Vestecká spojka
Re: Vestecká spojka
Rozhodně se málokdy najde jedinec, kterej dokáže vyvolat tak hlubokej zářez do rozpočtu
Re: Vestecká spojka
To naše radní a hlavně exprimátora hodně podceňuješjonáš píše:Rozhodně se málokdy najde jedinec, kterej dokáže vyvolat tak hlubokej zářez do rozpočtu
Re: Vestecká spojka
Vestecká spojka je již nyní aktuálně plánována jako S 9,5/70 s kruhovými objezdy, MD však chtělo v minulosti zachovat rezervu pro čtyřpruh, což nyní i nadále komplikuje povolovací proces VS, Průhonice proto chtějí, aby MD z požadavku na rezervu na čtyřpruh ustoupilo, což se s ohledem na budoucí již povolené napojení D3 (souhlasné stanovisko EIA) jeví jako ne zcela rozumné, záleží jak je zpracováno kapacitní posouzení k výhledovému roku...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 3.2.2012 15:46:51
Re: Vestecká spojka
Dobry den,
nechci brat iluze, aleVestecka spojka realizovana NEBUDE. Stredocesky Kraj tento projekt nikdy nezaradil do planu investic a ani ho tam zaradit nehodla.
Cely projekt ma jediny ucel. Umoznit realizovat Exit 4 pro ucely zprovozneni Komercni zony Pruhonice, ktera je ve vetsinovem vlastnictvi Eurospetrum Group (potazmo jejich dcerinych spolecnosti). Vite kdo je spoluvlastnikem Eurospektrum? Pani Dvorakova, matka p. Dvoraka. V poslednich dnech tolik medializovaneho v kauze korupce dopravnich podniku Prahy.
Jaky je duvod teto kamuflaze? Exit z dalnice RSD nemuze z povolit jako ucelovy sjezd, ale pouze jako sjezd navazujici na dalsi dopravni infrastrukturu, nejmene na komunikace ve sprave Kraje. Bez projektu Vestecke spojky by nikdy Exit 4 nemohl vzniknout a tim i komercni zona Eurospektra!!!
Jak to bude vypadat nasedovne?
1. Vestecka spojka dostane UR
2. Exit 4 dostane UR
3. RSD postavi Exit 4 a na Vesteckou spojku jiz nezbydou penize, tak se proste nepostavi....
4. RSD za to nebude moci, protoze Kraji nic nemuze prikazovat
Dalsi udaje:
1. Zadatel o Vesteckou spojku je Stredocesky kraj, aby byla splnena podminka "vyssiho zajmu" a prislusneho zarazeni komunikace
2. Eurospektrum financuje celou dokumentaci - v investicich Stredoceskeho kraje nikde neni
3. Stredocesky Kraj nema v ZADNEM investicnim planu Vesteckou spojku
Bohuzel ani po cistkach na RSD se nic nezmenilo...
Kdo neveri, at se na Stredoceskem Kraji presvedci... Opet se bude z penez danovych poplatniku hradit ucelovy sjezd, ktery bude slouzit pro ucely developera. V dobe, kdy nestoji dalnice nejen na Ceske BUdejovice, pro nedostatek financni, to povazuji za ostudne.
nechci brat iluze, aleVestecka spojka realizovana NEBUDE. Stredocesky Kraj tento projekt nikdy nezaradil do planu investic a ani ho tam zaradit nehodla.
Cely projekt ma jediny ucel. Umoznit realizovat Exit 4 pro ucely zprovozneni Komercni zony Pruhonice, ktera je ve vetsinovem vlastnictvi Eurospetrum Group (potazmo jejich dcerinych spolecnosti). Vite kdo je spoluvlastnikem Eurospektrum? Pani Dvorakova, matka p. Dvoraka. V poslednich dnech tolik medializovaneho v kauze korupce dopravnich podniku Prahy.
Jaky je duvod teto kamuflaze? Exit z dalnice RSD nemuze z povolit jako ucelovy sjezd, ale pouze jako sjezd navazujici na dalsi dopravni infrastrukturu, nejmene na komunikace ve sprave Kraje. Bez projektu Vestecke spojky by nikdy Exit 4 nemohl vzniknout a tim i komercni zona Eurospektra!!!
Jak to bude vypadat nasedovne?
1. Vestecka spojka dostane UR
2. Exit 4 dostane UR
3. RSD postavi Exit 4 a na Vesteckou spojku jiz nezbydou penize, tak se proste nepostavi....
4. RSD za to nebude moci, protoze Kraji nic nemuze prikazovat
Dalsi udaje:
1. Zadatel o Vesteckou spojku je Stredocesky kraj, aby byla splnena podminka "vyssiho zajmu" a prislusneho zarazeni komunikace
2. Eurospektrum financuje celou dokumentaci - v investicich Stredoceskeho kraje nikde neni
3. Stredocesky Kraj nema v ZADNEM investicnim planu Vesteckou spojku
Bohuzel ani po cistkach na RSD se nic nezmenilo...
Kdo neveri, at se na Stredoceskem Kraji presvedci... Opet se bude z penez danovych poplatniku hradit ucelovy sjezd, ktery bude slouzit pro ucely developera. V dobe, kdy nestoji dalnice nejen na Ceske BUdejovice, pro nedostatek financni, to povazuji za ostudne.
Re: Vestecká spojka
A ten developer vydevelopí průmyslovou zónu, kde vzniknou pracovní místa a z toho všeho se budou odvádět nějaké daně.
Re: Vestecká spojka
Ale proč mu to dotovat?P_V píše:A ten developer vydevelopí průmyslovou zónu, kde vzniknou pracovní místa a z toho všeho se budou odvádět nějaké daně.
Re: Vestecká spojka
A někde jinde zas pracovní místa zaniknou a daně se přestanou odvádět, protože Praha nejni nafukovací a štrozoky jejích obyvatel taky neP_V píše:A ten developer vydevelopí průmyslovou zónu, kde vzniknou pracovní místa a z toho všeho se budou odvádět nějaké daně.
Re: Vestecká spojka
No, pravdou je, že se ŘSD údajně kdysi zavázalo k zafinancování výstavby větví této křižovatky, dnes může být situace jiná a být ŘSD, tak bych nepřistoupil na financování ničeho, pokud developer křižovatku pořebuje ať si ji postaví...
Ještě se pokusim vyvrátit některé nepravdy z výše uvedeného útočného příspěvku:
ŘSD žádné sjezdy nepovoluje, funguje pouze jako majetkový správce dálnice a přilehlých větví křižovatky, které musí dle zákona vlastnit. Stavbu Exitu podle dnešní právní úpravy musí povolit Ministerstvo dopravy jako speciální stavební úřad, do toho se mj. vyjadřuje také Ministerstvo vnitra, které dlouhodbě trvá na požadavku napojovat dálnice pouze na silnice a ne na místní komunikace. Toto stanovisko ale nevychází z žádného platného právního předpisu, tj. MD jej nemusí respektovat a exit tak může být napojen i na místní komunikaci, v určitých případech dokonce i na účelovou (viz např. ul Aviatická na Letišti v Ruzyni). Jen by to chtělo dodržet nějaké zásadní hledisko dopravní významu komunikace a jejího napojení na okolní síť pozemních komunikací.
Můj osobní názor je že D1 mezi km 0 a km 10 by měla být po dostavbě stavby 511 vyřazena z dálniční sítě a převedena do sítě místních rychlostních komunikací jako radiála hlavního města Prahy.
Ještě se pokusim vyvrátit některé nepravdy z výše uvedeného útočného příspěvku:
ŘSD žádné sjezdy nepovoluje, funguje pouze jako majetkový správce dálnice a přilehlých větví křižovatky, které musí dle zákona vlastnit. Stavbu Exitu podle dnešní právní úpravy musí povolit Ministerstvo dopravy jako speciální stavební úřad, do toho se mj. vyjadřuje také Ministerstvo vnitra, které dlouhodbě trvá na požadavku napojovat dálnice pouze na silnice a ne na místní komunikace. Toto stanovisko ale nevychází z žádného platného právního předpisu, tj. MD jej nemusí respektovat a exit tak může být napojen i na místní komunikaci, v určitých případech dokonce i na účelovou (viz např. ul Aviatická na Letišti v Ruzyni). Jen by to chtělo dodržet nějaké zásadní hledisko dopravní významu komunikace a jejího napojení na okolní síť pozemních komunikací.
Můj osobní názor je že D1 mezi km 0 a km 10 by měla být po dostavbě stavby 511 vyřazena z dálniční sítě a převedena do sítě místních rychlostních komunikací jako radiála hlavního města Prahy.
Re: Vestecká spojka
S tím souhlasím. Jen tím zanikne nultý kilometrmapman píše:Můj osobní názor je že D1 mezi km 0 a km 10 by měla být po dostavbě stavby 511 vyřazena z dálniční sítě a převedena do sítě místních rychlostních komunikací jako radiála hlavního města Prahy.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Vestecká spojka
Mapman: A určitě za to MF přesměruje Praze prachy na každoroční údržbu tohoto úseku, že?
Já spíš nepochopím, že se tu nezmiňuje dopravní význam Vestecké spojky jako napojení Jižního města na Pražský okruh směr západ => odlehčení Jižní spojky a napojení D3 směr centrum města, a tedy rozmělnění intenzit, aby po její dostavbě nebyla enormně zatížená Strakonická (podívejte se na mapu, nikdo přes Modletice jezdit nebude)
Mimochodem komunikace cca v trase Vestecké spojky je v územním plánování uvažována desítky let. To není účelový výmysl nějakého developera. Bez ní prostě pražská dopravní síť na jihu nebude fungovat optimálně.
Také nerozumím tomu, co společného s Vesteckou spojkou má mít Středočeský kraj. To je především záležitost Prahy a státu. Tudíž přeřadit nedostavěný zbytek VS na R/D 27,5 a převzít její přípravu. Zároveň odbourat dementní plánovaná úrovňová křížení a křižovatku s D1 postavit jako trubku. Bez odbočení na místní komunikace. Tahle silnice má sloužit primárně dopravě, ne nějakým developerům. Na ty bych se vykašlal.
Já spíš nepochopím, že se tu nezmiňuje dopravní význam Vestecké spojky jako napojení Jižního města na Pražský okruh směr západ => odlehčení Jižní spojky a napojení D3 směr centrum města, a tedy rozmělnění intenzit, aby po její dostavbě nebyla enormně zatížená Strakonická (podívejte se na mapu, nikdo přes Modletice jezdit nebude)
Mimochodem komunikace cca v trase Vestecké spojky je v územním plánování uvažována desítky let. To není účelový výmysl nějakého developera. Bez ní prostě pražská dopravní síť na jihu nebude fungovat optimálně.
Také nerozumím tomu, co společného s Vesteckou spojkou má mít Středočeský kraj. To je především záležitost Prahy a státu. Tudíž přeřadit nedostavěný zbytek VS na R/D 27,5 a převzít její přípravu. Zároveň odbourat dementní plánovaná úrovňová křížení a křižovatku s D1 postavit jako trubku. Bez odbočení na místní komunikace. Tahle silnice má sloužit primárně dopravě, ne nějakým developerům. Na ty bych se vykašlal.
Re: Vestecká spojka
A může vůbec město vlastnit nějakou komunikaci mimo svoje katastrální území? Pokud vim tak končí zrovna někde u toho Šeberova.mapman píše: Můj osobní názor je že D1 mezi km 0 a km 10 by měla být po dostavbě stavby 511 vyřazena z dálniční sítě a převedena do sítě místních rychlostních komunikací jako radiála hlavního města Prahy.
Re: Vestecká spojka
Marooned17: Myslíte, že když se místním podařilo odsunout Pražský okruh, tak nebudou bojovat proti jiné tranzitní silnici v parametrech dálnice? O nějakých výhodách pro tranzit, rozmělnění dopravy a podobně raději mlčet.
Vesteckaspojka: V trase Vestecké spojky měl vést Pražský okruh, a ten si určitě nevymyslela paní Dvořáková. Všichni víme, že ta silnice je tam potřeba jak sůl už jen kvůli místní dopravě a bude nutné ji dříve nebo později realizovat. Tím naprosto nezpochybňuji možnost, že by někdo rád postavil průmyslovou zónu v celkem atraktivní lokalitě a nemusel platit sjezd.
Vesteckaspojka: V trase Vestecké spojky měl vést Pražský okruh, a ten si určitě nevymyslela paní Dvořáková. Všichni víme, že ta silnice je tam potřeba jak sůl už jen kvůli místní dopravě a bude nutné ji dříve nebo později realizovat. Tím naprosto nezpochybňuji možnost, že by někdo rád postavil průmyslovou zónu v celkem atraktivní lokalitě a nemusel platit sjezd.
-
- Příspěvky: 196
- Registrován: 14.3.2009 18:46:48
Re: Vestecká spojka
Já bych řek, že by Jižní město mělo konečně nechat na všechny vjezdy do JM nechat nainstalovat "buzerační" semafory, které by pořádně omezily půjezd přes JM. JM přece má být obytná zóna a né žádné tranzitní sídliště. A pak třeba starostové těch "vesnic" okolo přijdou na to, že někudy se ty jejich auta dostat na Dálnici a dál do Prahy musej.
Speciálně by mne zajímala intezita průjezdů ulicí Ke Kateřinkám/Formanská (jediné napojení Újezda na D1 a dál). A ulice K Hrnčířům by mne taky zajímala.
Speciálně by mne zajímala intezita průjezdů ulicí Ke Kateřinkám/Formanská (jediné napojení Újezda na D1 a dál). A ulice K Hrnčířům by mne taky zajímala.
Re: Vestecká spojka
Tak ono je to rovněž přes Jižák jediný rozumný spojení celý jihozápadní Prahy s Uhříněvsí a okolim .. nebo to všechno chcete procpat skrz Hostivař? Tady měla právě fungovat krátká varianta okruhu, kterou místní chalupníci zazdili první.
Re: Vestecká spojka
Praha nemůže vlastnit místní komunikaci mimo svoje území, alespoň ne podle dnešní právní úpravy (vlastníkem MK je ze zákona obec na jejímž území se MK nachází), ale mohla by klidně vlastnit účelovou komunikaci mimo svoje území, i kdyby byla třeba destipruhová Ale tenhle nápad opusťme. To už by bylo lepší umožnit výkon vlastnických práv na MK na území jiných obcí na základě nějaké veřejnoprávní smlouvy atp.
Osobně mám u Vestecké spojky dlouhodobé dilema o tom, jak ji chápat a držet. Současný projekt je totiž teď už tak nedostatečný z kapacitního hlediska, že je lepší jej ještě více degradovat a skutečně připustit jeho realizaci pouze v dvoupruhu jako určitou propojku v JV části města. Ale to neznamená, že by to mělo automaticky vyloučit realizaci jiné kapacitní komunikace - já bych si ji představoval jako místní rychlostní, která se odpojí od D1 v jejím nultém kilometru, povede kolem tranformační stanice VVN, podél vedení mezi Šeberovem a Kunraticemi a s napojením na současnou trasu přivaděče u Vestce. Na samotné trase pak s dvěma MÚK, 1. v prostoru ulice Na Jelenách pro obsluhu JM a druhou pro napojení zbývající části Kunratické spojky, která by byla touto komunikací přestavěna. Náčrt by vypadal asi takto: http://www.mapy.cz/s/33By - má to jednu výhodu, umlčí to Zápotockého z Křeslic protože to absolutně neevokuje potřebu prodloužit takovouto spojku dále na východ.
Osobně mám u Vestecké spojky dlouhodobé dilema o tom, jak ji chápat a držet. Současný projekt je totiž teď už tak nedostatečný z kapacitního hlediska, že je lepší jej ještě více degradovat a skutečně připustit jeho realizaci pouze v dvoupruhu jako určitou propojku v JV části města. Ale to neznamená, že by to mělo automaticky vyloučit realizaci jiné kapacitní komunikace - já bych si ji představoval jako místní rychlostní, která se odpojí od D1 v jejím nultém kilometru, povede kolem tranformační stanice VVN, podél vedení mezi Šeberovem a Kunraticemi a s napojením na současnou trasu přivaděče u Vestce. Na samotné trase pak s dvěma MÚK, 1. v prostoru ulice Na Jelenách pro obsluhu JM a druhou pro napojení zbývající části Kunratické spojky, která by byla touto komunikací přestavěna. Náčrt by vypadal asi takto: http://www.mapy.cz/s/33By - má to jednu výhodu, umlčí to Zápotockého z Křeslic protože to absolutně neevokuje potřebu prodloužit takovouto spojku dále na východ.
Re: Vestecká spojka
No já bych ji jednoduše realizoval jako čtyřpruh s úrovňovejma křižovatkama, a třeba i světelnejma, když bude potřeba, asi jako je Švehlova nebo Kobyliská nebo co bude snad jednou Vídeňská .. prostě kapacitní komunikace městskýho typu. A v celý trase až k Petrovicům, protože jinak mi nezbyde než se furt cpát středem Jižáku třicítkou a smrdět tam padesáti tisícům lidí, protože stará Hostivař je věčně ucpaná a přes Jesenici je to ku***sky daleko. Třeba mě jednou jižani podpořej .. to je ale stejně marný jako chtít aby se Oujezd a pulka Běchovic vzbouřila proti desetině Běchovic na 512 nebo co je to za číslo.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 3.2.2012 15:46:51
Re: Vestecká spojka
1. Dluzim omluvu za nepresnost. Skutecne Exity nepovoluje RSD. Ministerstvo dopravy take asi nebylo proti, ale proti sjezdum je v zasade PCR. Proti Exitu 4 jsem videl zaporne stanoviskoPCR.
2. Pani Dvorakova (Eurospektrum) skutecne nevymyslela puvodni trasu VS, ale kvuli tomu zde koupila pozemky (za ci penize si muzete jen domyslet ...). Puvodni zamer relizovat na Exitu 4 puvodni vyusteni se pred lety nezdaril. Dnes by tento "sokromy" projekt jsme meli zaplatit znovu my vsichni ze svych dani.
3. Jak zde bylo citovano. Praha nemuze byt vlastnikem komunikaci v jinem kraji. Pouze dohodou s jinym Krajem ji muze udrzovat...
4. Posunuti hranic Prahy na krizeni D1x512x511 je jeden z nejvetsich mytu. Je to logicke prani vsech legislativcu, ktere by nebylo na skodu. Bohuzel soucasna byrokracie "prerozkrajet" kraje a katastry, neumoznuje tuto myslenku uskutecnit. Pokusy tu byly jiz pri planovani jinych Exitu.
5. V predchozi EIA z poloviny 2011 na VS byla prezentovana mikrosimuace dopravy, ktera jednoznacne prokazala zhrouceni dopravy na JM. Proto PCR vydala negativni stanovisko.
6. Neuvadim zde stvavou kampan proti VS, ale jiz me nebavi z povzdali sledovat jak se stavi stavby za nekolik mld, ktere budou mit jen lokalne komercni vyznam, kdyz nejsou dokonceny hlavni tranzity pres CR, cimz se zatezuji komunikace nizsich trid. Kampak tato studie zapadla?
7. Exit 4, ktery vypada jako nezbytna stavba pro reliazaci Vestecke spojky, je ve skutecnosti ucelovy sjezd pro Komercni zonu Pruhonice. Jestli nekdo zjisti, ze stavebnik a investor - STredocesky Kraj opravdu ma Vesteckou spojku ve svem investicnim planu, tak at zde zverejni odkaz. Velice rad se budu ve vsem mylit....
2. Pani Dvorakova (Eurospektrum) skutecne nevymyslela puvodni trasu VS, ale kvuli tomu zde koupila pozemky (za ci penize si muzete jen domyslet ...). Puvodni zamer relizovat na Exitu 4 puvodni vyusteni se pred lety nezdaril. Dnes by tento "sokromy" projekt jsme meli zaplatit znovu my vsichni ze svych dani.
3. Jak zde bylo citovano. Praha nemuze byt vlastnikem komunikaci v jinem kraji. Pouze dohodou s jinym Krajem ji muze udrzovat...
4. Posunuti hranic Prahy na krizeni D1x512x511 je jeden z nejvetsich mytu. Je to logicke prani vsech legislativcu, ktere by nebylo na skodu. Bohuzel soucasna byrokracie "prerozkrajet" kraje a katastry, neumoznuje tuto myslenku uskutecnit. Pokusy tu byly jiz pri planovani jinych Exitu.
5. V predchozi EIA z poloviny 2011 na VS byla prezentovana mikrosimuace dopravy, ktera jednoznacne prokazala zhrouceni dopravy na JM. Proto PCR vydala negativni stanovisko.
6. Neuvadim zde stvavou kampan proti VS, ale jiz me nebavi z povzdali sledovat jak se stavi stavby za nekolik mld, ktere budou mit jen lokalne komercni vyznam, kdyz nejsou dokonceny hlavni tranzity pres CR, cimz se zatezuji komunikace nizsich trid. Kampak tato studie zapadla?
7. Exit 4, ktery vypada jako nezbytna stavba pro reliazaci Vestecke spojky, je ve skutecnosti ucelovy sjezd pro Komercni zonu Pruhonice. Jestli nekdo zjisti, ze stavebnik a investor - STredocesky Kraj opravdu ma Vesteckou spojku ve svem investicnim planu, tak at zde zverejni odkaz. Velice rad se budu ve vsem mylit....
-
- Příspěvky: 196
- Registrován: 14.3.2009 18:46:48
Re: Vestecká spojka
To samozřejmě vím, proto jsem zmínil jen tyto dvě ulice. Samozřejmě, že by to chtělo zmínit i ulici Výstavní po které jezdí převážně jen tranzit(včetně náklaďáků s kontejnery). Ale speciálně ulice Ke Kateřinkám je zářný příklad zatížení ulice jinou dopravou než místní a ten trotl si z toho už 15 let dělá politický body jak ten Újezd chrání. Tak že trošku mu zaškodit by neškodilo.jonáš píše:Tak ono je to rovněž přes Jižák jediný rozumný spojení celý jihozápadní Prahy s Uhříněvsí a okolim .. nebo to všechno chcete procpat skrz Hostivař? Tady měla právě fungovat krátká varianta okruhu, kterou místní chalupníci zazdili první.
Re: Vestecká spojka
Neni celkem divu, když se uřízlo to pokračování na východ. Ona se nejspíš "zhroutí" i D1 mezi tim Exitem4 a nulou na Chodově. Po dostavbě D3 včetně širokýho okolí tutově .. si představte magistrálu useknutou u Muzea.Vesteckaspojka píše:5. V predchozi EIA z poloviny 2011 na VS byla prezentovana mikrosimuace dopravy, ktera jednoznacne prokazala zhrouceni dopravy na JM. Proto PCR vydala negativni stanovisko.
Re: Vestecká spojka
Křeslice nechtějí Vesteckou spojku. Ostatní obce si ji pochvalují
http://www.metro.cz/kreslice-nechteji-v ... e-deje_ava
nic nového...
http://www.metro.cz/kreslice-nechteji-v ... e-deje_ava
nic nového...
Re: Vestecká spojka
Nedalo by se s nima vyfakovat na tom, že to s jejich katasrem nesouvisí a tudíž nejsou účastníky řízení? Nebo pod ně spadá Újezd či Kateřinky?
Re: Vestecká spojka
Křeslice se obávají, že silnice bude mít pokračování jako JVK která by se jich dotknula, tak se snaží rozporovat kdejakou formalitu.
Re: Vestecká spojka
Křeslice se neobávají, to jen mr. Zápotocký je stižen stihomamem, že to tam jednou vyroste... A zviklal k tomuto názoru většinu místních - ostatně udělal si na tom své zvolení do zastupitelstva MČ.
Re: Vestecká spojka
Co do toho mají Křeslice co kecat ? ! Stavba končí na katastru obce Újezd u Průhonic, což je samostatná městská část Prahy. Nejbližší bod katastru Křeslic je od konce stavby vzdálen cca 1,2-1,5 km, nejbližší dům asi 1,6 km. Žádný výjezd směrem ke Křeslicím, tam snad taky není, je tam jen napojení na D1. Takže s trochou nadsázky se k tomu může stejně relevantně jako Křeslice vyjadřovat třeba Čierná nad Tisou ....... té se to taky netýká.
Re: Vestecká spojka
Hezky řečeno...Dr.Fe1 píše:Co do toho mají Křeslice co kecat ? ! Stavba končí na katastru obce Újezd u Průhonic, což je samostatná městská část Prahy. Nejbližší bod katastru Křeslic je od konce stavby vzdálen cca 1,2-1,5 km, nejbližší dům asi 1,6 km. Žádný výjezd směrem ke Křeslicím, tam snad taky není, je tam jen napojení na D1. Takže s trochou nadsázky se k tomu může stejně relevantně jako Křeslice vyjadřovat třeba Čierná nad Tisou ....... té se to taky netýká.