Vestecká spojka

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od Lynx »

Nejste vedle. Exit 4 přeci s VS přímo souvisí.
Ricos
Příspěvky: 143
Registrován: 5.11.2017 12:51:52

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od Ricos »

Co nového? :)
caveman
Příspěvky: 400
Registrován: 2.9.2011 8:52:20

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od caveman »

Asi dva měsíce je v účinnosti 2. aktualizace ZÚR Stč. kraje, která tam vrátila mj. Vesteckou spojku (byla zrušena soudem). Jinak asi nic. Nebo možná ano, ale nevím o tom.
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od Kuba »

Zde je aktuální rekapitulace postupu ohledně D3 od hejtmanky Stč kraje, ale jsou zde i informace ohledně Vestecké spojky.

Realizace je ale plánována až po dokončení SOKP 511. Zprovoznění 511 je podmínka okolních obcí pro zprovoznění Vestecké spojky II. Myslím, že by ale měli být schopni to stavět najednou, pokud to bude připravené.

http://www.stredozeme.cz/cs/zpravy/stre ... li-d3.html
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od Jirka L »

shrnutí stavu přípravy:
U přípravy staveb Vestecká spojka II. etapa a MÚK D1 – Exit 4 byly dokončeny technické studie zohledňující změny norem a předpisů a aktuální stav v území. Byla schválena a vydána II. aktualizace zásad územního rozvoje Zastupitelstvem Středočeského kraje. Je připraven čistopis Dokumentace k územnímu rozhodnutí (DÚR) a je zahájeno projednávání dokumentace. Realizace akce bude zahájena nejdříve po dokončení stavby dálnice D0, 511 D1 – Běchovice a po převedení příslušné části dálnice D1 do vlastnictví magistrátu hl. m. Prahy. (Hodnota akce Vestecká spojka, II. etapa činí 1,8 miliardy korun, MÚK s D1 – Exit 4 činí 951,51 mil. korun.)
zdroj: https://benesovsky.denik.cz/z-regionu/u ... 90727.html
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od Lenny »

To mi vadí, že chtějí převést D1 do správy Prahy.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od 1975 »

Pry ma platit, ze po okruh to je Prahy, za nim RSD. Takze naopk prvni 3km D10 prejdou pod RSD...
HP
Příspěvky: 195
Registrován: 18.1.2016 21:23:20

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od HP »

A nebude vadit, že Praha bude vlastnit dálnici, která není na jejím území?
Myslím D1, která k okruhu vede přes Průhonice, Čestlice a Nupaky.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od Honey72 »

Tak pokud by patřila Praze jen část na svém území, zbytek původní D1 by mohl být silnicí č. 1. :-) Řidič by skoro nic nepoznal, jen barvu čísla. Možná i rychlost zůstane stejná.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od P_V »

Vždyť je to silnice I. třídy, tu musí vlastnit stát. To by pak musela být jen SPMV, aby mohla mít II.třídu.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od 1975 »

..možná to je myšleno - vlastní to stát, ale spravuje TSK. To je možné?
HP
Příspěvky: 195
Registrován: 18.1.2016 21:23:20

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od HP »

Právě, dálnici i I. třídy vlastní jen stát (D10 aj. jsou snad pouze pozůstatky a snad už nebudou mít dlouhého trvání). Dnešní počátek D1 by tak musel být SPMV. Ale pořád mi přijde divné, že by Praha vlastnila komunikaci na území cizího kraje a obcí.

A jestli to má jen spravovat, to mi taky přijde divné. Proč by stát nechával spravovat svou silnici Prahu, když k tomu má svou organizaci (ŘSD).
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od dvs »

caveman v roce 2015 píše:Písnice depo - most přes již existující Vesteckou spjku - kříží Hodkovickou - kříží silnici 101 Zbraslavská - napojuje se na kruhák u exitu 82 (plus z něj pokračuje obchvat Jesenice na Kocandu). Takže vlastně souběžka s R1 - protažení obchvatu Jesenice na Písnici.

Jak to je aktuálně rozjednané nevím.
Hlavně mi není jasné, jak s tím souvisí Břežany a Hodkovice, které jsou za okruhem. A jak se to napojí na budoucí obchvat Písnice.
Podařilo se mi dohledat, jak plánují propojení Dolních Břežan, Vestce a metra D v budoucí stanici Depo Písnice. Existuje schválená EIA STC2021 https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... entace.pdf
Je zajímavé, jak tam probírají varianty nadjezd/podjezd pod Vesteckou spojkou.
Přílohy
propojeni.jpg
propojeni.jpg (122.99 KiB) Zobrazeno 9483 x
Dusanh
Příspěvky: 712
Registrován: 11.5.2010 10:53:25

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od Dusanh »

Takže s obchvatem Písnice se reálně nepočítá?
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od Saljack »

Mě by zajímalo kam bys to tam chtěl ten obchvat narvat. Jedině mě napadá zleva a to by ti zase poděkovali ty na kraji, protože tam asi moc místa nebude. Navíc obchvat je Vestecká spojka.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od mapman »

STC2021 je záměr Středočeského kraje, obchvat Písnice je záměr města a pokud vím, tak je pořád v plánu, i v tom územním ;)
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Vestecká spojka

Příspěvek od kot »

Neplánuje tam město a jeho klauni alespoň mýtnici v Písnici ? Pro cyklisty průjezd zdarma...
caveman
Příspěvky: 400
Registrován: 2.9.2011 8:52:20

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od caveman »

Nevím jestli se něco nezměnilo, ale VS byla v plánu 2+2 ke komerční zóně a 1+1 dál k současnému konci u Vestce. Aspoň tak byla plánována salámová metoda kvůli vlivu na okolí. Bez sjezdu na Kunratickou (Rozkoš-Průhodnice). Příprava se dělala pouze na 1. etapu - tj. MÚK a přivaděč do komerční zóny. Ale to je na jiné vlákno.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Aram96 »

Svatosp píše:
michal píše: kdy bude Vestecká spojka? :D
Ta je v horizontu 20 let, ale ty komercni/obytne zony, to je otazka nekolika malo let. Tam by chtelo aby RSD pracovalo na rozsireni na ctyri pruhy, v soucasne dobe jsou ty 3 pruhy hranicni a jak bude vetsi zatez, bude to nedostacujici.
511 toho hodně odvede. Jen se to musí přežít do její dostavby. :)

caveman: díky za info, ano je to už OT. Každopádně zpráva není vůbec pozitivní. Jestli se něco má stavět, tak 4-pruh, jinak nemusí stavět vůbec nic, bylo by to IMHO zacpané v okamžiku zprovoznění.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od mapman »

Na Vesteckou spojku se aktuálně projednává DÚR a je tam celá spojka, akorát bez napojení na D1 směr Brno. A je to obyčejný dvoupruh s okružními křižovatkami, což prý vyplývá z projednání projektu s dotčenými orgány a MČ. MÚK je jen s II/603 a s D1.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Aram96 »

Pardon za OT, ale pak se teda nemusí stavět středočeská D3. Bez ironie. Bez VS je naprosto k ničemu, resp. nemá šanci se nikdy ekonomicky obhájit. Padá tím hlavní argument pro stavbu D3 v současné trase. ;) Nebo se všechna ta doprava z jihu Čech povede po 2-pruhu s OK ?
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od mapman »

Dopravní model D3 vůbec nepočítá s tím, že by se nějak velká část dopravy přelila na Vesteckou spojku. Počítá se s tím, že provoz, který je dnes na D4, II/603 a I/3 a přetáhne se na D3, se rozlije na D0 do obou směrů dle toho, kam dané vozidlo míří. Ostatně proto má 512ka na mostech rezervu pro 3+3...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Aram96 »

Kdykoli padl argument odpůrců proti D3, že auta směřující do centra budou muset zajíždět zase zpátky k D1 a po ní do centra, tak odpovědí byla Vestecká spojka a exit 4. :!: A ten argument je naprosto oprávněný.

Bez Vestecké spojky a rychlého a hlavně krátkého propojení D3 a "něčeho kapacitního" vedoucí do centra, vám po D3 nepojede jediný osobák a všechno zůstává na I/3 a D1. Vždyť i s VS bude trasa po D3 o x kilometrů delší, s tolika tunely časově velmi podobné současné trase, možná i pomalejší. Za to samozřejmě komfortnější, ale ..

Takže pokud dopravní model D3 nepočítá s VS nebo se nebude realizovat tak, aby tento proud dopravy do centra pobrala, tak je dopravní model k D3 úplně k ničemu stejně jako celá středočeská D3. :?
Mimochodem při realizaci D0 se mezi exitem 3 a exitem "0" (MÚK s D3) počítalo s 8-pruhem právě pro převádění dopravy z D3 na VS a do centra. Takže mi to o té VS nějak nesedí .. pokud dopraví model s VS nepočítal, nemohla D3 v životě ekonomicky vyjít a je to opravdu jen politický projekt.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od mapman »

Ale no tak, vrať se zpátky na zem. Samozřejmě, že se bude jezdit po D3. Praha není jen oblast kolem magistrály. Praha jsou i sídliště na okraji města, průmysl je soustředěný na periferii. A pro tyhle všechny to bude po okruhu (a pak třeba Strakonickou do centra) naprosto přirozená cesta. Ano, do Benešova se možná bude z některých částí Prahy jezdit stále po I/3, ale to něčemu vadí? Nicméně pro ty co pojedou dál po D3, to žádná velká zajížďka nebude...

Vestecká spojka měla samozřejmě být 4pruhová radiála s MUK a jedině tak dávala dopravně nějaký smysl, ale pokud se to udělá jako nějaká okreska, tak se D3 pořád bez problémů napojí na D0 tam kde se to plánuje a D0 to nějak přenese.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Aram96 »

Že to nepobere D0, toho se nebojím. Ale opravdu padl hlavní argument pro západní trasu. Vždycky se argumentovalo VS.
Že něco z Benešova zůstane na I/3, to bylo jasné od začátku, to nevadí. Ale hlavní proud z jihu Čech, o ten jde, a přesně jak říkáš, ještě z D4 a dvojek. Pokud má někdo jet po D3 a pak se vracet na D1, tak to po D3 opravdu nikdy nepojede. Jen ten, který, jak píšeš bude mířit po okruhu někam dál, ať už na Strakonickou nebo dál po 511. Pro ty samozřejmě D3 bude sloužit.
Ale jestli ji nebude využívat 90% dopravy mířící do centra nebo prostě nyní jezdící po I/3 a D1, tak je to naprosto ekonomicky neobhajitelný projekt při té ceně. S VS se vždycky naopak počítalo, sami zastánci této varianty to používali všude možně. Bez přímého spojení s centrem (resp.MO) je její přínos zlomek.
Odpovědět

Zpět na „Praha“