[D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Odpovědět
michal
Příspěvky: 4573
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od michal »

No, múk Lipany možná odvede OA, ale ten kolektor přivede všechny kamiony jedoucí teď od Prahy po D1 na Brno. A těch teda málo fakt není...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10799
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Lenny »

Nejlepší by bylo, buď napojení na II/101 zrušit anebo fyzicky oddělit.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Aram96 »

Stanley píše:Až bude hotovo, tak tam ve směru 511-D1 budu relativně pravidelně jezdit, tak doufám, že to nebude tragédie.
Co jsem koukal, tak samozřejmě to není ideální, ale alespoň je ten 1 pruh z 511 z rampy skrz kolektor až na D1 průběžný, směry na/z I/101 jsou všechny "odbočné"... A jak bylo uvedeno, taky trochu doufám, že tenhle směr díky MUK Lipany oslabí, takže to nebude tolik kolizní...
Co to podle mého názoru bude chtít a nevím, jestli to je v plánu, je - stejně jako už to máme v protisměru - stáhnout D1 skrz křižovatku do 2 pruhů a připojovák z kolektoru zařadit jako obnovený 3. pruh...
Btw. nevíte, jestli momentálně někdo najíždí ve směru 512-D1 prvním sjezdem skrz kolektor? Po zprovoznění 511 by to chtělo nejlíp zakázat, ať to tam není víc kolizní, než je nutné, byť nevím jak..
Rampy na mostě nikdo nezkapacitní, ale chtělo by to tento úsek zkapacitnit o pruh a především pak mít 2-pruhové připojení na D1. Mě by zajímalo, kdo vymyslel, že směr D0 je kolektor ve 2 pruzích, ale v opačném v jednom jenom.
Dusanh
Příspěvky: 712
Registrován: 11.5.2010 10:53:25

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Dusanh »

Stanley píše:...
Btw. nevíte, jestli momentálně někdo najíždí ve směru 512-D1 prvním sjezdem skrz kolektor? Po zprovoznění 511 by to chtělo nejlíp zakázat, ať to tam není víc kolizní, než je nutné, byť nevím jak..
Já už tam moc často nejezdím, ale dříve ano. A přiznám se, že jsem tuto možnost taky využíval (byť samozřejmě ne v nějaké exponované době). A všimnul jsem si, že nejsem sám. Hodně to dělají kamioňáci, protože v téhle větvi tolik neztrácí výšku a z kolektoru se směrem na Brno rozjíždějí z mírného kopečka - zatímco při jízdě "korektní" větví křižovatky se rozjíždějí do kopce poté, co ztratili rychlost v té prudké zatáčce pře připojením do pruhu...
Mike
Příspěvky: 4983
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Mike »

komfort to nebude, ale zase by hlídka - i bez superrychlé stíhačky - mohla pěkně vydělávat na jízdě v pruzích
to že je ta křižovatka paskvil se ví od doby, co se sem přesunula u původního místa ( viz greyhoundi, restituce a tp. )
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
kot
Příspěvky: 10489
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od kot »

Sakra Miku, jak jsou ti greyhoundi daleko / zpátky v čase / ? Přiznám se, že jsem líný prokousávat se zpátky časem 161 stránkou...
Lynx
Příspěvky: 3695
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Lynx »

Taky nevím přesně, ale nebylo dokončení stavby 512 někdy kolem roku 2010 ? A v té době se předpokládám řešili i chrti - nebo co to vlastně je za zvířata :-)

Edit_ Ale když o tom tak přemýšlím, tak se to možná řešilo až dodatečně, při dostavbě některých ramp. takže jsem vám moc nepohl ;)
kot
Příspěvky: 10489
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od kot »

Takže 12 let = asi minimum.
vondr
Příspěvky: 2915
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od vondr »

Oznámení o pokračování v odvolacím řízení a seznámení účastníků s podklady pro rozhodnutí
https://www.kraj-jihocesky.cz/system/fi ... 094933.pdf
Papuanec
Příspěvky: 518
Registrován: 19.10.2018 0:16:37
Bydliště: Střed světa, zkráceně Praha

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Papuanec »

To že se mohou účastníci do 15 dnů vyjádřit k podkladům znamená, že je můžou znovu napadnout, což povede k dalšímu zdržovacímu kolečku? Nebo už má tahle neuvěřitelná odysea blízko do cíle?
Kuba
Příspěvky: 1404
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Kuba »

Je potřeba informovat, aby se na to spolek Zdravé životní prostředí nemohl odvolávat.
OŽP JČK dodal změněné stanovisko + se vyjádřili k námitce kácení dřevin. Řízení pokračuje a může poté být vydáno rozhodnutí.
Aranep_01
Příspěvky: 230
Registrován: 1.4.2018 8:27:37

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Aranep_01 »

Krátké info k 511 z dnešního článku s ministrem dopravy na Seznam Zprávy.
Odkaz: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/doma ... avy-203374
...
(úplně na konci)
Pražský okruh je jednou z priorit vlády. V jaké je to fázi?

"Začnu od jihu. Stavba 511, to je část, která spojuje dálnici D1 a Běchovice. Tam teď rozhoduje Krajský úřad Jihočeského kraje, už dokonce vyvěsil všechny upravené podklady, aby bylo možné v následujících týdnech rozhodnout. Pokud by vše běželo dle předpokladů, tak by v polovině července mohlo být pravomocné územní rozhodnutí.
A tím pádem bude možné navazovat s dalšími částmi, na které se teď čeká, a pokročit s výkupem pozemků a získat stavební povolení k výstavbě. Určitě bychom rádi v tomto volebním období tu stavbu začali".
kot
Příspěvky: 10489
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od kot »

Kupkův předpoklad na PRAVOMOCNÉ ÚR v červenci je tedy sakra odvážný ( spíše zcela nereálný )...
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Aram96 »

Myšleno nejspíš bez následné žaloby a tak. Ale jinak rozhodnuto o odvolání by IMHO do července být mohlo, ne ? Vždyť nedávno už vydali nějaké seznámení před rozhodnutím či co ..
Papuanec
Příspěvky: 518
Registrován: 19.10.2018 0:16:37
Bydliště: Střed světa, zkráceně Praha

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Papuanec »

RM se dnes vyjadřoval pro MF Dnes, že v právní moci by ÚR mohlo být do konce června.
Papuanec
Příspěvky: 518
Registrován: 19.10.2018 0:16:37
Bydliště: Střed světa, zkráceně Praha

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Papuanec »

5+2:

Milník Pražského okruhu

Výstavba Pražského okruhu se přiblížila k realizaci. Námitky jsou vypořádané, do dvou let by se mohl začít stavět úsek 511 okruhu.

5plus2 DOBRÁ ZPRÁVA

PRAHA Dlouho očekávaná výstavba úseku 511 Pražského okruhu se přiblížila realizaci. Podle šéfa Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radka Mátla jsou už námitky k projektu v Českých Budějovicích vypořádány. „Jihočeský kraj už shromáždil veškeré podklady k tomu, aby mohl rozhodnout o právní moci územního rozhodnutí. Ty zveřejnil na úřední desce. Očekáváme, že do konce května by mohla přijít další stanoviska. Do závěru června by mohlo být rozhodnuto o právní moci územního rozhodnutí. To je klíčová věc pro přípravu projektu,“ řekl Mátl.
Kvůli možné podjatosti pražského magistrátu musel odvolání proti územnímu rozhodnutí ke stavbě úseku 511 řešit právě Jihočeský kraj. Loni 23. února o tom rozhodlo ministerstvo pro místní rozvoj. Praha byla podle tehdejších informací resortu při řešení odvolání podjatá. Vedení města totiž mimo jiné podepsalo se státem memorandum o tom, že bude stavbu zmíněného úseku okruhu podporovat a přípravu stavby urychlí. Tato epizoda je ale nyní už u konce.

Pozemky za miliardy

ŘSD už podle Mátla má připravené kupní smlouvy na výkup pozemků pod dálnicí, které budou stát asi tři miliardy korun. S výkupem je možné začít ihned po zmíněném nabytí právní moci územního rozhodnutí.
„Také jsme rozjeli inženýrskou činnost a cílem je ještě před koncem roku požádat o stavební povolení a za rok touto dobou bychom mohli vypsat výběrové řízení na zhotovitele,“ říká ředitel ŘSD.
„V roce 2024 by se podle optimistického scénáře mohlo začít stavět,“ uvádí Mátl. Domnívá se, že výstavba by mohla být dokončena v závislosti na tom, jak se podaří zahájit stavbu někdy v letech 2026 až 2027. Mátl ale přiznává, že přípravu projektu může zbrzdit soudní řízení kvůli územnímu rozhodnutí i stavebnímu povolení.
Pro některé obyvatele metropole je však čekání na Pražský okruh noční můrou. Například lidem ze Spořilova nyní kolem domů denně projíždí okolo 50 tisíc aut Spořilovskou ulicí, která propojuje dálnici D1 a Jižní spojku.
Podle Barbory Liškové z Technické správy komunikací ze směru od D1 k Jižní spojce tudy projede 5 600 kamionů denně. Z opačné strany jich jezdí méně, protože z Jižní spojky najíždějí na D1 až u Kačerova a Roztyl.

„Nedá se to vydržet“

V současnosti vede Spořilovskou jedna z objízdných tras Barrandovského mostu. „Nedá se to vydržet, tím, že tady žiju odmalička, vím, že od té doby, co tady postavili dálniční přivaděč, tu prakticky není možné existovat. Protihlukové stěny ochrání lidi jen ve spodních patrech domů. Od druhých pater výš je už hluk z dopravy slyšet hodně. V noci se nám špatně spí a není možné mít otevřená okna,“ říká 49letý muž, který si nepřál vystupovat pod svým jménem a bydlí v přímém sousedství se Spořilovskou v Praze 4.
Místostarosta čtvrté městské části Zdeněk Kovářík si slibuje od dokončení úseku 511 velké zlepšení dopravní situace, a to nejen v okolí Spořilovské. „Také nás trápí neexistující okruh na severu města. To byla dokonce podmínka pro kolaudaci tunelového komplexu Blanka,“ připomíná Kovářík.
Kromě zmíněné Spořilovské se podle jeho slov sníží dopravní zátěž v rámci Prahy 4 například na části Jižní spojky.
„Počty kamionů se omezí až o 90 procent. Část z nich totiž obsluhuje Prahu. Co se týká osobní dopravy, tak tu tranzitní nahradí městská,“ dodává Kovářík. Velké problémy s dopravou pociťují také lidé v Praze 11.
„Na úsek okruhu 511 naše městská část čeká prakticky od doby svého vzniku. Hlavní problém je v tranzitní dopravě. Ta nyní musí projíždět částí D1, která je u nás. Ve chvíli, kdy bude úsek 511 dokončený, by nás minula veškerá tranzitní doprava od D1 na Hradec Králové. Každý posun k výstavbě proto s napětím sledujeme,“ vysvětluje radní pro dopravu Prahy 11 Martin Duška (Piráti).

Jízda oběma směry

Největší efekt pro dopravu v metropoli však přinese až kompletní dokončení Pražského okruhu včetně úseků na severu metropole. Výhodou okruhu například je, že pokud se na jednom místě vyskytne problém, z bodu A do bodu B je možné se dostat i z opačného směru.
„Dokud okruh nebude dokončen celý, nebude fungovat tak, jak má. Systém je tak i koncipovaný. Jde vlastně o tři okruhy. Kromě toho vnitřního Městského a vnějšího Pražského je to i silnice II/101,“ říká Petr Kumpošt z Fakulty dopravní na ČVUT. Tato komunikace byla koncipována jako aglomerační okruh.

***

Dlouhá historie Pražského okruhu

* První zmínky o silničním obchvatu Prahy jsou z 30. let minulého století. Projekt se tehdy nazýval Pražský dálnicový okruh.
* Jedinou do dnešní doby viditelnou stavbou, kterou se podařilo na plánovaném okruhu vybudovat na přelomu 30. a 40. let, byl železniční most přes plánovanou dálnici v oblasti Kyjí na trati spojující Malešice a Běchovice. Tento most nebyl později pro silniční okruh využit. V současné době pod ním vede místní komunikace.
* První, skoro 7,5 kilometru dlouhý úsek Pražského okruhu mezi Slivencem a Třebonicemi byl zprovozněn v září 1983.
* Trasa od Slivence po D1 v Modleticích je v provozu od září 2010. Zahrnuje přemostění Radotínského údolí i Lochkovský a Komořanský tunel.
Papuanec
Příspěvky: 518
Registrován: 19.10.2018 0:16:37
Bydliště: Střed světa, zkráceně Praha

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Papuanec »

Je to tady!!! :)

TW RM:

KÚ Jihočeského kraje potvrdil právní moc územního rozhodnutí na akci “SOKP, stavba 511 Běchovice - D1”. Na stavbu je již zpracována DSP a obratem zahájíme výkupy pozemků v celém trvalém záboru trasy - ještě do konce června t.r. rozešleme 367 kupních smluv vlastníkům pozemků.

Zároveň bude probíhat kompletní příprava pro podání žádosti o stavební povolení a na podzim chceme zahájit práce na zadávací dokumentaci stavby pro výběr zhotovitele. Věříme, že právní moc ÚR nebude zrušena v rámci soudního přezkumu, neboť lze očekávat žalobu proti rozhodnutí.
Kuba
Příspěvky: 1404
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Kuba »

Naposledy upravil(a) Kuba dne 15.6.2022 12:45:33, celkem upraveno 1 x.
vaclav
Příspěvky: 1831
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od vaclav »

Papuanec píše:Je to tady!!! :)

"ještě do konce června t.r. rozešleme 367 kupních smluv vlastníkům pozemků."
trochu černého humoru - doufejme, že nikoliv elektronicky!
Haward
Příspěvky: 304
Registrován: 22.10.2014 19:03:04
Bydliště: Roztoky

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Haward »

michal
Příspěvky: 4573
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od michal »

Je to skvělá zpráva. Uvidíme, jak bude vypadat následující vývoj, snad odvedl KúJk opravdu vynikající práci. A i to, že to posuzoval jiný kraj, snad pomůže v případných soudních přích. Navzdory všem palčivým problémům české silniční a dálniční sítě je chybějící 511ka prostě absolutně nezbytná bez ohledu na inflaci, stav ve stavebnictví, válku... Cesta k realizaci je samozřejmě dlouhá. A ještě delší je cesta ke zprovoznění, protože to, pokud se nemýlím, vyžaduje současné zprovoznění přeložky I/12... :roll:
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od 1975 »

..tak vyžaduje, znáte to...předčasné užívání a jedeme:o) bohužel tady u 511 přijde správní žaloba na 200%, a vzhledem k vazbám šubrtů a jinách "dobroserů" na NSS tady klidně můžou i přiznat odkladný účinek... no, uvidíme.

těch 367 kupních smluv...to jsou všichni, nebo nějaký segment (např. soukromí vlastníci apod.)?
kot
Příspěvky: 10489
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od kot »

Tak je to zpráva úžasná ! A budu se těšit, že si NSS ani neškrtne. Kéž by nebyl odkladný účinek a šlo se rovnou k výkupům a případně co nejdříve k vyvlastnění. Výkupní cena bude na tomto úseku / krát 8 / v pravdě astronomická a předpokládám, že to povede ke snadnějšímu dosažení výkupů. Tak už aby...
Speedy Gonzales
Příspěvky: 171
Registrován: 14.3.2009 11:14:37

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Speedy Gonzales »

Pánové, kdysi jsem tady často diskutoval, četl příspěvky povolaných, sledoval fotky kasmeho a dalších ... to už je víc jak 10 let. Pak ze samýho znechucení nad SOKP 511 jsem to tady úplně přestal sledovat. Tak dneska teda konečně? Nemůžu tomu uvěřit ... já se toho snad ještě dožiju-)))
Kuba
Příspěvky: 1404
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Kuba »

Ono je taky znát, že OÚR KÚJČK teď vede Petr Hornát, což je velmi kvalifikovaný odborník, architekt s mnoholetou praxí v soukromém sektoru architektury a investorské přípravy. Bílá vrána.
Odpovědět

Zpět na „Pražský okruh D0“