Stránka 1 z 6

Omezení "výšky" 4,5 m v tunelech Cholupice a Lochkov

Napsal: 23.9.2010 12:48:50
od Dusanh
Tak jsem si postál v 11:20 asi 10minut coby třetí auto před semaforem do Cholupického tunelu od Brna na Plzeň. Příčina barevné hudby evidentní - trajler s návěsem přepravující rozebraný autobus, velká výška. Nicméně za chviličku se odkudsi vynořila PČR (to přijeli v protisměru tunelem??), odstavila soupravu a my se mohli rozjet... Co se dělo dál, netuším, spíš jsem si myslel, že ho osolí a potom pošlou nějakou oklikou.

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Napsal: 23.9.2010 13:49:45
od Toxy
Dusanh: Kdyby ten s tim trailerem nebyl pitomec a neignoroval PDZ, tak zastavil před tunelem na určeném místě před tunelem (když už teda na tuhle část SOKP vjel, což by neměl). Má tam extra pro tenhle účel SOS hlásku, kterou si zavolá cajty a nějak to pořešej. Evidentně ale asi projel i tenhle poslední bod, měření vejšky za touhle SOS to zaregistrovalo a zavřelo celej tunel, aby do něj nevlít a neočesal instalace u stropu 8-) Doufám že ho osolili pořádně :evil:
Jinak hned na tunelama je služební MÚK, takže cajti nejspíš přijeli od Rudný a pak se na ní otočili. A nejspíš tamtudy i vycouvali ten kamion.

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Napsal: 24.9.2010 13:24:06
od Toxy
Estakáda směr D1 stojí, tunel Cholupice uzavřen
Obrázek Obrázek

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Napsal: 24.9.2010 13:30:07
od Martin z Ostravy
Super, toto brzo začíná :)

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Napsal: 24.9.2010 13:30:59
od jannnn
Achjo, to už snad ani není možný :o

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Napsal: 24.9.2010 13:34:50
od Toxy
Tak už to jezdí. Prý opět nadměr

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Napsal: 24.9.2010 13:46:19
od pp21
Toxy píše:Tak už to jezdí. Prý opět nadměr
jj, podle dopravniinfo.cz "na silnici Pražský okruh, uzavření tunelů Lochkov a Cholupice z D5 na D1 : Omezení provozu a zákazy 24.09.2010 14:08 - 24.09.2010 15:08 tunel uzavřen , důvod: detekce průjezdu nadměrného nákladu".
A český rozhlas ... mimořádná zelená vlna ... na PO uzavřen tunel Lochkov směr D1, ale nevíme proč ... telefonát řidiče zřejmě jedoucím v protisměru ... uzavřeno semafory tunel Komořany a Lochkov směr D1, před oběma tunelama stojící kolona.

Takže technická otázka ... po detekci nadrozměrného vozidla se uzavírají oba tunely?

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Napsal: 24.9.2010 13:49:15
od Toxy
Na estakádě se udělala kolona cca do půlky, pak už nepřibejvala, takže předpokládám že se zavřel i druhý tunel. I když nevím proč, mezi tunely se přeci dá sjet. Druhý směr normálně jezdil

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Napsal: 24.9.2010 14:05:26
od dvs
Tak mi to tak připadá, že na dopravniinfo.cz jsou pružní. Při uzavření tam hodí hlášku na 60min a ona sama zmizí místo, aby ji po otevření změnili na kolona se rozjíždí. Ach jo:(

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Napsal: 24.9.2010 14:22:20
od jonáš
Kolik je ten "nadměr" a na jakou vejškovou normu je to vlastně postavený? Respektive, kudy má takovej nadměr pak jet? To bude celkem sranda, jestli to bude kvůli tomu obden stopnutý 8-)

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Napsal: 24.9.2010 15:08:26
od kasme
zelená vlna: R1 před D1 kolona 4 km :)

Jonáš: standartně se staví na 4,8m tunely jsou 4,5m
nízkých mostů je všude spousty, tak by si snad nadměr měl najít trasu sám, ne?

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Napsal: 24.9.2010 15:51:43
od jonáš
kasme píše:Jonáš: standartně se staví na 4,8m tunely jsou 4,5m
nízkých mostů je všude spousty, tak by si snad nadměr měl najít trasu sám, ne?
Třeba neví že je nadměr, když se tak staví standardně, a dozví se to až v tom vjezdu do tunelu. Proč se stavělo nestandardně?
Teď koukám že na Panenský i v Kénigu to samý, 4,50 .. holt se to bude špuntovat každou chvíli. Tyhle úsporný řešení jsou k ničemu, kor na tranzitnim směru. K čemu má pak Strahovskej i Blanka 4,80? Pisárky a Klimkovice taky 4,80 .. na Moravě se zřejmě nešetřilo. 8-)

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Napsal: 24.9.2010 16:18:21
od pp21
jonáš píše:Kolik je ten "nadměr" a na jakou vejškovou normu je to vlastně postavený?
Pokud se nepletu, tak podle vyhlášky 341/2002 v platném znění je maximální výška vozidla včetně nákladu 4m+2%, pokud je vozidlo určeno pro přepravu vozidel, tak 4,2m.
Takže do 4,5 metrů je to dost daleko. Kdo má víc a zkouší to tak je vůl. A kdo má víc a jede oficiálně, tak má jasně danou trasu na základě vyjímky.

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Napsal: 24.9.2010 16:44:14
od jonáš
Tak se musej dát klandry 4,20 m rovnou na hranice, a všude .. vona tam kolem asi naše 341/2002 neplatí ... 8-) a pochybuju že se ty patrový "vozidla na přepravu vozidel" do 4,20 vlezou.
Ovšem furt mi hlava nebere, proč se jindy staví 4,80 a na tranzitnim okruhu ne. Kde jinde?

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Napsal: 24.9.2010 22:28:22
od miho
jonáš píše:Kolik je ten "nadměr" a na jakou vejškovou normu je to vlastně postavený? Respektive, kudy má takovej nadměr pak jet? To bude celkem sranda, jestli to bude kvůli tomu obden stopnutý 8-)
... kudy má takovej nadměr pak jet?
Hypotetický příklad. Jede od Plzně po Pražském okruhu kamion výšky 4,6m s hmotností nad 12 tun. Přijede před MÚK Lochkov, řidič vidí značky Zákaz vjezdu vozidlům vyšším než 4,5m. Chce odbočit na MÚK Lochkov, aby neporušil ten zákaz 4,5m. Ale tam je zákaz odbočit nad 12 tun. Takže je to past a on musí něco porušit, přeci tam nezůstane stát. Tak jede rovně ....
Myslím, že je to chyba ve značení.

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Napsal: 24.9.2010 22:40:19
od pavel.hrdina
miho píše:Hypotetický příklad. Jede od Plzně po Pražském okruhu kamion výšky 4,6m s hmotností nad 12 tun. Přijede před MÚK Lochkov, řidič vidí značky Zákaz vjezdu vozidlům vyšším než 4,5m. Chce odbočit na MÚK Lochkov, aby neporušil ten zákaz 4,5m. Ale tam je zákaz odbočit nad 12 tun. Takže je to past a on musí něco porušit, přeci tam nezůstane stát. Tak jede rovně ....
Myslím, že je to chyba ve značení.
Cim tak asi zpusobi mensi problem?

Kdyz odboci do zakazu nad 12 tun, tak ten zakaz je tam na 99,9% z duvodu toho, ze nekdo nechce aby tam kamiony jezdily, ale to neznamena, ze by fakticky nemohly projet (ze by jim neco fyzicky branilo prujezdu). Naopak zakaz nad nejakou vysku se nedava nikdy kvuli nicemu jinemu nez kvuli tomu, ze neco fakticky brani prujezdu vyssich vozidel.

Jinak receno - kdyz se rozhodnu pro poruseni povolene vysky, tak na 99,9% fakt neprojedu a navic tim zpusobim problem nejen sobe, ale i ostatnim a ten flastr tutove dostanu. Naopak rozhodnu-li se porusit maximalni povolenou hmotnost (specifikovanou presne jako 12t a ne treba 38t apod.), tak jen s minimalni pravdepodobnosti muzu zpusobit fakticky problem (kdyz by napr. nejaky most mel takto hrube omezenou nosnost, tak se tesne pred nim urcite bude to omezeni jeste opakovat) a ani s tim flastrem to nemusi byt tak zle.

Ten, kdo v takove situaci tedy vybere poruseni vysky je samozreme ..... (laskavy ctenar necht si dosadi vhodne slovo podle vlastnich preferenci).

Ovsem to nic nemeni na faktu, ze porusuje-li nekdo 4,5 m, tak uz by o tom safra mel vedet dopredu, ponevadz je v ilegalite i mimo explicitne stanovene vyskove omezeni. A tim padem pokud si zvoli poruseni vysky, tak je jeste vetsi ..... (dosadit alespon tak ostry vyraz jako minule).

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Napsal: 24.9.2010 23:04:36
od miho
Výše uvedená úvaha je sice logická, nicméně zatím se průměrně cca jednou denně najde někdo, kdo takto neuvažuje. Pokud by tam byl legální beztresný únik (výjezd), tak si myslím, že by těch případů bylo méně.

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Napsal: 24.9.2010 23:23:19
od Toxy
Miho: Je tam. Měření vejšky je tam několikrát, několik PDZ, které se na ten nadměr rozsvítí, včetně poslední, která je u odstavné plochy s SOS hláskou, která je tam specielně pro něj, aby si zavolal benga ať ho vyvedou. A nebo jen na dálku pustěj - tenhle odstavnej prostor je před služebnim sjezdem u tunelu, kde jsou dálkově ovládané závory....
A až když tohle všechno ignoruje a mine, tak ho chytí poslední měření vejšky a to zavře tunel natvrdo....

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Napsal: 24.9.2010 23:28:27
od pavel.hrdina
Toxy píše:... a to zavře tunel natvrdo....
Mimochodem, co presne znamena "natvrdo"?

Mam si pod tim predstavit, ze spadnou dolu zavory? Nebo se nekde vysunou nejaky vrata na zacatku tunelu? Nebo co je proste ta definitiva, na kterou zatim kazdej slysel i kdyz predtim varovani ignoroval?

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Napsal: 24.9.2010 23:44:31
od miho
Toxy píše:Miho: Je tam. Měření vejšky je tam několikrát, několik PDZ, které se na ten nadměr rozsvítí, včetně poslední, která je u odstavné plochy s SOS hláskou, která je tam specielně pro něj, aby si zavolal benga ať ho vyvedou. A nebo jen na dálku pustěj - tenhle odstavnej prostor je před služebnim sjezdem u tunelu, kde jsou dálkově ovládané závory....
A až když tohle všechno ignoruje a mine, tak ho chytí poslední měření vejšky a to zavře tunel natvrdo....
A to je právě ten psychologický poblém, rozvítí se tam nápis "Volejte policii" a to nikdy nikdo neudělá. Aby sám na sebe volal policii. Bude se snažit ujet. A když to nepůjde jinam, tak rovnou do tunelu. Přitom by stačilo, kdyby se mu rozsvítlo, kudy má dálnici opustit. (Klidně by stačila i plechová tabulka s vyznačením objíždky pro vozidla vyšší než 4,5 m místo té drahé světelné diskotéky) To světné značení určitě nikdy neoponoval žádný psycholog, jinak by to nemohlo takto vypadat.
Takže výsledek, budou stát všichni několikrát týdně a čekat než laskavě přijede policie.

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Napsal: 25.9.2010 6:47:47
od Dusanh
Takže výsledek, budou stát všichni několikrát týdně

Mě na tom fascinuje především to, jak si prostě někdo jen tak dovolí vyjet s de facto nadrozměrným nákladem. Mým oborem je železniční doprava a tam něco takového nepřichází v úvahu. To si ten náklad nemůže změřit? Na dráze existuje měrka zvaná obrysnice, právě kvůli kontrole rozměru...

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Napsal: 25.9.2010 8:40:11
od mapman
Lidská blbost je nekonečná, fakt: http://www.novinky.cz/krimi/212444-vuz- ... zidel.html

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Napsal: 25.9.2010 8:42:48
od Martin z Ostravy
Je tohle to vůbec možné?! Jak může být někdo tak vypatlaný?
Jak může někdo tak vypatlaný řídit kamión?!

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Napsal: 25.9.2010 9:05:05
od Toxy
pavel.hrdina píše:
Toxy píše:... a to zavře tunel natvrdo....
Mimochodem, co presne znamena "natvrdo"?..
No myslím tím zákaz vjezdu a červené semafory, tedy uzavření pro všechny, nejen pro toho jednoho hříšníka. Instaloval bych tam nějaké laserové ukazovátko a hezky ostatním co tam trčej ukazoval toho viníka :twisted: Závory padaj až ručně na povel dispečera. Na MO je prý maj v automatickym režimu a každou chvíli o nějakou přijdou :)
mapman píše:Lidská blbost je nekonečná, fakt: http://www.novinky.cz/krimi/212444-vuz- ... zidel.html
Tak to už je fakt moc... :|

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Napsal: 25.9.2010 9:26:59
od multi
Mě teda ta výška tunelů přijde jako docela průser, pokud to zavírání tunelů bude obden, tak se z toho stane pěkná komedie. :kladivo:
Jen by mě zajímalo jak moc "nadrozměrné" ty nadměrné náklady jsou? :?: