Pelc-Tyrolku a potom po novém mostě zpět přes Vltavu;
2) maximum IAD směřující výhledově z MO od severu a východu do oblasti kolem Strossmayerova nám. (nebo do centra) jelo až na Pelc-Tyrolku a potom po novém mostě přes Vltavu.
V podstatě by šlo o obdobu magistrály v úseku Spořilov - Pankrác (ev. Nuselský most), sloužící hlavně pro bezproblémové napojení širšího centra na MO, v menší míře pak jako přivaděč do centra. Tunel pod Prahou 2 je naopak určen hlavně pro tranzit přes centrum, což asi nikdo v tuto chvíli nechceme (ponechal bych ale určité územní rezervy, aby se dal tenhle megatunel eventuelně realizovat později, třeba až by začal kolabovat MO - ale to je asi hodně předčasná úvaha).
U bodu 1) mám trochu pochybnost, že to bude fungovat, protože dojet do Holešovic z Letné po zkapacitněné Veletržní nemusí trvat o moc déle než ucpanou Bubenskou (resp. ucpaným tunelem pod ní) a vždycky to bude kratší.
Ad 2) souhlas. Akorát by mě zajímalo, jestli si tohle řešení na sebe vydělá, tj. zda by i po započtení ztráty z neprodeje parcel na nádraží Bubny pořád nebylo ekonomičtější (i ekologičtější) postavit nějakou přijatelnou variantu toho, co plánoval bolševik (estakáda nad nádražím Bubny).
Re: Severojižní Magistrála
andy:
Viděl jsem kdysi nějaké starší vizualizace Bubenské (čili pokračování magistrály), z nichž se mi zdálo, že spíše, než o tunel, jde o delší podjezd pod novými železničními mosty pro dvě dvojkolejné trati (pamatuji-li si to dobře), takže náklady by měly být srovnatelné s estakádou nad železnicí. Nevím, jestli se na tom něco změnilo - také jsem si kladl tuhle otázku po "vypadnutí" developerských plánů na rozparcelování nádraží, kterému až tak úplně nerozumím. Po rekostrukci tratě do Kladna snad zůstanou dále nepoužívané pozemky ČD či SŽDC ležet ladem To, že momentálně není vhodný developer, přece neznamená, že se s daným územím nemá v územním plánu počítat na určitý účel!.
Jinak si myslím, že se v Bubenské budou úpravy realizovat až při rekonstrukci železnic, což je hodně dlouhý horizont a do té doby pojede doprava od Letné do centra a Holešovic převážně Veletržní (potom se to snad nějak rozloží, Veletržní asi úplně nevypadne ze hry, to máte pravdu).
Viděl jsem kdysi nějaké starší vizualizace Bubenské (čili pokračování magistrály), z nichž se mi zdálo, že spíše, než o tunel, jde o delší podjezd pod novými železničními mosty pro dvě dvojkolejné trati (pamatuji-li si to dobře), takže náklady by měly být srovnatelné s estakádou nad železnicí. Nevím, jestli se na tom něco změnilo - také jsem si kladl tuhle otázku po "vypadnutí" developerských plánů na rozparcelování nádraží, kterému až tak úplně nerozumím. Po rekostrukci tratě do Kladna snad zůstanou dále nepoužívané pozemky ČD či SŽDC ležet ladem To, že momentálně není vhodný developer, přece neznamená, že se s daným územím nemá v územním plánu počítat na určitý účel!.
Jinak si myslím, že se v Bubenské budou úpravy realizovat až při rekonstrukci železnic, což je hodně dlouhý horizont a do té doby pojede doprava od Letné do centra a Holešovic převážně Veletržní (potom se to snad nějak rozloží, Veletržní asi úplně nevypadne ze hry, to máte pravdu).
Re: Severojižní Magistrála
Aha, to jsem nevěděl, zní to celkem rozumně - dík za vysvětlení.Standa píše:Viděl jsem kdysi nějaké starší vizualizace Bubenské (čili pokračování magistrály), z nichž se mi zdálo, že spíše, než o tunel, jde o delší podjezd pod novými železničními mosty pro dvě dvojkolejné trati (pamatuji-li si to dobře), takže náklady by měly být srovnatelné s estakádou nad železnicí... Jinak si myslím, že se v Bubenské budou úpravy realizovat až při rekonstrukci železnic...
Nejsem právník, ale tipuju, že za situace, kdy společnost, která na místě nádraží původně chtěla stavět, a nyní už se jí do toho nechce, ty pozemky vlastní, může zachování status quo zabránit dalším spekulacím s nima.Standa píše:Po rekostrukci tratě do Kladna snad zůstanou dále nepoužívané pozemky ČD či SŽDC ležet ladem To, že momentálně není vhodný developer, přece neznamená, že se s daným územím nemá v územním plánu počítat na určitý účel!
Re: Severojižní Magistrála
Tak nějak to bude ... podle katastru ty pozemky vlastní "Bubny Development, s.r.o.", kterou ze 100% vlatní "ORCO PROPERTY GROUP SA", což je developer.andy píše:Nejsem právník, ale tipuju, že za situace, kdy společnost, která na místě nádraží původně chtěla stavět, a nyní už se jí do toho nechce, ty pozemky vlastní, může zachování status quo zabránit dalším spekulacím s nima.
Re: Severojižní Magistrála
Tak to mi něco uniklo, díky za opravu (měl jsem za to, že jde stále o pozemky SŽDC a ČD), už to dává větší smysl. Že je Orco developer by nevadilo, horší je, že je to developer jednou nohou v bankrotu ...Petr Pokorný píše:Tak nějak to bude ... podle katastru ty pozemky vlastní "Bubny Development, s.r.o.", kterou ze 100% vlatní "ORCO PROPERTY GROUP SA", což je developer.andy píše:Nejsem právník, ale tipuju, že za situace, kdy společnost, která na místě nádraží původně chtěla stavět, a nyní už se jí do toho nechce, ty pozemky vlastní, může zachování status quo zabránit dalším spekulacím s nima.
Re: Severojižní Magistrála
Jen dodám svůj názor k problému SJ magistrály a tunelů. Varianta krátkého tunelu u Muzea, případně Hlavního nádraží je podle mě úplně zcestná, protože problém neřeší koncepčně, ale jen lokálně. Ale nechápu ani smysl dlouhé tunelové varianty, protože zásadně narušuje dosavadní koncepci celého dopravního systému Prahy a zpochybňuje tak jeho budoucí efektivitu. Dlouhý tunel by mohl odvádět pouze tranzit, ať už meziměstský anebo v rámci Prahy. Meziměstský tranzit by měla bez výjimky pohltit R1 a kvůli městskému se staví MO. Každému řidiči jedoucímu z jednoho konce Prahy na druhý by se jako nejvýhodnější varianty měl jevit jedině MO. Ve chvíli, kdy mu nabídneme kratší variantu středem města, zcela zbytečně tím centrum zatížíme tranzitní vnitroměstskou dopravou, a další dopravu ve městě to nijak neřeší. Navíc by to na desítky let dopředu (možná navěky) znamenalo zafixování stávající úlohy SJ magistrály v pražském systému...
Re: Severojižní Magistrála
No jo, ale uvnitř MO se nachází taky velká spousta aut, takže taková relace Pankrác - Karlín asi těžko pojede po MO.sirkeci píše:...a kvůli městskému se staví MO. Každému řidiči jedoucímu z jednoho konce Prahy na druhý by se jako nejvýhodnější varianty měl jevit jedině MO.
Re: Severojižní Magistrála
Ono by melo platit, ze z pankrace do karlina se dostanete bud za 15 minut metrem nebo za 45 minut po priskrcene magistrale a jeste nejlepe po zaplaceni myta...
Re: Severojižní Magistrála
To je ale úzký pohled čistě osobní přepravy.mts píše:Ono by melo platit, ze z pankrace do karlina se dostanete bud za 15 minut metrem nebo za 45 minut po priskrcene magistrale a jeste nejlepe po zaplaceni myta...
Osobně považuju tu dlouhou tunelovou variantu za ideální řešení, ovšem! ve spojení s mýtným za průjezd. MO bude zadarmo ta delší alternativa, nicméně to neznamená že nemůžeme mít placenou SJM, která přinese cosi i do rozpočtu města, krom těch extrémních výdajů. Obyčejný člověk pak raději pojede tím metrem nebo po MO, v autě pracující si pak za průjezd zaplatí.
V tomto konceptu je lepší mít na průjezdu méně křižovatek, mýtné "brány" pak lze totiž udělat ideálně v těch tunelech a na estakádě nad Masaryčkou a na Nuseláku. Na 5.května se už bydlí, takže tam jedině za cenu 2+2 a kolektorů zdarma, jakžtakž by se to tam vešlo
Re: Severojižní Magistrála
mapman:
To je hodně zajímavá myšlenka, třeba by se to pak dalo stavět i jako PPP bez finanční účasti města (napadá mě totiž spoustu lepších možností, jak investovat cca 25 mld. Kč, i kdyby mělo jít vše do silnic).
mts:
Ideálně 15 min metrem, 25 min po MO (a přivaděčích) a 45 min po přiškrcené magistrále (nebo 30 min po MO zadarmo a 15 min "magistrálním tunelem" třeba za 100,- Kč - jenže to by si na sebe asi nevydělal)
K Bubenské ulici - zkoušel jsem hledat nějaké vizualizace, ale vše, co jsem našel, bylo u rychlodráhy na Kladno a žádný tunel tam nebyl - Bubenská byla normálně povrchová komunikace pod estakádou (třeba tady: http://zpravy.idnes.cz/podivejte-se-jak ... _praha_jte - předposlední obrázek). Takže s tím tunelem mi asi zase něco uniká ...
To je hodně zajímavá myšlenka, třeba by se to pak dalo stavět i jako PPP bez finanční účasti města (napadá mě totiž spoustu lepších možností, jak investovat cca 25 mld. Kč, i kdyby mělo jít vše do silnic).
mts:
Ideálně 15 min metrem, 25 min po MO (a přivaděčích) a 45 min po přiškrcené magistrále (nebo 30 min po MO zadarmo a 15 min "magistrálním tunelem" třeba za 100,- Kč - jenže to by si na sebe asi nevydělal)
K Bubenské ulici - zkoušel jsem hledat nějaké vizualizace, ale vše, co jsem našel, bylo u rychlodráhy na Kladno a žádný tunel tam nebyl - Bubenská byla normálně povrchová komunikace pod estakádou (třeba tady: http://zpravy.idnes.cz/podivejte-se-jak ... _praha_jte - předposlední obrázek). Takže s tím tunelem mi asi zase něco uniká ...
Re: Severojižní Magistrála
Našel jsem starší diskusi na toto téma:
http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?id=126
Tunel je fakt regulérní hloubený tunel (plánek). Původně se uvažovala i povrchová varianta, ta ale v konceptu územního plánu není.
http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?id=126
Tunel je fakt regulérní hloubený tunel (plánek). Původně se uvažovala i povrchová varianta, ta ale v konceptu územního plánu není.
Re: Severojižní Magistrála
Ideálně 15 min metrem leda tak, pokud přespáváte v jednom vestibulu a jedete si jen vyžebrat na lahváče do toho druhýho. Metro se bohužel vyznačuje značnou docházkovou vzdáleností, při zdejší hustotě sítě, a to i vertikální. Takže v ideálnim případě 30, případně i 45 min., jestliže potřebujete ještě kousínek popojet povrchovkou (nedej bože na obou koncích). Buďme realisti.
Tunelová varianta která neřeší napojení Ječnožitné, Opletalky a Vinohrad je k ničemu. V tom území bydlí a pracuje nějaká stovka tisíc lidí, která bude jezdit zjednosměrněnejma uličkama navrchu? Ostatně původní průkop měl podle ideových plánků vést za Nuselákem rovně, místo toho bloku domů, a v zářezu, takže by se dneska dal přestropit a postavit navrch nový baráky. Možná to někdo v historii máte.
Tunelová varianta která neřeší napojení Ječnožitné, Opletalky a Vinohrad je k ničemu. V tom území bydlí a pracuje nějaká stovka tisíc lidí, která bude jezdit zjednosměrněnejma uličkama navrchu? Ostatně původní průkop měl podle ideových plánků vést za Nuselákem rovně, místo toho bloku domů, a v zářezu, takže by se dneska dal přestropit a postavit navrch nový baráky. Možná to někdo v historii máte.
Re: Severojižní Magistrála
Tak tady je jeden takovej návrh, na velkorysý "řešení" Pavláku .. akorát netušim, kam měl navazovat ten čtyřlístek na hraně Nuselskýho údolí, asi vysokym mostem k Vyšehradu, tunelem ve skále a dalšim mostem na Smíchov ve stopách Šemíka? Ročník 1962, pod Muzeem elegantní tunel. http://www.casopisstavebnictvi.cz/UserF ... strala.jpg ve článku http://www.casopisstavebnictvi.cz/zklid ... poli_N1870
Re: Severojižní Magistrála
no však on zas někdo zapláče, že se vylidňuje centrum.
koneckonců, tohle bude další kapka, už dnes odmítám zakázky v modré zoně, leda když mají vlastní parkování - třeba ve dvoře
a až si řemeslník k opravě za 300,- ; dopravě za 200,- ještě naúčtuje 200,- za vjezd do zóny....
koneckonců, tohle bude další kapka, už dnes odmítám zakázky v modré zoně, leda když mají vlastní parkování - třeba ve dvoře
a až si řemeslník k opravě za 300,- ; dopravě za 200,- ještě naúčtuje 200,- za vjezd do zóny....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Severojižní Magistrála
Díky za odkaz, o tomto dlouhém tranzitním tunelu jsem ani nevěděl. Nedávám mu ale moc velké šance na brzkou realizaci, sice by byl užitečný pro snadné zpřístupnění centra od severu a zklidnění Holešovic i Letné (v této podobě se rozhodně nebojím jeho ucpávání - viz naše předchozí diskuse), ale náklady by byly opravdu značné a navíc tam vidím velkou provázanost s další výstavbou (železnice, obytná zóna). Ale třeba se pletu .andy píše:Našel jsem starší diskusi na toto téma:
http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?id=126
Tunel je fakt regulérní hloubený tunel (plánek). Původně se uvažovala i povrchová varianta, ta ale v konceptu územního plánu není.
Re: Severojižní Magistrála
Pokud vím, tak ZÁKOS s nějakou brutální MÚK typu motýlek přímo pod Vyšehradem počítal. Taky bych rád viděl ty rampy na magistrálu na nějaké vizualizaci, asi by to byla síla. Jak někdy lituju, že se za bolševika nestihlo postavit víc dálnic, protože se tehdy stavělo poněkud snadněji, tak zrovna v tomto konkrétním případě jsem tomu velmi, velmi rád ...jonáš píše:Tak tady je jeden takovej návrh, na velkorysý "řešení" Pavláku .. akorát netušim, kam měl navazovat ten čtyřlístek na hraně Nuselskýho údolí, asi vysokym mostem k Vyšehradu, tunelem ve skále a dalšim mostem na Smíchov ve stopách Šemíka? Ročník 1962, pod Muzeem elegantní tunel.
Re: Severojižní Magistrála
Tunel pod muzeem. Málo užitku za hodně peněz...
Tunely mají sice zklidnit tuto lokalitu a propojit muzeum s Václavským náměstím. Jejich stavba ale může mít i negativní dopady. Kvůli snadnému průjezdu budou řidiči i nadále proudit centrem metropole. Nedávno se tím zabýval i dopravní výbor magistrátu. Už příští měsíc by mohla o financování jednat vláda...
Tunely mají sice zklidnit tuto lokalitu a propojit muzeum s Václavským náměstím. Jejich stavba ale může mít i negativní dopady. Kvůli snadnému průjezdu budou řidiči i nadále proudit centrem metropole. Nedávno se tím zabýval i dopravní výbor magistrátu. Už příští měsíc by mohla o financování jednat vláda...
Re: Severojižní Magistrála
Kdyby se to tenkrát povedlo, tak dneska s magistrálou nejsou problémy. Ale taky by mě zajímalo, kudy měly vést zbylí směryjonáš píše:Tak tady je jeden takovej návrh, na velkorysý "řešení" Pavláku .. akorát netušim, kam měl navazovat ten čtyřlístek na hraně Nuselskýho údolí, asi vysokym mostem k Vyšehradu, tunelem ve skále a dalšim mostem na Smíchov ve stopách Šemíka? Ročník 1962, pod Muzeem elegantní tunel. http://www.casopisstavebnictvi.cz/UserF ... strala.jpg ve článku http://www.casopisstavebnictvi.cz/zklid ... poli_N1870