Stránka 1 z 15

Zprovoznění jižní části (D1-D5)

Napsal: 19.4.2009 19:23:27
od Sopko
Ví někdo ze zasvěcěných, kdy reálně bude propojení D1-D5 zprovozněno? Je známé, že hlavně 512 nabrala velké zpoždění. Předpokládám, že teď, kdy se vše už staví, peníze na tuhle stavbu jsou, by bylo možné přesněji odhadnout termín dokončení.

Re: R1 - Pražský okruh

Napsal: 19.4.2009 22:14:16
od pp21
To je těžká otázka. Stále všichni tvrdí, že se má zprovozňovat 5/2010 a nikde ani náznak toho, že by se to mělo odsouvat. Když se ale porozhlédneme po stavbě s tím, že by to mělo být za rok v provozu, tak toho zbývá opravdu ještě hodně postavit. Navíc v posledních týdnech jaksi zaniknul politický důvod na zprovoznění v tomto termínu, tj volby do parlamentu na začátku léta 2010 nebudou. Pořád ale platí termín komunálních voleb na podzim 2010 a to včetně pražského magistrátu. Takže se nabízí politické posunutí o pár měsíců, což by ale nebylo tak katastrofální. Ještě uvidíme...

Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)

Napsal: 20.4.2009 8:55:51
od martini
Viz. dnešní článek z E15, který jsem odkazoval v monitoringu tisku. Na vládě se má probírat, kde vzít těch chybějících 8,4 mld. pro letošní rok. A pokud nebudou, mluvil Slamečka o zpoždění jak R1 tak D47.

Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)

Napsal: 20.4.2009 8:59:55
od hh
Doufám na vánoce 2010.

Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)

Napsal: 20.4.2009 11:48:41
od Jarda Š.
martini píše:Viz. dnešní článek z E15, který jsem odkazoval v monitoringu tisku. Na vládě se má probírat, kde vzít těch chybějících 8,4 mld. pro letošní rok. A pokud nebudou, mluvil Slamečka o zpoždění jak R1 tak D47.
Ty peníze na R1 by se měly ve státním rozpočtu najít, protože jsou na ně nabaleny příspěvky z OPD, takže co se do toho ze státního rozpočtu dá, to se tam prakticky všechno zase vrátí v daních.

Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)

Napsal: 20.4.2009 17:37:57
od Jakub Šponar
No zprovoznění za rok už moc nevěřím.
Na starý benešovský ještě není ani přeložená silnice, aby se v trase stávající silnice mohl začít stavět ten most. A za poslední měsíc žádnej velkej pokrok.

Jak to vypadá na křížení s D1, nebo u Botiče ani netuším.

Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)

Napsal: 20.4.2009 17:42:47
od Marcinescu
17:46 Patria.cz Česká republika si půjčí 8,35 miliardy korun od Evropské investiční banky (EIB) na podporu dopravní infrastruktury. (MediaFax) ;)

Chvala panu Bohu.

Napsal: 21.4.2009 7:37:18
od Tachau
uz ted to tempo vystavby je relativne pomale. Jezdil jsem 3 roky kolem A73 ve stavbe (Erfurt-Schweinfurt) a podstatne komplikovanejsi dalnice(nikoliv rychlostni silnice) cca 100 km bylo hotovo za 3 roky bez nejakych komplikaci a zmatku. A to tam je jeste zakopany 3 km dlouhy tunel (to co chteli ekologove na D8). Drzim palce at se dilo dari, ale slapnete trochu do pedalu.. Praha ztraci na konkurenceschopnosti

Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)

Napsal: 15.5.2009 6:57:05
od Mar3ek
například Komořanský tunel bude 5/2010 hotov, ale to nové křížení jak vymýšlí před ním to se neví.... :x

Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)

Napsal: 19.5.2009 18:53:31
od Jarda Š.
Podle toho, co je na Kasmeho fotkách, tak na 512 jsou vybetonované NK mostů na kolektorech v MÚK DxR1, Dobřejovický most má dokončenou spodní stavbu a smontovanou polovinu opěrné konstrukce, na mostu přes Botič je rozpracován první takt NK a je hotová většina pilířů a na mostu MÚK Jesenice se montuje bednění NK. Termín zprovoznění 05/2010 mi tedy nepřipadá jako nereálný (i když jako jistý také ne), ale s MÚK D1xR1 asi jen v provizoriu.

Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)

Napsal: 19.5.2009 18:58:02
od Jarda Š.
To Mar3ek: MÚK R1 x KOMOKO není součástí stavby 513 a příští rok tedy rozhodně nebude, měla by se dostavovat za provozu.

Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)

Napsal: 19.5.2009 19:40:19
od Lenny
Jarda Š. píše:To Mar3ek: MÚK R1 x KOMOKO není součástí stavby 513 a příští rok tedy rozhodně nebude, měla by se dostavovat za provozu.
Stejně se divím, že tam povolili další křižovatku, když není splněna minimální vzdálenost mezi křižovatkami a vyřazovací pruhy jsou taky nedostatečné. Zase to bude akorát na úkor rychlosti. :?

Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)

Napsal: 19.5.2009 19:42:58
od mapman
A to já se nedivím, vždyť kvůli tomu udělali z Pražského okruhu pouze silnici první třídy, už nějaký ten pátek je to oficiálně I/1, aby se tam mohly tyhle šaškárny takhle u sebe stavět, bohužel :(

To že tam bude povolená 130ka (alespoň na části, v Komořanech a Lahovicích určitě ne) a osazeny značky SMPV, to už je věc jiná, ty tam budou...

Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)

Napsal: 19.5.2009 21:56:31
od Lenny
mapman píše:A to já se nedivím, vždyť kvůli tomu udělali z Pražského okruhu pouze silnici první třídy, už nějaký ten pátek je to oficiálně I/1, aby se tam mohly tyhle šaškárny takhle u sebe stavět, bohužel :(

To že tam bude povolená 130ka (alespoň na části, v Komořanech a Lahovicích určitě ne) a osazeny značky SMPV, to už je věc jiná, ty tam budou...
Ale tohle nesplňuje ani tu normu pro jedničky. :twisted:
Ve Zlíně kvůli vzdálenosti mezi křižovatkou a železničním přejezdem překládají trasu a to že to tam je doteď a několika násobně nikoho nezajímá a tady se flákne křižovatka ani ne po 150 m od předchozí, to je hrubě přes normu. Jediným přijatelným řešením by bylo vybudovat kolektory a spojit tu křižovatku se MÚK Strakonická do jedné útvarové.

Děs a hruza mě teď jímá :twisted:

Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)

Napsal: 19.5.2009 22:33:16
od martin
mapman píše:A to já se nedivím, vždyť kvůli tomu udělali z Pražského okruhu pouze silnici první třídy, už nějaký ten pátek je to oficiálně I/1, aby se tam mohly tyhle šaškárny takhle u sebe stavět, bohužel :(

To že tam bude povolená 130ka (alespoň na části, v Komořanech a Lahovicích určitě ne) a osazeny značky SMPV, to už je věc jiná, ty tam budou...
No to snad ne, pro tohle už nejsou ani slova...

Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)

Napsal: 20.5.2009 8:30:26
od Martin z Ostravy
Mohl by mi to někdo ukázat na mapě nebo na fotce o co jde?

Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)

Napsal: 20.5.2009 9:05:21
od mapman
http://foto.ceskedalnice.cz/vase-foto/0 ... s/015.html

Mezi ten hloubený tunel a dlouhý ražený tunel chtějí nacpat křižovatku s tzv. KOMOKO, komunikační propojení Modřany Komořany.

Na následujícím obrázku ta červená čára: http://komoko.goo.cz/dokumenty/navrh200 ... 0_most.jpg

Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)

Napsal: 20.5.2009 9:15:40
od Martin z Ostravy
Tak tohle je opravdu demence :evil:
To už si tam budou dělat nájezdy i lidi od baráků, ne?
Takže s tím to asi padá možnost, udělat z R1 dálniční okruh :(

Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)

Napsal: 20.5.2009 9:17:32
od Bobek
Nějak mi to vypadlo, už je to opravdu definitivní? Po vrácení EIA už se opět došlo k závěru a mostní varianty tak skutečně padly?

Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)

Napsal: 20.5.2009 9:34:27
od Nosorožec
možnost povýšit R1 na dálnici tím podle mě nepadá. Na každou normu existují výjimky...

Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)

Napsal: 20.5.2009 17:32:42
od Jakub Šponar
Jarda Š. píše:Podle toho, co je na Kasmeho fotkách, tak na 512 jsou vybetonované NK mostů na kolektorech v MÚK DxR1, Dobřejovický most má dokončenou spodní stavbu a smontovanou polovinu opěrné konstrukce, na mostu přes Botič je rozpracován první takt NK a je hotová většina pilířů a na mostu MÚK Jesenice se montuje bednění NK. Termín zprovoznění 05/2010 mi tedy nepřipadá jako nereálný (i když jako jistý také ne), ale s MÚK D1xR1 asi jen v provizoriu.
Tohle všechno je pěkný, ale třeba na křížení se "starou Benešovskou" se neděje, ale absolutně nic. Přitom podle vizualizace by měla stávájící silnice jít na dočasnou přeložku a v místě dnešní silnice má být most. Už přes měsíc to tam vypadá úplně stejně to jest žádný pokrok. Já tomu 5/2010 přestávám věřit. Svede se to na krizi a když bude štěstí tak to dodělaj 9/2010 aby se z toho dal vytlouct kapitál do obecních voleb.

Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)

Napsal: 21.5.2009 2:29:33
od Rallyman
Tak jsem se konečně cca po 3 měsících podíval na fotky,, no musím říct, že sem docela hodně překvapenej jak se to pohnulo dopředu, skoro začínám věřit, že by se to za rok mohlo otevírat. :D

Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)

Napsal: 21.5.2009 14:07:46
od martini
Mezikřižovatkový úsek mezi MÚK Dolní Břežany a MÚK Písnice (s Vesteckým přivaděčem) by normám také pravděpodobně nevyhověl. Odhadem je to tam tak 1,2 km od sebe a iluze že by připojovací pruh z Vesteckého přivaděče rovnou tvořil odbočovací pruh na MÚK Břežany a obráceně si nedělám :-(

Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)

Napsal: 21.5.2009 17:55:57
od Lenny
martini píše:Mezikřižovatkový úsek mezi MÚK Dolní Břežany a MÚK Písnice (s Vesteckým přivaděčem) by normám také pravděpodobně nevyhověl. Odhadem je to tam tak 1,2 km od sebe a iluze že by připojovací pruh z Vesteckého přivaděče rovnou tvořil odbočovací pruh na MÚK Břežany a obráceně si nedělám :-(
Ale rozhodně to není 200 m jako u KOMOKO.

Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)

Napsal: 21.5.2009 23:19:57
od jonáš
A přitom v těch zas..bedněnejch Modřanech zoufale chybí obyčejnej místní most přes Vltavu, snad ještě víc než v Podolí. Jsou na těch radnicích asi samý borci z Kocourkova.