Stránka 1 z 3

Historie okruhu

Napsal: 2.1.2010 21:29:54
od Lenny
Při úklidu počítače jsem narazil na tuto mapu, která by měla znázorňovat všechny uvažované varianty okruhu.

Re: Historie okruhu

Napsal: 2.1.2010 21:36:21
od egelebege
takhle nějak maluje moje dvouletá dcera :D

Re: Historie okruhu

Napsal: 2.1.2010 21:42:50
od Lenny
egelebege píše:takhle nějak maluje moje dvouletá dcera :D
Možná to tak vypadá, ale je to vývoj. Zajímavé je, že trasa přes Suchdol byla uvažována ve většině projektů. A stávající kolem Říčan až po protestech občanů v Újezdě, Šeberově a jinde.

Re: Historie okruhu

Napsal: 2.1.2010 22:08:19
od egelebege
Trasa pře Suchdol je nejspíš nejlepší varianta. Asi taky proto, že inženýři se snažili co nejmíň opouštět území Prahy. Je ale smutný, že se u nás 80 let uvažuje a plánuje a dalších 20 let staví :cry:

Re: Historie okruhu

Napsal: 2.1.2010 23:22:30
od grundyg
Nechybí tam průmět 520?

Re: Historie okruhu

Napsal: 4.1.2010 7:27:30
od Vizi
Turistická mapa Mělnicko/Slánsko z 80-tých let měla zakreslenou trasu severní části obchvatu v tehdejší plánované podobě přes Klecany. V Klecanech byla (dle informací místního starosty) pro tuhle variantu stavební uzávěra zrušená na začátku 90-tých let.

Re: Historie okruhu

Napsal: 11.11.2013 18:46:04
od kasme
Pražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – Zlíchově
Publikováno: 11.11.2013
Rubrika: Silniční okruh kolem Prahy

Pražský dálniční okruh byl od samého počátku jeho projektování v posledních měsících roku 1938 vždy trasován a projektován jakožto plnohodnotná okružní komunikace kolem Prahy (obr. 1). Na poradě vedoucích pracovníků Generálního ředitelství stavby dálnic (dále GŘSD) s jejich německými kolegy v Berlíně za přítomnosti ing. Dr. Fritze Todta počátkem listopadu 1939 bylo poprvé navrženo německými odborníky tangentní (tangenciální) řešení této důležité komunikace.

http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... -zlichove/

Re: Historie okruhu

Napsal: 11.11.2013 23:53:30
od Dr.Fe1
Pěkné, netušil jsem jaký most byl plánován na Zlíchově. Jen doufám, že si to nepřečte Václav Vlk st. na jehož článek tady byl nedávno odkaz v tématu "ekologie". Ten by z toho snadno vyvodil, že příznivec dálničního okruhu Prahy = nacista.

Re: Historie okruhu

Napsal: 12.11.2013 2:44:43
od Pavel Q
Ten most se plánoval už za I. republiky, tak možná bude víc verzí.

Re: Historie okruhu

Napsal: 12.11.2013 8:19:29
od Standa
Dr.Fe1 píše:Pěkné, netušil jsem jaký most byl plánován na Zlíchově. Jen doufám, že si to nepřečte Václav Vlk st. na jehož článek tady byl nedávno odkaz v tématu "ekologie". Ten by z toho snadno vyvodil, že příznivec dálničního okruhu Prahy = nacista.
Když už, tak snad příznivec tangenciálního řešení a odpůrce okruhu ;) !

Re: Historie okruhu

Napsal: 12.11.2013 9:10:49
od Dr.Fe1
Standa: Ok, neodpustil jsem si popíchnutí. Je ovšem fakt, že když vidím zejména architekta Tammse (viz foto v článku), tak nemám dobrý pocit. To je skoro dvojník svého nejvyššího šéfa.

Re: Historie okruhu

Napsal: 12.11.2013 11:11:38
od P_V
Dr.Fe1 píše:...Ten by z toho snadno vyvodil, že příznivec dálničního okruhu Prahy = nacista.
Proti tomu bych stavěl argument, že němečtí inženýři variantu Ss nedoporučovali. :)

Re: Historie okruhu

Napsal: 12.11.2013 12:35:16
od Standa
Dr.Fe1: Já jsem si taky musel píchnout ;) (to už s tím Vlkovým článkem ze Psa). Každopádně díky Kasmemu za velmi zajímavý odkaz!

Re: Historie okruhu

Napsal: 12.11.2013 20:03:47
od Mike
egelebege píše:Trasa pře Suchdol je nejspíš nejlepší varianta. Asi taky proto, že inženýři se snažili co nejmíň opouštět území Prahy. Je ale smutný, že se u nás 80 let uvažuje a plánuje a dalších 20 let staví :cry:
ono je na tom horší, že těch 80 let se něco průběžně staví
takže to pak ne vždy naváže :(

Re: Historie okruhu

Napsal: 3.11.2019 14:06:09
od Diaľničiar

Re: Historie okruhu

Napsal: 3.11.2019 15:05:00
od theodor less
Pěkný materiál; nenechte se odradit fotografiemi Bendla, Ratha, Béma a Brunclíka.....

Re: Historie okruhu

Napsal: 3.11.2019 15:13:08
od Diaľničiar
na nich zrovna vidět, že kdyby se plnilo co tam píší, tak okruh stojí :D ale právě pro obsah celku jsem to zde doplnil :)

Re: Historie okruhu

Napsal: 4.11.2019 0:48:51
od krtek700
Dokáže někdo vysvětlit ty termíny realizace? Jestli jsem se nepřehlédl, tak kromě jedné části mělo všechno začít 2010. Bendl byl ministr krátce 2009, tedy byl cca rok do realizace. To tak lhali, nebo to bylo fakt takhle rozpracováno? Tohle určitě Bárta nezastavil ne? Nebo se změnila nějaká legislativa? Ta EIA se řešila až minulé volební období.

Re: Historie okruhu

Napsal: 4.11.2019 10:41:01
od dvs
Ten zmiňovaný dokumentje ze začátku roku 2009 a řekl bych, že to jsou takovéto ty termíny slibem nezarmoutíš.

Každopádně to byla doba kdy se rozeběhla a běžela stavba jihozápadního segmentu a celkem to vypadalo optimisticky aspoň co se týče pokračování k D11 do Běchovic.

Konkrétně u té 511:
V té době už byla vyřešená EIA a dohodnuty změny kolem Kuří.
V roce 2009 se zaseklo získání ÚR na 511 kvůli pokusu o vyhlašení OHP (ochranné hlukové pásmo) na křížovatku u Běchovic. Do té doby se toto ustanovení používalo pro letiště a zde se to na tom zaseklo.
Následně se to strefilo do období závádění zásad územního rozvoje a tam bylo hodně staveb napadnuto. Tam se to hodně zdrželo.
No a pak to dorazila ta EIA.

Re: Historie okruhu

Napsal: 4.11.2019 10:57:28
od Tomas Eybl
Vzhledem k tomu, že nejpozději od roku 2012 jsou to všechno* "politické mrtvoly", tak je vidět, a je třeba to vždy a všude zdůrazňovat, že nerealistickým slibem ZARMOUTÍŠ - byť třeba nepřímo.

Ale nevím, jestli to tu čte nějaký politik.

*Teda Bendl úplně ne, ale lze to proti němu v budoucnu použít :-).

Re: Historie okruhu

Napsal: 6.11.2019 12:46:25
od Honzl
Tak si myslím, že až se jednou bude psát historie těchto let, skutečnost, že 511ku zdržovala chudák jedna jediná paní na Praze 22 a že příznivci rychlejší výstavby dálnic (za účelem zrychlení dopravy a odstranění exhalací z měst a vesnic) nebyli schopní dát hlavy dohromady a obrátit se na naše média a zveřejnit tuhle skandální skutečnost (,,Jedna osoba na zastupitelství Prahy 22 brání stavbě klíčové části pražského okruhu'', nebo ,,Proč úředníci Prahy 22 brání dostavbě klíčové části okruhu Prahy'', atd a pod). Tohle by se takto už dávno jinde v Evropě rozmázlo a radní by za tu ubohou přepracovanou paní ztratili křesla... Zkuste to někdo z tohoto fóra, kteří máte napojení na média, proboha prosadit. Jinak se naše fórum zapíše do historie jako pouhá ,,kecárna'' a skutek utek.

Re: Historie okruhu

Napsal: 6.11.2019 16:50:51
od Honzl
Ještě mne ale k okruhu a k tunelům napadá jedna věc: na pravém břehu Vltavy nejsou vůbec vnější a vnitřní okruh až po D1 propojeny žádnými kapacitními vícepruhovými komunikacemi, což po dostavění okruhů situaci ještě zhorší. Bylo by tedy v zájmu plynulé dopravy s co nejnižšími exhalacemi ještě potřeba zrušit semafory a kruháky na I/603 a celou až k Vestecké spojce rozšířit, což by asi místní nechtěli, takže se nabízí nutnost dalšího tunelu. Nejlépe od Thomayerovy nemocnice až k nájezdu na Vesteckou spojku. Už dnes totiž ve špičkách někteří chytřejší řidiči jezdí od nemocnice přes sídlištní čtyřproudovky a pak se vracejí zpět na Vídeňskou, neboť prý ušetří čas. Takže tunel by tam vyřešil dost problémů.

Re: Historie okruhu

Napsal: 8.11.2019 8:25:45
od Wenda
Nerad bych se mýlil, ale není to náhodou tak, že obecní zastupitelé či radní nemají přímý vliv na přenesený výkon státní správy? Tj., že starosta není v žádném smyslu nadřízeným "nebohé paní" ze stavebního úřadu MČ Praha 22?

Re: Historie okruhu

Napsal: 15.11.2019 8:32:58
od Sosa
Wenda píše:Nerad bych se mýlil, ale není to náhodou tak, že obecní zastupitelé či radní nemají přímý vliv na přenesený výkon státní správy? Tj., že starosta není v žádném smyslu nadřízeným "nebohé paní" ze stavebního úřadu MČ Praha 22?
Ano i ne. Sice je to dle zákona rozdíl, samospráva a státní správa, ale zaměstnanci stavebního úřadu jsou zaměstnanci radnice a výši peněz jim určuje tajemník.

Re: Historie okruhu

Napsal: 15.11.2019 9:44:35
od theodor less
Pane Wendo a pane Soso paralelní diskuze o MČ Praha 22 se vede ve vlákně [D0] 511 Běchovice – Modletice (1D).