Veřejné osvětlení
Re: Veřejné osvětlení
A což místo veřejného osvětlení a prořídlého nebo chybějícího křoví dát všude ty plastove desky proti oslnění. Najít výrobce, který je vyrobí ve velkém množství a za rozumnou cenu.
http://foto.ceskedalnice.cz/nase-foto/p ... G_3673.jpg
http://foto.ceskedalnice.cz/nase-foto/p ... G_3673.jpg
Re: Veřejné osvětlení
Stanley a jak to děláš v noci na okresce? Já teda na dálnici s kvalitním vodorovným značením (vč. odrazek, sláva za ně) nemám nejmenší problém ani v noci na potkávačky. Navíc obvykle, pokud je provoz a nelze použít dálky, silnici osvětluje spousta dalších aut. Ty naklady na výstavbu a provoz podle mě nemůžou být vyrovnány vyšší bezpečností - aspoň já nemám pocit že by se na dálnicích v noci stávalo nějak zásadně víc nehod. Navíc pak stejně z té dálnice sjedete a...
Re: Veřejné osvětlení
... pak jedete o 40km/h nižší rychlostí. A buď vidíte světa protijedoucího vozidla, nedaleko od osy vozovky nebo jedete s dálkovými světly. Je to nesrovnatelně jiná situace.Web píše: Navíc pak stejně z té dálnice sjedete a...
Re: Veřejné osvětlení
miho, tak snad neni problém jet na dálnici 90, pokud je prázdná, a bojíte se, ne? Nebo v těch 50 kmph na okresce při míjení protijedoucích vidíte na zábrzdnou vzdálenost? Jo, to je pro mě nesrovnatelné, já totiž při jízdě na okresce se silnějším protiprovozem nevidím nic (narozdíl od dálnice). Už sem to tu psal jednou Na dálnicích je mnoho míst kde se dá výrazně zvýšit bezpečnost. Ale zrovna osvětlení mi nepřijde jako to nejdůležitější. a to sem se na nočních dálnicích už něco najezdil.
Edit: Jo tak vy pak na okresce jedete 90 podle světel protiprovozu, ale na dálnici to nejde? Já to špatně pochopil, původně sem myslel že na okresce pojedete 50
Edit2: A jako nejhorší varianta je pro mě střídání osvětleno/neosvětleno, to je fakt oči unavující...
Edit: Jo tak vy pak na okresce jedete 90 podle světel protiprovozu, ale na dálnici to nejde? Já to špatně pochopil, původně sem myslel že na okresce pojedete 50
Edit2: A jako nejhorší varianta je pro mě střídání osvětleno/neosvětleno, to je fakt oči unavující...
Re: Veřejné osvětlení
Na okresce proti mne typicky nikdo nejede, nebo je az za zatackou, takze to delam tak ze svitim dalkovyma...Web píše:Stanley a jak to děláš v noci na okresce? Já teda na dálnici s kvalitním vodorovným značením (vč. odrazek, sláva za ně) nemám nejmenší problém ani v noci na potkávačky. Navíc obvykle, pokud je provoz a nelze použít dálky, silnici osvětluje spousta dalších aut. Ty naklady na výstavbu a provoz podle mě nemůžou být vyrovnány vyšší bezpečností - aspoň já nemám pocit že by se na dálnicích v noci stávalo nějak zásadně víc nehod. Navíc pak stejně z té dálnice sjedete a...
No a okreska s hustym provozem a rovnyma usekama - to je prakticky stejny pripad jako neosvetlena dalnice, oslneni mozna horsi (jedou prakticky proti mne), ale zase o 40km/h pomalejsi. Verejne osvetleni na takove frekventovane okresky by taky nebylo od veci... Ale kdo to zaplati, ze...
Re: Veřejné osvětlení
Jestli osvětlení dalnice tak jako LED diody napájené solárem (v dočních sloupcích). Osobně jsem rád i za ty odrazky. Ono to hodně přispívá v tom že člověk vidí dlouhou světelnou čáru a snaději si všimne když ji něco přeruší ( např zvěř )
Re: Veřejné osvětlení
To by bylo to nejdražší a také nejmíň ekologické řešení, protože každý takový sloupek by potřeboval akumulátor, který by se měnil tak po 2 letech.Warcz píše:Jestli osvětlení dalnice tak jako LED diody napájené solárem (v dočních sloupcích).
Re: Veřejné osvětlení
Jirko v oblasti dálnic nejsem studovaný. Mam výuční list, maturitu a bc. v oboru energetiky. Nejsem zastáncem solární energie a vím jaký to dělá bordel v síti. Taky ale vím jaký je problém napájet malé zdroje nízkého napětí. Úbytek napětí na vodiči je přímo úměrný jeho délce a nepřímo úměrný průřezu + materiál. Pokud by jsme měli zdroj 24V musel by byt průřez kabelu "Jak kráva" Doporučuji prostudovat projekty pro nouzové osvětlení budov kde je výhodnější 230V napájení a baterie v každém nouzovém světle.
Pro takto malé zdroje ( do 1W ) jsou právě ideální solární články. Například v družicích baterie slouží i 20-30 let a není s nimi problém. Proč ? Cvičí se s nimi. Stačilo by udělat dobrý projekt a zjistil by jsi že garance by byla minimálně 5 let.
Vím že solární panely se používají například při budování Wifi spojů, měřících zařízení v horách ale viděl jsem to i u energetiků kteří by měli mít energii na dosah ale třeba na 22KV se jim nevyplatí dělat trafo na MTP a MTN.
Pro takto malé zdroje ( do 1W ) jsou právě ideální solární články. Například v družicích baterie slouží i 20-30 let a není s nimi problém. Proč ? Cvičí se s nimi. Stačilo by udělat dobrý projekt a zjistil by jsi že garance by byla minimálně 5 let.
Vím že solární panely se používají například při budování Wifi spojů, měřících zařízení v horách ale viděl jsem to i u energetiků kteří by měli mít energii na dosah ale třeba na 22KV se jim nevyplatí dělat trafo na MTP a MTN.
Re: R1 - Pražský okruh
To je spíš "demodernizace" .. aneb návrat ke rtuťovym výbojkám obalenym baňkou s luminoforem, princip jako zářivka, akorát vnitřek je natlakovanej a má vyšší účinnost než domácí kompakt (ale nižší než sodíková, asi o třetinu). Nevim jak teď, ale když to dělala Tesla tak měly v celý řadě se sodíkama shodnou wattáž i patici, kompatibilní pasivní předřadníky a bylo to jen na "politickym rozhodnutí", co kam našroubovat.JirkaS píše:Zajímalo by mne, jestli neexistují nějaké modernizované verze. Protože v centru Prahy se objevily ve stejných svítidlech výbojky, které jsou víc bílé. Nevšiml jsem si, že by probíhala nějaká modernizace osvětlení, takže mi přijde, že by mohly být záměnné. Svítí také dost ( i když s luxmetrem jsem je neměřil) a barevné podání mají lepší.
Nebo je to novější technologie "metal halide" tady která svítí direct ale zase míň než sodík a zatim je dražší .. a jsme zase u těch norem, který předepisujou xxx lx, ačkoli by na silnici bez chodců a cyklistů stačila třeba čtvrtina. Tady to máte i česky (edit).
Sodíky nikdo "nezmodernizuje", tam svítí přímo spektrální čáry Na v poměrně úzkym spektru.
Re: Veřejné osvětlení
Jedině sodík říkali moji spolužáci když hledali výbojky na pěstování kytek. Sice spotřeba domasnosti letěla strmě vzhuru ale pak to prý rostli jedna vášeň
Moju jenom potvrdit co psal Jonaš
Moju jenom potvrdit co psal Jonaš
Re: Veřejné osvětlení
kampak na kytky se sodíkem, na to jsou onačejší výbojky (Philips GreenPower, Osram Plantastar, Sylvania Growlux) ...Warcz píše:Jedině sodík říkali moji spolužáci když hledali výbojky na pěstování kytek. Sice spotřeba domasnosti letěla strmě vzhuru ale pak to prý rostli jedna vášeň
Re: Veřejné osvětlení
Jo, doba pokročila
Dneska už se ani nemusí jeden namáhat s improvizacema, všechno se dá koupit hotový. Včetně tý skříně
Dneska už se ani nemusí jeden namáhat s improvizacema, všechno se dá koupit hotový. Včetně tý skříně
Re: Veřejné osvětlení
Proč celá 514 svítí jak vánoční stromeček, když je teprve ve stavbě? K čemu je to dobré?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Veřejné osvětlení
Zkoušky a testy?Lenny píše:Proč celá 514 svítí jak vánoční stromeček, když je teprve ve stavbě? K čemu je to dobré?
Když se staví novej barák, zrovna koukám z okna na novou 17patrovou administračku, taky svítí celej, a to tam ještě nikdo nesídlí.
Re: Veřejné osvětlení
To se mi nějak nezdá, vždy když kasme přinese fotky, vždy se svítí. A na testy mi to přijde moc malá pravděpodobnost. Co by furt testovali na estakádě v noci, jestli jim to svítí i další den?adamos píše:Zkoušky a testy?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Veřejné osvětlení
Já myslím že to prostě funguje jak to bude fungovat v plném provozu. 1. už tam nemusí technik jezdit to zapínat 2. osvětlí to stavbu a třeba zaparkovanou techniku. Myslím že to je běžné
Re: Veřejné osvětlení
Nejvíc poruch čehokoliv nastává krátce po zprovoznění, takže bych řekl, že toto je zajížděcí cyklus. Skryté vady svítidel se vychytají ještě před ostrým provozem.
Re: Veřejné osvětlení
Nevítě někdo, proč jsou na právě rekonstruované 515 některé lampy nižší?
Re: Veřejné osvětlení
co jsem si všiml, tak je to vždy pod vedením VVN a těch je tam několik...
viz např.: http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 3.JPG.html
viz např.: http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 3.JPG.html
Re: Veřejné osvětlení
co jsem si všiml, tak je to vždy pod vedením VVN
Přesně tak. Dobře to bylo vždycky vidět mezi Ořechem a Třebonicemi...
Přesně tak. Dobře to bylo vždycky vidět mezi Ořechem a Třebonicemi...
Re: Veřejné osvětlení
Toho jsem si nějak nevšim, pořád tam jezdím v noci :)
Re: Veřejné osvětlení
Dříve se počítalo s tím, že VO bude pouze na křižovatkách a na mostech. Nakonec bude VO na céme úseku od Zličína až po D1. Počítá se výhledově s tím, že bude instalováno i na úseky 516 a 517? Je tam alespoň ze stavby připravená kabeláž?
Re: Veřejné osvětlení
Koukám na nejnovější fotky ze stavby 512 a tam VO nevidím, ani přípravu, přičemž na stavbách 513 a 514 je nainstalováno v celé délce. Má k tomu někdo vysvětlení?
Díky
Díky
Re: Veřejné osvětlení
513 i 514 je vpodstatě tunel, most, tunel, most. Tak to asi vzali už "zgruntu".
Re: Veřejné osvětlení
Že tam v převážné části nebude. Vždyť to vede ve volné krajině, tak na co ještě produkovat světelný smog.m@rtin píše:Koukám na nejnovější fotky ze stavby 512 a tam VO nevidím, ani přípravu, přičemž na stavbách 513 a 514 je nainstalováno v celé délce. Má k tomu někdo vysvětlení?
Díky
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)