[D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Odpovědět
kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od kyk »

Kuba píše:A ještě jak bude řešeno odbočení z 511 na D1 směr centrum, když stávající rampa ústí do kolektoru a ten přímo do pumpy Shell. A to zaústění přímé rampy z 511 směr D1 z centra na rampu od 512, které vedou za zacpaného kolektoru, to je průšvih samozřejmě. Tato přímá rampa by měla být určitě dvoupruhová, stávající řešení je nedostatečné.
Tady myslím že to nebude až tak horké, protože provoz v kolektoru ubyde o vozidla pokračující směr sever, která dnes jednou směr centrum, neb nemají jinou možnost.
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Anonym »

michal píše:Úprava múk Modletice naštěstí nesouvisí s povolováním 511, protože křižovatka je součástí stavby 512, ale určitě by byla vítána. Ale obávám se, že se s tím začne něco dělat až poté, kdy skutečný provoz prověří, že je směr 511-D1 a 512-D1 ve spojení s exitem 12 více než kolizní...
512-D1 nemusí na kolektor vůbec. Největší problém dělá exit 12, nicméně ubyde část aut, která nyní na exit 12 sjíždějí a jedou dál na Říčany. Pak by na sjezdu 12 stačilo překreslit čáry aby 511-D1 byla v celé délce dvoupruhová. To půjde jen ale za předpokladu, že na kruháči nebudou kolony, což je vzhledem k množství hal v okolí téměř nereálné.
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od michal »

Ano, přes ten kolektor se z 512 na Brno nemusí, to je pravda. Na druhou stranu normový připojovací pruh z 512 na D1 mi taky zrovna dvakrát nevoní a je to dodatečné řešení, byť díky Bohu za něj... Běžně tam zažívám kolizí zavánějící situace připomínající rozstřel kulečníkových koulí, sotva se tam kamion objeví... Je to celkem slušný kopeček, připojovák standardní délky, v něm to pro kamiony není zrovna brnkačka rozjíždět, pokud musí výrazněji zpomalit, silný provoz a neochota pustit nohu z plynu hned na Prahou, takže velmi často silové řešení... Bohužel na velkorysejší řešení není zcela nepochopitelně místo, takže dost pochybuji, že se to bude řešit nákladným rozšířením. V lepším případě přemalováním... Kolony v kolektoru určitě nezmizí, leda by zmizel exit. Argument zlepšením situace s hotovým exitem Říčany na 511 při těch stovkách tisíc m2 skladovacích ploch prostě pokulhává...
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od mapman »

Tak ta rampa se tam doplňovala dodatečně do už jinak umístěné MÚK, proto je tam taky ta strašně vysoká opěrná zeď. Jinak by tam v kolektoru opravdu byly oba směry, jak z 511 tak 512. Ale to podle mě nevylučuje, aby se z toho postranního dělicího pásu ukousl jeden metr na úkor prodloužení připojovacího pruhu aspoň před ten nadjezd II/101.

Co se týče té dvoupruhovosti - z 511 odbočí do kolektoru 2 pruhy, z nichž levý povede do centra a pravý na Brno. Nějaké zdvoupruhování této rampy ani není možné kvůli styku s rampou z centra směr Modletice. Tam je styk těch směrů vedený po dvoupruhovém mostě tma, kdy bych potřeboval pruhy tři...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Aram96 »

Snad to bude stíhat ta jednopruhová rampa. A do ní se právě ještě připojují auta z centra, těch snad nebude tolik. Každopádně co se počtu pruhů týče, tak tato křižovatka je silně podhodnocena, by mě zajímalo, podle jak starých plánů se stavěla .. u obou dálnic tu dochází k ubírání pruhů z původního 6-pruhu, ale rampy mezi dálnicemi jsou i pro primární směry jednopruhové .. to nějak nevychází ..

Nějaké dodělání kolektoru na opačném konci křižovatky, tj. u té benzinky směr Praha, v plánu není ? Tam bude nejen velmi krátký průplet, ale celkově by bylo lepší, kdyby se to celé “odehrálo” v kolektorech a ten se pak jednopruhově připojil na D1, která by tak mohla být pořád ve 3 pruzích i směr centrum.
-xdas-
Příspěvky: 428
Registrován: 23.9.2009 20:25:36

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od -xdas- »

Aram96 píše: Nějaké dodělání kolektoru na opačném konci křižovatky, tj. u té benzinky směr Praha, v plánu není ? Tam bude nejen velmi krátký průplet, ale celkově by bylo lepší, kdyby se to celé “odehrálo” v kolektorech a ten se pak jednopruhově připojil na D1, která by tak mohla být pořád ve 3 pruzích i směr centrum.
Nedavno pridaval k teto casti komentar mapman:
mapman píše: Druhý problém, který měl nastat po zprovoznění 511ky, byl v místě průjezdu kolem pumpy. Ten se aktuálně řeší tak, že připojení od 512ky směr Praha se vyřeší novým přejezdem mezi kolektorem a hlavní trasou těsně před připojením větve z 511ky. Po kolektoru bude pokračovat jen doprava na ČSPH, pak se připojí větev z 511ky, následovat bude průplet a nové pokračování kolektoru až za pumpu. 512ka se připojí tedy jako samostatný nový třetí pruh (podobně jako dnes, jen dřív).
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od michal »

Je to poněkud zoufalé řešení, ale snad při těch intenzitách bude bezproblémové a funkční. Čili to ale znamená, že výkup té pumpy už není řešením, což je škoda. Tohle je fakt bolavá noha... :roll:
Dusanh
Příspěvky: 712
Registrován: 11.5.2010 10:53:25

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Dusanh »

Nezmizí taky z kolektoru část vozidel, která dnes sjíždějí na Říčany?
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od michal »

Z kolektoru určitě OA do Říčan zmizí. Ale to nemůže stačit. Jsou to stovky tisíc m2 skladových ploch, jezdí tam zaměstnanci, obchodníci, tisíce kamionů... To múk Lipany fakt nevyřeší, navíc pochybuju, že s múk Lipany zmizí zákaz z II/101 směrem k Říčanům. Už jen to, že se ten most na II/101 přes D1 neudělal 2+2 je přeci zločin???!!!
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Aram96 »

-xdas- píše:
Aram96 píše: Nějaké dodělání kolektoru na opačném konci křižovatky, tj. u té benzinky směr Praha, v plánu není ? Tam bude nejen velmi krátký průplet, ale celkově by bylo lepší, kdyby se to celé “odehrálo” v kolektorech a ten se pak jednopruhově připojil na D1, která by tak mohla být pořád ve 3 pruzích i směr centrum.
Nedavno pridaval k teto casti komentar mapman:
mapman píše: Druhý problém, který měl nastat po zprovoznění 511ky, byl v místě průjezdu kolem pumpy. Ten se aktuálně řeší tak, že připojení od 512ky směr Praha se vyřeší novým přejezdem mezi kolektorem a hlavní trasou těsně před připojením větve z 511ky. Po kolektoru bude pokračovat jen doprava na ČSPH, pak se připojí větev z 511ky, následovat bude průplet a nové pokračování kolektoru až za pumpu. 512ka se připojí tedy jako samostatný nový třetí pruh (podobně jako dnes, jen dřív).
Byl jsem si toho vědom, ale nevěděl jsem už podrobnosti a právě jsem to nemohl už najít, asi jsem to přehlídl. Díky. :ok: Vypadá to na dostatečné řešení. V praxi asi maximum co lze udělat jen malými stavebními úpravami. Nejdůležitější ze všeho je, aby vznikl tento kousek kolektoru. Ale z toho popisu od mapmana to tak vypadá. :ok: Uznávám, že je asi lepší nechat na hlavní trase jen pruhy dva a 3.vytvořit převedením právě dopravy z 512 a z kolektoru od exitu 12. Odlehčí to hodně tomu kratičkému průpletu 511>centrum x kolektor>pumpa, což je asi nejdůležitější věc na řešení.

Celkově je ale smutné, že největší křižovatka v republice, která stála ani nechci vědět kolik, má tolik nedostatků a je tak podhodnocená. :( Myslím, že to právě dost vypovídá o tom, jak "kvalitně" se u nás navrhují dálniční křížení. A tato tragédie pokračuje bohužel až do dnešních dnů. Výjimky potvrzují pravidlo. Půdy zabrané hektarů a hektarů, a pak je celá křižovatka zprasená buď krátkými průplety, stahováním dvou průběžných pruhů do jednoho, obecně málo pruhy pro změnu dálnice, křížením dálnic pomocí kruháčů a podobnými českými výmysly. :(
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od MPMP »

Já bych to na "podceněnou projekci" ani "podcenění investorem" neházel. Odpor proti jakékoli dopravní stavbě je obrovský (jestli oprávněně, nebo "na-just" nechávám na osobním posouzení). Postavit dneska dálniční křižovatku je opravdu problém, protože pokud ji navrhnete jen trochu velkoryseji než je nezbytné minimum, vsadím se s vámi o co chcete, že ji následná odvolání a žaloby na 110% shodí se stolu. Jen opravdové technologické minimum, kde už nejde nic dalšího "ořezat" má šnaci na schválení (a i tak to bude po x odvoláních a dvojnásobku žalob).
Nemám z toho žádnou radost, ale osobně mnohem radši budu projíždět takovou postavenou křižovatkou max. rychlostí 80 km/h, než abych se dalších 30 let musel trmácet přes město.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Aram96 »

Promiň, ale to je naprostý nesmysl. Nikoho v okolí nezajímá, jestli ta rampa má dva pruhy nebo tři. Naprosto nikoho. Tohle nejsou věci, do kterých má co kecat veřejnost a taky do ní málokdy kecá. Veřejnost zajímá, když už, tak zábor půdy či nějaká jedna velká rampa, která působí jako pěst na oko. Rozhodně veřejnost nikdy neřeší počty pruhů, jejich délky, poloměry ramp apod. ;)
Neříkám, ať stavíme obrovské křižovatky, kde jsou polopřímé rampy pro všechny směry a pro rychlost 130. Ale když už se staví velká, měla by mít právě odpovídající ty ostatní parametry. A ne že v největší dálniční křižovatce jsou parametry o dost horší než třeba obyčejný sjezd na 0137, kde jsou připojovací pruhy tak 500+500 metrů. Tady u Modletic 512>Brno tak 250 m. :? Tohle fakt pochopit nelze. A dvojnásob to nelze pochopit u nás, kde máme normy i na tvorbu norem. :crazy: Ve výsledku jich je polovina úplně k ničemu, protože se výjimky dávají podle toho, jak se to kde hodí. Co nejde někde a je to argumentem proti odpůrcům dálnice, jinde se vesele realizuje. Když by něco nešlo, tak se pro tu dálnici hodí písmenko "S" a tam jde všechno a mohl bych pokračovat. Ale v křižovatce za x miliard postavíme několik bodových závad a no problemo... A co je nejhorší, bez sebemenší špetky výhledu do budoucna a očekávaného nárůstu dopravy, především právě u velkých aglomerací.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od kot »

Arame v prvním kole ani tak nejde o veřejnost. Chytí se toho jeden novinář, který se začne odvolávat na "odborníka" v dopravě. A novináři brečí svoje pravdy a podobné bludy nějaký uplakánek / např Tábor a Bratránci / . No a pak dochází k tomu o čem výše kolega MPMP. Takže je lepší vrabec v hrsti než luxusní MUK v nedohlednu. Uznávám, že je to svým způsobem srabárna, ale...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Aram96 »

Až mi ukážete případ, kdy kvůli někomu došlo ke zhoršení parametrů dálnice/křižovatky, tak vám dám za pravdu. To, co píšete, jsou převážně domněnky. Naopak např.u 511 někteří odpůrci “argumentovali” i tím, že tam bude hodně křižovatek u sebe a že 6-pruh třeba na 510 nebude stačit. ;)
Samozřejmě si našli něco, co by se jim hodilo, ale věřte, že kdyby MÚK Modletice vypadala na mapě stejně, jen měla dvoupruhové rampy a delší přídatné pruhy, tak to nikoho absolutně nezajímá. Snad nikdy nebyla křižovatka předmětem “svárů” čili něčím, co by odpůrcům vadilo především a co by chtěli změnit.
Ale jde tady stejně spíš o tu NElogiku, že kdejaký sjezd má lepší parametry než dálniční křižovatka. Z toho je krásně vidět, jak jsou ty naše normy naprosto k ničemu, navíc si je každá správa používá jak chce a ještě se taky každých 10 let nejspíš mění. Jinak to nelze pochopit.
Papuanec
Příspěvky: 518
Registrován: 19.10.2018 0:16:37
Bydliště: Střed světa, zkráceně Praha

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Papuanec »

TW RM (odpověď na dotaz ohledně 511):
Na stavbu SOKP 511 je také ÚR v právní moci a naplno běží výkupy pozemků. Po 2 měsících po odeslání kupních smluv vlastníkům máme podepsáno skoro 2/3 pozemků.
Začíná IČ pro získání SP, na podzim začneme zpracovávat PDPS. V zimě už se bude kácet a příští rok archeologický výzkum.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Aram96 »

Nechci nic zakřiknout, ale skoro to zde vypadá, jak kdyby 511 byla opravdu nějaká priorita. 8-) :ok:
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od michal »

Možná tu dálnici opravdu nechtějí jen ti, kterých se netýká... :crazy: Ona taková změna trasy při těch cenách za výkup, jak jsme viděli u exministra, ta by asi nejednoho naštvala...
Aranep_01
Příspěvky: 230
Registrován: 1.4.2018 8:27:37

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Aranep_01 »

"Průlomové rozhodnutí soudu k Pražskému okruhu! Nejvyšší správní soud dnes po 3,5 letech zamítl tzv. kasační stížnost odpůrců PO (D0) v rámci jejich žaloby proti pražským ZUR. Věříme, že dnešním rozhodnutím jsou všechny další pokusy o zpochybnění trasy okruhu smeteny ze stolu".

Napsal Petr Hlaváček na twitter, odkazy níže.

https://twitter.com/Hlavacek_P/status/1 ... SvwF8kbnGw

https://www.nssoud.cz/modalni-obsah/roz ... e758a02eec
Papuanec
Příspěvky: 518
Registrován: 19.10.2018 0:16:37
Bydliště: Střed světa, zkráceně Praha

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Papuanec »

Jooooooooooooooooooooo :jidlo: :jidlo: :jidlo:
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od 1975 »

...zvyšuje to nějak šanci, že i řešení žaloby proti územku na 511 dopadne "dobře"?
Sojer
Příspěvky: 100
Registrován: 3.4.2009 19:23:39

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Sojer »

1975 píše:...zvyšuje to nějak šanci, že i řešení žaloby proti územku na 511 dopadne "dobře"?
To asi ne, ale uvidime podle vysledku voleb v Hornich Pocernicich. Nektera mistni sdruzeni chteji zalobu vzit zpet. Jestli si muzu osobne tipnout, tak to dopadne na mandaty 45/55 ve prospech zastancu zaloby. Jako insider ale vim, ze Pocernice jsou fest rozhadane a existuji tam i jine delici linie, nez jen zda zaloba ano ci ne. Takze se klidne muze stat, ze koalici utvori sdruzeni stran, ktere jsou pro i proti zalobe a dohodne se neco, aby kazdy z toho vysel tak, aby neztratil tvar. Jinak je k tomu diskuse in ve verene FB skupine Počernické politikum.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od 1975 »

..není tohle jedno? Budou to žalovat Chabry, a když ne HočoPočo jako městská část, tak jednotlivci jako je madam Šubrtová a spol., ne?
dosh
Příspěvky: 127
Registrován: 5.6.2018 23:14:21

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od dosh »

Neni casovy limit pro zalobu? To by se uzemko mohlo zalovat i po 30 letech, kdyz v okoli bylo jen pole.
Papuanec
Příspěvky: 518
Registrován: 19.10.2018 0:16:37
Bydliště: Střed světa, zkráceně Praha

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Papuanec »

Myslím, že je tam lhůta 2 měsíce od nabytí právní moci ÚR, takže by měla právě teď končit. Co jsem zaregistroval, tak žalobu podaly Počernice a Chabry. Ale bude toho určitě víc, když rozkladů bylo skoro 50.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Aram96 »

1975 píše:...zvyšuje to nějak šanci, že i řešení žaloby proti územku na 511 dopadne "dobře"?
Přímo asi ne. Nicméně bych osobně řekl, že když bylo definitivně soudy potvrzeno, že je vybráno správné trasování PO, tak se o to budou moct v budoucnu opřít další soudy a vycházet z tohoto rozhodnutí. Protože odpůrci často používají argument, že se má prověřit regionální varianta a bla bla bla, tak tímto rozhodnutím to půjde instantně smáznout. Alespoň doufám. :)
Odpovědět

Zpět na „Pražský okruh D0“