Re: Zprovoznění jižní části (D1-D5)
Napsal: 21.9.2010 10:37:58
http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?c=A10 ... domaci_mad
Martin Komárek - Půlka je dobrá, celý okruh by byl lepší
Ministr Bárta sice při otevření okruhu servíroval čočku, aby podtrhl, jak se bude šetřit. Ale stejně to byla velká sláva, i pan prezident si zařečnil, škoda jen, že se jí pan primátor Bém dožil už jen jako politická polomrtvola. Na tom, že Praha bude o něco průjezdnější, má totiž zásluhu právě on.
Celý okruh nestojí z těchto důvodů:
Zaprvé: Vedení státu a hlavního města byla v 90. letech předvídavá asi jako Švejk, který na začátku první světové války věštil vojnu s Turkem. Nedokázala si dát dohromady dvě a dvě: vzrůstající bohatství obyvatel, nízké ceny ojetin a zároveň otevření se Evropě učiní ze stále socialistických silnic smrtící parkoviště. Na stavbu nových nebyly vyčleněny peníze, nebylo hlasitě voláno na Západ o výhodné půjčky.
Zadruhé: Na přelomu století bylo už vše jasné. A bylo i dost peněz, neb přišel hospodářský boom a otevřela se i ruka Bruselu. Jenže Zemanova a po ní následující tři socialistické vlády se na stavbu dálnic doslova vykašlaly. A Topolánek, který věděl, že se stavět mají? Svěřil je Řebíčkovi, což je ještě větší zločin.
Zatřetí: Zelení remcalové vycházejí ze dvou premis: sysel je cennější než člověk a auto je největším nepřítelem sysla. Jako řada fanatiků jsou ovšem obmyslní. Na ochranu sysla před člověkem se občas k něčemu přivazují. Zjistili však, že nejúčinnější je přivázat se k paragrafu. Úřady ve spleti nepochopitelných povolení, podpovolení a razítek dělají chyby, ať už z neschopnosti nebo prostě proto, že chyby nelze neudělat. A fanatici toho do mrti využijí spoléhajíce navíc na pomalost soudů.
Začtvrté: Občanští remcalové mají ještě povedenější heslo než zelení. Zní: Ať se soused klidně udusí, jen když dálnice nepovede kolem mé haciendy. Využívání nátlakových akcí a soudních obstrukcí okoukali od zelených.
Zapáté: Spekulanti na rozdíl od dříve zmíněných sledují svůj prospěch. Prostě pozemky lacino skupují, aby je mohli prodat draho. A stát proti nim nedokáže zasáhnout.
Je tedy skoro zázrak, že se otevřela aspoň půlka okruhu a staví se i další dálnice, které časem ulehčí život a podnikání i slušným obyvatelům jiných měst. Neschopnost, remcalství a vypočítavost však kvetou dál. Dokud nebudou aspoň z poloviny omezeny, budou se dálnice dál stavět jen napůl.
Martin Komárek - Půlka je dobrá, celý okruh by byl lepší
Ministr Bárta sice při otevření okruhu servíroval čočku, aby podtrhl, jak se bude šetřit. Ale stejně to byla velká sláva, i pan prezident si zařečnil, škoda jen, že se jí pan primátor Bém dožil už jen jako politická polomrtvola. Na tom, že Praha bude o něco průjezdnější, má totiž zásluhu právě on.
Celý okruh nestojí z těchto důvodů:
Zaprvé: Vedení státu a hlavního města byla v 90. letech předvídavá asi jako Švejk, který na začátku první světové války věštil vojnu s Turkem. Nedokázala si dát dohromady dvě a dvě: vzrůstající bohatství obyvatel, nízké ceny ojetin a zároveň otevření se Evropě učiní ze stále socialistických silnic smrtící parkoviště. Na stavbu nových nebyly vyčleněny peníze, nebylo hlasitě voláno na Západ o výhodné půjčky.
Zadruhé: Na přelomu století bylo už vše jasné. A bylo i dost peněz, neb přišel hospodářský boom a otevřela se i ruka Bruselu. Jenže Zemanova a po ní následující tři socialistické vlády se na stavbu dálnic doslova vykašlaly. A Topolánek, který věděl, že se stavět mají? Svěřil je Řebíčkovi, což je ještě větší zločin.
Zatřetí: Zelení remcalové vycházejí ze dvou premis: sysel je cennější než člověk a auto je největším nepřítelem sysla. Jako řada fanatiků jsou ovšem obmyslní. Na ochranu sysla před člověkem se občas k něčemu přivazují. Zjistili však, že nejúčinnější je přivázat se k paragrafu. Úřady ve spleti nepochopitelných povolení, podpovolení a razítek dělají chyby, ať už z neschopnosti nebo prostě proto, že chyby nelze neudělat. A fanatici toho do mrti využijí spoléhajíce navíc na pomalost soudů.
Začtvrté: Občanští remcalové mají ještě povedenější heslo než zelení. Zní: Ať se soused klidně udusí, jen když dálnice nepovede kolem mé haciendy. Využívání nátlakových akcí a soudních obstrukcí okoukali od zelených.
Zapáté: Spekulanti na rozdíl od dříve zmíněných sledují svůj prospěch. Prostě pozemky lacino skupují, aby je mohli prodat draho. A stát proti nim nedokáže zasáhnout.
Je tedy skoro zázrak, že se otevřela aspoň půlka okruhu a staví se i další dálnice, které časem ulehčí život a podnikání i slušným obyvatelům jiných měst. Neschopnost, remcalství a vypočítavost však kvetou dál. Dokud nebudou aspoň z poloviny omezeny, budou se dálnice dál stavět jen napůl.