Dvoupruh nebo třípruh na D0 ? !

Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Dvoupruh nebo třípruh na D0 ? !

Příspěvek od Dr.Fe1 »

V souvislosti se zprovozněním jižní části R1 se znovu aktivují diskuze, proč je tato část okruhu jenom dvoupruhová a zda to není vzhledem k intenzitě provozu s výhledem do budoucna krátkozraké ? ! Zvlášť když už dnes, těsně po zprovoznění, je kapacita pro bezproblémový provoz téměř vyčerpaná. Další otázka k diskuzi je, proč jsou některé části okruhu třípruhové (stavba 516) ač jsou méně vytížené než dvoupruhové stavby 512-515 ? ! Mě jako laikovi to připadá naprosto postavené na hlavu. Nejzatíženější části okruhu jsou dvoupruhové (512-515), ty méně zatížené jsou nebo budou třípruhové (511 je tuším plánovaná také jako třípruh). Má pro tohle někdo nějáké racionální vysvětlení nebo je to nějáký na stavbě tohoto rozsahu těžko uvěřitelný "vyšlizmus".
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od mapman »

Stačí se podívat do publikace o R1 na http://www.rsd.cz, na úvodních stranách je kartogram výhledových intenzit. Ty úseky 516/7 a 510 je mají zdaleka nejvyšší....

To že je jižní část 2+2 se dnes jeví jako chyba, nicméně ve chvíli kdy se vydávalo UR na tyto stavby, byl k dispozici pouze mnohem střízlivější předpoklad než dnes, kde vycházely intezity mezi 40ti a 50ti tisíci, takže se postavil jen dvoupruh. Dnes už jsou předpoklady pro rok 2040 přes 80 tis...
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od JirkaS »

Dr.Fe1 píše:... Má pro tohle někdo nějáké racionální vysvětlení nebo je to nějáký na stavbě tohoto rozsahu těžko uvěřitelný "vyšlizmus".
Vysvětlení pro to je, i když s ohledem na budoucí intenzity se mi ani tak nejeví uspokojivé. Díky změně trasování R1 na jihu došlo k prodloužení trasy. Proto pro většinu dopravy ve směru východ-západ bude výhodnější použít severní trasu oproti jižní. Severní trasa má být proto celá v provedení 2*3, k tomu patří i 516 (D5-D11 bude severem také kratší). Trasa 511 je v 2*3 je nutná, protože naopak tato část okruhu bude nejvýhodnější a tedy i nejzatíženější pro spojení sever-jih.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Díky oběma za vysvětlení i odkaz, každopádně to mělo být třípruh celé :( ale buďme rádi že jsme rádi.

Ty intenzity pro rok 2040 jsou zajímavé. Zaujalo mě mimo jiné, že R6 (2005 - 20 tisíc, 2040 - 88 tisíc) má být v roce 2040 zatíženější než D5 (2005 - 46 tisíc, 2040 - 80 tisíc). Tam to vysvětlení také nenacházím.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od mapman »

Dr.Fe1 píše:Tam to vysvětlení také nenacházím.
Logistické areály u Hostivice, rozvoj Kladna a okolí v návaznosti na rozvoj letiště atp... Ale stejně mi přijde že si to cucali z prstu, 88 tisíc tam IMHO ani v 2040 nebude...
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od Max »

Podle toho vyhledu na rok 2040 by v podstate skoro vsechny R/D vedouci do Prahy mely bejt 3+3, aby se to tam veslo, a R1 vsude 3+3, mistama mozna i 4+4 :) Coz jakykoliv rozsirovani tech klesajicich tunelu a estakady 513 a 514 pri soucany technologii je ekonomicky nerealny :)
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od vaclav »

take myslim, ze R1 mela byt stavena jako 3+3 s vyhledem na 4+4 (tusim, ze v polsku se takhle hodne stavi). nicmene myslim, ze do budoucna treba 513 by sla udelat jako 3+3 bez odstavnyho na/pod mostama? 512 je tusim pripravena na 3+3+odstavny vsude.
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od obr »

s ekoteroristickými a socialistickými nesmysly o omezování automobilové dopravy jsme denně konfrontováni při parkování na nových sidlištích i v provozu na nových silnicích/dálnicích. To, že je třeba stavět dálnice minimálně 2x3 pruhy a tak, aby v případě oprav v jedné polovině šly nastavit 2x2 v druhé polovině (jak dnes staví v SRN) je jasné každému, kdo má hlavě mozek a ne zelený nebo rudý zákal.
Bohužel je úspěchem , že se 512-514 postavila aspoň takhle ve stoupáních se 3 pruhy. V budoucnu se to dá řešit třeba postavením D/R19 nebo nějaké další souběžné části okruhu.
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od multi »

Každopádně už teď je jasné, že R512-514 je v 2+2 velkej průser...
Sice se tvrdí, že po dostavění severní části okruhu se jížní části odleví, ale kdy to bude? Navíc neustále roste hustota dopravy... :kladivo:
Svatosp
Příspěvky: 464
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od Svatosp »

Vyhledove intenzity na vice nez 5 let dopredu jsou ciste vesteni z kristalove koule, celkem se musim smat, kdyz RSD uvadi intenzitu v roce 2040.
Hlavni duvod 2+2 je hlavne ten, ze 3+3 by to stalo dalsi nemale penize, ted to neni akutni a co bude za 10-20 let, to nikoho netrapi. A nakonec by se nasel nejaky novinar ci ministr, co by napsal, ze 3+3 je zbytecny luxus a prodrazuje stavbu o miliardy apod... :!: :!:
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od Kubajsu »

Max píše:Podle toho vyhledu na rok 2040 by v podstate skoro vsechny R/D vedouci do Prahy mely bejt 3+3, aby se to tam veslo, a R1 vsude 3+3, mistama mozna i 4+4 :) Coz jakykoliv rozsirovani tech klesajicich tunelu a estakady 513 a 514 pri soucany technologii je ekonomicky nerealny :)
Obávám se, že v případě 4-pruhových tunelů by musela být trasa vedená hodně jinak. Přeci jen vyrazit takovýhle profil v geologických podmínkách v jakých byla 514 (513 neumím) by nebyla vůbec sranda... K propadu došlo (i když ne až na povrch) i při ražbě 2PT a nebyly to jediné problémy, nedovedu si (spíš nechci) představit co by se dělo při ražbě 4PT...
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od multi »

Nedělá se náhodou dálnice 3+3 bez stoupacích pruhů?
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od Dr.Fe1 »

multi píše:Nedělá se náhodou dálnice 3+3 bez stoupacích pruhů?
Nevím jestli se tak dělá, ale myslím že by to tak stačilo.
multi píše:Sice se tvrdí, že po dostavění severní části okruhu se jížní části odleví, ale kdy to bude? Navíc neustále roste hustota dopravy..
Navíc není úplně jisté, že bude postavena varianta J. Při některé ze severních variant může být relace D5-D11 délkově téměř stejná severem i jihem.
pavel.hrdina
Autor
Příspěvky: 591
Registrován: 25.2.2009 22:39:09
Bydliště: D1 - km 190,45
Kontaktovat uživatele:

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od pavel.hrdina »

Zacinam verit tomu, ze stav na 512-515 se muze stat dalsim argumentem ve prospech varianty J pro 518+519. A to argumentem velice padnym!
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od Warcz »

zase se vracíme trochu k tematu jaka je kapacita 2x2, 2x3, nebo 4x2 tz dvě 2+2
Maniac
Příspěvky: 181
Registrován: 9.6.2009 9:59:50

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od Maniac »

Dr.Fe1 píše:V souvislosti se zprovozněním jižní části R1 se znovu aktivují diskuze, proč je tato část okruhu jenom dvoupruhová a zda to není vzhledem k intenzitě provozu s výhledem do budoucna krátkozraké ? ! Zvlášť když už dnes, těsně po zprovoznění, je kapacita pro bezproblémový provoz téměř vyčerpaná. Další otázka k diskuzi je, proč jsou některé části okruhu třípruhové (stavba 516) ač jsou méně vytížené než dvoupruhové stavby 512-515 ? ! Mě jako laikovi to připadá naprosto postavené na hlavu. Nejzatíženější části okruhu jsou dvoupruhové (512-515), ty méně zatížené jsou nebo budou třípruhové (511 je tuším plánovaná také jako třípruh). Má pro tohle někdo nějáké racionální vysvětlení nebo je to nějáký na stavbě tohoto rozsahu těžko uvěřitelný "vyšlizmus".
Podle mě je to špatně, ale kdyby se bývalo nezačalo stavět co nejdříve, nemuselo by kvůli obstrukcím ekologů a spol. ke stavbě vůbec dojít. Takže nové úseky určitě 3+3.
HonzaC
Příspěvky: 30
Registrován: 15.3.2009 18:05:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od HonzaC »

Můj názor je takový, že po zprovoznění jižní části okruhu :!: :?: se část dopravy východ-západ a obráceně pořesune na tento a to trochu uvolní severní části okruhu
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Cože? :)
R48 -> D48 se podařilo!
HonzaC
Příspěvky: 30
Registrován: 15.3.2009 18:05:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od HonzaC »

No mám za to, že i nákladní doprava z R10 a D11 co chce jet dále na D5 jede kolem prahy spodem po okruhu, až se někdy postaví a otevře jižní část okruhu, tak pojedou spíše vrchem přes suchdol
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od adamos »

HonzaC píše:No mám za to, že i nákladní doprava z R10 a D11 co chce jet dále na D5 jede kolem prahy spodem po okruhu, až se někdy postaví a otevře jižní část okruhu, tak pojedou spíše vrchem přes suchdol
:lol: :lol: Jižní část okruhu je postavená a otevřená, ale vrchem přes Suchdol pořád nikdo nejezdí. To je ale pech!! :kladivo: :kladivo:
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od Standa »

HonzaC asi myslí jižní variantu severní části okruhu - taky už se mi to někde povedlo takhle zkrátit a byl jsem za truhlíka :oops: ...
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od siesa »

Tak elegantni reseni nedostatecne kapacity 514-513 je v horizontu 20 let nasnade. Od Slivence po Cholupice dlouhy tunel (7,5 km) pod Vltavou a Berounkou. Od Cholupic po exit 3 (resp. exit 1) usporadani 4+4 a pote rozdelit dopravu mezi 3+3 stavbu 512 a 2+2 Vesteckou spojku..
Jina varianta v blizsim okoli Prahy neprichazi kvuli ekologum v uvahu...
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od mapman »

Blbost ;)

Okruh je holt plná dálnice vzhledem ke své povaze. Musíme si zvykat. Ten kdo strávil nějaký čas v Nizozemí mi dá za pravdu, že tam je takhle plno v podstatě skoro všude...
HonzaC
Příspěvky: 30
Registrován: 15.3.2009 18:05:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od HonzaC »

Standa píše:HonzaC asi myslí jižní variantu severní části okruhu - taky už se mi to někde povedlo takhle zkrátit a byl jsem za truhlíka :oops: ...
jo takl jsme teď dva, přesně nějak takhle jsem to myslel :-)
Petr M
Příspěvky: 121
Registrován: 15.3.2009 17:43:08

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od Petr M »

Je to určitě špatně, že se to nepostavilo celé jako 3+3, už jen kvůli nehodám, které zablokují minimálně jeden pruh. Asi byly ty intenzity dopravy do budoucna odhadnuty špatně .. no každý holt není Karel IV, který stavěl Nové Město s velkoryse předimenzovanými šířkami komunikací. Jenže tu právě do provozu uvedenou část okruhu nepůjde rozšířit, mosty-tunely-MÚK .. to je technicky i ekonomicky prakticky neřešitelné. Škoda, ten třetí pruh by nevyšel až tak draho, kdyby se stavěl rovnou. No - nemá cenu plakat nad rozlitým mlékem a smiřme se s tím, že nikdo z nás se rozšíření nedočká. Vezměte si starou D1, kromě rozšíření 20km u Prahy je stále stejná .. už 40 let. Takže buďme rádi že máme co máme a držme palce tlaku na rychlé postavení 511.
Odpovědět

Zpět na „Pražský okruh D0“