Právě je 21.7.2019 19:11:34




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 299 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
 [D0] 514 Lahovice – Slivenec 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 4022
Příspěvek Re: 514 Lahovice – Slivenec
Tak v tom článku kecaj.
A možná už nepudou ani dohonit .. http://ekonomika.idnes.cz/bogl-a-krysl- ... oakcie_suj ;)


16.7.2014 17:36:02
Profil
 

Příspěvky: 1575
Bydliště: MO
Příspěvek Re: [D0] 514 Lahovice – Slivenec
Probíhá oprava povrchu nad tunelem k D5, stažení do dvou a pak do jednoho pruhu. Maso.

_________________
Království a půl princezny za 511.


8.8.2016 9:03:50
Profil
 

Příspěvky: 1896
Příspěvek Re: [D0] 514 Lahovice – Slivenec
Debata ve věci obrusné vrstvy na Radotínském mostě...
https://twitter.com/Pavel_Masek/status/ ... 1088285696


17.7.2018 15:02:39
Profil
 

Příspěvky: 267
Příspěvek Re: [D0] 514 Lahovice – Slivenec
balance píše:
Debata ve věci obrusné vrstvy na Radotínském mostě...
https://twitter.com/Pavel_Masek/status/ ... 1088285696


Kdykoliv tam jedu, tyto fleky mě udivují a šílím z nich. Na druhou stranu je to most, asfalt a hustá doprava. Za mě při záplatování super práce, hranice nejsou cítit, na hranicích se netvoří další trhliny. Znám silnici, kde se zabývají jen velkýma trhlinama a čekají půl roku, aby jim ty malé narostly.

_________________
D3 nad zlato


19.7.2018 14:00:47
Profil
 

Příspěvky: 13
Příspěvek Re: [D0] 514 Lahovice – Slivenec
Když jsem viděl záběry Morandiho mostu, hned jsem si vzpomněl na most přes Slavičí údolí na D0. Most má mít klenbu a ne ostré úhly, pak vydrží stovky let a nespadne bez varování po pár desítkách let. Kdyby Římané viděli Morandiho most, Trojskou lávku, lávku v Radotíně, most přes Vršovické nádraží na MO a další "úžasná" díla naší doby, smáli by se, až by se za břicho popadali. Dodnes mosty z jejich doby, po kterých se jezdí už skoro 2 tisíce let: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Roman_bridges


17.8.2018 9:10:11
Profil
 

Příspěvky: 2336
Příspěvek Re: [D0] 514 Lahovice – Slivenec
Ano, kamenné mosty s klenbou vydrží opravdu "navěky". Mají ale tu nevýhodu, že jsou drahé, pracné na výstavbu a mají omezené rozpětí jednoho oblouku.
Ekonomicky jistě vyjdou dobře (když to pronásobíte lety životnosti), ale koho dneska zajímá něco, co bude po jeho smrti, že? (bohužel)


17.8.2018 10:02:20
Profil
 

Příspěvky: 2626
Příspěvek Re: [D0] 514 Lahovice – Slivenec
Ani ekonomicky to taková sláva není, ty mosty tehdy zatížíly rozpočet na desítky let a bez vybírání mýta to nešlo ufinancovat. Bez oprav se rozhodně neobejdou, navíc dynamická zátěž by jejich životnost pěkně zkrátila.


17.8.2018 10:14:29
Profil
 

Příspěvky: 13
Příspěvek Re: [D0] 514 Lahovice – Slivenec
No dobře, kamenný most je v dnešní době extrém, ale železobetonový obloukový most může mít rozpětí slušné a vydrží také dost. I dlouhé roky neúdržby, jako třeba Šmejkalka, starý most u Píště ap. Zatímco těm "moderním" stačí, že naprší do nějaké kabelové komory, přereznou lana a most jde za pár let dolů. Zatímco mosty výše zmíněné, nebo Duha v Bechyni či Švehlův v Táboře nejspíš přežijí i toto století.


17.8.2018 20:21:31
Profil
 

Příspěvky: 273
Bydliště: Egerland
Příspěvek Re: [D0] 514 Lahovice – Slivenec
Myslím, že ani nezáleží jestli naprší do kabelových komor, beton je sám o sobě pórovitý, za pár let se prostě voda uvnitř usadí. Předpokládám, že to bylo podobně v Janově.


17.8.2018 23:10:07
Profil
 

Příspěvky: 2418
Příspěvek Re: [D0] 514 Lahovice – Slivenec
Oblouk možná přežije, ale mostovka bez oprav ne. Pokud bude zatékat do konstrukce, tak spadne i obloukový most. Zejména u nás.


20.8.2018 10:54:01
Profil
 

Příspěvky: 13
Příspěvek Re: [D0] 514 Lahovice – Slivenec
Tak jasně, spadnout může všechno, ale do několika nedostavěných mostů na dnešní D1 zatékalo desítky let a stojí. A taky je beton a beton. Na hřebenech orlických hor uvidíte "řopíky" vz. 37, se stěnami z 1 metru silného betonu, ale na stěnách dodnes, po 80 letech, uvidíte milimetr hluboké otisky hlaviček hřebíků ze šalování. Takže tyhle řopíky vydrží nejspíš stejně dlouho jako Egyptské pyramidy. Anebo kopule Panteonu v Římě, která je tu s námi již 1950 let.

Prostě mosty by se měly stavět podle prověřených systémů a návrhových vzorů, co nejvíc fail-safe, na desítky a stovky let. Takové, aby na nich případný kritický stav byl okem vidět a nehrozilo náhlé zhroucení. Žádná civilizace není tak bohatá, aby si mohla dovolit stavět velké stavby na pár roků používání, vyžadující permamentní dohled a měření, jenom pro ukojení ega architektů, kteří si to či ono ještě nevyzkoušeli.


27.8.2018 9:26:47
Profil
 

Příspěvky: 1286
Příspěvek Re: [D0] 514 Lahovice – Slivenec
...do několika nedostavěných mostů na dnešní D1 zatékalo desítky let a stojí...

A ted zkuste prijit na to, v cem se ty mosty lisi od mostu provozovanych...


27.8.2018 10:15:27
Profil
 

Příspěvky: 2418
Příspěvek Re: [D0] 514 Lahovice – Slivenec
Vibrace jsou pěkná svi.. Pokud by se stavělo jen podle ověřených stavebních postupů, tak by vrcholem stavitelství byly kmeny přes potok. I ta klenba byla novum a hromada jich popadalo.


27.8.2018 11:05:34
Profil
 

Příspěvky: 13
Příspěvek Re: [D0] 514 Lahovice – Slivenec
jozka píše:
...do několika nedostavěných mostů na dnešní D1 zatékalo desítky let a stojí...

A ted zkuste prijit na to, v cem se ty mosty lisi od mostu provozovanych...


Tak třeba přes tu zmíněnou Šmějkalku se už zase 47 let jezdí.


29.8.2018 7:11:20
Profil
 

Příspěvky: 13
Příspěvek Re: [D0] 514 Lahovice – Slivenec
Jasně, takže je vše v pořádku. Kromě mostu v Janově spadla nedávno lávka v Troji a v Nymburku ji strhli. Architekta by měla hanba fackovat, že se dožil konce reálné životnosti svých staveb. A on se přihlásí do nové soutěže. Na stará kolena si asi zkusí za cizí peníze jiný experiment.


29.8.2018 7:15:34
Profil
 

Příspěvky: 1575
Bydliště: MO
Příspěvek Re: [D0] 514 Lahovice – Slivenec
Já bych chtěl bejt taky tak chytrej.

_________________
Království a půl princezny za 511.


29.8.2018 9:52:03
Profil
 

Příspěvky: 849
Příspěvek Re: [D0] 514 Lahovice – Slivenec
Vlados: Problém byl zanedbaní kontroly a údržby konstrukcí. Architekt přece nemůže za to, že stavba spadne kvůli tomu, že se o ní vlastník řádně nestará.


29.8.2018 19:02:01
Profil
 

Příspěvky: 3274
Příspěvek Re: [D0] 514 Lahovice – Slivenec
vztaženo k automobilismu
někdo má naleštěného veterána
někdo ani tu hromádku šrotu

_________________
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit


29.8.2018 22:02:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1286
Příspěvek Re: [D0] 514 Lahovice – Slivenec
Jenze Smejkalka asi neni zrovna pripad mostu nedostaveneho a neudrzovaneo, ze...


30.8.2018 10:13:59
Profil
 

Příspěvky: 2418
Příspěvek Re: [D0] 514 Lahovice – Slivenec
Viados píše:
jozka píše:
...do několika nedostavěných mostů na dnešní D1 zatékalo desítky let a stojí...

A ted zkuste prijit na to, v cem se ty mosty lisi od mostu provozovanych...


Tak třeba přes tu zmíněnou Šmějkalku se už zase 47 let jezdí.

Ano, ale už má za sebou pár rekonstrukcí.


30.8.2018 13:21:16
Profil
 

Příspěvky: 13
Příspěvek Re: [D0] 514 Lahovice – Slivenec
jozka píše:
Jenze Smejkalka asi neni zrovna pripad mostu nedostaveneho a neudrzovaneo, ze...


Aha, a jako údržbu měla těch 20 let od konce 40. let? Normálně do ní teklo a pršelo. Ano, rekonstrukce na konci 60. let pak byla nutná, "dokonce" museli vyměnit zábradlí, ale především ten most byl konstrukčně té rekonstrukce schopen.

Některé dnešní mosty se staví tak, že spadnou bez varování a když se na havarijní stav přijde včas, jediná možnost je strhnout je.

Stavět tak, aby stavba vydržela i bez permanentního dohledu a degradovala předvídatelně a pomalu, by měl být základ. Roky bez údržby se dají očekávat. Přicházejí války, krize, mění se priority.


17.9.2018 12:43:45
Profil
 

Příspěvky: 1510
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: [D0] 514 Lahovice – Slivenec
Spíš je to tím, že dřívější znalosti a technologie neumožňovaly konstrukci až tolik očesat jen na funkční minimum. Máme pevnější materiály, máme počítačové simulace, a výsledkem je sice pevnostně kvalitní konstrukce s menším množstvím materiálu, ale také s menší rezervou vůči vlivům, jež se tam nezahrnují. Například nižší kvalita výstavby, neúdržba, selhání materiálu doposud považovaného za dobrý...


17.9.2018 13:45:29
Profil
 

Příspěvky: 307
Příspěvek Re: [D0] 514 Lahovice – Slivenec
Ke Šmejkalce…
Rekonstrukce v sedmdesátých letech se omezila na prodloužení mostních křídel, zesílení nosné desky a novou izolaci...
Skutečná rekonstrukce byla až na přelomu osmdesátých a devadesátých let... V první řadě pro odfláknuté práce v letech sedmdesátých...
To původní zábradlí se až tak nutně odstraňovat nemuselo...

K Lahovicím - mostu atd...

Podobný most ve směrovém oblouku byl navrhován i v letech 1939 - 1940 v okolí Chuchle ve směru na Lahovice... Již tehdy to bylo považováno příkladně Blažkem,Husákem ,Schumandlem za problematické... mj. model tohoto mostu je ve sbírkách NTM....


Oni i bez počítačů uměli, akorát se na to zapomnělo (rozpětí oblouku 100 metrů při vzepětí 18 m při síle oblouku v patkách 120 cm a ve vrcholu 70 cm) To Němci v té době neuměli....


17.9.2018 20:06:53
Profil
 

Příspěvky: 3274
Příspěvek Re: [D0] 514 Lahovice – Slivenec
já si tak matně vzpomínám, že nám kdysi na škole říkali praktika pro koeficient bezpečnosti
u mostů se začínalo na 8
2 bylo tak pro schodiště v RD
dneska si myslím, že u mostů bude tak 1,2-1,4
a podle toho to vypadá....

_________________
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit


18.9.2018 21:40:08
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 299 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz