[D0] 513 Jesenice – Lahovice
Re: 513 Jesenice - Lahovice
je to foceno odpoledne...
... někdy v půlce září
... někdy v půlce září
Naposledy upravil(a) kasme dne 2.12.2009 12:44:35, celkem upraveno 1 x.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: 513 Jesenice - Lahovice
Je to asi 15:30 25.září kolem roku 2009
Jinak fotka pěkná
Jinak fotka pěkná
R48 -> D48 se podařilo!
Re: 513 Jesenice - Lahovice
OT:
si někdo hrál s EXIF ?
že tam je 12.2.2009
si někdo hrál s EXIF ?
že tam je 12.2.2009
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: 513 Jesenice - Lahovice
Jak bude řešeno napojení stoupacího pruhu za tunelem Komořany na stavbě 513? Dle schématu a nebo dle zdejší tradice? Podle vybetonování vozovky mi to spíš přijde na řešení podle schématu.
viz. : Fotka
viz. : Fotka
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: 513 Jesenice - Lahovice
Určitě podle schéma, jinak to ani nejde s tím jak je udělaná ta vozovka.
Jinak na R48 je to tak taky, a bude tomu asi na všech nových stavbách.
Jinak na R48 je to tak taky, a bude tomu asi na všech nových stavbách.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: 513 Jesenice - Lahovice
Tak to je dobře, přijde mi to tak např. kvůli kamionům lepší.
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: 513 Jesenice - Lahovice
Poprve jsem toto reseni na nasich D/R videl na D5 mezi Plzni a Rozvadovem a predpokladam, ze na vsech novych stavbach od te doby uz je toto reseni jedine mozne. Neznam jakou oporu v normach toto ma, ale z pleziru to takto urcite nestavi.
Rozhodne stare stoupaci pruhy na D1 nikoho neuci dobrym navykum na 3-pruhovych dalnicich. Pak vsichni i tam kde mohou jet pohodlne v pravem obsazuji zbytecne prostredni pruh.
Rozhodne stare stoupaci pruhy na D1 nikoho neuci dobrym navykum na 3-pruhovych dalnicich. Pak vsichni i tam kde mohou jet pohodlne v pravem obsazuji zbytecne prostredni pruh.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: 513 Jesenice - Lahovice
A teď si uvědomuji, že je to tak i na R35 u Velkého újezdu.
Je to logičtější řešení a jsem rád, že se to tak už dělá.
Je to logičtější řešení a jsem rád, že se to tak už dělá.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: 513 Jesenice - Lahovice
Levý pruh končí i před MÚK Slivenec http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 9.JPG.html
někde mám i lepší foto
někde mám i lepší foto
Re: 513 Jesenice - Lahovice
Ano, prvně to bylo u nás použito na D5 Rozvadov - Plzeň i když i zde je v některých místech odlišné (ála D1) řešení... Tuto v zahraničí obvyklou praxi u nás do reálu prosadil bývalý ředitel dopravní policie Stanislav Huml. U nových dálnic už bude řešeno výhradně takto. Velká výhoda je, že kamiony nestřídají jízdní pruh, jedou pořád ve svém. Značnou nevýhodou je totální závislost na vodorovném dopravním značení, které když není viditelné (rozumějte za sněhu, ne když není obnovené) je obtížné se na dálnici správně orientovat podle jedné svislé DZ... Tyto situace ale jsou oproti přínosům, které to má zanedbatelné.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: 513 Jesenice - Lahovice
Ono to není tak černobílé. Na té zmiňované D5 od Plzně na Rozvadov je to takovej kočkopes. Stavebně je tam stoupací pruh postaven podle starých zvyklostí (jako na D1), tj nepatrně se rozšíří odstavný pruh (řekněme o 50 cm) a je z něj stoupací, tudíž dálnice v tuto chvíli nemá odstavný pruh. Takže je to připravené na to, že se pruh připojí (odpojí) doprava. Jenže je to tam nakreslené tak, že hlavní dva pruhy uhnou (dost prudce doprava) a vlevo se přidá pruh třetí. Na tuto skutečnost upozorňují zlehka značky a pak čáry na zemi. Jenže ty čáry na betonu (zejména na mokrém) nejsou moc vidět a dochází tam k nevhodným situacím kdy to řidič nezaznamená a přejede z pruhu do pruhu v domnění že jede rovně. No a v zimně když nejsou vidět ani značky ani čáry se tam prakticky nedá orientovat.martini píše:elká výhoda je, že kamiony nestřídají jízdní pruh, jedou pořád ve svém. Značnou nevýhodou je totální závislost na vodorovném dopravním značení, které když není viditelné (rozumějte za sněhu, ne když není obnovené) je obtížné se na dálnici správně orientovat podle jedné svislé DZ... Tyto situace ale jsou oproti přínosům, které to má zanedbatelné.
Nepatrně je to vidět tady (úplně v tom ďolíku): http://foto.ceskedalnice.cz/nase-foto/p ... D5f43.html
Na mapě (nečitelné) je to zde: http://www.mapy.cz/#mm=F@dm=128950384+1 ... 84200@z=17
Oproti tomu se nově staví stoupací pruhy jinak. Celé těleso dálnice plynule uhne doprava (i s odstavným pruhem) a třetí pruh se přídá zleva, kde tím uhnutím vzniklo místo. Řidič je "opticky" tělesem dálnice naveden do správného pruhu a navíc mu zničeho nic nezmicí krajnice a on najednou nejede jen pár desítek cm od kraje tělesa, aniž by ho na to někdo upozornil. Takto, tedy už správně, je na D5 postaven jen jeden stoupací pruh na obchvatu Plzně, je to tady (povšimněte si jak jízdní pás dálnice uhne a vytvoří místo pro třetí pruh zleva) http://www.mapy.cz/#mm=F@dm=130489536+1 ... 42016@z=15
No a pokud se nepletu, tak takhle správně jsou postaveny ještě stoupací pruhy na R48 u Žukova (z obou stran), ale tam je to díky směšnému ostavnému pruhu u R22,5 pro laiky nepostřehnutelné. Jinej případ mě nenapdá. Zmršenina klesacího pruhu a jeho stupidní značení na D8 v Krušných horách sem opravdu nepatří. A pokud se nepletu, tak na nové R6 u Kamenného Dvora taky bude "správný" stoupací pruh. No a jestli se v brzné době dočkáme stavby R6 Lubenec - Bošov (a já doufám že ne), tak tam to ve směru na KV bude taky.
Re: 513 Jesenice - Lahovice
Není jen jeden, ale jsou dva. Druhý je nedaleko v opačném směru (na Prahu).Petr Pokorný píše:Takto, tedy už správně, je na D5 postaven jen jeden stoupací pruh na obchvatu Plzně, je to tady (povšimněte si jak jízdní pás dálnice uhne a vytvoří místo pro třetí pruh zleva) http://www.mapy.cz/#mm=F@dm=130489536+1 ... 42016@z=15
Na D5 ještě pamatuji u stoupací pruh na obchvatu Rokycan, do kterého byl zaústěn výjezd z MÚK Rokycany (exit 62) bez připojovacího pruhu (zde). Do stejného stoupacího pruhu byl ještě i přímý výjezd z a přímé odbočení na odpočívku. Takto to zde bylo vyřešeno od zprovoznění v roce 1993 a zmizelo to někdy kolem roku 2000.
Na D5 mezi Plzní a Německem je potíž v tom, že stavebně jsou zde stoupací pruhy řešeny po staru, vodorovně vyznačeny ale byly už po novu. Největší neplechu to dělá u MÚK Ostrov, kde se stoupací pruh před ní (ve směru od Plzně) vytvoří vlevo, končí ale pravý pruh, ze kterého se navíc bez odbočovacího pruhu vyjíždí ven z dálnice. Toto místo je opravdu nepříjemné.
Re: 513 Jesenice - Lahovice
Nepřijdě mi to onic horší než konec stoupacího prunu na MÚK Beroun-východ. Jedno je značeno nově, druhé ještě postaru, u obojího ale vznikají konfliktní situace. Vyřešilo by to jedině to přestavět podle nové normy.
Re: 513 Jesenice - Lahovice
Pár novinek ze stavby
-začalo se s instalací středových svodidel
-objevily se první indukční smyčky
-terenní úpravy z větší části hotovy
-ekomosty téměř hotovy
-položeny finální asfalttové povrchy (kromě vestecké spojky)
-pokládají se finální povrchy na vestecké spojce
-začalo se s instalací středových svodidel
-objevily se první indukční smyčky
-terenní úpravy z větší části hotovy
-ekomosty téměř hotovy
-položeny finální asfalttové povrchy (kromě vestecké spojky)
-pokládají se finální povrchy na vestecké spojce
Re: 513 Jesenice - Lahovice
A dneska jsem zahlídnul ze silnice nad Komořanským portálem, že už je hotové bednění jednoho sloupu pro most MÚK s KOMOKO.Pepino_82 píše:Pár novinek ze stavby
Re: 513 Jesenice - Lahovice
Tak Pomník Blbosti Nevídané se přeci jen staví? Komupak asi? A čím víc se ho postaví, tím taky větší prů.er bude ...Petr Pokorný píše:A dneska jsem zahlídnul ze silnice nad Komořanským portálem, že už je hotové bednění jednoho sloupu pro most MÚK s KOMOKO.Pepino_82 píše:Pár novinek ze stavby
Re: 513 Jesenice - Lahovice
Hele a proč by to měl být průser, zatím to vypádá jako nadjezd?Juno píše:Tak Pomník Blbosti Nevídané se přeci jen staví? Komupak asi? A čím víc se ho postaví, tím taky větší prů.er bude ...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 513 Jesenice - Lahovice
Dva nadjezdy vedle sebe (již zprovozněný je nad portály tunelů) by byly k ničemu. Pilíře, které se staví, mají význam jen pro MÚK.Lenny píše:Hele a proč by to měl být průser, zatím to vypádá jako nadjezd?Juno píše:Tak Pomník Blbosti Nevídané se přeci jen staví? Komupak asi? A čím víc se ho postaví, tím taky větší prů.er bude ...
Re: 513 Jesenice - Lahovice
Jak to vypadá s MUK Písníce, s otevřením stavby 513 se asi otvírat nebude,že.Ani portály před MUK nejsou osázeny. Pokud se bude čekat na obchvat Břežan tak to bude několik let ještě zavřený.
Jinak pár novinek ze stavby
-už to vypadá jako by se za pár dní mělo otvírat, chybí jen vodorovné značení a pár kosmetických úprav
-byly osazeny proměnné znáčky u "měřiče výšky vozidel"
Jinak pár novinek ze stavby
-už to vypadá jako by se za pár dní mělo otvírat, chybí jen vodorovné značení a pár kosmetických úprav
-byly osazeny proměnné znáčky u "měřiče výšky vozidel"
- Přílohy
-
- Měření vozidel
- P5050186.JPG (34.8 KiB) Zobrazeno 13940 x
Re: 513 Jesenice - Lahovice
MÚK Písnice (čili ta západnější) se otevírat nebude kvůli nedobudovanému obchvat Písnice, pro Břežany ta podmínka v SP tusím není... (Budou tam značky vjezd povolen pouze vozidlům ŘSD, nejspíš osadí i závory)
Jinak ano, 513 je prakticky hotová, chybí jen drobnosti jako to značení.
Mimochodem, nebude se ani budovat původně zvažovaný sjezd na II/101 západně od Jesenice...
Jinak ano, 513 je prakticky hotová, chybí jen drobnosti jako to značení.
Mimochodem, nebude se ani budovat původně zvažovaný sjezd na II/101 západně od Jesenice...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: 513 Jesenice - Lahovice
Nevím jestli se mi to zdá, ale není ten nadjezd KOMOKO nižší než portály tunelů a toho přesypaného tunelu?
R48 -> D48 se podařilo!
Re: 513 Jesenice - Lahovice
to by byl smutnej příběh...
fotky zkreslují
fotky zkreslují
Re: 513 Jesenice - Lahovice
Vážně myslíš že by si někdo dovolil to udělat nižší?Martin z Ostravy píše:Nevím jestli se mi to zdá, ale není ten nadjezd KOMOKO nižší než portály tunelů a toho přesypaného tunelu?
mrkni do těch tunelů, jsou tam vidět takový nosiče pro značení, ty jsou směrodatné pro podjezdnou výšku, která je v celém tomhle místě omezena na 4,5 m, což ten most určitě bez problémů dodrží, stačí se podívat na nějaký detail... Možná ti to zkreslují ty železné nosníky, ty jsou ale už pod úrovní podjezdné výšky.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: 513 Jesenice - Lahovice
Víš, u nás bych se tomu ani nedivil.mapman píše:Vážně myslíš že by si někdo dovolil to udělat nižší?
mrkni do těch tunelů, jsou tam vidět takový nosiče pro značení, ty jsou směrodatné pro podjezdnou výšku, která je v celém tomhle místě omezena na 4,5 m, což ten most určitě bez problémů dodrží, stačí se podívat na nějaký detail... Možná ti to zkreslují ty železné nosníky, ty jsou ale už pod úrovní podjezdné výšky.
Ale vypadá to, že je to ok a je to jen zkreslení.
R48 -> D48 se podařilo!