Právě je 19.11.2018 7:57:50




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 274 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
 [D0] 515 Slivenec - Třebonice 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 2109
Příspěvek Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
No hlavně se vyhnete EIA, neboť na šestipruh bude muset být.


6.11.2018 13:56:22
Profil
 

Příspěvky: 155
Příspěvek Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Honey72 píše:
Dopadlo by to totiž stejně jako u D1. I tam přece lidi brblají a vrtí hlavou, proč když se D1 tak draze rekonstruuje, proč se rovnou nerozšiřuje. Ano důvod je jasný. Když dokáže takový Patrik blokovat i normální rekonstrukci D1, jak dlouho by dokázal on a okolní obce a majitelé pozemků blokovat rozšíření ? Dlouho, nepostavilo by se vůbec nic. Takže raději zrekonstruovaný úsek D1 a D0 než se kodrcat po dezolátním povrchu, bát se padajících mostů a čekat bez valných výsledků na zahájení stavby.

Jako beru, ale rekonstrukce, která stojí polovinu ceny nové dálnice .. si myslím, že ten pruh přibýt mohl. Nebýt vidiny přesunu alespoň nejakého množství aut na D35+D11, bych řekl, že by za to měl být kriminál, že se to nerozšířilo, protože na D1 je tolik kamionů, že většinu denní doby zabírají jeden pruh.


6.11.2018 19:15:36
Profil
 

Příspěvky: 155
Příspěvek Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
A je už i nějaký plán na zkapacitnění té křižovatky s D5 ? Podle mě je nedostatečná kvůli 2 hlavním věcem:

1) větve sever D0-D5 a jih D0-D5 jdou do sebe, poté do jednoho pruhu a pak připojování. Tragédie
2) větve jih D0-D5 a opačná (spojení D1-D5) jsou jednopruhové stejně jako jejich odpojování a připojování. Větev D0-D5 navíc nevyhovuje ani výškově ani poloměrem čili možnou rychlostí dálniční křižovatce, kór pro takto důležitý směr.
Po Modleticích bych řekl, že to je nejfrekventovanější křižovatka v ČR ikdyž pro to nemám důkaz :oops: Ale logicky je to dálniční koridor západ-východ celé ČR, takže si myslím, že by ta křižovatka podle toho měla vypadat, stejně jako Modletice, Sedlice, Hulín plus ještě některé na D0. Obzvláště když není v plánu nějaká D19 spojující D5 a D1 rychleji.

Myslím, že něco takového by mělo vzniknout, stejně jako modernizace křižovatek v Německu. (jedna možnost bude asi dražší, delší přemostění, ale zabere méně půdy a bude o chlup komfortnější, druhá levnější, možná méně komfortní, více půdy. Ale na provedení jako takovém už moc nezáleží, posun oproti stávajícímu stavu bude nesrovnatelný):

https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdaleno ... finJpfhN2l

https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdaleno ... k0FAfl0fmP

Cena takové větve by navíc ušetřila dost peněz za zkapacitňování tohoto úseku, protože by se musely přestavovat všechny mosty:
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdaleno ... XgbegVDgt9

Větev sever D0-D5 by poté byla samotná jednopruhová, což je dostatečné i délkou připojovacího pruhu.

Na samotné D5 by připojováním a odpojováním větví k D0 směrem k D1 začínal resp. končil 6-pruh k Berounu. A do města pokračoval 4-pruh.

A na D0 obdobně, směrem od D1 rozplet: 2 pruhy směr Vary, Chomutov + 2 směr Plzeň. Po rozdvojení začíná odbočovací pruh na Chrášťany a radlickou radiálu, tak jak je vlastně teď.
Samozřejmě by došlo ke zrušení té malé MÚK Chrášťany, ale pokud dobře chápu, tak napojení na D0 stejně již existuje právě v MÚK s D5. Úpravě mostu přes D0, aby se tam vešly 4 pruhy ve směru k MÚK Třebonice.
A ještě jedna úprava, která by spočívala v přidání pruhu na větev D5-D0 směrem k D1. Nebo vybudování zcela nové dvoupruhové, s větším poloměrem, ale to už by zvýšilo pouze úroveň komfortu na úkor půdy a peněz.
Po spojení těchto dvou pruhů s dvěma pruhy D0 od severu začíná 6-pruh po Barandov.

Samotný průchod křižovatkou si myslím, že by stačil ponechat jak je teď, protože po zprovoznění radlické radiály vzroste provoz sever D0-RR, tudíž odpadne množství aut, která křižovatku "pouze projedou". Směr jih-sever na D0 však zkapacitnění umožňuje bez problémů, směr opačný by to byl asi problém, kvůli mostům a celkově.

Co myslíte, dožijeme se v ČR někdy nějaké takovéto pořádné větve když nepočítám ty v Modleticích ? A pardon za román :mrgreen:


6.11.2018 21:12:35
Profil
Autor

Příspěvky: 8560
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Studie existuje, ještě jsem si ji nepřečetl. Možná mapman napíše něco více.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


6.11.2018 22:41:18
Profil
Autor

Příspěvky: 2308
Příspěvek Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Ano, vzniklo to v létě, všechny směry větve ve 2 pruzích a most směr D1-D5 jak jste namaloval.
Teď stačí 20 let počkat a bude to super :)


6.11.2018 23:24:48
Profil
 

Příspěvky: 155
Příspěvek Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
No nekecej, to jako fakt ? Já tomu popravdě dával tak 0,001 % šanci :lol: Akorát teda potom nechápu, proč se řeší jestli ten úsek zkapacitnit s ponecháním/neponecháním té neúplné múk chrášťany.
Je smutné, že nás v prozatím nejlepší ekonomické situaci od revoluce nelimitují peníze, ale papírování :cry:


6.11.2018 23:41:20
Profil
Autor

Příspěvky: 2308
Příspěvek Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Tak samozřejmě Asi si lze představit jak místní budou nadšeni pokud se jim zruší sjezd a ještě navíc ve výšce domů budou mít Most kdovíjak odhlučněný.


7.11.2018 8:20:03
Profil
 

Příspěvky: 1754
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
U nás je hlavním problémem, že skoro všechny dálniční uzly máme v husté zástavbě kolem Prahy a Brna, takže si nemůžeme dovolit přestavbu na gigantické "rychlé" křižovatky. Každý metr přiblížení se k domům zadělává na problém. Abychom nakonec nemuseli budovat nové širší a rychlejší větve v podzemních tunelech.

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


7.11.2018 8:52:46
Profil
 

Příspěvky: 2109
Příspěvek Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Problém je, že se bude protestovat i proti těm tunelům.


7.11.2018 10:16:31
Profil
 

Příspěvky: 155
Příspěvek Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Je to tak, většina rozšiřovat moc nejde. Těším se na tu MÚK D1xD2. :lol:
Zde je však jedna z mála výjimek, místa opravdu dost, proto jsem to navrhnul, protože tady myslím, že by to mohlo projít, akorát je potřeba nadstandardní protihluková ochrana. Jinak myslím, že tady ta větev by opravdu ale mohla D5 podcházet, protože kousek vedle pod ní vede nějaká silnice. D0 však asi překonat jedině mostem.


7.11.2018 11:57:34
Profil
Autor

Příspěvky: 4263
Příspěvek Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Ano, ve studii jsou navrhovány tři varianty:
tzv. nultá, kdy se jen zkapacitňují stávající větve o jeden pruh,
var. A, kdy se navrhují významnější úpravy větví tak, aby byly směry D0-D5 dvoupruhové a návrhová rychlost 60 km/h a
var. B, která má navrhovou rychlost 80 km/h pro hlavní směry.

Var. B vypadá nějak takto:
Příloha:
Trebo-B.png
Trebo-B.png [ 813.49 KiB | Zobrazeno 779 krát ]


7.11.2018 15:45:13
Profil
 

Příspěvky: 1754
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Pokud tomu dobře rozumím, exit 23A bude posunut víc na jih ?

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


7.11.2018 21:27:12
Profil
Autor

Příspěvky: 4263
Příspěvek Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Ve variantě B je exit 23A nahrazen propojovací komunikací z MÚK Jinočany.


7.11.2018 21:51:28
Profil
 

Příspěvky: 155
Příspěvek Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Dle mě zbytečně velká přestavba. Ale zůstávám klidný, protože na tohle dojde nejdříve za 20 let, když bude hotová dálniční síť a nebude do čeho cpát peníze a aut bude už jezdit tak málo, že to nebude potřeba :lol: Jediné s čím bych souhlasil je přestavba větve od severu na RR, protože tam bude asi velký nárůst dopravy po jejím zprovoznění, ale to by se hodilo přestavět už (snad) za pár let.


7.11.2018 22:09:28
Profil
 

Příspěvky: 155
Příspěvek Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Nebylo by od věci možná tu přestavbu rozdělit na 2 etapy - první koordinovat s realizací rozšíření toho úseku k Barandovu na 6-pruh a realizací RR, čili novou dvoupruhovou větev jih D0-D5 plus zkapacitnění větve opačné a tu větev sever D0-RR. Ve druhé pak větve, které se začnou využívat až po realizaci celé severní části D0, obávám se, že to bude o dost později, než tyto dva uvedené záměry.


7.11.2018 23:11:47
Profil
Autor

Příspěvky: 4263
Příspěvek Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Chytrý hoch...
ano, studie počítá se dvěma časovými etapami, první zahrnuje větve od jihu D0, druhá zahrnuje dostavbu větví od severu právě ve spojení se severní částí okruhu.


7.11.2018 23:54:39
Profil
 

Příspěvky: 155
Příspěvek Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Kurňa dík, tak to musím hochy z ŘSD pochválit v plném rozsahu bez výtky :lol: Snad takových případů bude jen přibývat.


8.11.2018 0:45:54
Profil
 

Příspěvky: 155
Příspěvek Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
A mohu se ještě zeptat, jak je myšleno zkapacitnění D5-k Barandovu ? Protože v nějakých materiálech ŘSD je řeč o dvou studiích (2014,2015) a obě doporučují D28 se třemi pruhy + zálivy,
kvůli rychlosti realizace. Jsou to "staré" údaje a půjde určitě o plnohodnotný šestipruh ? Také tam byla varianta D34 s rozšířením i zemního tělesa (asi myšleno na výhledový osmipruh ? :D )


8.11.2018 1:55:53
Profil
 

Příspěvky: 1353
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
EIA je na D33,5
(pokud si to dobře pamatuji, znovu to stahovat nebudu)


8.11.2018 8:49:59
Profil
 

Příspěvky: 1754
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Výhledový osmipruh ? :) Už rozšíření na šestipruh bude problém. Nechápu, proč někdo povolil zástavbu v ochranném pásmu tak blízko krajnice a ke všemu u křižovatky.

https://www.google.cz/maps/@50.0247953,14.3021573,3a,75y,120.79h,86.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbuG6x0vCqcc_PBpx4qdFPA!2e0!7i13312!8i6656

Jinak propojování křižovatek souběžnou komunikací je správná věc. Co může být horší než jeden exit vedle druhého. Než se doprava srovná, splyne v jednotný proud, tak se zase brzdí kvůli dalším najíždějícím.

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


8.11.2018 8:55:12
Profil
 

Příspěvky: 155
Příspěvek Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Však mě to také udivilo. Na druhou stranu bych řekl, že D0 je asi jediná část dálniční sítě ČR, kde by se o tom mohlo uvažovat. Když už by se to prostě rozšiřovalo na 6-pruh a bylo potřeba někde hýbat se zemí, tak s ní pohnout rovnou o něco víc. Navíc, když by se do budoucnosti kvůli vysokým intenzitám v Praze měla doprava někam odklánět, tak na D0, nic dalšího už v plánu není. Líbila by se mi samozřejmě jižní dálnice buď Humpolec-Plzeň nebo Rosice-Písek-Plzeň, ale tu by využívaly nejdříve moje děti :mrgreen:


8.11.2018 14:01:06
Profil
 

Příspěvky: 3585
Příspěvek Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Už nějaké máš Arame ? :?:


8.11.2018 19:20:08
Profil
 

Příspěvky: 155
Příspěvek Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Právěže ne :D


8.11.2018 21:19:54
Profil
 

Příspěvky: 3585
Příspěvek Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Takže je termín jasný... :lol:


9.11.2018 1:27:06
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 274 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz