Veřejné osvětlení

m@rtin
Příspěvky: 74
Registrován: 14.3.2009 11:31:50

Re: Veřejné osvětlení

Příspěvek od m@rtin »

Vzhledem k přetíženosti této "dálnice" bych se přimlouval za VO v celé délce. Přeci jen se jedná o okruh kolem hlavního města, který by si světla rozhodně zasloužil nejenom kvůli bezpečnosti.
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Veřejné osvětlení

Příspěvek od Web »

Martine, právě vzhledem k přetíženosti bych se tam na světla klidně vykašlal, bude tam světelného smogu víc než dost i bez nich. Akorát to chce pořádně oddělit protisměr, aby neoslňoval.
m@rtin
Příspěvky: 74
Registrován: 14.3.2009 11:31:50

Re: Veřejné osvětlení

Příspěvek od m@rtin »

Světelný smog z jedné dálnice tvoří 0000prd proti milionovýmu městu kilometr vedle. A hlavně, to je světělný smog nadřazený bezpečnosti provozu? To snad ne!
jannnn
Příspěvky: 752
Registrován: 16.3.2009 22:12:01

Re: Veřejné osvětlení

Příspěvek od jannnn »

Dálnice po celé ČR také nejsou osvětlené a nevím o tom, že by se tam nějak bouralo z důvodu "tmy". Osvětlení D/R má smysl snad jen v případě nějakých frekventovaných a složitých MÚK (třeba právě R1 x R4), ale jinak jsou to vyhozené peníze a přínos bezpečnosti zanedbatelný.
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Veřejné osvětlení

Příspěvek od Web »

Martine, já mluvím o tom, že pokud bude provoz, nepotřebujete veřejné osvětlení, neb vidíte bez problému díky světelnému smogu + provoz je osvětlen. Jde jen o kvalitní oddělení proudů kvůli oslňování. Veřejné osvětlení má smysl tam, kde předpokládáte neosvětlené účastníky. Z těchto důvodů nevidím přínos instalace VO na D a R. Pokud ano, tak až po instalaci na všech silnicích I., II. a III. třídy, které jsou v noci výrazně nebezpečnější.

Mimochodem nerozumím tomu proč se montují osvětlené směrové tabule, 3M reflexní folie je myslím sama o sobě dostatečná. Ale je fakt že to bude zanedbatelná částka, když už k tabuli stejně vede kabel kvůli změnám informací.

Edit: Mimochodem řada obcí má VO pouze do 22:00, neb je to drahé. Opravdu je jízda po dálnici nebezpečnější než v obci?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Veřejné osvětlení

Příspěvek od Lenny »

Proč tak trváš na osvětlení?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Righ
Příspěvky: 40
Registrován: 13.2.2010 15:37:52

Re: Veřejné osvětlení

Příspěvek od Righ »

Jako pravidelný uživatel okruhu bych se chtěl k tématu taky vyjádřit. Po okruhu jezdím posledních cca 5 let několikrát týdně, často i v noci, a z vlastní zkušenosti můžu říct, že umělé osvětlení je jednoznačně přínos pro komfort cestování i bezpečnost provozu. Nejde přecejenom o klasickou dálnici uprostřed ničeho, ale městský okruh, který se na západě (i na východě) úzce přimyká k městu a je tak zhusta využíván i Pražany pro příměstskou dopravu (to je i můj případ), z čehož pramení vyšší intenzity i v nočních hodinách. S tím souvisí i neobyčejně vysoká hustota MÚK, sjezdů a nájezdů, takže doprava se neustále míchá. Rozhodně přitom neplatí, že umělé osvětlení mohou nahradit pouze osvětlená auta - krásně to jde poznat, když jedete směrem na letiště a po projetí MÚK s D5 se ocitnete v neosvětlené části. Bavil jsem se na tohle téma s řadou dalších lidí, kteří po okruhu často jezdí, a všichni do jednoho mi tvrdili, že osvětlení je přínos a mělo by být v celé délce okruhu (tedy v těch částech, které jsou otevřeny dosud, jestli je to nuté třeba u takové 512ky si nedokážu tipnout, spíš bych řekl, že ne).
m@rtin
Příspěvky: 74
Registrován: 14.3.2009 11:31:50

Re: Veřejné osvětlení

Příspěvek od m@rtin »

Righ píše:Jako pravidelný uživatel okruhu bych....).
Přesně tak. Pražský okruh je svými intenzitami v noci možná nejvíce zatíženou silnicí vedenou mimo obec v zemi a přechod na západní části PO z osvětlené do neosvětlené části je nepříjemný. Ještě mnohem horší je, když se střídají neosvětlené části s osvětlenými. Lidské oko je tak mnohem víc namáhané a rychleji se unaví. Trvám na VO na PO, protože míst, kde nebude je minimum a v ceně dálnice se to už stejně tolik neprojeví.
jannnn
Příspěvky: 752
Registrován: 16.3.2009 22:12:01

Re: Veřejné osvětlení

Příspěvek od jannnn »

O osvětlení by se jistě dalo uvažovat, a asi je i vhodné na 515-517, kde je MÚK každé 2km a navíc ještě s frekventovanými komunikacemi. Ale na 512, kde na 9km bude jediná MÚK, je to podle mě vyhazovaní peněz (nejen za výstavbu, ale hlavně za provoz).
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Veřejné osvětlení

Příspěvek od Lenny »

Tak je to tady, svícení je dle moudrého a rozumného ministra zbytečně drahé, a proto se musí bezmyšlenkovitě a ihned, co nejvíc omezit :kladivo: . Ještě štěstí, že neviděl ten vánoční stromeček, jak byl zde k vidění z léta, a který jsem moc nechápal, ale ostatní mi to logicky vysvětlili.
Osobně si myslím, že křižovatky by měly být osvícené, zvlášť ty složité jako jsou Zbraslav, Řepy, Slavonín, Holice, Brno-jih atd. Mezikřižovatkové úseky již tolik ne, pokud se nejedná o nějaké zvlášť nebezpečné místo.

http://ekonomika.ihned.cz/c1-46494150-z ... -se-setrit
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Odpovědět

Zpět na „Pražský okruh D0“