Zrušení MÚK Chlumecká

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od Lenny »

Když jsem procházel materiály ke stavbě 510, všude se tam psalo, že MÚK Chlumecká s II/611 je je provizorní do doby zprovoznění Vysočanské radiály. Proto se ptám, bude tato MÚK za dnešních podmínek opravdu zrušena? Ja bych byl pro;)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od Web »

Nepřijde mi to moc reálné kvůli busům... Nicméně ta MÚK je odporná, na tom se shodnem, navíc tvoří nebezpečné vlny až k MÚK s D11. Dovedu si představit redukci, zrušení sjezdu ve směru D11-ČM, neb tam se dá bez problému dostat okolo CČM. Stejnětak v opačném směru.
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od pp21 »

Celý ten úsek 510 je takovej komplikovanej.

V rámci EIA na zkapacitnění 510 je zmiňována i varianta zrušení této MÚK (ne jen této). Z pohledu tranzitního okruhu je to dobře, z pohledu místní dopravy by to mělo katastrofální dopady.

Ona celá ta EIA na zpakacitnění 510 je taková nějaká "na vodě" ... skoro jako "něco s tím chceme dělat, ale nevíme co".

add "nebezpečné vlny až k k D11"
To je jenom o organizaci dopravy, na kterou se zvysoka kašle. Přitom řešení by bylo jeduché jako facka. Stačilo by jen překreslit čáry a pomocí betonových svodidel udělat oddělený "kolektor", kde by se sjíždějící a najíždějící auta vykřížila a neohrožovala provoz v průběžných dvou pruzích.
MiT
Příspěvky: 52
Registrován: 18.3.2009 13:10:32

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od MiT »

Tahle křižovatka je celá nešikovná, ale zrušení si vzhledem k obchoďákům neumím představit. Pro zrušení hovoří např. sjezd od D11 na ČM - napřed napojení na Náchodskou, potom připojovací pruh od R10 a hned nato odbočka do OZ. Pro obsluhu Horních Počernic neslouží vůbec, protože se nedá ani najet z HP na R1 ani obráceně. Proti zrušení křižovatky je jednak to, že se značně zkomplikuje spojení MHD od ČM přes Běchovice až po Rohožník, jednak že veškerá doprava směřující do OZ a na 3 parkoviště P+R se převede buď do Počernic nebo okolo CČM (přes ostrou zatáčku s omezením na 30 a KO u IKEA) "myší dírou" okolo Sconta a Hornbachu. To si myslím, že by bylo dost nebezpčné.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od JirkaS »

Ta křižovatka asi zrušit nejde. Ale bylo by dobré vytvořit kolektory, tak aby se na odbočení R1 > II/611 najíždělo už před křižovatkou, ne až na poslední chvíli na mostě. Široké to tam je dost.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od MPMP »

Nevím, kdo z diskutujících se na uvedené křižovatece pohybuje pravidelně, ale zrušení dke mého názoru nepřichází v úvahu. Praha buduje a propaguje P+R parkoviště a teď byste chtěli zrušit možnost dosáhnout tohoto parkoviště pro vozidla přijíždějící z D11? Jednoznačně souhlasím, že zrušit nelze, ale bezpečnost provozu si žádá kolektor. I když, upřímně řečeno, nehodu na tomto místě nepamatuji dost dlouho a to tamtudy jezdím každé ráno.
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od Web »

Neodřízli, podjezd pod Chlumecou od CČM už je, takže by se nic tak hrozného nestalo. Ta křižovatka je opravdu ošklivá a až se to tu rozšíří na 3x3, bude to ještě horší. Nicméně její zrušení taky moc reálně nevidím :-(
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od martini »

Bavíme se tu o něčem, co už je pravděpodobně vyřešeno. Nemám tu teď čas koukat do EIA na rozšíření 510, ale určitě jsou v rámci toho rozšíření navrhovány i kolektory u této MÚK tipnul bych...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od Web »

Já je tam teda v tom materiálu co tu koloval neviděl :-(
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od Web »

Z EIA rozšíření 510:
MÚK Chlumecká
Zde bude řešena především kanalizace a odvodnění stavby. Je plánována rekonstrukce DUN a revitalizace dešťové kanalizace.
:-)
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od pp21 »

No a pokud si tom mega PDF s mapkou vypnete v Arcobat readeru tloušťku čar, odhalíte že v MÚK Chlumecká to zůstane tak jak je, tj 3 pruhy a kraťoučký průpletový úsek.

Nicméně v EIA stojí i toto:

"V navazující dokumentaci EIA budou výhledové intenzity dopravy pro rok 2015 podrobněji rozpracovány, a to rovněž pro další možnou variantu, která počítá s vyloučením tří MÚK – Chlumeckou, Na Vinici a Českobrodskou. Toto vyloučení některých MÚK se uvažuje z organizačních důvodů. Z provedených výpočtů vyplývá, že prověřované vypuštění některých křižovatek vede ke snížení počtu průletových míst s velkou intenzitou proplétajících se a manévrujících vozidel. Byly by tak vytvořeny příznivější podmínky pro dodržení limitů vzdálenosti křižovatek na příslušném typu komunikací a podmínky pro osazení směrového dopravního značení v rozsahu předepsaném příslušnou legislativou."
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od Mike »

především proto, že ta křižovatka NENÍ osazena stopkami, tak se tam moc nehod neděje.
ti co tu jezdí každý nebo jako já, skoro každý den, tak už ví, že sjezd je dvouproudý, take se vystřídají snadno na mostě a levým plynule sjedou na Chlumeckou.
ta myší díra pod chlumeckou a okolní křižovatky NEJSOU na nějaké převední tranzitu stavěné !
krom toho, než se dožijem severní resp. dalších částí okruhu, tak už u auta ani jezdit nebudou...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od Web »

Miku, ale tady se nebavíme o nějakém převádění tranzitu pod Chlumeckou, ten by (měla) převzít VR. Potom by na Chlumecké opravdu měly zbýt hlavně ty busy.

Kolektory budou problém, neb na obou stranách máte v těsné blízkosti další velmi složité MÚK a nerozřadíte se.

Spíš bych si to (v případě opravdového snížení provozu okruh-Chlumecká a nemožnosti zrušení MÚK) dovedl představit takhle a Chlumeckou křížit normálně se semaforem. Případně tam ještě nějak zapracovat Hartenberskou, aby nebyly dva semafory hned za sebou.

http://www.mapy.cz/#mm=F@dm=133458528+1 ... 29376@z=15

Ono se to dnes možná nezdá, ale v momentě kdy to bude skutečně tranzitní okruh, začne být tohle místo opravdu dost nepříjemné....
Naposledy upravil(a) Web dne 8.9.2009 21:12:19, celkem upraveno 1 x.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od Mike »

já tomu rozumím, ale apriori, dokud VR nepovede někam jinam, než do prostřed kopce se zatáčkou 270° tak je pro mě chlumecká - i se zedníky s laserem - přijatelnější.
a kolektory se tam nevejdou, protože město si rozprodá kdeco a pak má z jedné strany OC, z druhé LIDL a pumpu.
nemluvě o PS, které tu vyrosly poměrně nedávno
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od MPMP »

Web píše:Miku, ale tady se nebavíme o nějakém převádění tranzitu pod Chlumeckou, ten by (měla) převzít VR. Potom by na Chlumecké opravdu měly zbýt hlavně ty busy.
... a všichni, kteří míří na Prahou propagovaná 3 parkoviště P+R (o celkové kapacitě 528 míst, na která se najíždí hlavně během cca hodiny) a všichni, kteří míří do Hloubětína, a všichni, kteří míří do Vysočan. On tam totiž dneska jede maximálně tranzit D11-D8 (toho R10-D8 tolik není) a to není ta hlavní zátěž tohoto místa. pokud se 510 rozšíří na 3 pruhy, dostane tranzit ty 2 levé a zbytek zůstane jako teď. Proč by to mělo být jinak?
Web píše:Spíš bych si to (v případě opravdového snížení provozu okruh-Chlumecká a nemožnosti zrušení MÚK) dovedl představit takhle a Chlumeckou křížit normálně se semaforem. Případně tam ještě nějak zapracovat Hartenberskou, aby nebyly dva semafory hned za sebou.

http://www.mapy.cz/#mm=F@dm=133458528+1 ... 29376@z=15

Ono se to dnes možná nezdá, ale v momentě kdy to bude skutečně tranzitní okruh, začne být tohle místo opravdu dost nepříjemné....
A jak by podle tohoto návrhu pomohlo tranzitnímu okruhu, že na něm budou stát auta před světelnou křižovatkou? A kromě toho tím drasticky snížítě průpletový úsek z níjezdu z D11 na odbočení k těm světlům. To mi přijde ještě horší, než stávající stav.
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od Web »

Průpletový úsek k D11 by byl rozhodně mnohem delší, než bude v současném stavu průpletový úsek k R10. Ono to nemá dobré řešení, ale to co je tam dneska je hrůza a kolektory nejsou reálné, když 100 metrů za křižovatkou začíná odbočovat směr R10.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od martini »

Někdo, tuším že Petr, tu onehdá zmínil, že možností by bylo zkolektorovat celou 510 a dva pruhy nechat průběžné na R1, tudíž už od ŠR by jste jeli v kolektoru až za R10 a poté by až byla možnost se napojit na samotnou R1. Doprava z 511 na 520 by tak bezkonfliktně běžela bez jediné MÚK, ale už pokud by jste chtěli z 511 na R10 museli by jste vjet do kolektoru již před MÚK se ŠR, což vyvolává otázku, kolik aut v budoucnu pojede 511 - 520 a kolik aut potřebuje v tomto nebo opačném směru sjíždět. Dle mého názoru toto ale není ideální řešení.

Já bych to osobně viděl na kolektor společný pro Chlumeckou a R10. Toto by vyžadovalo "jen" rozšíření pravého mostu přes Chlumeckou a následně dva průběžné pruhy na R1 + dva v kolektoru s napojením na R1 520 až po podjetí VR a připojení směru R10-520 do tohoto kolektoru. Podjezd po VR stejně nepočítá s 3+3 R1, čili takhle to podle mne musí chtě nechtě dopadnout...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od jonáš »

No mam pocit že kolektor ve směru sever na křížení s D11 tam měl být dávno, měl vést po samostatnym mostě a dokonce jsou tam v terénu vidět nějaký základy .. jenže pak se to nějak na střihání pásky nestihlo, nebo co. Viz slepý střeva na http://www.mapy.cz/#mm=F@x=133468780@y=135989308@z=18 a http://www.mapy.cz/#mm=F@x=133466076@y=135999384@z=18 .. roztáhnout to až za Chlumeckou k odbočení VR a severního okruhu by prostorově na východní straně náspu nebyl problém, jen by to chtělo rozšířit i zářez a vyměnit most pro trať 020.
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od Web »

Jonáši, přečtěte si to co jsem tu už několikrát napsal. Nikdo nerozporuje, že na D11 kolektory měly být (a budou, viz materiál o zkapacitnění 510), ony tam v době otevření neměly moc smysl, když chyběla silnice dál do centra. Ale na Chlumeckou je neroztáhnete - a ne kvuli maličkosti typu železniční most, ale protože hned za železničním mostem je odbočná větev na R10, kterou musíte nějak překonat (ale taky se na ní napojit). Podcházení moc reálně nevidím, takže pak leda postavit oddělený kolektor v celé trase takhle:
http://www.mapy.cz/#mm=ZP@dm=133468928+ ... 55936@z=14
A R1 vedete bez odboček. Ale to už budete muset mít ten kolektor v podstatě jako dálnici a naopak na R1 vám zbude co? :-) Obávám se, že na to nemáme. Jinak by mi to přišlo jako opravdu nejlepší řešení problému.

Mimochodem ten kolektor nad D11 situaci na Chlumecké zase trochu zkomplikuje...
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od jonáš »

No upřímně, tam je průšvih i v tom, že vypadla radiála jako pokračování D11 .. tudíž je Chlumecká neodstřelitelná, protože je to nejbližší spojení od D11 do města, a neni všecko jen tranzit, kterej by to obfrčel po okruhu. Ono to "opevňování" sídel před dopravou (my budeme odtud jezdit kam chceme, ale vy nám tudy neprojedete, viz třeba plán na zaslepení Komořanské v diskuzi komoko) je trochu kontraproduktivní, když se deset dopravních toků zkoncentruje do jednoho mohutnýho, tak pak jsou mohutný i problémy. Nějak jsem si nevšim, že bychom byli zásadně ve sporu ;)
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od jonáš »

A ještě, mam takovej matnej dojem, že 500 m by na průplet mohlo stačit (a asi bude muset, je to tak i jinde po křižovatkách .. a taky by rozhodně pomohlo, kdyby tam byl trojpruh plus kolektor. Protože v pravym se holt pojede pomalejc a bude se dávat bacha .. http://www.mapy.cz/#mm=ZP@dm=133462784+ ... 22528@z=14
Co je dlouhodobě tragický, že se nedá dostat z okruhu do Počernic a na starou Poděbradskou či zpět jinak než otočkou pod Chlumeckou u konečný metra .. prostě nekompletnosti a nedodělky to je naše parketa. Ona je ta křižovatka vůbec taková chudinka, že snad ji zrušit ani taková škoda nebude ;-)
Ještě jeden experiment, když nebude radiála, tak by snad stálo za to napojit konec D11 na Chlumeckou někde u Rajský zahrady podkopánim pod sídlištěm? To by byla bomba, slepý střevo by se stalo průchozim, a odstranilo by to tenhle rušivej a zbytečnej dopravní proud mapa
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od Web »

500 metrů tady "stačit bude (muset)", já jsem negoval tu možnost roztáhnout kolektor až za Chlumeckou...

Ani na Chlumecký si nějak nedovedu další křižovatku u ČM představit. Jsem zvědav co s tím zmatkem tam udělá VR. A než podkopávat ČM, tak raděj postavit ten kolektor až do Kbel :-)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od Standa »

Ten Jonášův nápad s protažením D11 někam k Rajské zahradě mi nepřipadá špatný, jen bych to vedl hloubeným tunelem podél sídliště asi takhle http://www.mapy.cz/#mm=ZP@dm=133485952+ ... 02048@z=13 a u Rajské zahrady se pokusil o nějakou menší MÚK s Chlumeckou. Další MÚK by se ale musela udělat někde u té dnešní ostré zatáčky pro sjezd do IKEy a přilehlých obchodů, což je příliš blízko za MÚK R1/D11 (asi by tam byl hodně hustý průplet). Potom by se asi opravdu mohla MÚK R1/Chlumecká zrušit.
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od Web »

Nojo a co ta auta budou dělat tam? :-) To už je snad rozumnější vrazit ty peníze a úsilí do pokračování VR nach centrum, buďme aspoň trochu realisti. Tady bych to opravdu viděl max na dloouhej a snad i širokej kolektor...
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od jonáš »

Nebo od jihu kolektor na D11, 550 m průplet a společnej kolektor pro Clumeckou plus VR .. odbočení do obchodního centra z D11 stačí imho rozvidlenim směrů "zvenku" na již existujícim kříži s R1, z města to přístupný je a od severu právě MUK Chlumecká. Čili tak asi dva krátký mosty a trochu velbloudárium, ale relativně bezkolizní. Za kostrbatosti se omlouvám, na kreslení pořádně to neni.
chluma.JPG
chluma.JPG (43.3 KiB) Zobrazeno 19626 x
Odpovědět

Zpět na „Praha“