No jistě, a jak si myslíte, že to dle současné právní úpravy funguje? Díky bohu že se konečně projednává novela, která tuhle disproporci má odstranit...Marooned17 píše:To snad ne. Výkupy na 511 5 mld. Kč! To snad platěj lidem jako stavební parcely, ne?
Bude vůbec někdy okruh Prahy dokončen?
Re: Bude vůbec někdy okruh Prahy dokončen?
Re: Bude vůbec někdy okruh Prahy dokončen?
Jenže za nízkou cenu to nikdo nebude chtít prodat, přijdou vyvlastňování a soudní tahanice, což jen povede k prodloužení doby přípravy.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Bude vůbec někdy okruh Prahy dokončen?
Ano, tak velí zákon. Změna zákona je navržena k projednání vládě (připravuje MMR). Uvidíme reálnou politickou vůli zlevnit předražené stavby dálnicMarooned17 píše:To snad ne. Výkupy na 511 5 mld. Kč! To snad platěj lidem jako stavební parcely, ne?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Bude vůbec někdy okruh Prahy dokončen?
Dneska byl na serveru Silnice-zeleznice.cz zveřejněn článek týkající se problematiky trasování Pražského okruhu.
Autor v něm navrhuje vedení SOKP v regionální variantě, která je sice o 15 km delší, ale 19 miliard Kč levnější. Ale jestli je výhodnější i z dopravního hlediska a o kolik autor taktně zmlčuje.
Dle mě, je to levnější varianta, která asi nebude z dopravního hlediska tak výhodná jak současná. Viz obrázek a článek:
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... -dostavet/
Autor v něm navrhuje vedení SOKP v regionální variantě, která je sice o 15 km delší, ale 19 miliard Kč levnější. Ale jestli je výhodnější i z dopravního hlediska a o kolik autor taktně zmlčuje.
Dle mě, je to levnější varianta, která asi nebude z dopravního hlediska tak výhodná jak současná. Viz obrázek a článek:
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... -dostavet/
- Přílohy
-
- 800x800_strnad01.jpg (430.75 KiB) Zobrazeno 10516 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Bude vůbec někdy okruh Prahy dokončen?
Ač autor v závěru píše "Úkolem tohoto článku je předložit stručný, objektivní a nezávislý názor...", tak se to silně nepodařilo. Veškeré argumenty vyznívají pouze a jen pro regionální variantu, navíc to u každého bodu nezapomene zdůraznit. Okatější už to být nemohlo..
To rozhodně objektivní srovnání není ani v nejmenším, spíš propaganda
To rozhodně objektivní srovnání není ani v nejmenším, spíš propaganda
Re: Bude vůbec někdy okruh Prahy dokončen?
Tušíte, kdo je tím mistrem propaghandy?
Re: Bude vůbec někdy okruh Prahy dokončen?
Je tam podepsaný vysloužilý projektant/konzultant Ing. Strnad v žoldu environmentalistů...
Mj. autor studie odespiující R43 u Brna v bystrcké variantě včetně tangent a R52, na kterou se velmi rád odvolává známý docent.
Mj. autor studie odespiující R43 u Brna v bystrcké variantě včetně tangent a R52, na kterou se velmi rád odvolává známý docent.
Re: Bude vůbec někdy okruh Prahy dokončen?
Jedná se o Ing. Strnada, který dříve pracoval ve VPÚ nebo je to jen shoda jmen?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Bude vůbec někdy okruh Prahy dokončen?
Jako obyvatel okresu Praha-východ (jižní část) nechápu, proč bych měl mít nějakou extra radost z aglomeračního okruhu. V Brandýse jsem byl jednou v životě, Kladno dtto. Samozřejmě se najde několik lidí, kteří tam cestují, ale velká většina jezdí do Prahy. Argumentovat dobrou dostupností těchto městeček kolem Prahy je nesmysl. Dobrou dostupnost by podpořil dobrý stav stávajících silnic, které připomínají tankodrom. Ale jednou jsem holt obyvatel Protektorathu, tak sklápím uši a ladím krok...
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bude vůbec někdy okruh Prahy dokončen?
A od pana Strnada se nam objevila shodou okolnosti minuly tyden dalsi studie, tentokrate o variantach vedeni R43, tedy dalsi kontroverzni stavbe.
Spolecnym jmenovatelem je take fakt, ze se v clanecku zminuji o Docentovi z Kninicek, coz je zaskodnik stejneho charakteru, jakym je pro R1 Hejl ze Suchdola.
Prisel jsem na to cirou nahodou, kdyz jsem se snazil najit co je ten Ing. Milan Strnad zac. Podarilo se mi najit Googlem 2 lidi toho jmena, shodou okolnosti s neprazdnym prunikem oboru cinnosti, z nichz kazdy ma spoustu dalsich a oba jsou zivnostnici, tedy uvedeni v zivnostenskem rejstriku. Tam jsem nakonec narazil jeste na tretiho, ktery vypada nejnadejneji. Prvni bydli v Usti n. Labem, druhy v Brne a treti v Dolnich Brezanech (drive Praha). Ten z Usti je nejmladsi (rocnik 1958), z Brezan starsi (rocnik 1937) a ten z Brna nejstarsi (rocnik 1926).
Zajimave ovsem je, jak je jmeno Milan Strnad spjato s inzenyrskym titulem a cinnostmi jako "Projektová činnost ve výstavbě", "Inženýrská činnost v investiční výstavbě" ci "Investorsko inženýrská činnost ve stavebnictví". Nepripada vam to taky jako vyznamna shoda?
Spolecnym jmenovatelem je take fakt, ze se v clanecku zminuji o Docentovi z Kninicek, coz je zaskodnik stejneho charakteru, jakym je pro R1 Hejl ze Suchdola.
Prisel jsem na to cirou nahodou, kdyz jsem se snazil najit co je ten Ing. Milan Strnad zac. Podarilo se mi najit Googlem 2 lidi toho jmena, shodou okolnosti s neprazdnym prunikem oboru cinnosti, z nichz kazdy ma spoustu dalsich a oba jsou zivnostnici, tedy uvedeni v zivnostenskem rejstriku. Tam jsem nakonec narazil jeste na tretiho, ktery vypada nejnadejneji. Prvni bydli v Usti n. Labem, druhy v Brne a treti v Dolnich Brezanech (drive Praha). Ten z Usti je nejmladsi (rocnik 1958), z Brezan starsi (rocnik 1937) a ten z Brna nejstarsi (rocnik 1926).
Zajimave ovsem je, jak je jmeno Milan Strnad spjato s inzenyrskym titulem a cinnostmi jako "Projektová činnost ve výstavbě", "Inženýrská činnost v investiční výstavbě" ci "Investorsko inženýrská činnost ve stavebnictví". Nepripada vam to taky jako vyznamna shoda?
Re: Bude vůbec někdy okruh Prahy dokončen?
Jako vzít fixu a nakreslit do mapy kolečko by uměl každý, ale problematika je to jistě složitější.
Re: Bude vůbec někdy okruh Prahy dokončen?
Na mapě tohoto měřítka umím namalovat téměř cokoli. Zajímalo by mě detailnější měřítko. Jakpak se pan autor chce "popasovat" s lidmi, kteří na té jeho "čáře" už bydlí?
Vidím v tom jeden jediný záměr - posunout přípravu okruhu na začátek a oddálit tak jeho výstavbu minimálně o 20 let, ale spíš "na nikdy".
Vidím v tom jeden jediný záměr - posunout přípravu okruhu na začátek a oddálit tak jeho výstavbu minimálně o 20 let, ale spíš "na nikdy".
Re: Bude vůbec někdy okruh Prahy dokončen?
souhlas. otresne. ale to je realita, viz co jsem posilal o obchvatu londyna.MPMP píše:Na mapě tohoto měřítka umím namalovat téměř cokoli. Zajímalo by mě detailnější měřítko. Jakpak se pan autor chce "popasovat" s lidmi, kteří na té jeho "čáře" už bydlí?
Vidím v tom jeden jediný záměr - posunout přípravu okruhu na začátek a oddálit tak jeho výstavbu minimálně o 20 let, ale spíš "na nikdy".
Re: Bude vůbec někdy okruh Prahy dokončen?
Tohle mě fakt pobavilo:
varianta Regionální – zahájení stavby v roce 2015 je podmíněno politickou vůlí představitelů MD ČR, Středočeského kraje a Hl. m. Prahy při zrychleném projednávání a doplnění změn ZÚR Středočeského kraje a Hl. m. Prahy. Uvedení do provozu celé SOKP při zahájení v roce 2015 je potom nejdříve možné v roce 2019.
varianta Regionální – zahájení stavby v roce 2015 je podmíněno politickou vůlí představitelů MD ČR, Středočeského kraje a Hl. m. Prahy při zrychleném projednávání a doplnění změn ZÚR Středočeského kraje a Hl. m. Prahy. Uvedení do provozu celé SOKP při zahájení v roce 2015 je potom nejdříve možné v roce 2019.
Re: Bude vůbec někdy okruh Prahy dokončen?
Kdepak, proti téhle variantě by se v žádném případě nikdo neodvolal.
Království a půl princezny za 511.
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bude vůbec někdy okruh Prahy dokončen?
A dale ten imaginarni termin (2019) implikuje, ze by se celych zbyvajicich 61 km postavilo najednou - coz je v nasi soucasne situaci absolutni sci-fi.
Re: Bude vůbec někdy okruh Prahy dokončen?
Šedesát jedna? Ať počítám, jak počítám, chybí dostavět cca. 40 km - bavíme-li se ovšem o okruhu plánované trase.
to adamos:
pri soucasne nizke urovni vzdelani ceskeho folku je i 40 km vice mene SCI-FI. Je rok 2011 a uroven cechu pada volnym padem smerem dolu... Sorry. I tech 23 km 514/513/512 bylo SCI-Fi za 22 miliard korun. A silnice dnes na mnoha mistech vypada jakobych ji stavel ja proste mizerna a uplacana
Re: Bude vůbec někdy okruh Prahy dokončen?
Jediný Okruh Prahy, kterého se jako čerstvý pětatřicátník dožiju bude v trase: Drážďany - Zhořelec - Wroclaw - Bialsko/Biala - Žilina - Blava - Vídeň - Linz - Pasov - Řezno - Hof - Chemnitz - Drážďany.
Dokončen bude (s výjimkou slovenského úseku D3 kolem Oščadnice) do pěti let. Všichni tuzemští objímači stromů budou blahem bez sebe, kterak ochránili čolky, babočky a kýho výra, v Evropě budeme pro smích (teda, to už víceméně jsme) a evropské dopravní tahy nás budou míjet.
Ekologisti opět zajásají, kterek že dobře to dopadlo, že to jde i bez dálnic..... ve skutečnosti aut bude jezdit více než dnes, díky absenci kapacitních tahů bude přibívat nehod i agresivity mezi řidiči. Příliv zahraničních investic půjde k čertu, chybějící infrastruktura se promítne jak do indexu cen, tak i do nezaměstnanosti. No a co životní prostředí? Pomalu jedoucí auta, najmě stojící v kolonách uprostřed aglomeračních celků či na návsích obcí, budou produkovat více emisí.
Sečteno a podtrženo. Ekonomicky je to propadák, z dopravního hlediska to bude katastrofa, nedodržíme mezinárodní dohody (D8, R52, D11), uškodíme životnímu prostředí.
Ale podaří se nám zarazit výstavbu dálnic. Heč.... Budete mít radost, zelení chlapci a děvčata?
Dokončen bude (s výjimkou slovenského úseku D3 kolem Oščadnice) do pěti let. Všichni tuzemští objímači stromů budou blahem bez sebe, kterak ochránili čolky, babočky a kýho výra, v Evropě budeme pro smích (teda, to už víceméně jsme) a evropské dopravní tahy nás budou míjet.
Ekologisti opět zajásají, kterek že dobře to dopadlo, že to jde i bez dálnic..... ve skutečnosti aut bude jezdit více než dnes, díky absenci kapacitních tahů bude přibívat nehod i agresivity mezi řidiči. Příliv zahraničních investic půjde k čertu, chybějící infrastruktura se promítne jak do indexu cen, tak i do nezaměstnanosti. No a co životní prostředí? Pomalu jedoucí auta, najmě stojící v kolonách uprostřed aglomeračních celků či na návsích obcí, budou produkovat více emisí.
Sečteno a podtrženo. Ekonomicky je to propadák, z dopravního hlediska to bude katastrofa, nedodržíme mezinárodní dohody (D8, R52, D11), uškodíme životnímu prostředí.
Ale podaří se nám zarazit výstavbu dálnic. Heč.... Budete mít radost, zelení chlapci a děvčata?
Re: Bude vůbec někdy okruh Prahy dokončen?
Kalousek je zelenej? A odkdy?
http://zpravy.e15.cz/nazory/rozhovory/p ... tat-687671
Navíc pokud se podíváme na rozpočtové výhledy na léta 2013 a 2014, nemusíme plánovat už vůbec nic. Můžeme vrátit 40 miliard Evropské unii, vzdát se dalších potenciálních 100 miliard v nastávajícím programovém období a nechat kvalitu cest na dnešní úrovni. Prostě proto, že to asi není prioritou vlády.
A k té otázce v názvu tématu .. před pár lety jsem byl optimista, dneska si už myslim, že nebude. Prostě jsme promeškali, z více důvodů, v terminologii kosmických letů "startovací okno" který bylo otevřený tak od padesátých let až do začátku současnýho století .. to by se to bejvalo stavělo.
http://zpravy.e15.cz/nazory/rozhovory/p ... tat-687671
Navíc pokud se podíváme na rozpočtové výhledy na léta 2013 a 2014, nemusíme plánovat už vůbec nic. Můžeme vrátit 40 miliard Evropské unii, vzdát se dalších potenciálních 100 miliard v nastávajícím programovém období a nechat kvalitu cest na dnešní úrovni. Prostě proto, že to asi není prioritou vlády.
A k té otázce v názvu tématu .. před pár lety jsem byl optimista, dneska si už myslim, že nebude. Prostě jsme promeškali, z více důvodů, v terminologii kosmických letů "startovací okno" který bylo otevřený tak od padesátých let až do začátku současnýho století .. to by se to bejvalo stavělo.
Re: Bude vůbec někdy okruh Prahy dokončen?
ačkoli OT, tak také pouhé konstatování zkutečnostiMichal R píše:...Ekologisti opět zajásají, kterek že dobře to dopadlo, že to jde i bez dálnic..... ve skutečnosti aut bude jezdit více než dnes, díky absenci kapacitních tahů bude přibívat nehod i agresivity mezi řidiči. Příliv zahraničních investic půjde k čertu, chybějící infrastruktura se promítne jak do indexu cen, tak i do nezaměstnanosti. No a co životní prostředí? Pomalu jedoucí auta, najmě stojící v kolonách uprostřed aglomeračních celků či na návsích obcí, budou produkovat více emisí.
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011080203
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Bude vůbec někdy okruh Prahy dokončen?
no tešme se
pan ministr a partaj tušej, že na pár km silniček Řebíčka nedoženou, ale tohle, to by byla rána
možná by zbylo i pro stranickou pokldnu... ( zas chybí blijící smajlík )
pan ministr a partaj tušej, že na pár km silniček Řebíčka nedoženou, ale tohle, to by byla rána
možná by zbylo i pro stranickou pokldnu... ( zas chybí blijící smajlík )
E15: Můžete jmenovat některé náhradní projekty, pokud se D8 ještě zpozdí?
Modernizace D1, to je velká priorita
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Bude vůbec někdy okruh Prahy dokončen?
Můžete sem, prosím, někdo po té přednášce vložit nejdůležitější informace? Nepochybuji, že se někdo z vás, odborníků, této přednášky zúčastní.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Bude vůbec někdy okruh Prahy dokončen?
http://www.nku.cz/cz/media/nku-zkontrol ... hy-id5999/
zde ke stažení zpráva NKU o výstavbě PO. Chutné počtení.
zde ke stažení zpráva NKU o výstavbě PO. Chutné počtení.