Je to pěknej obázek, ale bohužel tam schází směr kruháč "Ikea" - R1 centrumjonáš píše:Nebo od jihu kolektor na D11, 550 m průplet a společnej kolektor pro Clumeckou plus VR .. odbočení do obchodního centra z D11 stačí imho rozvidlenim směrů "zvenku" na již existujícim kříži s R1, z města to přístupný je a od severu právě MUK Chlumecká. Čili tak asi dva krátký mosty a trochu velbloudárium, ale relativně bezkolizní. Za kostrbatosti se omlouvám, na kreslení pořádně to neni
Zrušení MÚK Chlumecká
-
- Příspěvky: 196
- Registrován: 14.3.2009 18:46:48
Re: Zrušení MÚK Chlumecká
Re: Zrušení MÚK Chlumecká
Co je ro R1 centrum, já myslel že R1 je okruh kterej do centra nevede. Do centra samozřejmě taky Chlumeckou, od toho je tam ten novej podjezd.
Re: Zrušení MÚK Chlumecká
Řekl bych že bylo myšleno R1 Štěrboholy. Ale především to jsou náčrtky z říše fantasy, nevěřím že by kdy dovolili stavět něco jižně ČM (když už se tomu podařilo jednou zabránit) a znovu se zeptám - proč posílat lidi do Hloubětína, když do centra povede VR? Buďme aspoň trošku realisti...
Re: Zrušení MÚK Chlumecká
Ono je to myšleno jen jako určitá náhrada za poloMÚK R1/Chlumecká, pro cestu do centra by samozřejmě měla sloužit VR. Taky netvrdím, že by to prodloužení D11 měla být nějak mimořádně kapacitní komunikace, nemělo by to být ani MR a klidně by tam mohly být i semafory (např. v rámci zklidnění Chlumecké po dostavbě VR).Web píše:Řekl bych že bylo myšleno R1 Štěrboholy. Ale především to jsou náčrtky z říše fantasy, nevěřím že by kdy dovolili stavět něco jižně ČM (když už se tomu podařilo jednou zabránit) a znovu se zeptám - proč posílat lidi do Hloubětína, když do centra povede VR? Buďme aspoň trošku realisti...
Re: Zrušení MÚK Chlumecká
Ještě se upřesním: MÚK R1/Chlumecká bych rušil jen částečně, ponechal bych sjezd z R1 od severu a nájezd na R1 směr sever, aby zůstala možnost najet snadno do areálu nákupních center i od severu (to rozšířená MÚK R1/D11 neřeší). Ale nevím, nakolik je to schůdné řešení kvůli vykřížení s následující MÚK R1/R10.
Re: Zrušení MÚK Chlumecká
Už jsem to tu psal a napíšu to ještě jednou - jak si představujete provoz z D11 k metru, do Vysočan a Hloubětína? Skutečně jste (zastánci zrušení MÚK Chlumecká) přesvědčeni, že lze jednoduše "odříznout" dálnici a jako náhradu nabídnout pravoúhlou zatáčku s max. rychlostí 30km/h, následovanou kruhovým objezdem, světelnou křižovatkou, průjezdem obchodním centrem, další 3 pravoúhlé zatočení a na závěr opět světelná křižovatka s odbočením vlevo, které se kříží s preferovaným směrem MHD. Takhle vede cesta z dálnice do městské čtvrti? To myslíte vážně?Standa píše:Ještě se upřesním: MÚK R1/Chlumecká bych rušil jen částečně, ponechal bych sjezd z R1 od severu a nájezd na R1 směr sever, aby zůstala možnost najet snadno do areálu nákupních center i od severu (to rozšířená MÚK R1/D11 neřeší). Ale nevím, nakolik je to schůdné řešení kvůli vykřížení s následující MÚK R1/R10.
Re: Zrušení MÚK Chlumecká
Samozřejmě, že takhle ne. Rušení MÚK R1/Chlumecká (byť i jen částečné) by bylo možné pouze při realizaci "zakončení" D11, jak o tom psal o něco dříve Jonáš a já jsem to malinko rozvedl (a zlevnil - tunel pod sídlištěm by musel být ražený). Bez toho se nic rušit nedá. Omlouvám se, že ta podmíněnost už v mém "upřesnění se" nebyla zřejmá.MPMP píše:Už jsem to tu psal a napíšu to ještě jednou - jak si představujete provoz z D11 k metru, do Vysočan a Hloubětína? Skutečně jste (zastánci zrušení MÚK Chlumecká) přesvědčeni, že lze jednoduše "odříznout" dálnici a jako náhradu nabídnout pravoúhlou zatáčku s max. rychlostí 30km/h, následovanou kruhovým objezdem, světelnou křižovatkou, průjezdem obchodním centrem, další 3 pravoúhlé zatočení a na závěr opět světelná křižovatka s odbočením vlevo, které se kříží s preferovaným směrem MHD. Takhle vede cesta z dálnice do městské čtvrti? To myslíte vážně?Standa píše:Ještě se upřesním: ...
Re: Zrušení MÚK Chlumecká
No, upřímně řečeno, to napojení CČM od jihu do D11 není jedinou možnou alternativou, v plánu je mimo jiné výstavba nové komunikační spojky mezi Chlumeckou a MÚK Budovatelská s Vysočanskou radiálou, to je další možnost. Pak je zase ke zvážení, pokud dojde na zrušení MÚK Chlumecká, dobudovat po východní straně okruhu paralelní komunikaci vedoucí zhruba od Lukoilu k novému podjezdu R1 u toho kruhového objezdu na jihu.
Po dostavbě Vysočanské radiály provoz na Chlumecké výrazně ubude, pro cesty z Hloubětína na sever a na R10 po dostavbě té spojky na VR taky odpadne nutnost využívat MÚK Chlumecká. Takže možnosti by byly..
Nicméně - vše je to málo s ohledem na velikost obchodních zón a P+R lokalit na místě, obojí si žádá rychlé a přímé napojení...
Po dostavbě Vysočanské radiály provoz na Chlumecké výrazně ubude, pro cesty z Hloubětína na sever a na R10 po dostavbě té spojky na VR taky odpadne nutnost využívat MÚK Chlumecká. Takže možnosti by byly..
Nicméně - vše je to málo s ohledem na velikost obchodních zón a P+R lokalit na místě, obojí si žádá rychlé a přímé napojení...
Re: Zrušení MÚK Chlumecká
To určitě, R10 bude obsloužena z VR, to se ale D11 moc netýká, že?mapman píše:Po dostavbě Vysočanské radiály provoz na Chlumecké výrazně ubude, pro cesty z Hloubětína na sever a na R10 po dostavbě té spojky na VR taky odpadne nutnost využívat MÚK Chlumecká. Takže možnosti by byly..
Re: Zrušení MÚK Chlumecká
To jsem se právě chtěl zeptat, k čemu bude nějaká VR lidem, co potřebujou z D11 na Lehovec, Hloubětín nebo sídliště Černej most .. ale zase dobře jim tak, když tam nechtěj nechat projíždět ostatní.
Re: Zrušení MÚK Chlumecká
pánové, stoupněte si "ráno" na křižovaku u konečné tramvaje v Hloubětíně.
ca.40% jede Hloubětínem dále do centra, z toho 10% odbočí na Průmyslovou.
další špunt vytvoří až křižovatka Harfa, která ač 2proudá, umožňuje jízdu rovně pouze 1 pruhem.
Zbylých 60% jede Kolbenovou, kde 50% odbočí na Prosek.
Takže zhruba 30% aut se nám znovu potká na báječně řešené Balabence.
Z toho usuzuji, že VR nic nezachrání, ačkoli po ní bude cesta kratší.
Jsem zvědav, kolik kamionů spadne do údolí, až se vřítí do té super zatáčky (od D8 )
ca.40% jede Hloubětínem dále do centra, z toho 10% odbočí na Průmyslovou.
další špunt vytvoří až křižovatka Harfa, která ač 2proudá, umožňuje jízdu rovně pouze 1 pruhem.
Zbylých 60% jede Kolbenovou, kde 50% odbočí na Prosek.
Takže zhruba 30% aut se nám znovu potká na báječně řešené Balabence.
Z toho usuzuji, že VR nic nezachrání, ačkoli po ní bude cesta kratší.
Jsem zvědav, kolik kamionů spadne do údolí, až se vřítí do té super zatáčky (od D8 )
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Zrušení MÚK Chlumecká
úsek 510 ještě nemá hotovou MÚK s D11 a tady už se diskutuje o zrušení MÚK Chlumecká. To je technicky nemožné, tato křižovatka obsluhuje jiné oblasti, než budoucí kříž VR se SOKP. Jinak-kdo to tu psal...sjezd z D11 to nahradí - nesmysl - je tam nový tunýlek pod Chlumeckou, takže je hypoteticky možné se tudy dostat do centra (v případě kolize na SOKP) ale dost koplikovaně. Chlumecká obsluhuje stále Hloubětín a část Vysočan, pořád bude mít velký význam v dopravním skeletu Prahy pro IAD.
Mimochodem: co se dopravního skeletu týče (SOKP, MO a Radiály) - tak tato MÚK je nejstarší v Praze!
Mimochodem: co se dopravního skeletu týče (SOKP, MO a Radiály) - tak tato MÚK je nejstarší v Praze!
Re: Zrušení MÚK Chlumecká
naprostý souhlas. Kromě toho "rušitelé" jaksi zapomněli např. na přístup k preferovaným P+R parkovištím na ČM, které dneska mají kapacitu cca 530 míst (včetně Rajské Zahrady). to byste je chtěli zrušit?Shieldt píše:úsek 510 ještě nemá hotovou MÚK s D11 a tady už se diskutuje o zrušení MÚK Chlumecká. To je technicky nemožné, tato křižovatka obsluhuje jiné oblasti, než budoucí kříž VR se SOKP. Jinak-kdo to tu psal...sjezd z D11 to nahradí - nesmysl - je tam nový tunýlek pod Chlumeckou, takže je hypoteticky možné se tudy dostat do centra (v případě kolize na SOKP) ale dost koplikovaně. Chlumecká obsluhuje stále Hloubětín a část Vysočan, pořád bude mít velký význam v dopravním skeletu Prahy pro IAD.
Mimochodem: co se dopravního skeletu týče (SOKP, MO a Radiály) - tak tato MÚK je nejstarší v Praze!
Re: Zrušení MÚK Chlumecká
0bávám se, zda za tím nestojí lobby nákupního centra. Pokud budou muset rezidenti jezdit přes nákupní zónu, bude to více svádět k nákupu tam i menšímu. Povšimněte si, že například MÚK Chlumecká (obsluhuje primárně nekomerční objekty) se má zrušit z důvodu přílišné blízkosti, zatímco na MÚK Třebonice, kde je již dnes křížení Rka a Dčka a připojení Třebonic se má naopak přistavět připojení nákupní zóny. Navíc vyšší frekvence křižovatek je přeci důvod, proč na PO není všude 130ka. Jestlipak nám soudruh Bém po hypotetickém zrušení MÚK Chlumecká zvýší rychlost na úseku? 510 na 130MPMP píše:naprostý souhlas. Kromě toho "rušitelé" jaksi zapomněli např. na přístup k preferovaným P+R parkovištím na ČM, které dneska mají kapacitu cca 530 míst (včetně Rajské Zahrady). to byste je chtěli zrušit?Shieldt píše:úsek 510 ještě nemá hotovou MÚK s D11 a tady už se diskutuje o zrušení MÚK Chlumecká. To je technicky nemožné, tato křižovatka obsluhuje jiné oblasti, než budoucí kříž VR se SOKP. Jinak-kdo to tu psal...sjezd z D11 to nahradí - nesmysl - je tam nový tunýlek pod Chlumeckou, takže je hypoteticky možné se tudy dostat do centra (v případě kolize na SOKP) ale dost koplikovaně. Chlumecká obsluhuje stále Hloubětín a část Vysočan, pořád bude mít velký význam v dopravním skeletu Prahy pro IAD.
Mimochodem: co se dopravního skeletu týče (SOKP, MO a Radiály) - tak tato MÚK je nejstarší v Praze!
Re: Zrušení MÚK Chlumecká
Maniacu, přečti si první příspěvek a pak pochopíš.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Zrušení MÚK Chlumecká
Lenny, ale kdy byla postaven 510? V té době byla plánována radiála směrem do centra, patrně s odbočkou na sídliště od Jihu a obecně byly poměry v okolí Černého mostu značně jiné. Nějak mě nenapadá, čemu tam ta křižovatka v této podobě vadí, jedná se do značné míry o ekvivalent MÚK Třebonice, tedy také křížení Rka s Dčkem a pak poloviční křižovatka připojujcí městskou část.Lenny píše:Maniacu, přečti si první příspěvek a pak pochopíš.
Re: Zrušení MÚK Chlumecká
Myslím že jí opravdu nikdo nezruší. Ale je to křižovatka velmi nebezpečná, spousta řidičů se k ní už zdálky přibližuje 50, řidiči najíždějící naopak zrychlují atd. V momentě kdy bude okruh pokračovat dál a přibudou tady kamiony - děs.
Já bych to opravdu nejraděj viděl takhle:
http://www.mapy.cz/#mm=F@dm=133458528+1 ... 26976@z=15
S pruhem ČM-HoPo mimoúrovňově překříženým. Navíc dostanete sjezd na HoPo
Já bych to opravdu nejraděj viděl takhle:
http://www.mapy.cz/#mm=F@dm=133458528+1 ... 26976@z=15
S pruhem ČM-HoPo mimoúrovňově překříženým. Navíc dostanete sjezd na HoPo
Re: Zrušení MÚK Chlumecká
Nejde o to co připojuje, ale jak...Maniac píše: Lenny, ale kdy byla postaven 510? V té době byla plánována radiála směrem do centra, patrně s odbočkou na sídliště od Jihu a obecně byly poměry v okolí Černého mostu značně jiné. Nějak mě nenapadá, čemu tam ta křižovatka v této podobě vadí, jedná se do značné míry o ekvivalent MÚK Třebonice, tedy také křížení Rka s Dčkem a pak poloviční křižovatka připojujcí městskou část.
Re: Zrušení MÚK Chlumecká
Stálo by za úvahu propojit MÚK Satalice s MÚK Horní Počernice pomocí kolektorů a na ni napojit MÚK Chlumecká, došlo by k zlepšení dopravních podmínek na R1.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Zrušení MÚK Chlumecká
Pod tohle se rád podepíšuLenny píše:Stálo by za úvahu propojit MÚK Satalice s MÚK Horní Počernice pomocí kolektorů a na ni napojit MÚK Chlumecká, došlo by k zlepšení dopravních podmínek na R1.
Re: Zrušení MÚK Chlumecká
Což ale podle mého opravdu reálné není, neb je v cestě most přes trať a pak v podstatě okamžitě odbočuje větev na MB+Vysočany. Nedovedu si tam žádný jednoduchý kolektor představit. Jedině v případě, že by se nedalo od ČM pokračovat na R1 sever...Lenny píše:Stálo by za úvahu propojit MÚK Satalice s MÚK Horní Počernice pomocí kolektorů a na ni napojit MÚK Chlumecká, došlo by k zlepšení dopravních podmínek na R1.
Re: Zrušení MÚK Chlumecká
To se ale nedá ani teď, ve směru na sever má MÚK Chlumecká pouze odbočovací větev.Web píše:Což ale podle mého opravdu reálné není, neb je v cestě most přes trať a pak v podstatě okamžitě odbočuje větev na MB+Vysočany. Nedovedu si tam žádný jednoduchý kolektor představit. Jedině v případě, že by se nedalo od ČM pokračovat na R1 sever...Lenny píše:Stálo by za úvahu propojit MÚK Satalice s MÚK Horní Počernice pomocí kolektorů a na ni napojit MÚK Chlumecká, došlo by k zlepšení dopravních podmínek na R1.
Re: Zrušení MÚK Chlumecká
Tak jestli jste tam nikdy nejel, nevím o čem se bavímeManiac píše: To se ale nedá ani teď, ve směru na sever má MÚK Chlumecká pouze odbočovací větev.
Re: Zrušení MÚK Chlumecká
Není to zase tak nereálné. Pokud vezmeme v úvahu připravovanou stavbu "R1 510 Satalice - Běchovice, zkapacitnění", kde kolektor vlevo začíná za připojením rampy Chlumecká - D1 a vpravo budou v úseku MÚK Chlumecká - MÚK H. Počernice čtyři pruhy, a ze severu začínají a končí připojovací pruhy MÚK Satalice před železničním mostem, tak to není problém.Web píše:Což ale podle mého opravdu reálné není, neb je v cestě most přes trať a pak v podstatě okamžitě odbočuje větev na MB+Vysočany. Nedovedu si tam žádný jednoduchý kolektor představit. Jedině v případě, že by se nedalo od ČM pokračovat na R1 sever...
Jediné co bude chybět je úsek železniční most - konec MÚK Chlumecká. Železniční most by musel být přestavěn. V MÚK Chlumecká postaveny dva nové kolektorové mosty, a most na kolektoru vpravo přes ulici ???Hartenberská.
Stávající směry by byly zachovány. Za zvážení by stála propojka mezi kolektorem a R1 před MÚK Chlumecká.
Pro upozornění: vlevo je západně, vpravo je východně.
Z mého pohledu je to realizovatelné, ale skutečnost by musela prověřit studie.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Zrušení MÚK Chlumecká
Na jih žádný problém nevidím. Reagoval jsem na to "spojení kolektory na MUK Satalice". Nakreslil jsem si tu náčrtek:
http://lepiky.greendot.cz/cernymost.png
(světle zelená čára je R1 - R10+VR, červená je ČM-R1 sever)
Já tam prostě prostor pro propojení kolektory nevidím. Jak vykřižujete tenhle provoz? A na druhé straně to máte uplně stejné, na vykřižování připojujících se z R10+VR a odpojujících se máte 200 metrů (ale tady už si nějaký kolektor představit dovedu).
http://lepiky.greendot.cz/cernymost.png
(světle zelená čára je R1 - R10+VR, červená je ČM-R1 sever)
Já tam prostě prostor pro propojení kolektory nevidím. Jak vykřižujete tenhle provoz? A na druhé straně to máte uplně stejné, na vykřižování připojujících se z R10+VR a odpojujících se máte 200 metrů (ale tady už si nějaký kolektor představit dovedu).