Zprovoznění jižní části (D1-D5)
Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)
http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?c=A10 ... domaci_mad
Martin Komárek - Půlka je dobrá, celý okruh by byl lepší
Ministr Bárta sice při otevření okruhu servíroval čočku, aby podtrhl, jak se bude šetřit. Ale stejně to byla velká sláva, i pan prezident si zařečnil, škoda jen, že se jí pan primátor Bém dožil už jen jako politická polomrtvola. Na tom, že Praha bude o něco průjezdnější, má totiž zásluhu právě on.
Celý okruh nestojí z těchto důvodů:
Zaprvé: Vedení státu a hlavního města byla v 90. letech předvídavá asi jako Švejk, který na začátku první světové války věštil vojnu s Turkem. Nedokázala si dát dohromady dvě a dvě: vzrůstající bohatství obyvatel, nízké ceny ojetin a zároveň otevření se Evropě učiní ze stále socialistických silnic smrtící parkoviště. Na stavbu nových nebyly vyčleněny peníze, nebylo hlasitě voláno na Západ o výhodné půjčky.
Zadruhé: Na přelomu století bylo už vše jasné. A bylo i dost peněz, neb přišel hospodářský boom a otevřela se i ruka Bruselu. Jenže Zemanova a po ní následující tři socialistické vlády se na stavbu dálnic doslova vykašlaly. A Topolánek, který věděl, že se stavět mají? Svěřil je Řebíčkovi, což je ještě větší zločin.
Zatřetí: Zelení remcalové vycházejí ze dvou premis: sysel je cennější než člověk a auto je největším nepřítelem sysla. Jako řada fanatiků jsou ovšem obmyslní. Na ochranu sysla před člověkem se občas k něčemu přivazují. Zjistili však, že nejúčinnější je přivázat se k paragrafu. Úřady ve spleti nepochopitelných povolení, podpovolení a razítek dělají chyby, ať už z neschopnosti nebo prostě proto, že chyby nelze neudělat. A fanatici toho do mrti využijí spoléhajíce navíc na pomalost soudů.
Začtvrté: Občanští remcalové mají ještě povedenější heslo než zelení. Zní: Ať se soused klidně udusí, jen když dálnice nepovede kolem mé haciendy. Využívání nátlakových akcí a soudních obstrukcí okoukali od zelených.
Zapáté: Spekulanti na rozdíl od dříve zmíněných sledují svůj prospěch. Prostě pozemky lacino skupují, aby je mohli prodat draho. A stát proti nim nedokáže zasáhnout.
Je tedy skoro zázrak, že se otevřela aspoň půlka okruhu a staví se i další dálnice, které časem ulehčí život a podnikání i slušným obyvatelům jiných měst. Neschopnost, remcalství a vypočítavost však kvetou dál. Dokud nebudou aspoň z poloviny omezeny, budou se dálnice dál stavět jen napůl.
Martin Komárek - Půlka je dobrá, celý okruh by byl lepší
Ministr Bárta sice při otevření okruhu servíroval čočku, aby podtrhl, jak se bude šetřit. Ale stejně to byla velká sláva, i pan prezident si zařečnil, škoda jen, že se jí pan primátor Bém dožil už jen jako politická polomrtvola. Na tom, že Praha bude o něco průjezdnější, má totiž zásluhu právě on.
Celý okruh nestojí z těchto důvodů:
Zaprvé: Vedení státu a hlavního města byla v 90. letech předvídavá asi jako Švejk, který na začátku první světové války věštil vojnu s Turkem. Nedokázala si dát dohromady dvě a dvě: vzrůstající bohatství obyvatel, nízké ceny ojetin a zároveň otevření se Evropě učiní ze stále socialistických silnic smrtící parkoviště. Na stavbu nových nebyly vyčleněny peníze, nebylo hlasitě voláno na Západ o výhodné půjčky.
Zadruhé: Na přelomu století bylo už vše jasné. A bylo i dost peněz, neb přišel hospodářský boom a otevřela se i ruka Bruselu. Jenže Zemanova a po ní následující tři socialistické vlády se na stavbu dálnic doslova vykašlaly. A Topolánek, který věděl, že se stavět mají? Svěřil je Řebíčkovi, což je ještě větší zločin.
Zatřetí: Zelení remcalové vycházejí ze dvou premis: sysel je cennější než člověk a auto je největším nepřítelem sysla. Jako řada fanatiků jsou ovšem obmyslní. Na ochranu sysla před člověkem se občas k něčemu přivazují. Zjistili však, že nejúčinnější je přivázat se k paragrafu. Úřady ve spleti nepochopitelných povolení, podpovolení a razítek dělají chyby, ať už z neschopnosti nebo prostě proto, že chyby nelze neudělat. A fanatici toho do mrti využijí spoléhajíce navíc na pomalost soudů.
Začtvrté: Občanští remcalové mají ještě povedenější heslo než zelení. Zní: Ať se soused klidně udusí, jen když dálnice nepovede kolem mé haciendy. Využívání nátlakových akcí a soudních obstrukcí okoukali od zelených.
Zapáté: Spekulanti na rozdíl od dříve zmíněných sledují svůj prospěch. Prostě pozemky lacino skupují, aby je mohli prodat draho. A stát proti nim nedokáže zasáhnout.
Je tedy skoro zázrak, že se otevřela aspoň půlka okruhu a staví se i další dálnice, které časem ulehčí život a podnikání i slušným obyvatelům jiných měst. Neschopnost, remcalství a vypočítavost však kvetou dál. Dokud nebudou aspoň z poloviny omezeny, budou se dálnice dál stavět jen napůl.
Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)
Zemanova a po ní následující tři socialistické vlády se na stavbu dálnic doslova vykašlaly a za tim oučelem založily a financovaly SFDI .. jasná věc. Aspoň pro svazáka Komárka z mladý Fronty.
Předchozí vlády nic netušily, tak jsou omluveny.
Předchozí vlády nic netušily, tak jsou omluveny.
Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)
Stříhači pásky byli tři, nůžek bylo šest. Jestli se takhle nakupuje i materiál a práce na samotnou stavbu....
Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)
jonáš píše:Tutově. Nebo mohl bejt rovnější a o kousek delší tunel docela bez mostu.Pjoter píše:Majkii
A proč by nemohl být rovně? Stačilo přidat drobné esíčko ve směru od Ořechu. Podle mě si projektant stavěl pomníček a na cenu nehleděl.
A určitě by to vyšlo bez jiných problémů? Já myslím, že už se to tady někde probíralo...?r
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)
Říkalo se, že esíčko mezi Slivencem a Radotínem je z důvodu nabrání vejšky. Možná jsme mohli mít okruh bez Lochkovského mostu, ale s estakádou Radotín o 10 metrů vyšší....Majkii píše:jonáš píše:Tutově. Nebo mohl bejt rovnější a o kousek delší tunel docela bez mostu.Pjoter píše:Majkii
A proč by nemohl být rovně? Stačilo přidat drobné esíčko ve směru od Ořechu. Podle mě si projektant stavěl pomníček a na cenu nehleděl.
A určitě by to vyšlo bez jiných problémů? Já myslím, že už se to tady někde probíralo...?r
Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)
No, asi bylo původně objednáno i pro Brunclíka a taky se možná počítalo i Rathem, vzhledem k tomu, že obchvat částečně vede přes jeho protektorath...adamos píše:Stříhači pásky byli tři, nůžek bylo šest. Jestli se takhle nakupuje i materiál a práce na samotnou stavbu....
Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)
Teď už jenom zjistit, kdo je ten tajemný šestý střihač, co se nakonec nezúčastnil ...Dusanh píše:No, asi bylo původně objednáno i pro Brunclíka a taky se možná počítalo i Rathem, vzhledem k tomu, že obchvat částečně vede přes jeho protektorath...adamos píše:Stříhači pásky byli tři, nůžek bylo šest. Jestli se takhle nakupuje i materiál a práce na samotnou stavbu....
Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)
Jestli si někdo zasloužil jet na R1 jako první, pak to byl právě Kasme - za vytrvalost a dochvilnost, s kterou nás zásobuje duševní potravou.pavel.hrdina píše:Tak mam cerstve zpravy od mapmana - Kasme byl uplne prvni auto za zavadecim vozidlem a tocil video, tak se s nama urcite pozdeji podeli.
Dokonce prej i maval
Kód: Vybrat vše
_ __ _____ _ _ _ _
| |/ / | __ \ | | (_) | | |
| ' / __ _ ___ _ __ ___ ___ | | | | _V_| | ___ _ _ ___ _ __ ___ ___| | |
| < / _` / __| '_ ` _ \ / _ \ | | | |/ _ \ |/ / | | | |/ _ \ '_ ` _ \ / _ \ | |
| . \ (_| \__ \ | | | | | __/_ | |__| | __/ <| |_| | | __/ | | | | | __/_|_|
|_|\_\__,_|___/_| |_| |_|\___( ) |_____/ \___|_|\_\\__,_| |\___|_| |_| |_|\___(_|_)
|/ _/ |
|__/
Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)
A nebo se počítalo s "turbo verzí", kdy všichni 3 "střihači" střihnou naráz oběma rukama.adamos píše:Stříhači pásky byli tři, nůžek bylo šest.
Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)
Řikalo se, ale radši se kouknu na mapu. Pláň nad Lochkovem 350 m, portál 260 m, přímá čára 2,8 km .. 32 promile. Ono by to ale stejně bylo v mírnějšim esíčku, takže pod 3% by se to vlezlo. Současnej tunel má 1,6 km s převýšenim přes 50 m, takže asi tak. Ale pomník pěknej, kdo by na to rád nepřispěl. Snad se ty díry podaří opravitadamos píše: Říkalo se, že esíčko mezi Slivencem a Radotínem je z důvodu nabrání vejšky. Možná jsme mohli mít okruh bez Lochkovského mostu, ale s estakádou Radotín o 10 metrů vyšší....
Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)
Dost pochybuju, že byl Lochkovskej most dražší než 1,2 km dlouhej tunel... Navíc svislé pilíře se stavěly kvůli změně z ocelového na ocelovo/betonový most. V původní verzi vůbec být neměly. Osobně se mi také šikmé pilíře líbí mnohem víc než obyčejné svislé a přeci jen by takto výrazná stavba měla k něčemu vypadat...jonáš píše: Řikalo se, ale radši se kouknu na mapu. Pláň nad Lochkovem 350 m, portál 260 m, přímá čára 2,8 km .. 32 promile. Ono by to ale stejně bylo v mírnějšim esíčku, takže pod 3% by se to vlezlo. Současnej tunel má 1,6 km s převýšenim přes 50 m, takže asi tak. Ale pomník pěknej, kdo by na to rád nepřispěl. Snad se ty díry podaří opravit
Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)
Už se jede normálně max 130 km/hod,kromě tunelu a estakády.
A co ty hupy ve směru D1-D5 na mostě přes Dobřejovický potok,ty se srovnají??
A co ty hupy ve směru D1-D5 na mostě přes Dobřejovický potok,ty se srovnají??
Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)
Trošičku se vyjezdí a potom se opravou srovnají, ne?Pepino_82 píše:Už se jede normálně max 130 km/hod,kromě tunelu a estakády.
A co ty hupy ve směru D1-D5 na mostě přes Dobřejovický potok,ty se srovnají??
(Fuj, to je ode mě ale ošklivý postoj )
Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)
Jinak moc se infotabule a liniové řízení nevyužívají, na 512 před MUK Jesenice práce na silnici a odstavený kamion a v Lochkovským tunelu ve stoupání odstavený nákladní vůz,snížena rychlost na 60 a zavřený pravý pruh,na 515 ve směru 514 taktéž práce na silnici a na infopanelech nic
Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)
To mně se ten most taky moc líbí, ale kdyby za ty peníze mohl být navíc ještě jeden menší třeba někde na 511, asi bych se nějak vyrovnal i s rovnými pilíři... Ovšem stavař nejsem, takže to "kdyby" je hodně podmiňovací.Kubajsu píše:...Dost pochybuju, že byl Lochkovskej most dražší než 1,2 km dlouhej tunel... Navíc svislé pilíře se stavěly kvůli změně z ocelového na ocelovo/betonový most. V původní verzi vůbec být neměly. Osobně se mi také šikmé pilíře líbí mnohem víc než obyčejné svislé a přeci jen by takto výrazná stavba měla k něčemu vypadat...
Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)
Nikdo taky neřikal, že by celý 3 km musely jít tunelem. No je to jednou, už to máme postavený a jedem, ono se to v celkovym deficitu ztratí. Akorát policajti a hasiči to prej nebudou chtít platit, dneska to na Letný řikali.Kubajsu píše: Dost pochybuju, že byl Lochkovskej most dražší než 1,2 km dlouhej tunel... Navíc svislé pilíře se stavěly kvůli změně z ocelového na ocelovo/betonový most. V původní verzi vůbec být neměly. Osobně se mi také šikmé pilíře líbí mnohem víc než obyčejné svislé a přeci jen by takto výrazná stavba měla k něčemu vypadat...
Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)
Jsem toho názoru, že to co je vidět, by mělo mít taky nějakou estetickou hodnotu. Na druhou stranu bych si dokázal představit Blanku patrovou v jedné tunelové troubě (bylo to někde tady na fóru v tunelových stavbách, je to někde v Paříži takhle). Náklaďáky tam mají mít stejně zákaz, tak by snad průjezdná výška 2m mohla stačit a dost by se ušetřilo...Standa píše:To mně se ten most taky moc líbí, ale kdyby za ty peníze mohl být navíc ještě jeden menší třeba někde na 511, asi bych se nějak vyrovnal i s rovnými pilíři... Ovšem stavař nejsem, takže to "kdyby" je hodně podmiňovací.
Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)
A hasiči by tam šli pěšky?Jsem toho názoru, že to co je vidět, by mělo mít taky nějakou estetickou hodnotu. Na druhou stranu bych si dokázal představit Blanku patrovou v jedné tunelové troubě (bylo to někde tady na fóru v tunelových stavbách, je to někde v Paříži takhle). Náklaďáky tam mají mít stejně zákaz, tak by snad průjezdná výška 2m mohla stačit a dost by se ušetřilo...
Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)
jednak už tyhle řeči jsou "po sezoně" a druhak, aby byly seriozní bylo by třeba předložit konkrétní nabídku, což je taky po sezoně. Jen ty řeči odpovídají takovému tomu "po bitvě generálem", případně řemeslnickému "kterej blbec to dělal přede mnou..". Mě obvykle manželka po koupi nebo prodeji také vykládá, že jsem to mohl udělat lépe - když je to aktuální, je potichu.
Cena čehokoliv se stanovuje objektivně na trhu, v konkurenci - uvidíme na dalších stavbách.
Cena čehokoliv se stanovuje objektivně na trhu, v konkurenci - uvidíme na dalších stavbách.
Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)
Tak okruh máme zprovozněn, téma zamykám, další pokračování tady: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 8&start=25