EIA na letiště Vodochody a Ruzyně je krásnou ukázkou jak se v těch procesech podvádí.
Ve Vodochodech letadla kličkují v EIA - aby se jako všemu vyhla, což je reálně nesmysl.
V Ruzyni zase chybí jakákoli vazba pohybů na realitu.
Již dávno měla být opravena dráha 12/30 a opravena/prodloužena 04/22.
Většina provozu totiž probíhá ve smyslu přístání od Horoměřic (mohlo by jít na dráhu 04/22 ) a start na Jeneč (06/24) - takový systém nemá omezení z důvodu křížících se drah, protože ani go around na 04/22 přes prahu by provozu 06/24 nevadil. Návrat po startu z 06/24 na 04/22 je také bez problému
Pokud by foukalo nadlimitně opačně použily by se všechny tři dráhy což by mohlo vyvolat zdržení (ale max. boční vítr pro B737 při přistání od Řep na 12/30 je 54 km/h za mokra - kolikrát ročně fouká dlouhodobě víc a od severu nebo východu? ). Hluková zátěž by sice působila na Hostivice a Řepy nicméně nárazově v řádu týdnů během roku. Mnohem větší zátěž je v případě letiště Vodochody hodnocena u Panenských Břežan Bašti jako bezproblémová
Jenže tři dráhy jsou dražší než dvě a vývar je menší, že..