[D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
Souhlas...postavit oklestenou ekonomickou variantu s ruznymi dodelky, az budou potreba...a to i co se te krizovatky tyce..
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
To samozřejmě taky souhlasím. Jenže problém je jinde. Není ani územní rozhodnutí. Praha nemá přijaty zásady územního rozvoje, které měly být letos na jaře. Ale změnil se stavební zákon, takže všechny projednání se musí udělat znovu za přítomnosti veřejnosti. Podle radního Hudečka zdržení tak o 9 měsíců až rok. Takže vydání územního rozhodnutí někdy 2014. Pak odvolání. To se minule řešilo asi rok. Takže jestli se začne stavět 2016 tak to bude zázrak. Zatím nejdřívější termín je 2019. Navíc na magistrátu to teď dost vře. Rozpadá se jim koalice, takže mají jiné problémy než řešit nějaké zájmy města .
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
Já třeba bych tak nejel - je to 8 minut vs. 11 km, tedy 8 min vs. 40-100 kč (podle konkrétního OA), takže hodinový "plat" 300 - 750 kč. To se mi nevyplatí...Mike píše:...Kolín už dnes jezdí přes D11...
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
Možná jste odborník, nicméně reálnou situaci neznáte. V tuto chvíli není lepší příklad vaší chybné úvahy něž Vysočanská radiála ve všední den ráno (díky bohu za ni) ale:Standa píše:...A poznámka pro pana Zemana na závěr: zdůvodnění snahy o odsun okruhu mimo Běchovice a Suchdol lepším plněním dopravních funkcí (třeba tím oddělením tranzitu) je účelová lež NIMBYstů a ekologistů, kterým jde hlavně o to, aby se nic nestavělo. Skutečnost je samozřejmě úplně opačná a oddálený okruh se vůbec nemusí stavět (stačí se podívat na podíl tranzitu do jakékoli statistiky).
- od nájezdu R1 na VR u Černého Mostu (směr Prosek) je krásně vidět jak se míchá lokální doprava a tranzit
- prakticky všechny "pražské" auta, která měla používat VR pro spojení Čený most - Prosek (Letňany) a nejezdit přes Hloubětín jedou v levém pruhu, protože pravý používají náklaďáky pro tranzit na D8 (dolů na průmyslovou toho jede pomálu)
- kdyby vedl tranzit na úrovni Brandýsa, pravý pruh VR by byl v podstatě prázdný a VR v tomto standardu 2+2 +parametry rychlostní komunikace nepotřebná
Jasně se tedy ukazuje, že současné řešení kdy VR (navíc s 80) nahrazuje část okruhu, který by měl jít kolem Brandýsa je principiálně chybné a neaplikovatelné jinde i když dočasně lepší než situace bez VR.
Tedy řešení je
1. okruh mětský, investičně méně nákladný (bez parametrů rychlostní komunikace), klidně jen 1+1 a mimoúrovňové křížení + odbočovací pruhy (hojně rozšířeno v Rakousku), který bude odvádět dopravu např. z Hloubětína apod a bude spojovat jednotlivé čtvrti
2. skutečně mimo obydlené území (poskytující Praze prostor - do města totiž patří i parky a nezastavěná území) pak okruh tranzitní spojující jednotlivé dálnice a rychlostní komunikace
3. samozřejmě s odpovídající poplatkovou politikou, nedá se prostě jet z Černého mostu na Strahov přes Palmovku a Anděl i když to může být pro někoho kratší (takto to každopádně funguje všeude v civiilizovaném světě včetně např. USA)
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
Těch "osm minut" je ovšem za optimální průjezdnosti od Běchovic do Úval, což většinou nehrozí, pokud nejedete "proti srsti" špičky. Naproti tomu jedna cisterna zapasovaná pod most u Sadské může cestovní dobou po D11 zacloumat i daleko víc .. mam ozkoušený oboje a je to tak na hod korunou. Hypotetická R12 po Úvaly by to řešila bez kompromisů.Kubajsu píše:Já třeba bych tak nejel - je to 8 minut vs. 11 km, tedy 8 min vs. 40-100 kč (podle konkrétního OA), takže hodinový "plat" 300 - 750 kč. To se mi nevyplatí...Mike píše:...Kolín už dnes jezdí přes D11...
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
Primárně s těmi USA jste trochu mimo, na přelomu roku jsem byl nějaký čas ve Phoenixu v Arizoně, což je docela podobné město jako Praha (velikost, obyv.). Žádné poplatky za vjezd do města se tam neplatí, město je protkáno chytře vymyšlenou sítí víceproudých městkých silnic různých typů, tvarem to připomíná "8", kdy každé "bříško" osmičky je jeden malý ZÁKOS. No a ačkoliv tam jezdí více aut než v Praze, problémy s dopravou, která by otravovala lidi tam nejsou.... Proč? Protože jezdí napříč městem po kapacitních komunikacích (kde sice občas je taky pěkná kolona - zejména na mostech přes Salt river u mezinárodního letiště) a hlavně tam nikoho nenapadne různými obstrukcemi bránit výstavbě infrastruktury.Zeman píše:Možná jste odborník, nicméně reálnou situaci neznáte. V tuto chvíli není lepší příklad vaší chybné úvahy něž Vysočanská radiála ve všední den ráno (díky bohu za ni) ale:Standa píše:...A poznámka pro pana Zemana na závěr: zdůvodnění snahy o odsun okruhu mimo Běchovice a Suchdol lepším plněním dopravních funkcí (třeba tím oddělením tranzitu) je účelová lež NIMBYstů a ekologistů, kterým jde hlavně o to, aby se nic nestavělo. Skutečnost je samozřejmě úplně opačná a oddálený okruh se vůbec nemusí stavět (stačí se podívat na podíl tranzitu do jakékoli statistiky).
- od nájezdu R1 na VR u Černého Mostu (směr Prosek) je krásně vidět jak se míchá lokální doprava a tranzit
- prakticky všechny "pražské" auta, která měla používat VR pro spojení Čený most - Prosek (Letňany) a nejezdit přes Hloubětín jedou v levém pruhu, protože pravý používají náklaďáky pro tranzit na D8 (dolů na průmyslovou toho jede pomálu)
- kdyby vedl tranzit na úrovni Brandýsa, pravý pruh VR by byl v podstatě prázdný a VR v tomto standardu 2+2 +parametry rychlostní komunikace nepotřebná
Jasně se tedy ukazuje, že současné řešení kdy VR (navíc s 80) nahrazuje část okruhu, který by měl jít kolem Brandýsa je principiálně chybné a neaplikovatelné jinde i když dočasně lepší než situace bez VR.
Tedy řešení je
1. okruh mětský, investičně méně nákladný (bez parametrů rychlostní komunikace), klidně jen 1+1 a mimoúrovňové křížení + odbočovací pruhy (hojně rozšířeno v Rakousku), který bude odvádět dopravu např. z Hloubětína apod a bude spojovat jednotlivé čtvrti
2. skutečně mimo obydlené území (poskytující Praze prostor - do města totiž patří i parky a nezastavěná území) pak okruh tranzitní spojující jednotlivé dálnice a rychlostní komunikace
3. samozřejmě s odpovídající poplatkovou politikou, nedá se prostě jet z Černého mostu na Strahov přes Palmovku a Anděl i když to může být pro někoho kratší (takto to každopádně funguje všeude v civiilizovaném světě včetně např. USA)
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
To to opravdu nedokazuje a netuším, jak můžete k takovému názoru dospětZeman píše:Jasně se tedy ukazuje, že současné řešení kdy VR (navíc s 80) nahrazuje část okruhu, který by měl jít kolem Brandýsa je principiálně chybné a neaplikovatelné jinde i když dočasně lepší než situace bez VR.
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
Jak jsem k němu dospěl je posáno v příspěvku. Projeďte se někdy ráno po VR a pochopíte. je to stejný problém jako D1 kolem Brna, která se namísto dálnici stala místní komunikací.GiuseppeS píše:To to opravdu nedokazuje a netuším, jak můžete k takovému názoru dospětZeman píše:Jasně se tedy ukazuje, že současné řešení kdy VR (navíc s 80) nahrazuje část okruhu, který by měl jít kolem Brandýsa je principiálně chybné a neaplikovatelné jinde i když dočasně lepší než situace bez VR.
Michal R píše:Zeman píše:Primárně s těmi USA jste trochu mimo, na přelomu roku jsem byl nějaký čas ve Phoenixu v Arizoně, což je docela podobné město jako Praha (velikost, obyv.). Žádné poplatky za vjezd do města se tam neplatí, město je protkáno chytře vymyšlenou sítí víceproudých městkých silnic různých typů, tvarem to připomíná "8", kdy každé "bříško" osmičky je jeden malý ZÁKOS. No a ačkoliv tam jezdí více aut než v Praze, problémy s dopravou, která by otravovala lidi tam nejsou.... Proč? Protože jezdí napříč městem po kapacitních komunikacích (kde sice občas je taky pěkná kolona - zejména na mostech přes Salt river u mezinárodního letiště) a hlavně tam nikoho nenapadne různými obstrukcemi bránit výstavbě infrastruktury.Standa píše:...- z Černého mostu na Strahov přes Palmovku a Anděl i když to může být pro někoho kratší (takto to každopádně funguje všeude v civiilizovaném světě včetně např. USA)
USA jsem citoval úmyslně. Centrum města v USA je většinou poblíž křížení nějakých interstate, přesto pokud skutečně v USA narazí na kapacitní problém jsou jednoznačně preferovány
1. auta obsazena více pasažery
2. placené pruhy
Doporučuji si projet Salt Lake nebo LA.
Tedy opravdu analogie k tomu Andělu a Pamovce, chceš tudy = zaplať.
Přístup "širši a větší cesty" se ve světě už opravdu nenosí resp. nemužete porovnávat staré evropské město v kopcích a "nové" město na rovině v poušti
Používej vícenásobnou citaci, jinak porušuješ pravidla - Martin z Ostravy
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
Já pořád nedokážu pochopit v čem by měl být problém, když jedou v pravém kamiony a v levém OA? A v čem by to mělo být horší než 2 oddělené komunikace (2 hluková, emisní a buhvíjaká další, tj. neobyvatelná místa a 2 liniové bariéry ničící volný pohyb osob, zvířat)...Zeman píše:Projeďte se někdy ráno po VR a pochopíte
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: 22.9.2010 16:43:43
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
A čemu to vadí? Kapacitně zatím VR postačuje, spolu s Kbelskou vede skoro mezi poli a 520 časem ten tranzit převezme - a k Brandýsu ho tahat netřeba. (To by se ostatně zase míchal tranzit s místní dopravou na R10 v úseku Brandýs - VR.)Zeman píše:Jak jsem k němu dospěl je posáno v příspěvku. Projeďte se někdy ráno po VR a pochopíte. je to stejný problém jako D1 kolem Brna, která se namísto dálnici stala místní komunikací.
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
Odborník jsem na něco úplně jiného, ale jak jsem Vám už psal, tady lze od odborníků z oblasti dopravy dost často čerpat . Doporučuji zejména Vám určené příspěvky ohledně Vaší IMHO nesmyslné argumentace VR - jezdím tam občas, provoz v pohodě, míchání tranzitu s místní dopravou rovněž. Rozhodně lepší, než průjezd Běchovicemi a to i při současném zákazu NA. A představa prázdné dálnice s třemi kamiony někde u Brandýsa mi opravdu neimponuje (OA si tam samozřejmě zajíždět nebudou, když reálný tranzit na D8 je pouze z D1).Zeman píše:....Možná jste odborník, nicméně reálnou situaci neznáte. V tuto chvíli není lepší příklad vaší chybné úvahy něž Vysočanská radiála ve všední den ráno (díky bohu za ni) ale... )
Řešení je naprojektovaný MO a naprojektovaný PO, to mi nejvíce připomíná řešení známá z civilizovaného světa. V USA se samozřejmě tranzit a lokální provoz míchá a infrastruktura je budovaná hlavně pro místní provoz, který obsluhuje několikanásobně větší aglomerace, než je Praha se všemi svými polnostmi (přesto mi tam města připadala výrazně zelenější). Průtahy, okruhy i radiály jsou prostě normální součástí obydleného území, kterému především slouží. Když tak si projděte i téma USA, jsou tam i nějaké fotky infrastruktury (včetně Vámi zmíněného LA a SLC, pár HOV lines i nájezdu na placenou dálnici, která je ovšem vysoký nadstandard).Zeman píše:...Tedy řešení je...
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
Standa píše:Odborník jsem na něco úplně jiného, ale jak jsem Vám už psal, tady lze od odborníků z oblasti dopravy dost často čerpat . Doporučuji zejména Vám určené příspěvky ohledně Vaší IMHO nesmyslné argumentace VR - jezdím tam občas, provoz v pohodě, míchání tranzitu s místní dopravou rovněž. Rozhodně lepší, než průjezd Běchovicemi a to i při současném zákazu NA. A představa prázdné dálnice s třemi kamiony někde u Brandýsa mi opravdu neimponuje (OA si tam samozřejmě zajíždět nebudou, když reálný tranzit na D8 je pouze z D1).Zeman píše:....Možná jste odborník, nicméně reálnou situaci neznáte. V tuto chvíli není lepší příklad vaší chybné úvahy něž Vysočanská radiála ve všední den ráno (díky bohu za ni) ale... )Řešení je naprojektovaný MO a naprojektovaný PO, to mi nejvíce připomíná řešení známá z civilizovaného světa. V USA se samozřejmě tranzit a lokální provoz míchá a infrastruktura je budovaná hlavně pro místní provoz, který obsluhuje několikanásobně větší aglomerace, než je Praha se všemi svými polnostmi (přesto mi tam města připadala výrazně zelenější). Průtahy, okruhy i radiály jsou prostě normální součástí obydleného území, kterému především slouží. Když tak si projděte i téma USA, jsou tam i nějaké fotky infrastruktury (včetně Vámi zmíněného LA a SLC, pár HOV lines i nájezdu na placenou dálnici, která je ovšem vysoký nadstandard).Zeman píše:...Tedy řešení je...
Argumentaci moc nechápu.
Salt lake, LA popisuju z vlastní zkušenosti, nemusím se dívat na fotky. Přifrčíte do Salt lake z jihu, chcete dal na sever a zůstanete stát v místní vnitřní městské dopravě.
LA dtto. protože už není kam postavit další pruhy, není to průchozí (že by to bylo všem jedno je samozřejmě nesmysl) resp.pokud máte například v Chicagu 8 pruhů tak trefit exit plynulou rychlostí začíná být problém i když máte ceduli 2 1/2 míle před ním.
Takže krásná ukázka jak bude vypadat cesta přes R1, kdy tu budou NA stát jako dříve na baranďáku. Zpomalení dopravy na D1 u Brna. snížení rchlosti atd.. jsou jasným důkazem. Koneckonců modelováním to vychází úplně stejně, což byl například důvod původní Baťovy koncepce dálnice západ východ s přivaděči do měst, která dopravu místní a tranzitní oddělovala. Cílem R1 je totiž tranzit resp. řešení chybné koncepce "všechny dálnice končí v Praze", nikoli řešení spojení městských čtvrtí v Praze a okolí.
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
Vidím to prostě jinak. Na R1 se Vám kamiony za normální situace nikde neštosují ani v nejzatíženějším úseku mezi D5 a D1 a to je to jenom 2+2. Po dobudování celého okruhu (tedy úseků Suchdol - Černý Most a Běchovice - D1, protože jiná trasa je dnes naprostá utopie), se provoz rovnoměrněji rozdělí, po celém okruhu a situace bude ještě lepší. Zároveň ten okruh musí plnit i roli spojení pražských periférií, např. Suchdola s Bohnicemi (byl by nesmysl tam stavět další most). Jiný příklad: bydlím na Jarově a přijíždím-li třeba po D1, určitě bych využil 511 k Běchovicím, následně ŠR a dojel bych to po MO. Povede-li R1 kamsi na Brandýs, samozřejmě pojedu rovnou na MO a zbytečně budu zatěžovat Spořilov, kde je situace mnohem komplikovanější, než v Běchovicích (tím samozřejmě nechci říci, že by MÚK ŠRxR1xI/12 neměla splňovat hlukové normy, ale věřím, že se to ram může podařit mnohem snadněji, než na Spořilově). Nebude-li ani MO ze Štěrbohol na Jarov (a nějaké 1+1 ho nenahradí ani omylem), nejspíš pojedu přes centrum po magistrále - na Nuselském mostě se postává příjemněji, než někde v průmyslové zóně.Zeman píše:...Takže krásná ukázka jak bude vypadat cesta přes R1, kdy tu budou NA stát jako dříve na baranďáku. Zpomalení dopravy na D1 u Brna. snížení rchlosti atd.. jsou jasným důkazem. Koneckonců modelováním to vychází úplně stejně, což byl například důvod původní Baťovy koncepce dálnice západ východ s přivaděči do měst, která dopravu místní a tranzitní oddělovala. Cílem R1 je totiž tranzit resp. řešení chybné koncepce "všechny dálnice končí v Praze", nikoli řešení spojení městských čtvrtí v Praze a okolí.
Prostě Praha je hlavní zdroj/cíl dopravy široko daleko, proto máme historicky definovanou síť hlavních komunikací v Čechách takhle. Baťova dálnice měla být spíš strategická (tedy pro vojáky), než že by odrážela skutečné potřeby dopravy mimo oblast Zlína, kudy náhodou měla procházet (chtěl bych vidět ty přivaděče do Prahy a Brna ).
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
Stando díky , opravdu to lépe popsat nešlo.
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
Aha, takže obchvaty měst je zapotřebí postavit co nejdál od měst, aby nebyly moc používanéZeman píše: Jak jsem k němu dospěl je posáno v příspěvku. Projeďte se někdy ráno po VR a pochopíte. je to stejný problém jako D1 kolem Brna, která se namísto dálnici stala místní komunikací.
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
Ja teda tu argumentaci p. Zemana nechapu. Tedy vidim to trochu jinak. Mame tady mesto s 1 Mio. obyvatel. A dalnicni sit, kde vsechny cesty vedou do Prahy. Tak nejak si rikam, ze tedy cast dopravy zacina a konci v Praze, a tak nejak se ji tyka pouzivani okruhu. Cim bliz bude okruh centru (teda nebrat do extremu), tim je pro ni zajimavejsi, nebot tim mensi zajizdka je jeho pouziti.
Z pohledu transitu se obavam, ze je to zas to same. Velky okruh sice zkrati vzdalenost mezi napr. D5 a R6, nebo D11 a R10, ale to asi neni uplne kriticky smer, ze? Naopak pro ty hlavni smery, cim vic se okruh nekam vybouluje (proc se asi postavili dopravci v pripade smeru D5-D11 na stranu Sporilovskych), tim min je pro ne atraktivni, a jeho pouziti se musi vynucovat politicky.
Z meho pohledu je soucasne vedeni okruhu takove, ktere se tak nejak prijatelne vyhyba huste zastavbe, a zaroven jeste neni prilis daleko, docela rozumne.
A Batovska dalnice jenz by byla, narozdil od toho co mame, asi mnohem lepsi, bohuzel zustane navzdy jen jako cara v mape, takze odkazovat na ni nema moc smysl.
Z pohledu transitu se obavam, ze je to zas to same. Velky okruh sice zkrati vzdalenost mezi napr. D5 a R6, nebo D11 a R10, ale to asi neni uplne kriticky smer, ze? Naopak pro ty hlavni smery, cim vic se okruh nekam vybouluje (proc se asi postavili dopravci v pripade smeru D5-D11 na stranu Sporilovskych), tim min je pro ne atraktivni, a jeho pouziti se musi vynucovat politicky.
Z meho pohledu je soucasne vedeni okruhu takove, ktere se tak nejak prijatelne vyhyba huste zastavbe, a zaroven jeste neni prilis daleko, docela rozumne.
A Batovska dalnice jenz by byla, narozdil od toho co mame, asi mnohem lepsi, bohuzel zustane navzdy jen jako cara v mape, takze odkazovat na ni nema moc smysl.
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
Nejsem moc šťastný z metodologie zdejší diskuze, kde na jedné straně jsou empirická data (jel jsem tam a tam, doprava se chovala tak a tak), proti tomu domněnky a úvahy. Tedy zkusím empirii shrnout. Pak už to bude jen opakování a nemá cenu v tom pokračovat.Geo píše:Ja teda tu argumentaci p. Zemana nechapu. Tedy vidim to trochu jinak. Mame tady mesto s 1 Mio. obyvatel. A dalnicni sit, kde vsechny cesty vedou do Prahy. Tak nejak si rikam, ze tedy cast dopravy zacina a konci v Praze, a tak nejak se ji tyka pouzivani okruhu. Cim bliz bude okruh centru (teda nebrat do extremu), tim je pro ni zajimavejsi, nebot tim mensi zajizdka je jeho pouziti.
Z pohledu transitu se obavam, ze je to zas to same. Velky okruh sice zkrati vzdalenost mezi napr. D5 a R6, nebo D11 a R10, ale to asi neni uplne kriticky smer, ze? Naopak pro ty hlavni smery, cim vic se okruh nekam vybouluje (proc se asi postavili dopravci v pripade smeru D5-D11 na stranu Sporilovskych), tim min je pro ne atraktivni, a jeho pouziti se musi vynucovat politicky.
Z meho pohledu je soucasne vedeni okruhu takove, ktere se tak nejak prijatelne vyhyba huste zastavbe, a zaroven jeste neni prilis daleko, docela rozumne.
A Batovska dalnice jenz by byla, narozdil od toho co mame, asi mnohem lepsi, bohuzel zustane navzdy jen jako cara v mape, takze odkazovat na ni nema moc smysl.
Je tranzit na D1 v Brně (Bratislava, Ostrava) omezen situací, že v Brně D1 slouží jako místní komunikace (Ikea, obchodní centrum atd..) ?– ANO
Vidíme jinde, na místě srovnatelném s budoucím stavem dopravy v ČR podobný stav ? ANO např,. cesta ze záp. Rakouska z lyží do Prahy. Čistý tranzit přes Německo. Auto co skončilo lyžovat v 12 hod. dojede do Prahy před 18 hod. auto co skončilo lyžovat v 14,30 (aby si užilo permici) dojede do Prahy 0,30, protože stojí na okruhu kolem Mnichova smíchané s místní dopravní špičkou (empirie nikoli domněnka).
Projevuje se tato zkušenost v praxi ? ANO - EU má velký problém odsouhlasit dotaci na komunikaci prvoplánovitě mísící lokální a tranzitní dopravu.
Je podobná situace na Černém mostě ? ANO – IKEA, obchodní centrum, Hornbach atd..
Je stejná situace jako křížení VR, R10, D11, R1,(R12) na tak malém místě těsně u sídliště a obce jinde na R1? NE – částečně podobná situace je křížení R1 a D5, ale při zcela jiné šířce komunikace. Stejné řešení šířky komunikace v oblasti Černého mostu je extrémně nákladné z důvodu nutného rozšíření R1 omezující – LUKOIL, LIDL, IKEA, obchodní centrum, část Počernic. V podstatě je tato část R1 označena za dokončenou, s tím, že „budou provedeny úpravy“ aby se tam provoz vlezl –> současná 2+2 nedostačuje již nyní.
Je empiricky doloženo, že zácpy na současném okruhu (Štěrboholy) tvoří/tvořila tranzitní doprava nemající počátek ani konec v Praze ? ANO - po zprovoznění jižní R1 zmizely náklaďáky z Barandovského mostu mimo Prahu. Tyto NA nesjíždějí z R1 zpět do Prahy např.na Ořechu, ale pokračují mimo Prahu po R4, D5 atd..
Je stejná situace na R1 u Černého mostu ? ANO – ranní zácpu začínajíci u nájezdu VR a D11 na R1 tvoří NA, které pokračují na D1 nebo po R1 na R4 a D5 .. Jejich cílem tedy není Černý most nebo Suchdol, z jejich pohledu je trasovaní R1 zcela irelevantní.
Poroste v budoucnu intenzita dopravy ? –ANO
V případě nedostatečnosti R1 např. v oblasti Suchdola a Černého mostu je možné vést místní dopravu jinudy? - NE
V případě nedostatečnosti R1 např. v oblasti Suchdola a Černého mostu je možné vést tranzitní dopravu jinudy? - ANO po skutečném okruhu Prahy.
Tedy z mého pohledu je nápad smíchat místní a tranzitní dopravu metodologicky špatně, i když může kapacitně po určitou dobu vyhovovat. Při délce výstavby 20-25 let nebude současné trasování R1 za 25 let vyhovovat a okamžité řešení bude nemožné.
Je třeba si uvědomit, že např, oproti USA zde máme jiné předpisy (předjíždění zprava, jízda kamionů vlevo atd.) takže i doprava se chová jinak a takový NA v pravém pruhu tedy dopravu omezuje násobně jinak než např. NA projíždějící městem v USA.
Skutečným řešení dopravy je současný okruh (Šterboholská, jižní spojka ..) vyhradit místní dopravě, tranzit odsunout na okruh mimo Prahu.
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
No vy jste se teda rozjel. Nebudu vyvracet polopravdy a trochu účelové nakládání s fakty. Jenom pro úplnost doplním budoucí plánovaný stav:
R1 u IKEA bude v uspořádání 3+3. Někdo mě třeba opraví, ale žiju v přesvědčení, že R1 od D1 až po D5 v SEVERNÍ části bude 3+3
MUK R1 x současná I/12 v Běchovicích bude zrušena
MUK R1 x Chlumecká bude zrušena
A empirické doložení zácpy na Štěrboholské radiále tranzitem bych taky chtěl vidět, máte v ruce studii? Je zvláštní, že zácpy jsou vždy ráno mezi 8 - 9 a odpoledne mezi 17 - 19 hodinou. Že se ten transit vždycky terví do časů. kdy se v Praze otevíraj a zase zavíraj kanceláře.
No a taky jsem zvědavej na to zlatý prasátko, za který dostavíme R1 a postavíme ještě "opravdovej" okruh Prahy v reálnym čase. Díky.
R1 u IKEA bude v uspořádání 3+3. Někdo mě třeba opraví, ale žiju v přesvědčení, že R1 od D1 až po D5 v SEVERNÍ části bude 3+3
MUK R1 x současná I/12 v Běchovicích bude zrušena
MUK R1 x Chlumecká bude zrušena
A empirické doložení zácpy na Štěrboholské radiále tranzitem bych taky chtěl vidět, máte v ruce studii? Je zvláštní, že zácpy jsou vždy ráno mezi 8 - 9 a odpoledne mezi 17 - 19 hodinou. Že se ten transit vždycky terví do časů. kdy se v Praze otevíraj a zase zavíraj kanceláře.
No a taky jsem zvědavej na to zlatý prasátko, za který dostavíme R1 a postavíme ještě "opravdovej" okruh Prahy v reálnym čase. Díky.
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
Fajn, a ktera emepericka data pouzivate vy? Zdroje? Pokud je neuvedete, pak je to spis urazka ostatnich diskutujicich, nez argument.Zeman píše: Nejsem moc šťastný z metodologie zdejší diskuze, kde na jedné straně jsou empirická data (jel jsem tam a tam, doprava se chovala tak a tak), proti tomu domněnky a úvahy.
Mimochodem s tim Mnichovem to neni az tak presne. Nestoji se na okruhu, ale az na A9.
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
Ještě doplním k tomu krásnému příkladu s Mnichovem:
Vnější okruh zde zjevně slouží především místní dopravě a až druhotně tranzitu. Přestože jde o výrazně bohatší město, než je Praha, ve výrazně bohatší zemi, než je Česko, neuvažuje se ani zde o výstavbě třetího okruhu kdesi mimo aglomeraci pro oddělený tranzit. Zde je krásně vidět, jak byly i kolem Mnichova plánovány různé "nábližky" pro odvedení tranzitu mimo Mnichov a jaký je momentální stav jejich přípravy (A90, A93, A98 a A91). Ušetřím Vám studium legendy, šedivá znamená úplně opuštěný projekt, světle růžová čtyřpruh nižší kategorie (to se ovšem týká jen původně plánované A93 - bohužel pro nás to ale žádná priorita není).
Jako vzdálenější (třetí) okruh Prahy tak bohatě postačí dát do pořádku a místy přetrasovat II/101, tam opravdu není potřeba dálnici.
Vnější okruh zde zjevně slouží především místní dopravě a až druhotně tranzitu. Přestože jde o výrazně bohatší město, než je Praha, ve výrazně bohatší zemi, než je Česko, neuvažuje se ani zde o výstavbě třetího okruhu kdesi mimo aglomeraci pro oddělený tranzit. Zde je krásně vidět, jak byly i kolem Mnichova plánovány různé "nábližky" pro odvedení tranzitu mimo Mnichov a jaký je momentální stav jejich přípravy (A90, A93, A98 a A91). Ušetřím Vám studium legendy, šedivá znamená úplně opuštěný projekt, světle růžová čtyřpruh nižší kategorie (to se ovšem týká jen původně plánované A93 - bohužel pro nás to ale žádná priorita není).
Jako vzdálenější (třetí) okruh Prahy tak bohatě postačí dát do pořádku a místy přetrasovat II/101, tam opravdu není potřeba dálnici.
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
A z R1, potažmo D11 do města se lidi dostanou kudy? Povinnou zajížďkou přes Prosek nebo Černokosteleckou? To je teda urbanistika klackem.adamos píše: MUK R1 x současná I/12 v Běchovicích bude zrušena
MUK R1 x Chlumecká bude zrušena
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
Pokračováním Vysočanské radiály, jestli někdy bude. Do té doby křižovatku s Chlumeckou nikdo nezruší (a myslím si, že ani potom). Ani křižovatka s I/12 se nemá rušit zcela, ale má být neúplná.jonáš píše:A z R1, potažmo D11 do města se lidi dostanou kudy? Povinnou zajížďkou přes Prosek nebo Černokosteleckou? To je teda urbanistika klackem.
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
vždyť je tam nově vybudovaný podjezd pod chlumeckou
že to kapacitně nevyjde je holt dané zrušením pokračování D11 do centra ( ačkoli s tím v zásadě souhlasím )
spíš bude zajímavější, že jediný příjezd do počernic bude do ul. ve žlíbku ( užasná vize ) a do druhých pak "okolo Exnera" ( ještě lepší vize )
že to kapacitně nevyjde je holt dané zrušením pokračování D11 do centra ( ačkoli s tím v zásadě souhlasím )
spíš bude zajímavější, že jediný příjezd do počernic bude do ul. ve žlíbku ( užasná vize ) a do druhých pak "okolo Exnera" ( ještě lepší vize )
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
Tak snad poslední komentář :
- Ne, Mnichov neuvažuje o stavbě 3 okruhu protože rozšiřuje /zkapacitňuje nebo to plánuje u současného - tedy v duchu této strategie oznamte dotčeným rovnou, že R1 se také bude takto rozšiřovat, tedy že všechny povolovací studie jsou k ničemu, protože konečný stav bude jiný. Chápu, že tato možnost řešení tu je taky, ale je fér to dopředu říct
- tranzit se netrefuje do 8-9 hodiny, sem se trefuje špička místní dopravy, která tudy MUSÍ (už nevím jak jinak to napsat) tedy logicky musíte rozšířit cestu nebo odstranit místní dopravu nebo odstranit tranzit nebo akceptovat zácpy jako kolem Mnichova
- zrušení MUK je úsměvné a ukazuje, jak je to vše "koncepční" (než se dostavila R1, tak ukázalo, že postavená část už nestačí) bez posouzení reality - víte kolik autobusů tudy najíždí? A nezapomeňte taky zbourat ten železniční most těsně před sjezdem z R1 k Hornbachu, pod něj se taky nevlezete - nějak se nám prostě to současné jediné správné řešení a trasování R1 zamotává
- není třeba žádných tří okruhů, prostě se chybějící část R1 pro tranzit postaví u Brandýsa a severně od Suchdola (spojení D11 -D1 zůstává dle spučasného plánu, ale bez R12). Místní dopravu na chybějící část současné R1 Satalice - D8 pobere VR a komunikace stavěná z Letňan jako severní obchvat Kbel (vypadlo mě jméno). V případě nutnosti řešit dopravu skrz Suchdol se bude řešit jako doprava skrz Suchdol --> reálná místní doprava.
- Ne, Mnichov neuvažuje o stavbě 3 okruhu protože rozšiřuje /zkapacitňuje nebo to plánuje u současného - tedy v duchu této strategie oznamte dotčeným rovnou, že R1 se také bude takto rozšiřovat, tedy že všechny povolovací studie jsou k ničemu, protože konečný stav bude jiný. Chápu, že tato možnost řešení tu je taky, ale je fér to dopředu říct
- tranzit se netrefuje do 8-9 hodiny, sem se trefuje špička místní dopravy, která tudy MUSÍ (už nevím jak jinak to napsat) tedy logicky musíte rozšířit cestu nebo odstranit místní dopravu nebo odstranit tranzit nebo akceptovat zácpy jako kolem Mnichova
- zrušení MUK je úsměvné a ukazuje, jak je to vše "koncepční" (než se dostavila R1, tak ukázalo, že postavená část už nestačí) bez posouzení reality - víte kolik autobusů tudy najíždí? A nezapomeňte taky zbourat ten železniční most těsně před sjezdem z R1 k Hornbachu, pod něj se taky nevlezete - nějak se nám prostě to současné jediné správné řešení a trasování R1 zamotává
- není třeba žádných tří okruhů, prostě se chybějící část R1 pro tranzit postaví u Brandýsa a severně od Suchdola (spojení D11 -D1 zůstává dle spučasného plánu, ale bez R12). Místní dopravu na chybějící část současné R1 Satalice - D8 pobere VR a komunikace stavěná z Letňan jako severní obchvat Kbel (vypadlo mě jméno). V případě nutnosti řešit dopravu skrz Suchdol se bude řešit jako doprava skrz Suchdol --> reálná místní doprava.
Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)
Řešení se nám zamotávají právě takovýmito dodatečnými nekoncepčními nápady. Zrušení MÚK naopak z původní koncepce vychází, protože i na D11 měla navazovat radiála.Zeman píše:- zrušení MUK je úsměvné a ukazuje, jak je to vše "koncepční" (než se dostavila R1, tak ukázalo, že postavená část už nestačí) bez posouzení reality - víte kolik autobusů tudy najíždí? A nezapomeňte taky zbourat ten železniční most těsně před sjezdem z R1 k Hornbachu, pod něj se taky nevlezete - nějak se nám prostě to současné jediné správné řešení a trasování R1 zamotává
Naprosto si nedovedu představit, jak by ve vašem pojetí vypadal tranzit D1-D8, který by se tak protáhl zbytečně o 15-20km. Jistě, politicky můžete takovou trasu nadiktovat, ale zvýšenou cenu za dopravu nakonec stejně zaplatíte v ceně zboží.