Dálniční uzel Třebonice (D0×D5)
Dálniční uzel Třebonice (D0×D5)
Nevíte někdo, proč se realizuje MÚK Na Radosti, když na okruh jde najet přes Rozvadovskou spojku? A k čemu je to celé dobré?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: MÚK Na Radosti
Totálně přetížená MÚK na Zličíně v špičkách a připojení "krabic" které jsou ve směru dál na Rudnou resp. na sever podél 516ky, je to opravdu potřeba, další kamiony by to zhoršily ještě víc..
Re: MÚK Na Radosti
Předpokládám, že větve budou připojeny přes stávající kolektory?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: MÚK Na Radosti
JJ, proto jsou tak dlouhé, jen se to připojí do stávajících vozovek.
Re: MÚK Na Radosti
Pokud se nemýlím, tak už tam snad existuje i územní rozhodnutí, ale koncept nového ÚP Prahy to vůbec nereflektuje...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
MÚK Třebonice (R1×D5)
Zakládám tohle téma vzhledem k dotazu o napojení II/605.
Ano, napojení II/605 má být přímo na R1 v místě MÚk D5 x R1. Masakr to bude, ale ne horší než je dnes na semaforech na Zličíně. Mapka z konceptu ÚP Prahy:Righ píše:Ona by se mela II/605 nekdy napojovat primo na R1? A jak by se to resilo - pres MUK R1 x D5? Priznam se, ze to si nedokazu dost dobre predstavit...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: MÚK Třebonice R1×D5
Aha, takze pred/za soucasnym mostem, pres ktery II/605 prekonava R1, budou vybudovany pripojovaci rampy. Jsem uprimne zvedav, jak to bude v praxi fungovat, protoze tyto rampy se budou pripojovat/odpojovat nikoliv primo na R1 (pokud ten nakres chapu spravne), ale na soubezne privadece od resp. na D5. Predevsim mi neni jasny, jak najedem z II/605 na R1 smerem na Barrandov, kdyz v miste kam ma ustit prislusny sjezd z II/605 je uz najezd na D5 smerem na Plzen - viz link. Kazdopadne predpokladam, ze realizace tohoto projektu je zcela ve hvezdach - nebo se pletu?
Mimochodem tyhle 2 MUK v bezprostredni blizkosti mi pripominaj soubeh MUK R1 x R4 a R1 x KOMOKO.
Mimochodem tyhle 2 MUK v bezprostredni blizkosti mi pripominaj soubeh MUK R1 x R4 a R1 x KOMOKO.
Re: MÚK Třebonice R1×D5
.. s tím rozdílem, že tady jsou po obou stranách kolektory, spíš to nápadně připomína dvoukřižovatku D1×R1×II/101
To propojení od R1-jih je řešeno pomocí nové spojovací rampy z větve R1-jih - centrum na větev D5 - R1-sever.
V opačném směru by mělo dojít k posunutí rampy R1-sever - D5 až za most rampy R1-jih - D5, přičemž kolektor bude opět dobudován až k přemostění D5 aby to bylo kompletní. Opravdu velmi podobné tomu co mělo původně stát u Modletic, než byly doplněny ty ulehčující rampy...
To propojení od R1-jih je řešeno pomocí nové spojovací rampy z větve R1-jih - centrum na větev D5 - R1-sever.
V opačném směru by mělo dojít k posunutí rampy R1-sever - D5 až za most rampy R1-jih - D5, přičemž kolektor bude opět dobudován až k přemostění D5 aby to bylo kompletní. Opravdu velmi podobné tomu co mělo původně stát u Modletic, než byly doplněny ty ulehčující rampy...
Re: MÚK Třebonice R1×D5
Tady ale asi bude společnej kolektor, čili legislativně bez háčku. Dokonce jsou kolektory tak dlouhý, jako by se s tim počítalo.
Z 605 na Barrandov to asi nepude, ale to se dá objet přes Chrášťany.
Z 605 na Barrandov to asi nepude, ale to se dá objet přes Chrášťany.
Re: MÚK Třebonice R1×D5
Ale právě že půjde, i opačně to půjde...jonáš píše: Z 605 na Barrandov to asi nepude, ale to se dá objet přes Chrášťany.
Re: MÚK Třebonice R1×D5
Nebude to ovšem sleva zadarmo: zkusil jsem si představit nový nájezd na D5 z R1 od severu v mapě (na Righově linku) a bude to asi pěkná divočina . A to tudy má jednou jezdit D11>D5!mapman píše:Ale právě že půjde, i opačně to půjde...jonáš píše: Z 605 na Barrandov to asi nepude, ale to se dá objet přes Chrášťany.
Re: MÚK Třebonice R1×D5
Ten projekt křižovatky pochází ještě z doby výstavby stavby 516, čili předpokládám že než dojde k realizaci této tzv. MÚK Na Radosti, tak se projekt výrazně změní ve prospěch nějakého free-flow řešení... To co jsem popisoval je původní situace z poloviny 90. let, zatím co vím stále platná...
Re: MÚK Třebonice R1×D5
No moc to koncepčně nechápu, napojení od Barrandova na 605 "ven z města" je líp řešený stávajícim jižnim objezdem Chrášťan, co schází je napojení "do města" a od severu R1 .. možná by bylo lepší to spojit, dodělat třebonickou křižovatku a přeložit na ni starou silnici od Zličína, než cpát provoz skrz Chrášťany. Rampa 605-R1 jih bude asi dost zajímavá, leda snad ji s rampou R1 sever-D6 vykřížit mimoúrovňově.
Re: MÚK Třebonice (R1×D5)
že by už...
pokud to dobře chápu tak ten propoj by měl být někde tu
pohled od jihu http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 0.JPG.html
od severu http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 6.JPG.html
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 1.JPG.html
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 4.JPG.html
že by zbyly prachyod: 16.10.2012 06:20:00 do: 23.12.2012 00:00:00
R1, exit Třebonice, km 23, stavební práce, Od 16.10.2012 06:20 Do 23.12.2012 00:00, výstavby propojovací komunikace a sjízdné a nájezdové rampy na Pražský okruh-uzavírky jednoho jízdního pruhu v prostoru MÚK Třebonice na sjízdné rampě z Pražského okruhu na Rozvadovskou spojku ve směru do centra a rampě z D5 na Pražský okruh směr Ruzyně, doprava vedena v jednom jízdním pruhu, na komunikaci Na Radosti zábor části jízdního pruhu ve směru z centra, doprava zůstane zachována bez omezení počtu jízdních pruhů, Vydal: Magistrát Hl. města Prahy
martini píše:R1 ul.Na Radosti napojení na SOKP (240 mil. Kč)
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 445#p60445
pokud to dobře chápu tak ten propoj by měl být někde tu
pohled od jihu http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 0.JPG.html
od severu http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 6.JPG.html
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 1.JPG.html
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 4.JPG.html
- Přílohy
-
- větev Plzeň => Ruzyně
- r1xd5-121019.jpg (10.78 KiB) Zobrazeno 29478 x
Re: MÚK Třebonice (R1×D5)
U napojení Na Radosti jsem si však žádné činnosti nevšiml, tenhle kousek je "k ničemu"...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: MÚK Třebonice (R1×D5)
Pokud se vybuduje MÚK s 605, tak ta polovicni MÚK s ulici K Řeporyjím (ta jizne od D5xR1) bude uz dost zbytecna - neexistuje nejaky projekt (nebo neuvazovalo se o tom), ze by se napojeni rampy D5->R1 (smer Barrandov) pak predelalo na dvoupruhove ? Nebo se s tim pocita az v hypoteticke budoucnosti, kde by se 515 rozsirovala na 3+3 ?
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: MÚK Třebonice (R1×D5)
Max: Až bude Radlická radiála, nebude 3x3 na 515 potřeba a opadne i doprava od Plzně na 515.
Re: MÚK Třebonice (R1×D5)
no něco málo (skrývka) se tam dějemartini píše:U napojení Na Radosti jsem si však žádné činnosti nevšiml, tenhle kousek je "k ničemu"...
noční dokufoto http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... r1/121117/
Re: MÚK Třebonice (R1×D5)
Mohu se zeptat, proč se tohle napojení staví? Ono je to tolik potřebné? Nejsou v Praze potřebné úseky?
Re: MÚK Třebonice (R1×D5)
Věčné zácpy na MÚK u mezi Tescem a Metropolí budou asi hlavní důvod. Bude totiž zajištěn přístup z okruhu do Metropole a hlavně pro příměstské autobusy na metro Zličín i z jiné strany než dnes.
Re: MÚK Třebonice (R1×D5)
Předpokládám, že kruháče tam nebudou, na křížení výjezdů/nájezdů a ulice Na Radosti.
Re: MÚK Třebonice (R1×D5)
Mno příměstské autobusy nevím nevím ... nejsem si jist kolik toho přijíždí na Zličín z příměstských busů po okruhu nebo D5. Napadá mě linka 100, nějaký spoj od Kladna či Rakovníku, ale třeba od Berouna toho většina co jede po D5 zajíždí do Butovic, to co jezdí na Zličín zpravidla jede přes Rudnou.
Spíš bych řekl že je to kvůli napojení Zličína a hlavně toho nového sídliště na okruh, aby se nemuselo poskakovat kolem obchodních center. A pak samozřejmě iniciativa přímo těch obchodních center, hlavně Metropole, která už má takhle mizernej příjezd a ještě jim kunčofti musejí poskakovat v zácpě na sjezdu z dálnice.
Každopádně si nejsem moc jistý, že tohle je zrovna životně důležitá stavba, kterou Praha potřebuje, ale asi se mýlím. A ostatně je to jedno, protože už se to stejně staví.
Spíš bych řekl že je to kvůli napojení Zličína a hlavně toho nového sídliště na okruh, aby se nemuselo poskakovat kolem obchodních center. A pak samozřejmě iniciativa přímo těch obchodních center, hlavně Metropole, která už má takhle mizernej příjezd a ještě jim kunčofti musejí poskakovat v zácpě na sjezdu z dálnice.
Každopádně si nejsem moc jistý, že tohle je zrovna životně důležitá stavba, kterou Praha potřebuje, ale asi se mýlím. A ostatně je to jedno, protože už se to stejně staví.
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: MÚK Třebonice (R1×D5)
Že by na ní Metropole přispěla Chacha