Dvoupruh nebo třípruh na D0 ? !
Dvoupruh nebo třípruh na D0 ? !
V souvislosti se zprovozněním jižní části R1 se znovu aktivují diskuze, proč je tato část okruhu jenom dvoupruhová a zda to není vzhledem k intenzitě provozu s výhledem do budoucna krátkozraké ? ! Zvlášť když už dnes, těsně po zprovoznění, je kapacita pro bezproblémový provoz téměř vyčerpaná. Další otázka k diskuzi je, proč jsou některé části okruhu třípruhové (stavba 516) ač jsou méně vytížené než dvoupruhové stavby 512-515 ? ! Mě jako laikovi to připadá naprosto postavené na hlavu. Nejzatíženější části okruhu jsou dvoupruhové (512-515), ty méně zatížené jsou nebo budou třípruhové (511 je tuším plánovaná také jako třípruh). Má pro tohle někdo nějáké racionální vysvětlení nebo je to nějáký na stavbě tohoto rozsahu těžko uvěřitelný "vyšlizmus".
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
Stačí se podívat do publikace o R1 na http://www.rsd.cz, na úvodních stranách je kartogram výhledových intenzit. Ty úseky 516/7 a 510 je mají zdaleka nejvyšší....
To že je jižní část 2+2 se dnes jeví jako chyba, nicméně ve chvíli kdy se vydávalo UR na tyto stavby, byl k dispozici pouze mnohem střízlivější předpoklad než dnes, kde vycházely intezity mezi 40ti a 50ti tisíci, takže se postavil jen dvoupruh. Dnes už jsou předpoklady pro rok 2040 přes 80 tis...
To že je jižní část 2+2 se dnes jeví jako chyba, nicméně ve chvíli kdy se vydávalo UR na tyto stavby, byl k dispozici pouze mnohem střízlivější předpoklad než dnes, kde vycházely intezity mezi 40ti a 50ti tisíci, takže se postavil jen dvoupruh. Dnes už jsou předpoklady pro rok 2040 přes 80 tis...
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
Vysvětlení pro to je, i když s ohledem na budoucí intenzity se mi ani tak nejeví uspokojivé. Díky změně trasování R1 na jihu došlo k prodloužení trasy. Proto pro většinu dopravy ve směru východ-západ bude výhodnější použít severní trasu oproti jižní. Severní trasa má být proto celá v provedení 2*3, k tomu patří i 516 (D5-D11 bude severem také kratší). Trasa 511 je v 2*3 je nutná, protože naopak tato část okruhu bude nejvýhodnější a tedy i nejzatíženější pro spojení sever-jih.Dr.Fe1 píše:... Má pro tohle někdo nějáké racionální vysvětlení nebo je to nějáký na stavbě tohoto rozsahu těžko uvěřitelný "vyšlizmus".
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
Díky oběma za vysvětlení i odkaz, každopádně to mělo být třípruh celé ale buďme rádi že jsme rádi.
Ty intenzity pro rok 2040 jsou zajímavé. Zaujalo mě mimo jiné, že R6 (2005 - 20 tisíc, 2040 - 88 tisíc) má být v roce 2040 zatíženější než D5 (2005 - 46 tisíc, 2040 - 80 tisíc). Tam to vysvětlení také nenacházím.
Ty intenzity pro rok 2040 jsou zajímavé. Zaujalo mě mimo jiné, že R6 (2005 - 20 tisíc, 2040 - 88 tisíc) má být v roce 2040 zatíženější než D5 (2005 - 46 tisíc, 2040 - 80 tisíc). Tam to vysvětlení také nenacházím.
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
Logistické areály u Hostivice, rozvoj Kladna a okolí v návaznosti na rozvoj letiště atp... Ale stejně mi přijde že si to cucali z prstu, 88 tisíc tam IMHO ani v 2040 nebude...Dr.Fe1 píše:Tam to vysvětlení také nenacházím.
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
Podle toho vyhledu na rok 2040 by v podstate skoro vsechny R/D vedouci do Prahy mely bejt 3+3, aby se to tam veslo, a R1 vsude 3+3, mistama mozna i 4+4 Coz jakykoliv rozsirovani tech klesajicich tunelu a estakady 513 a 514 pri soucany technologii je ekonomicky nerealny
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
take myslim, ze R1 mela byt stavena jako 3+3 s vyhledem na 4+4 (tusim, ze v polsku se takhle hodne stavi). nicmene myslim, ze do budoucna treba 513 by sla udelat jako 3+3 bez odstavnyho na/pod mostama? 512 je tusim pripravena na 3+3+odstavny vsude.
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
s ekoteroristickými a socialistickými nesmysly o omezování automobilové dopravy jsme denně konfrontováni při parkování na nových sidlištích i v provozu na nových silnicích/dálnicích. To, že je třeba stavět dálnice minimálně 2x3 pruhy a tak, aby v případě oprav v jedné polovině šly nastavit 2x2 v druhé polovině (jak dnes staví v SRN) je jasné každému, kdo má hlavě mozek a ne zelený nebo rudý zákal.
Bohužel je úspěchem , že se 512-514 postavila aspoň takhle ve stoupáních se 3 pruhy. V budoucnu se to dá řešit třeba postavením D/R19 nebo nějaké další souběžné části okruhu.
Bohužel je úspěchem , že se 512-514 postavila aspoň takhle ve stoupáních se 3 pruhy. V budoucnu se to dá řešit třeba postavením D/R19 nebo nějaké další souběžné části okruhu.
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
Každopádně už teď je jasné, že R512-514 je v 2+2 velkej průser...
Sice se tvrdí, že po dostavění severní části okruhu se jížní části odleví, ale kdy to bude? Navíc neustále roste hustota dopravy...
Sice se tvrdí, že po dostavění severní části okruhu se jížní části odleví, ale kdy to bude? Navíc neustále roste hustota dopravy...
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
Vyhledove intenzity na vice nez 5 let dopredu jsou ciste vesteni z kristalove koule, celkem se musim smat, kdyz RSD uvadi intenzitu v roce 2040.
Hlavni duvod 2+2 je hlavne ten, ze 3+3 by to stalo dalsi nemale penize, ted to neni akutni a co bude za 10-20 let, to nikoho netrapi. A nakonec by se nasel nejaky novinar ci ministr, co by napsal, ze 3+3 je zbytecny luxus a prodrazuje stavbu o miliardy apod...
Hlavni duvod 2+2 je hlavne ten, ze 3+3 by to stalo dalsi nemale penize, ted to neni akutni a co bude za 10-20 let, to nikoho netrapi. A nakonec by se nasel nejaky novinar ci ministr, co by napsal, ze 3+3 je zbytecny luxus a prodrazuje stavbu o miliardy apod...
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
Obávám se, že v případě 4-pruhových tunelů by musela být trasa vedená hodně jinak. Přeci jen vyrazit takovýhle profil v geologických podmínkách v jakých byla 514 (513 neumím) by nebyla vůbec sranda... K propadu došlo (i když ne až na povrch) i při ražbě 2PT a nebyly to jediné problémy, nedovedu si (spíš nechci) představit co by se dělo při ražbě 4PT...Max píše:Podle toho vyhledu na rok 2040 by v podstate skoro vsechny R/D vedouci do Prahy mely bejt 3+3, aby se to tam veslo, a R1 vsude 3+3, mistama mozna i 4+4 Coz jakykoliv rozsirovani tech klesajicich tunelu a estakady 513 a 514 pri soucany technologii je ekonomicky nerealny
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
Nedělá se náhodou dálnice 3+3 bez stoupacích pruhů?
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
Nevím jestli se tak dělá, ale myslím že by to tak stačilo.multi píše:Nedělá se náhodou dálnice 3+3 bez stoupacích pruhů?
Navíc není úplně jisté, že bude postavena varianta J. Při některé ze severních variant může být relace D5-D11 délkově téměř stejná severem i jihem.multi píše:Sice se tvrdí, že po dostavění severní části okruhu se jížní části odleví, ale kdy to bude? Navíc neustále roste hustota dopravy..
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
Zacinam verit tomu, ze stav na 512-515 se muze stat dalsim argumentem ve prospech varianty J pro 518+519. A to argumentem velice padnym!
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
zase se vracíme trochu k tematu jaka je kapacita 2x2, 2x3, nebo 4x2 tz dvě 2+2
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
Podle mě je to špatně, ale kdyby se bývalo nezačalo stavět co nejdříve, nemuselo by kvůli obstrukcím ekologů a spol. ke stavbě vůbec dojít. Takže nové úseky určitě 3+3.Dr.Fe1 píše:V souvislosti se zprovozněním jižní části R1 se znovu aktivují diskuze, proč je tato část okruhu jenom dvoupruhová a zda to není vzhledem k intenzitě provozu s výhledem do budoucna krátkozraké ? ! Zvlášť když už dnes, těsně po zprovoznění, je kapacita pro bezproblémový provoz téměř vyčerpaná. Další otázka k diskuzi je, proč jsou některé části okruhu třípruhové (stavba 516) ač jsou méně vytížené než dvoupruhové stavby 512-515 ? ! Mě jako laikovi to připadá naprosto postavené na hlavu. Nejzatíženější části okruhu jsou dvoupruhové (512-515), ty méně zatížené jsou nebo budou třípruhové (511 je tuším plánovaná také jako třípruh). Má pro tohle někdo nějáké racionální vysvětlení nebo je to nějáký na stavbě tohoto rozsahu těžko uvěřitelný "vyšlizmus".
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
Můj názor je takový, že po zprovoznění jižní části okruhu se část dopravy východ-západ a obráceně pořesune na tento a to trochu uvolní severní části okruhu
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
No mám za to, že i nákladní doprava z R10 a D11 co chce jet dále na D5 jede kolem prahy spodem po okruhu, až se někdy postaví a otevře jižní část okruhu, tak pojedou spíše vrchem přes suchdol
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
Jižní část okruhu je postavená a otevřená, ale vrchem přes Suchdol pořád nikdo nejezdí. To je ale pech!!HonzaC píše:No mám za to, že i nákladní doprava z R10 a D11 co chce jet dále na D5 jede kolem prahy spodem po okruhu, až se někdy postaví a otevře jižní část okruhu, tak pojedou spíše vrchem přes suchdol
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
HonzaC asi myslí jižní variantu severní části okruhu - taky už se mi to někde povedlo takhle zkrátit a byl jsem za truhlíka ...
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
Tak elegantni reseni nedostatecne kapacity 514-513 je v horizontu 20 let nasnade. Od Slivence po Cholupice dlouhy tunel (7,5 km) pod Vltavou a Berounkou. Od Cholupic po exit 3 (resp. exit 1) usporadani 4+4 a pote rozdelit dopravu mezi 3+3 stavbu 512 a 2+2 Vesteckou spojku..
Jina varianta v blizsim okoli Prahy neprichazi kvuli ekologum v uvahu...
Jina varianta v blizsim okoli Prahy neprichazi kvuli ekologum v uvahu...
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
Blbost
Okruh je holt plná dálnice vzhledem ke své povaze. Musíme si zvykat. Ten kdo strávil nějaký čas v Nizozemí mi dá za pravdu, že tam je takhle plno v podstatě skoro všude...
Okruh je holt plná dálnice vzhledem ke své povaze. Musíme si zvykat. Ten kdo strávil nějaký čas v Nizozemí mi dá za pravdu, že tam je takhle plno v podstatě skoro všude...
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
jo takl jsme teď dva, přesně nějak takhle jsem to myslelStanda píše:HonzaC asi myslí jižní variantu severní části okruhu - taky už se mi to někde povedlo takhle zkrátit a byl jsem za truhlíka ...
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
Je to určitě špatně, že se to nepostavilo celé jako 3+3, už jen kvůli nehodám, které zablokují minimálně jeden pruh. Asi byly ty intenzity dopravy do budoucna odhadnuty špatně .. no každý holt není Karel IV, který stavěl Nové Město s velkoryse předimenzovanými šířkami komunikací. Jenže tu právě do provozu uvedenou část okruhu nepůjde rozšířit, mosty-tunely-MÚK .. to je technicky i ekonomicky prakticky neřešitelné. Škoda, ten třetí pruh by nevyšel až tak draho, kdyby se stavěl rovnou. No - nemá cenu plakat nad rozlitým mlékem a smiřme se s tím, že nikdo z nás se rozšíření nedočká. Vezměte si starou D1, kromě rozšíření 20km u Prahy je stále stejná .. už 40 let. Takže buďme rádi že máme co máme a držme palce tlaku na rychlé postavení 511.