[D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)
-
- Příspěvky: 89
- Registrován: 29.4.2009 23:09:02
Re: 511 Běchovice - D1
Přidávám návrh toho, jak by se mohla posunout křižovatka tak, aby se dostatečně vzdálila od baráků, kterých se to týká (jsou vyznačeny černě).
Popis ramp:
žlutá - 511 x I/12
červená - 510 x I/12
fialová - 510 x Štěrboholská radiála
hnědá - 511 x Štěrboholská radiála
Dálnice by se tak vůbec k obytným domům nepřiblížila...
Co si o tom myslíte, bylo by to řešení, pokud se dodjde k závěru, že ani zvýšená protihluková opatření na té současně navrhované křižovatce nepomohou???
Popis ramp:
žlutá - 511 x I/12
červená - 510 x I/12
fialová - 510 x Štěrboholská radiála
hnědá - 511 x Štěrboholská radiála
Dálnice by se tak vůbec k obytným domům nepřiblížila...
Co si o tom myslíte, bylo by to řešení, pokud se dodjde k závěru, že ani zvýšená protihluková opatření na té současně navrhované křižovatce nepomohou???
Naposledy upravil(a) Martin Vedral dne 3.12.2009 17:16:23, celkem upraveno 2 x.
Re: 511 Běchovice - D1
Problém s hlukjem je, ale paradoxně současný stav taky už u prvních domů překračuje hlukové normy a to (zdá se) nikomu nevadí. Moje osobní domněnka je, že jakékoli protihlukové opatření při výstavbě křižovatky bude mít spíš pozitivní než negativní efekt. Ale to je marné, naprosto souhlasím, že jde o zástupný problém bez nápadu jak situaci vyřešit. Je to pouze negativistický přístup. Konečně ona "východní varianta" nakreslená přes náměstí v Úvalech je toho krásným dokladem.Majkl píše:Tak jsem se podíval na stránky toho slavného sdružení. A navzdory slibu martinimu se musím opakovat. Jsou to dementi. Jediným cílem není řešit hluk ale úplně zastavit výstavbu. Agitačními kecy typu: zastavte to,ještě je čas, se to tam jen hemží. Za největší kámoše tam samozřejmě považují suchdol aspol. Boj o hluk je jen záminka, nic víc (což neznamená že ten problém s hlukem bohužel není).
Re: 511 Běchovice - D1
Obávám se. že by to asi moc nepomohlo. Hluk se přes stěny a valy nese výš a potom tudíž i dál. Mám osobní zkušenost, kdy těsně za protihlukovou stěnou je mnohem větší ticho než o 150-250m dále. Ale nejsem odborník, je to jen "laicky odpozorované".Martin Vedral píše:Přidávám návrh toho, jak by se mohla posunout křižovatka tak, aby se dostatečně vzdálila od baráků, kterých se to týká (jsou vyznačeny černě).
Dálnice by se tak vůbec k obytným domům nepřiblížila...
Co si o tom myslíte, bylo by to řešení, pokud se dodjde k závěru, že ani zvýšená protihluková opatření na té současně navrhované křižovatce nepomohou???
-
- Příspěvky: 89
- Registrován: 29.4.2009 23:09:02
Re: 511 Běchovice - D1
Tak jsem si prostudoval jejich stránky, jen bych k tomu dodal, že prý plně souhlasí (to sdružení) s výstavbou přeložky I/12, takže alespoň něco (přece jen sídlo jejich OS je přímo u současné I/12 ).
Re: 511 Běchovice - D1
Tak to začíná nabírat spád. V dnešním vydání MFDnes (Praha) je velký článek tomu věnovaný. Takže se potvrdilo co jsem psal včera, sdružení jde jednoznačně o zrušení! této stavby, pokud totiž MMR schválí ÚR, jsou připraveni s tím jít k soudu, navíc se přidala na jejich stranu i běchovická radnice (jak nečekaný obrat ). A mluví už pouze a jen o odstranění stavby. A čemu jsem se smál nejvíc bylo to , když prohlásili, že nejjednoduší by bylo celou stavbu posunout mimo Prahu. Co dodat.
Re: 511 Běchovice - D1
Já se picnu.
Ve městě bydlet, to jó. Ale něco pro to obětovat, to né.
Ve městě bydlet, to jó. Ale něco pro to obětovat, to né.
Království a půl princezny za 511.
Re: 511 Běchovice - D1
Mě by spíš zajímalo, jestli opravdu se změní trasa, tak co bude tedy s napojením na 510, co bude s napojením ŠR atd. Dejme tomu že by se trasa opravdu posunula dál na východ. Pak by asi nezbývalo nic jiného, než spojit 511 přímo na 520, která ještě nemá pevnou trasu. Což by teoreticky třeba i šlo. Pak ovšem zůstane hybrid v podobě 510, která by vedla odnikud nikam, ze které zatím plynule vede ŠR. Dále tu máme budoucí R12, takže by i tak musela vzniknou minimálně křižovatka R12,510 a ŠR.
Re: 511 Běchovice - D1
Nechť bojují legálními prostředky, je-li něco objektivně porušováno. Snahy o přesunutí okruhu etc. jsou zbytečné, to se jim nikdy nepovede, neboť na to prostě nemají prostředky. Až investor uvede tu problematiku hluku do pořádku, bude se normálně pokračovat. Pak se jenom musí dát sakra pozor na procesní chyby, které by mohly být napadnuty.
To je to, co mi na tom přijde nejhorší a nejvíc mi vadí, že když jsou akceptovány věcné připomínky (což tohle s tím hlukem zkrátka je) na které má každý účastník řízení právo, chytají se tyhle organizace typu Patrik následně i banálních procesních chyb, které bohužel není úplně jednoduché eliminovat a které hlavně už s vlivem té stavby a její podobou vůbec nesouvisí.
To je to, co mi na tom přijde nejhorší a nejvíc mi vadí, že když jsou akceptovány věcné připomínky (což tohle s tím hlukem zkrátka je) na které má každý účastník řízení právo, chytají se tyhle organizace typu Patrik následně i banálních procesních chyb, které bohužel není úplně jednoduché eliminovat a které hlavně už s vlivem té stavby a její podobou vůbec nesouvisí.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: 511 Běchovice - D1
Hluk se dá vyřešit i snížením maximální rychlosti, to by asi bylo nejjednodušší. Stejně ale to sdružení moc nechápu, pokud se okruh R1 nepostaví (a ten jejich nápad s přesunem na východ v podstatě znamená, že se nepostaví), tak tam budou mít stejně celý tranzit mezi D1 a D11. Dost bych se divil, kdyby to bylo lepší, než plánovaná MÚK...
Re: 511 Běchovice - D1
Ale proti té se přece teď bojuje. Co kdyby "hlučela"?Majkl píše:Dále tu máme budoucí R12, takže by i tak musela vzniknou minimálně křižovatka R12,510 a ŠR.
Že nemá současná situace východisko, je naprosto zřejmé. Auta někudy město objet MUSÍ. Koneckonců je to tak kolem všech větších měst. Koridor vybraný a léta blokovaný je teď ostrakizován a je vyvíjena snaha jej zrušit. Podívejte se ale na mapu a zkuste R1 posunout směrem na východ, někam, kde kvůli ní nebudete muset bourat nějakou zástavbu.
Zkusme to teď:
a) mezi Běchovice a Újezd to asi nepůjde - pro Běchovice by to bylo "z bláta do louže", ze západního kraje k východnímu a pokračovala by Klánovickým lesem, což by byl ekologický zločin (úmyslně píšu EKOLOGICKÝ, protože jsem o tom přesvědčen, i když "ekologisty" nesnáším)
b) pojďme dál, nejbližší další místo, které neprotíná Klánovický les je až ona trasa prezentovaná o pár příspěvků dříve. Má jednu drobnou "chybičku" - prochází přímo středem města Úvaly.
c) musíme tedy ještě dál na východ. Přetnout I/12 se nám za tímto městem podaří zřejmě bez problémů, mohla by tam asi vyrůst i obří křižovatka - potud vpořádku, ale kudy se dostaneme k D1?
d) vypadá to, že půjde "obkroužit" Úvaly z jihu a v koridoru mezi obcemi Škvorec, Zlatá, Sluštice, Křenice a Nedvězí na jihu a obcemi Dobročovice, Květnice a Královice na severu se "vrátit" na stávající trasu. Odhlédněme od faktu, že tato trasa má k "okruhu" svým tvarem dost daleko, ale budiž. Při bližším pohledu na mapu ale snadno zjistíme, že tato možnost nepřichází v úvahu v této lokalitě se právě buduje "venkovské bydlení".
e) Tak jinudy: zkusit se "prostřelit" mezi Škvorec a Hradešín? Nebo mezi Zlatou a Třebohostice? Nebo někde jinde? Ale kde? Všude se dostanete do 300m k obci.
Pojďme na druhou stranu. Severně od Úval to vypadá celkem nadějně, ale brzy narazíte též. Je tam obec Horoušany, která už nyní staví domy těsně u plánované přeložky II/101 a to tak, že už skoro není kudy ji vést. Že by se tam místo ní vešla dálnice? Pochybuji.
A tak můžeme pokračovat dál a dál. Všude najdete to samé. Domy, domy a domy. Ano, souhlasím s názorem, že okruh kolem Prahy má vést "kolem Prahy", stejně se město během několika let (10-20) rozroste až za něj, ale že by Běchovičtí ve jménu boje proti hluku prosadili zbourání nějakých jiných sídel? Věřím, že tak daleko to dojít nemůže. Bohužel východisko vidět není. Stávající trasa překračuje hlukové normy a jiná se nenabízí.
Re: 511 Běchovice - D1
a co tu krizovatku nejak schovat pod zem jako to maji na dost mistech v Rakousku nebo treba obchvat Ga-Pa v Bavorsku....postavi obchvat a zasypou ho a nahore je potom zelen, detska hriste a pod. ....cpat tu trasu na vychod je nesmysl !!! jdu si koupit MfD ))
p.s. myslel jsem zasypat...ne klasickej tunel
p.s. myslel jsem zasypat...ne klasickej tunel
Naposledy upravil(a) Užovka dne 4.12.2009 12:04:10, celkem upraveno 1 x.
Re: 511 Běchovice - D1
ještě příhodnější by byl výraz "ekista" dle vzoru fašista, nacista, komunistaMPMP píše:., což by byl ekologický zločin (úmyslně píšu EKOLOGICKÝ, protože jsem o tom přesvědčen, i když "ekologisty" nesnáším)....
jinak nevím, jak to má po stavbě vypadat, ale 510 by měla vést v zářezu ne ?
takže problémem je asi opravdu jen ta křižovatka.
Bohužel, v Běchovicích se situace nezhorší, může se jen zlepšit a to si asi "protesanti" neuvědomují
narozdíl od Suchdola, kde zhoršení situace je velmi jednoduché - nový most v Troji nebo v Podhoří
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: 511 Běchovice - D1
To co popisuje Užovka by určitě přece taky šlo, pomineme-li náročnost a prodražení. Nebo, ale to si moc nedovedu představit, to dát do podobného tubusu, jakým vede tuším Slánská ul. v Řepích. Ale určitě řešení na odhlučnění existuje. Podle mě, pokud se vyřeší problém hluku, tak se nic rušit nebude. A i když v tomhle absurdistánu je možné všechno, tak si myslím, že přestrasování nenastane. Na severu, tam bych tomu věřil, že to bude ještě zajímavé, ale tady jiné řešení už není možné. A v podstatě R1 je stavba celorepublikového významu, má podporu ze všech stran
Re: 511 Běchovice - D1
Jakej je v tom rozdíl? Tunel jako tunel, se vším co to obnáší, a to jak z finančního, tak z bezpečnostního hlediska. jen ten zasypanej tunel bude o pár (desítek) procent levnější při výstavbě.Užovka píše:p.s. myslel jsem zasypat...ne klasickej tunel
Re: 511 Běchovice - D1
Určitě by to šlo s nejbližšími větvemi, ale u hlavní trasy vidím jako problém výškové poměry, kdy R1-511 musí jít horem (navazuje na most z 510). Jinak by asi nebyl problém zakopat jen R1 (tedy v podstatě takový "širší ekomost" pro R12). Pro R1 tak vidím spíš nějaký tubus, jak píše Majkl, jenže právě ten "Řepský model" se prý zrovna moc nepovedl . Špatné je, že tohle všechno zvedne cenu řádově o pár set milionů , ale alternativa asi není...Užovka píše:a co tu krizovatku nejak schovat pod zem ...
Re: 511 Běchovice - D1
Ale no tak! Přečtěte si přece pořádně cíle běchovického združení a bude Vám jasné, že tímto cílem je ZRUŠENÍ výstavby okruhu, ne snížení hlukové zátěže. Tu si berou jako záminku. Kdyby se někomu podařilo tuto závadu odstranit, najdou si něco jiného (znečištění, kysličníky dusíku, přízemní ozón, ...) cokoliv, co v nějaké studii (jistě naprosto "nezávislé") bude nad hygienickou normou. A začneme zase od začátku. A kdyby ani to neprošlo, tak podají žalobu (na cokoli, co výstavbu pozdrží) a když ani to nepomůže, napadnou vydání SP a když ani to nepomůže budou žalovat jeho zrušení, příp. zpětné zrušení ÚR případně zrušení .... (dosaďte si co chcete).Standa píše:Určitě by to šlo s nejbližšími větvemi, ale u hlavní trasy vidím jako problém výškové poměry, kdy R1-511 musí jít horem (navazuje na most z 510). Jinak by asi nebyl problém zakopat jen R1 (tedy v podstatě takový "širší ekomost" pro R12). Pro R1 tak vidím spíš nějaký tubus, jak píše Majkl, jenže právě ten "Řepský model" se prý zrovna moc nepovedl . Špatné je, že tohle všechno zvedne cenu řádově o pár set milionů , ale alternativa asi není...Užovka píše:a co tu krizovatku nejak schovat pod zem ...
Je třeba se smířit s faktem, že příštích 10 let R1 stát, bohužel, nebude. A za 10 let bude každému jasné, že současná trasa není "kolem Prahy", ale jejím vnitřkem a přibude další argument a pojedeme znova od začátku.
Re: 511 Běchovice - D1
Ano je pravda, že jim jde o zrušení,ale pokud se vydá platné ÚR, které nezruší ani soud, tak se to pohne, může se napadnout SP,koneckonců to dělá patrik na všechna vydaná SP pro D8, ale to už stavbě nezabrání. To by totiž takto mohlo pokaždé vzniknout sdružení proti jakékoliv výstavbě čehokoliv a nic by se nepostavilo. Oni samozřejmě vznikají,ale stavbě stejně nezabrání. Zdrží jí,ale nezabrání. Stejně jako ty tupci, co mají sdružení proti Blance, ekoteroristi co zavinili zdržení D5 skrz Valík apod. Navíc, tady pokud se podaří odstranit hluk, tak MMR potvrdí ÚR a i když to napadnou u soudu, tak ten nebude mít důvod ho zrušit.
Re: 511 Běchovice - D1
Nejspíš jste v Čechách vůči takovým občanským sdružením moc benevolentní v zákonech, kupř. o stavbách ve veřejném zájmu, pak možnosti různých napadení k soudu, atp. Na Slovensku taky "pindali" u Považské Bystrice, Žiaru n/Hronom a už se tam staví. Lidem jako pí Havránková, Kužvart, Patrik a spol. na Slovensku nejspíš asi "růže nepokvetou", a přitom se mě vůbec nezdá že bychom byli méně demokratická krajina jako je Česko.
Re: 511 Běchovice - D1
Nepleťte tam Havránkovou, to je přecijen jiný případ - ukázka kam vede státní arogance.
-
- Příspěvky: 196
- Registrován: 14.3.2009 18:46:48
Re: 511 Běchovice - D1
Jestli MFDnes nekecá a už remcá i radnice v Běchovicích pak vidím jednoduché řešení. Prostě Běchovicím oznámit, že pokud "odsabotujou R1" tak můžou zapomenput na přeložku R12 a ať s tou dopravou středem počítaj na věky. Původní silnici zrušit nemůžou a holt tam bude trošku velmi hustá doprava na "věčné časy".
Re: 511 Běchovice - D1
Na ČT v Dobrém ránu rozhovor se starostou Běchovic a mluvčím MMR
Re: 511 Běchovice - D1
Tak pokud jsem to z vysilani spravne okoukal, tak Bechovicim jde primarne o splneni hygienickych, potazmo tedy hlukovych limitu, takze je to ted uz jen o konkretni podobe projektu. Pokud se bude muset menit i niveleta stavby, tak to asi bude vyzadovat zmenu URka v teto lokalite, coz ten proces tak cca o rok posune...
Re: 511 Běchovice - D1
Nerozumím, jinde se změnila komplexně křižovatka z popudu stavitele a nic to nezdržovalo?mapman píše:... niveleta stavby, tak to asi bude vyzadovat zmenu URka v teto lokalite, coz ten proces tak cca o rok posune...
Re: 511 Běchovice - D1
Taky jsem to viděl. Starosta Běchovic je poměrně mladý (odhaduju tak lehce přes 30 let) a poměrně rozumný člověk, opravdu to není žádný p. Hejl.mapman píše:Tak pokud jsem to z vysilani spravne okoukal, tak Bechovicim jde primarne o splneni hygienickych, potazmo tedy hlukovych limitu, takze je to ted uz jen o konkretni podobe projektu.
Celé to na mě působí tak, že rozhodně není proti okruhu, ale spíš je to o tom, že za 10 měsíců budou volby a rozhádat se s 20ti procenty potencionálních voličů rozhodně nebude v jeho zájmu. Takže stojí za jediným co se dá podložit - tj hlukovým limitem. Rozhodně nevypadal na to, že by se pouštěl do akcí typu "tudy fakt neprojdete". Pokud se dodrží limity, bude s tím souhlasit.
Takže ony výplody nových variant za Prahou jdou očividně na vrub tomu občanskému sdružení, které je daleko militantnější s postojem "tudy fakt ne".
Re: 511 Běchovice - D1
Jj, zatím to pořád vypadá, že dohoda možná:
Běchovice nechtějí křižovatku Pražského okruhu, jeho stavbu to může zpozdit
Běchovice nechtějí křižovatku Pražského okruhu, jeho stavbu to může zpozdit
Běchovice nechtějí od svého požadavku ustoupit. Vyhlášení hlukového pásma hodlá radnice městské části zabránit za každou cenu. Starosta Martan nicméně poukázal na to, že pokud by se podařilo hluk omezit, Běchovičtí možná nebudou bránit výstavbě samotné křižovatky na plánovaném místě.