[D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)
Re: 511 Běchovice - D1
Spíš nechápu jak tohle http://www.mapy.cz/#mm=ZP@x=133471616@y=135904768@z=13 chce někdo posouvat a kam.
Re: 511 Běchovice - D1
Běchovice by si měly uspořádat referendum, zda chtějí křižovatku R1xR12xŠR nebo stávající stav s I/12 středem obce. Celkově Běchovicím nic jiného nezbývá, protože ani R12 není žádná jistota že bude.
Re: 511 Běchovice - D1
Jednoduše: přetrasovat většinu 511 a vést SOKP mezi 511 a stávající 510 po D11. Že to někomu bude vadit i tam, že to v trase SOKP udělá nesmyslný lalok, který se bude jednou řešit přestavbou 510 a přetrasováním půlky 520, co na tom... papír snese všechno.
I tak tam ta křižovatka zůstane, ale co.
I tak tam ta křižovatka zůstane, ale co.
Re: 511 Běchovice - D1
Bože muj Tohle přece nejde, aby si trasovala každá obec sama, pak se nemlžem divit těm paskvilům co vznikaj. Odhlučnit jak to pujde, ale trasování prostě musí bejt kompaktní a logický, ne to stavět jak Pejsek s Kočičkou
Re: 511 Běchovice - D1
Nechápu, o co jim jde. Na 3. pražský okruh v budoucnu dojde (jen to holt nebude do 30-ti let a bude kopec keců na druhé straně skrz Č.Kras). Takhle celou koncepci okruhů rozbouchávají a navíc přidělvají starosti Počernicím, Úvalům a Jirnám (těm se to rozhodně líbit nebude). Navíc stávající trasování je snad schválený.
Re: 511 Běchovice - D1
Při bližším ohledání lze pouhým okem zjistit, že obcí co by s tím mělo problém bude hned vícero....
Re: 511 Běchovice - D1
Hezká "projekce do mapy". Je z ní jasně vidět, že někdo vzal tužku a namaloval čáru aniž by se staral, kuydy to "vlastně vede". Z toho vyplývá, že je to blbina, ale běchovičtí si jasně řekli, že posun 512-513 za Průhonice se povedlo, tak proč by to nešlo tady, že?Petr Pokorný píše:Při bližším ohledání lze pouhým okem zjistit, že obcí co by s tím mělo problém bude hned vícero....
Re: 511 Běchovice - D1
Vždyť to na té "malůvce" vidíte naprosto jasně: "kamkoliv, hlavně co nejdál od mého domu". Koneckonců i v rozhovoru pro noviny to starosta řekl jasně: "my to chceme přepracovat, ale jak, to už je věcí investora".jonáš píše:Spíš nechápu jak tohle http://www.mapy.cz/#mm=ZP@x=133471616@y=135904768@z=13 chce někdo posouvat a kam.
Opravdu názor hodný politika profesionála.
Re: 511 Běchovice - D1
No právě že to posunout nejde, protože se tam bude ŠR se spojkou přes ČM a s budoucí R12 protínat tak jako tak .. a nechápu jak se chtěj procpat skrze tu východní noclehárnu Prahy co se staví jižně od Oujezda, od Dubče po Škvorec je to už pomalu jedno velký sídliště naležato, tam budou problémy i s tou novou dvanáctkou.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: 511 Běchovice - D1
No, jeden jejich návrh byl tu křižovatku posunout o cca 100-150 na západ, směrem ke Štěrboholům. Otázkou je, zda by to a) technicky šlo, b) mělo nějaký vliv na ten hlukový dopad a za c) čí tam jsou ty pozemky?
Re: 511 Běchovice - D1
No jestli jim jde o stovku metrů, tak asi jo, možná i o třista, ale to u dálnice nehraje roli, tam je rozdíl v distribuci hluku tak mezi 500 m a 5 km. Akorát by tranzit na okruhu absolvoval dvojitý esíčko celkem zbytečně
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: 511 Běchovice - D1
Tu malůvku, co sem dal S_M_Lomoz, prohlašujou Běchovičtí za nějakou dříve projednávanou variantu R - víte o tom někdo něco? A vypadá to, že Ministerstvo zdravotnictví stěžovatele v podstatě podpořilo, protože 23.9. prohlásilo, že ochranným hlukovým pásmem to řešit nelze...
Více na http://www.osbechovice.ic.cz/index.php?s=Ke-stazeni
Více na http://www.osbechovice.ic.cz/index.php?s=Ke-stazeni
Re: 511 Běchovice - D1
Hmm, tak jsem přečetl to rozhodnutí MZ o nemožnosti takového postupu (stanovení ochranného hlukového pásma). Je to bohužel dle mého názoru velmi vážná komplikace (časová) a částečné vítězství obyvatel Nové Dubče (Běchovice II).
Asi se bude muset využít řešení, které se používá všude jinde, kde se nelze vejít do "čistého a správného" limitu 50 dB pro noc stanoveného nařízením vlády 148/2006 Sb.
Nařízení vlády 148/2006 Sb. umožňuje aplikovat tzv. korekci na starou hlukovou zátěž: Použije se v případě staré hlukové zátěže z dopravy na pozemních komunikacích a drahách, kdy starou hlukovou zátěží se rozumí stav hlučnosti způsobený dopravou na pozemních komunikacích a drahách, který v chráněných venkovních prostorech staveb a a chráněném venkovním prostoru vznikl do 31. prosince 2000. Tato korekce zůstává zachována i po položení nového povrchu vozovky, výměně kolejového svršku, popřípadě rozšíření vozovek při zachování směrového nebo výškového vedení pozemní komunikace nebo dráhy, při které nesmí dojít ke zhoršení stávající hlučnosti v chráněném venkovním prostoru staveb a v chráněném venkovním prostoru a pro krátkodobé objízdné trasy.
Čili i Štěrboholská radiála (uvedení do provozu 27.8.1999) splňuje tyto parametry "staré silnice" a věřím, že hluk z ní tuto část domů v Nové Dubči v současné době ovlivňuje, stejně tak jako silnice I/12 a samotná R1 510 (resp její zakončení právě MÚK s I/12).
Hluková studie zpracovaná společností EKOLA pro územní řízení vypočetla, že hluk bude u těch domků překračován v noci (chráněný venkovní prostor, měřeno 2 metry před fasádou domu) a bude dosahovat 53,3 dB. "Čistý a správný" limit dle zmíněného nařízení vlády je 50 dB.
Při započtení všech faktorů staré hlukové zátěže dle zmíněného nařízení vlády se v tomto prostoru dostaneme na povolenou hladinu hluku pro noc LAeq,8h = 60 dB, což ještě vytváří dostatečnou rezervu i pro výstavbu R12 .
Jde o právnický boj. Nic to samozřejmě nemění na tom, že by v rámci územního řízení mělo být přistoupeno k lepším protihlukovým opatřením, aby byl hluk maximálně snížen. Toto, co jsem zde pospal je však také možná cesta, bohužel ať tak nebo tak, vyvolá to značné zdržení v přípravě stavby R1 511 minimálně dle mého odhadu cca rok.
Asi se bude muset využít řešení, které se používá všude jinde, kde se nelze vejít do "čistého a správného" limitu 50 dB pro noc stanoveného nařízením vlády 148/2006 Sb.
Nařízení vlády 148/2006 Sb. umožňuje aplikovat tzv. korekci na starou hlukovou zátěž: Použije se v případě staré hlukové zátěže z dopravy na pozemních komunikacích a drahách, kdy starou hlukovou zátěží se rozumí stav hlučnosti způsobený dopravou na pozemních komunikacích a drahách, který v chráněných venkovních prostorech staveb a a chráněném venkovním prostoru vznikl do 31. prosince 2000. Tato korekce zůstává zachována i po položení nového povrchu vozovky, výměně kolejového svršku, popřípadě rozšíření vozovek při zachování směrového nebo výškového vedení pozemní komunikace nebo dráhy, při které nesmí dojít ke zhoršení stávající hlučnosti v chráněném venkovním prostoru staveb a v chráněném venkovním prostoru a pro krátkodobé objízdné trasy.
Čili i Štěrboholská radiála (uvedení do provozu 27.8.1999) splňuje tyto parametry "staré silnice" a věřím, že hluk z ní tuto část domů v Nové Dubči v současné době ovlivňuje, stejně tak jako silnice I/12 a samotná R1 510 (resp její zakončení právě MÚK s I/12).
Hluková studie zpracovaná společností EKOLA pro územní řízení vypočetla, že hluk bude u těch domků překračován v noci (chráněný venkovní prostor, měřeno 2 metry před fasádou domu) a bude dosahovat 53,3 dB. "Čistý a správný" limit dle zmíněného nařízení vlády je 50 dB.
Při započtení všech faktorů staré hlukové zátěže dle zmíněného nařízení vlády se v tomto prostoru dostaneme na povolenou hladinu hluku pro noc LAeq,8h = 60 dB, což ještě vytváří dostatečnou rezervu i pro výstavbu R12 .
Jde o právnický boj. Nic to samozřejmě nemění na tom, že by v rámci územního řízení mělo být přistoupeno k lepším protihlukovým opatřením, aby byl hluk maximálně snížen. Toto, co jsem zde pospal je však také možná cesta, bohužel ať tak nebo tak, vyvolá to značné zdržení v přípravě stavby R1 511 minimálně dle mého odhadu cca rok.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: 511 Běchovice - D1
Martini, a nevíš jaká protihluková opatření navrhlo ŘSD v té stávající variantě? Podle územního plánu by tam měl do budoucna být pás "zeleně lesní" v šířce cca 100m - ten by něco taky zbrzdil, dneska tam jsou jen pole... Sranda je, že na druhé straně, směrem na Dubeč/Štěrboholy územní plán povoluje plochy napůl zemědělské, napůl obytné/smíšené... Ve stejné vzdálenosti, jako jsou dneska ty protestanti z "Nové Dubče"...
Anebo by v tom úseku mohla být snížená rychlost - když to jinde v Praze "tak pomohlo"...(myslím, že v Holešovičkách právě o ty tři decibely...)
Anebo by v tom úseku mohla být snížená rychlost - když to jinde v Praze "tak pomohlo"...(myslím, že v Holešovičkách právě o ty tři decibely...)
Re: 511 Běchovice - D1
Bohužel nejsem obeznámen s aktuálně navrženými protihlukovými opatřeními, ze kterých vycházela ta hluková studie. Je vidět, že na ochraně proti hluku bude potřeba přidat, aby byl hluk snížen pod normu nebo viz. výše.
Co se týče omezení rychlosti jsem kategoricky proti. Tohle bude v podstatě jediný úsek R1, kde se bude dát plynule delší kus jet 130 km/h. Je pravda, že v tunelu Dubeč bude stejně 80 km/h, tak pak by holt teoreticky šlo nechat 80 km/h až za MÚK se Štěrboholskou, ale bylo by to škoda. Ta MÚK by klidně zvládla i 130 km/h, podle mě.
Co se týče omezení rychlosti jsem kategoricky proti. Tohle bude v podstatě jediný úsek R1, kde se bude dát plynule delší kus jet 130 km/h. Je pravda, že v tunelu Dubeč bude stejně 80 km/h, tak pak by holt teoreticky šlo nechat 80 km/h až za MÚK se Štěrboholskou, ale bylo by to škoda. Ta MÚK by klidně zvládla i 130 km/h, podle mě.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: 511 Běchovice - D1
Možná by zvládla, ale zkuste se na to podívat z jiného úhlu - máte 2 možnost:martini píše:Bohužel nejsem obeznámen s aktuálně navrženými protihlukovými opatřeními, ze kterých vycházela ta hluková studie. Je vidět, že na ochraně proti hluku bude potřeba přidat, aby byl hluk snížen pod normu nebo viz. výše.
Co se týče omezení rychlosti jsem kategoricky proti. Tohle bude v podstatě jediný úsek R1, kde se bude dát plynule delší kus jet 130 km/h. Je pravda, že v tunelu Dubeč bude stejně 80 km/h, tak pak by holt teoreticky šlo nechat 80 km/h až za MÚK se Štěrboholskou, ale bylo by to škoda. Ta MÚK by klidně zvládla i 130 km/h, podle mě.
1/ Začít stavět hned s tím, že rychlost v tomto úseku bude omezena (třeba až na 80 km/h)
2/ Trvat si na svém, že dálniční okruh by měl být bez omezení rychlosti a dohadovat se dalších 5 let. Do té doby nebudete jezdit vůbec, protože budete stát v kolonách.
Jen pro úplnost - jiná možnost se (zdá se) nenabízí.
Kterou variantu si vyberete?
-
- Příspěvky: 171
- Registrován: 14.3.2009 11:14:37
Re: 511 Běchovice - D1
Navrhuji okamzita opatreni pro obce Bechovice, Suchdol a pripadne dalsi:
1. zastaveni veskere obsluznosti MHD do vnitrni Prahy
2. vyneti vsech zastavek na uzemi obce ze systemu PID
3. ukonceni jakehokoliv financovani potreb obce z rozpoctu MHMP
Nechteji-li se tyto obce podilet na zivote Velke Prahy, at nejsou jeji soucasti.
1. zastaveni veskere obsluznosti MHD do vnitrni Prahy
2. vyneti vsech zastavek na uzemi obce ze systemu PID
3. ukonceni jakehokoliv financovani potreb obce z rozpoctu MHMP
Nechteji-li se tyto obce podilet na zivote Velke Prahy, at nejsou jeji soucasti.
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: 511 Běchovice - D1
V zasade souhlas, vyuzivaji vyhod velkomesta, ale nejsou ochotni ani o pid ustoupit v ramci opatreni nutnych pro velkomesto takoveho formatu. To je jednoznacne sobecke chovani.Speedy Gonzales píše:Navrhuji okamzita opatreni pro obce Bechovice, Suchdol a pripadne dalsi:
1. zastaveni veskere obsluznosti MHD do vnitrni Prahy
2. vyneti vsech zastavek na uzemi obce ze systemu PID
3. ukonceni jakehokoliv financovani potreb obce z rozpoctu MHMP
Nechteji-li se tyto obce podilet na zivote Velke Prahy, at nejsou jeji soucasti.
Re: 511 Běchovice - D1
V případě Běchovic (a nechci se jich jakkoliv zastávat) bych ještě byl dejme tomu tolerantnější, starosta nechce 511 ani posunout jinam ani skrečovat, chtějí "jen" řešit hluk.Že se ozvali na poslední chvíli, že se tím stavba zdrží, atd. to je holt klasika a možná i úmysl. Se Suchdolem souhlas, těm bych zatopil, i když věřím, že za to může především hejl. Dost obyvatel této části si okruh přeje
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: 511 Běchovice - D1
Tak pak at si zvoli noveho zastupce ktery bude opravdu hajit jejich vetsinove zajmy!Majkl píše:Se Suchdolem souhlas, těm bych zatopil, i když věřím, že za to může především hejl. Dost obyvatel této části si okruh přeje
Re: 511 Běchovice - D1
Doufam, že už Hejla nezvlí. Volby jsou snad na podzim 2010. Zastavení MHD do Suchdola by paradoxně nejvíce ublížilo nikoliv lidem ze Suchdola, ale 20.000 studentů zdejší ČZU.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: 511 Běchovice - D1
S těma volbama v Suchdole bych takovým optimistou nebyl - dosud se jich Hejlova neústupnost až tak negativně nedotkla. Právě takové zastavení MHD nebo "vhodně naplánovaná nutná oprava" Kamýcké ulice, která je spojuje s městem, by bylo akcí, která by "mlčíčí suchdolské většině" možná otevřela oči...
A pokud jde o Běchovice, tak tam starosta nehraje roli - do územního řízení zasáhla skupina okolo paní JUDr. Petry Šubrtové a OS Zdravé životní prostředí, ti jsou teď "důležití"...
A pokud jde o Běchovice, tak tam starosta nehraje roli - do územního řízení zasáhla skupina okolo paní JUDr. Petry Šubrtové a OS Zdravé životní prostředí, ti jsou teď "důležití"...
Re: 511 Běchovice - D1
Zvolím za 3. změna hlukových norem.MPMP píše:Možná by zvládla, ale zkuste se na to podívat z jiného úhlu - máte 2 možnost:
1/ Začít stavět hned s tím, že rychlost v tomto úseku bude omezena (třeba až na 80 km/h)
2/ Trvat si na svém, že dálniční okruh by měl být bez omezení rychlosti a dohadovat se dalších 5 let. Do té doby nebudete jezdit vůbec, protože budete stát v kolonách.
Jen pro úplnost - jiná možnost se (zdá se) nenabízí.
Kterou variantu si vyberete?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 511 Běchovice - D1
Jestli omezení rychlosti třeba na 80 km/h urychlí stavbu (o čemž teda silně pochybuju), tak jsem pro. Osobně jsem totiž toho názoru, že nějaké omezení rychlosti tam dřív nebo později bude tak jako tak - viz ostatní podobné úseky v Praze