[D0] 513 Jesenice – Lahovice

Odpovědět
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: 513 Jesenice - Lahovice

Příspěvek od kasme »

je to foceno odpoledne...

... někdy v půlce září :)
Naposledy upravil(a) kasme dne 2.12.2009 12:44:35, celkem upraveno 1 x.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: 513 Jesenice - Lahovice

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Je to asi 15:30 25.září kolem roku 2009 :D
Jinak fotka pěkná :)
R48 -> D48 se podařilo!
Mike
Příspěvky: 5003
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: 513 Jesenice - Lahovice

Příspěvek od Mike »

OT:
si někdo hrál s EXIF ?
že tam je 12.2.2009 :?
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: 513 Jesenice - Lahovice

Příspěvek od multi »

Jak bude řešeno napojení stoupacího pruhu za tunelem Komořany na stavbě 513? Dle schématu a nebo dle zdejší tradice? Podle vybetonování vozovky mi to spíš přijde na řešení podle schématu. :?:
viz. : Fotka
Obrázek
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: 513 Jesenice - Lahovice

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Určitě podle schéma, jinak to ani nejde s tím jak je udělaná ta vozovka.
Jinak na R48 je to tak taky, a bude tomu asi na všech nových stavbách.
R48 -> D48 se podařilo!
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: 513 Jesenice - Lahovice

Příspěvek od multi »

Tak to je dobře, přijde mi to tak např. kvůli kamionům lepší.
pavel.hrdina
Autor
Příspěvky: 591
Registrován: 25.2.2009 22:39:09
Bydliště: D1 - km 190,45
Kontaktovat uživatele:

Re: 513 Jesenice - Lahovice

Příspěvek od pavel.hrdina »

Poprve jsem toto reseni na nasich D/R videl na D5 mezi Plzni a Rozvadovem a predpokladam, ze na vsech novych stavbach od te doby uz je toto reseni jedine mozne. Neznam jakou oporu v normach toto ma, ale z pleziru to takto urcite nestavi.

Rozhodne stare stoupaci pruhy na D1 nikoho neuci dobrym navykum na 3-pruhovych dalnicich. Pak vsichni i tam kde mohou jet pohodlne v pravem obsazuji zbytecne prostredni pruh. :-(
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: 513 Jesenice - Lahovice

Příspěvek od Martin z Ostravy »

A teď si uvědomuji, že je to tak i na R35 u Velkého újezdu.
Je to logičtější řešení a jsem rád, že se to tak už dělá.
R48 -> D48 se podařilo!
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: 513 Jesenice - Lahovice

Příspěvek od kasme »

Levý pruh končí i před MÚK Slivenec http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 9.JPG.html
někde mám i lepší foto :)
martini
VIP
Příspěvky: 3638
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: 513 Jesenice - Lahovice

Příspěvek od martini »

Ano, prvně to bylo u nás použito na D5 Rozvadov - Plzeň i když i zde je v některých místech odlišné (ála D1) řešení... Tuto v zahraničí obvyklou praxi u nás do reálu prosadil bývalý ředitel dopravní policie Stanislav Huml. U nových dálnic už bude řešeno výhradně takto. Velká výhoda je, že kamiony nestřídají jízdní pruh, jedou pořád ve svém. Značnou nevýhodou je totální závislost na vodorovném dopravním značení, které když není viditelné (rozumějte za sněhu, ne když není obnovené) je obtížné se na dálnici správně orientovat podle jedné svislé DZ... Tyto situace ale jsou oproti přínosům, které to má zanedbatelné.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: 513 Jesenice - Lahovice

Příspěvek od pp21 »

martini píše:elká výhoda je, že kamiony nestřídají jízdní pruh, jedou pořád ve svém. Značnou nevýhodou je totální závislost na vodorovném dopravním značení, které když není viditelné (rozumějte za sněhu, ne když není obnovené) je obtížné se na dálnici správně orientovat podle jedné svislé DZ... Tyto situace ale jsou oproti přínosům, které to má zanedbatelné.
Ono to není tak černobílé. Na té zmiňované D5 od Plzně na Rozvadov je to takovej kočkopes. Stavebně je tam stoupací pruh postaven podle starých zvyklostí (jako na D1), tj nepatrně se rozšíří odstavný pruh (řekněme o 50 cm) a je z něj stoupací, tudíž dálnice v tuto chvíli nemá odstavný pruh. Takže je to připravené na to, že se pruh připojí (odpojí) doprava. Jenže je to tam nakreslené tak, že hlavní dva pruhy uhnou (dost prudce doprava) a vlevo se přidá pruh třetí. Na tuto skutečnost upozorňují zlehka značky a pak čáry na zemi. Jenže ty čáry na betonu (zejména na mokrém) nejsou moc vidět a dochází tam k nevhodným situacím kdy to řidič nezaznamená a přejede z pruhu do pruhu v domnění že jede rovně. No a v zimně když nejsou vidět ani značky ani čáry se tam prakticky nedá orientovat.
Nepatrně je to vidět tady (úplně v tom ďolíku): http://foto.ceskedalnice.cz/nase-foto/p ... D5f43.html
Na mapě (nečitelné) je to zde: http://www.mapy.cz/#mm=F@dm=128950384+1 ... 84200@z=17

Oproti tomu se nově staví stoupací pruhy jinak. Celé těleso dálnice plynule uhne doprava (i s odstavným pruhem) a třetí pruh se přídá zleva, kde tím uhnutím vzniklo místo. Řidič je "opticky" tělesem dálnice naveden do správného pruhu a navíc mu zničeho nic nezmicí krajnice a on najednou nejede jen pár desítek cm od kraje tělesa, aniž by ho na to někdo upozornil. Takto, tedy už správně, je na D5 postaven jen jeden stoupací pruh na obchvatu Plzně, je to tady (povšimněte si jak jízdní pás dálnice uhne a vytvoří místo pro třetí pruh zleva) http://www.mapy.cz/#mm=F@dm=130489536+1 ... 42016@z=15

No a pokud se nepletu, tak takhle správně jsou postaveny ještě stoupací pruhy na R48 u Žukova (z obou stran), ale tam je to díky směšnému ostavnému pruhu u R22,5 pro laiky nepostřehnutelné. Jinej případ mě nenapdá. Zmršenina klesacího pruhu a jeho stupidní značení na D8 v Krušných horách sem opravdu nepatří. A pokud se nepletu, tak na nové R6 u Kamenného Dvora taky bude "správný" stoupací pruh. No a jestli se v brzné době dočkáme stavby R6 Lubenec - Bošov (a já doufám že ne), tak tam to ve směru na KV bude taky.
Martin_L
Příspěvky: 381
Registrován: 21.2.2010 19:39:20

Re: 513 Jesenice - Lahovice

Příspěvek od Martin_L »

Petr Pokorný píše:Takto, tedy už správně, je na D5 postaven jen jeden stoupací pruh na obchvatu Plzně, je to tady (povšimněte si jak jízdní pás dálnice uhne a vytvoří místo pro třetí pruh zleva) http://www.mapy.cz/#mm=F@dm=130489536+1 ... 42016@z=15
Není jen jeden, ale jsou dva. Druhý je nedaleko v opačném směru (na Prahu).

Na D5 ještě pamatuji u stoupací pruh na obchvatu Rokycan, do kterého byl zaústěn výjezd z MÚK Rokycany (exit 62) bez připojovacího pruhu (zde). Do stejného stoupacího pruhu byl ještě i přímý výjezd z a přímé odbočení na odpočívku. Takto to zde bylo vyřešeno od zprovoznění v roce 1993 a zmizelo to někdy kolem roku 2000.

Na D5 mezi Plzní a Německem je potíž v tom, že stavebně jsou zde stoupací pruhy řešeny po staru, vodorovně vyznačeny ale byly už po novu. Největší neplechu to dělá u MÚK Ostrov, kde se stoupací pruh před ní (ve směru od Plzně) vytvoří vlevo, končí ale pravý pruh, ze kterého se navíc bez odbočovacího pruhu vyjíždí ven z dálnice. Toto místo je opravdu nepříjemné.
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: 513 Jesenice - Lahovice

Příspěvek od martin »

Nepřijdě mi to onic horší než konec stoupacího prunu na MÚK Beroun-východ. Jedno je značeno nově, druhé ještě postaru, u obojího ale vznikají konfliktní situace. Vyřešilo by to jedině to přestavět podle nové normy.
Pepino_82
Příspěvky: 63
Registrován: 16.5.2009 11:51:08
Bydliště: SOKP 512

Re: 513 Jesenice - Lahovice

Příspěvek od Pepino_82 »

Pár novinek ze stavby
-začalo se s instalací středových svodidel
-objevily se první indukční smyčky
-terenní úpravy z větší části hotovy
-ekomosty téměř hotovy
-položeny finální asfalttové povrchy (kromě vestecké spojky)
-pokládají se finální povrchy na vestecké spojce
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: 513 Jesenice - Lahovice

Příspěvek od pp21 »

Pepino_82 píše:Pár novinek ze stavby
A dneska jsem zahlídnul ze silnice nad Komořanským portálem, že už je hotové bednění jednoho sloupu pro most MÚK s KOMOKO.
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: 513 Jesenice - Lahovice

Příspěvek od Juno »

Petr Pokorný píše:
Pepino_82 píše:Pár novinek ze stavby
A dneska jsem zahlídnul ze silnice nad Komořanským portálem, že už je hotové bednění jednoho sloupu pro most MÚK s KOMOKO.
Tak Pomník Blbosti Nevídané se přeci jen staví? Komupak asi? A čím víc se ho postaví, tím taky větší prů.er bude ...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 513 Jesenice - Lahovice

Příspěvek od Lenny »

Juno píše:Tak Pomník Blbosti Nevídané se přeci jen staví? Komupak asi? A čím víc se ho postaví, tím taky větší prů.er bude ...
Hele a proč by to měl být průser, zatím to vypádá jako nadjezd? :jidlo:
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: 513 Jesenice - Lahovice

Příspěvek od Jarda Š. »

Lenny píše:
Juno píše:Tak Pomník Blbosti Nevídané se přeci jen staví? Komupak asi? A čím víc se ho postaví, tím taky větší prů.er bude ...
Hele a proč by to měl být průser, zatím to vypádá jako nadjezd? :jidlo:
Dva nadjezdy vedle sebe (již zprovozněný je nad portály tunelů) by byly k ničemu. Pilíře, které se staví, mají význam jen pro MÚK.
Pepino_82
Příspěvky: 63
Registrován: 16.5.2009 11:51:08
Bydliště: SOKP 512

Re: 513 Jesenice - Lahovice

Příspěvek od Pepino_82 »

Jak to vypadá s MUK Písníce, s otevřením stavby 513 se asi otvírat nebude,že.Ani portály před MUK nejsou osázeny. Pokud se bude čekat na obchvat Břežan tak to bude několik let ještě zavřený.

Jinak pár novinek ze stavby
-už to vypadá jako by se za pár dní mělo otvírat, chybí jen vodorovné značení a pár kosmetických úprav
-byly osazeny proměnné znáčky u "měřiče výšky vozidel"
Přílohy
Měření vozidel
Měření vozidel
P5050186.JPG (34.8 KiB) Zobrazeno 13940 x
mapman
Autor
Příspěvky: 5766
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: 513 Jesenice - Lahovice

Příspěvek od mapman »

MÚK Písnice (čili ta západnější) se otevírat nebude kvůli nedobudovanému obchvat Písnice, pro Břežany ta podmínka v SP tusím není... (Budou tam značky vjezd povolen pouze vozidlům ŘSD, nejspíš osadí i závory)

Jinak ano, 513 je prakticky hotová, chybí jen drobnosti jako to značení.

Mimochodem, nebude se ani budovat původně zvažovaný sjezd na II/101 západně od Jesenice...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: 513 Jesenice - Lahovice

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Nevím jestli se mi to zdá, ale není ten nadjezd KOMOKO nižší než portály tunelů a toho přesypaného tunelu?
R48 -> D48 se podařilo!
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: 513 Jesenice - Lahovice

Příspěvek od kasme »

to by byl smutnej příběh... :)
fotky zkreslují :)
mapman
Autor
Příspěvky: 5766
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: 513 Jesenice - Lahovice

Příspěvek od mapman »

Martin z Ostravy píše:Nevím jestli se mi to zdá, ale není ten nadjezd KOMOKO nižší než portály tunelů a toho přesypaného tunelu?
Vážně myslíš že by si někdo dovolil to udělat nižší? :)

mrkni do těch tunelů, jsou tam vidět takový nosiče pro značení, ty jsou směrodatné pro podjezdnou výšku, která je v celém tomhle místě omezena na 4,5 m, což ten most určitě bez problémů dodrží, stačí se podívat na nějaký detail... Možná ti to zkreslují ty železné nosníky, ty jsou ale už pod úrovní podjezdné výšky.
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: 513 Jesenice - Lahovice

Příspěvek od kasme »

co třeba tento úhel pohledu :)
pohled z větve K
pohled z větve K
r1-komoko.JPG (56.75 KiB) Zobrazeno 13479 x
[/url]
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: 513 Jesenice - Lahovice

Příspěvek od Martin z Ostravy »

mapman píše:Vážně myslíš že by si někdo dovolil to udělat nižší? :)

mrkni do těch tunelů, jsou tam vidět takový nosiče pro značení, ty jsou směrodatné pro podjezdnou výšku, která je v celém tomhle místě omezena na 4,5 m, což ten most určitě bez problémů dodrží, stačí se podívat na nějaký detail... Možná ti to zkreslují ty železné nosníky, ty jsou ale už pod úrovní podjezdné výšky.
Víš, u nás bych se tomu ani nedivil. ;)
Ale vypadá to, že je to ok a je to jen zkreslení.
R48 -> D48 se podařilo!
Odpovědět

Zpět na „Pražský okruh D0“