[D0] 515 Slivenec - Třebonice
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Já třeba křižovatky dvou dálnic, až tak neprožívám, přeci jen, je jich u nás jen pár, takže mi to nepřipadá jako zásadní problém - ale řekněte mi, proč tedy proboha ŘSD takové nedokonalé stavby staví ? Proč neuvažují s výhledem dopředu, což by měla být u dálničních staveb samozřejmost ?
Jak je možně, že postaví něco u čeho je už v době stavby jasné, že je to nekapacitní, nepohodlné atd. a bude potřeba to do budoucna předělávat - viz třeba ty Sedlice ?
Tak jsou na tom ŘSD odborníci a nebo si z nás všech dělají legraci a ty projekty jim kreslí na koleně žáci základní školy ?
U takových staveb bych předpokládal velkorysost a výhled dopředu - ale ne, oni cokoliv postaví, tak se to například při dostavbě na plný profil musí předělat. Všechno je naopak poddimenzované.
Všechny rampy, mosty, nic není navrženo s výhledem do budoucna. Hlavně, že aktuálně ušetří třeba miliardu, aby to za 10 let při dostavbě stálo 10 miliard navíc ...... to je hospodaření alá Kocourkov.
Jak je možně, že postaví něco u čeho je už v době stavby jasné, že je to nekapacitní, nepohodlné atd. a bude potřeba to do budoucna předělávat - viz třeba ty Sedlice ?
Tak jsou na tom ŘSD odborníci a nebo si z nás všech dělají legraci a ty projekty jim kreslí na koleně žáci základní školy ?
U takových staveb bych předpokládal velkorysost a výhled dopředu - ale ne, oni cokoliv postaví, tak se to například při dostavbě na plný profil musí předělat. Všechno je naopak poddimenzované.
Všechny rampy, mosty, nic není navrženo s výhledem do budoucna. Hlavně, že aktuálně ušetří třeba miliardu, aby to za 10 let při dostavbě stálo 10 miliard navíc ...... to je hospodaření alá Kocourkov.
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Stačilo by dodělat ukončení Poncarovy + obchvat Jinočan a MÚK Chrášťany se dá zrušit rovnou a nemusí se čekat na přestavbu. Sice to spolu nemusí zdánlivě souviset, ale pokud by byla MÚK Jinočany napojená na okolní síť, tak to vyřeší řadu věcí v okolí.mapman píše:MÚK Chrášťany se snad povede zrušit v rámci přestavby MÚK Třebonice...
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Protože NIMBY, křeček polní atd. Takže psst o jakémkoliv nárustu dopravy, střídavý třípruh stačí a mosty tak akorát na něj. Jak by to vypadalo mít někde třípruh a nad tím most na šestipruh. Takový výhled by se křečkovi určitě nelíbil. Salámová metoda-nejdelší a nejdražší.
Pochybuju že ŘSD se toho líbí. Impuls tohleto změnit měl příjít z politiky už dávno.
Krásně mají udělanou S8 Varšava-Bialystok. Dvoupruh ale postavený jako budoucí třípruh. Střed je extrémně široký pás trávy a až intenzity nastanou, jen dobetonují prostředek. Mosty, nájezdy.. vše zůstane.
Pochybuju že ŘSD se toho líbí. Impuls tohleto změnit měl příjít z politiky už dávno.
Krásně mají udělanou S8 Varšava-Bialystok. Dvoupruh ale postavený jako budoucí třípruh. Střed je extrémně široký pás trávy a až intenzity nastanou, jen dobetonují prostředek. Mosty, nájezdy.. vše zůstane.
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Rozšíření nejstarší části pražského okruhu na šest pruhů získalo souhlas MŽP
https://zdopravy.cz/rozsireni-nejstarsi ... mzp-66529/
ŘSD nyní získalo souhlasné stanovisko ministerstva životního prostředí v procesu posuzování vlivu stavby na okolí (EIA). Stanovisko se objevilo na úřední desce Jinočan.
...
Dalším krokem ŘSD nyní bude vypsání tendru na vytvoření dokumentace pro vydání společného územního a stavební povolení. „Soutěž by měla proběhnout během příštího roku,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Samotná stavba by měla začít v roce 2023.
https://zdopravy.cz/rozsireni-nejstarsi ... mzp-66529/
ŘSD nyní získalo souhlasné stanovisko ministerstva životního prostředí v procesu posuzování vlivu stavby na okolí (EIA). Stanovisko se objevilo na úřední desce Jinočan.
...
Dalším krokem ŘSD nyní bude vypsání tendru na vytvoření dokumentace pro vydání společného územního a stavební povolení. „Soutěž by měla proběhnout během příštího roku,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Samotná stavba by měla začít v roce 2023.
-
- Příspěvky: 656
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
nový leták: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/505 ... :39:41.804
"V 10/2016 byla zpracována technická studie na rozšíření na kategorii D 34/100. Studie bude podkladem pro zpracování záměru projektu. Předpoklad schválení ZP je v 04-05/2022.
V rámci přípravy bude pokračovat sloučené stavební řízení DUSP. K uzavření smlouvy na zpracování DUPS, ZP a IČ došlo 31. 5. 2021. Předpokládané vydání povolení je pak v roce 2024. V 07/2021 byl dokončen předběžný geotechnický průzkum. "
"V 10/2016 byla zpracována technická studie na rozšíření na kategorii D 34/100. Studie bude podkladem pro zpracování záměru projektu. Předpoklad schválení ZP je v 04-05/2022.
V rámci přípravy bude pokračovat sloučené stavební řízení DUSP. K uzavření smlouvy na zpracování DUPS, ZP a IČ došlo 31. 5. 2021. Předpokládané vydání povolení je pak v roce 2024. V 07/2021 byl dokončen předběžný geotechnický průzkum. "
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
A co múk Třebonice? Na tu taky dojde? Bych se nwdivil, kdyby bylo po Beroun 3+3, na 515 3+3, ale múk Třebonice stále nic...
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Na tu taky dojde, je řešena jako samostatná stavba.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Podle letáku tomu tak není... Ale samozřejmě jen blázen by věřil letáku a nevěřil Lennymu
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Podle letáku tomu tak právě je, není obsažena ani v jednom zkapacitnění.
Nicméně si myslím, že to dopadne přesně tak, jak píšeš v předešlém příspěvku. Protože prosadit nějaké její zkapacitnění bude nejtěžší, bude tam největší odpor.
Hlavně doufám, že to bude navrženo už pořádně velkoryse, tj. všechno propojené 2 pruhy a 2-pruhovým odbočováním i připojováním. A ne jak na opačné straně okruhu (D0xD11), kde mají být rampy sice 2-pruhové, ale při spojení se jedna žene do jednoho pruhu, to je pak celé zkapacitnění k ničemu..
Nicméně si myslím, že to dopadne přesně tak, jak píšeš v předešlém příspěvku. Protože prosadit nějaké její zkapacitnění bude nejtěžší, bude tam největší odpor.
Hlavně doufám, že to bude navrženo už pořádně velkoryse, tj. všechno propojené 2 pruhy a 2-pruhovým odbočováním i připojováním. A ne jak na opačné straně okruhu (D0xD11), kde mají být rampy sice 2-pruhové, ale při spojení se jedna žene do jednoho pruhu, to je pak celé zkapacitnění k ničemu..
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
No já spíš čekám, že tam moc dvoupruhových odbočování stejnak nebude a od Berouna podle mě půjdou dva pruhy dál na Rozvadovskou spojku, jeden na D0 na sever a jeden (odbočovací) pruh na D0 na jih. To samý opačně a budeme rádi, pokud se D0 nestáhne na dva pruhy pod mostem...
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Je navrzena kompletní přestavba včetně 2-větví v hlavních směrech.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Přestavba MÚK Třebonice by měla mít tři etapy; nultou, první a druhou.
V nulté etapě se pouze zkapacitní odbočení a připojení ve směrech D0 Brno - D5 Plzeň a naopak: V první etapě (než se bude stavět 518 a 519) se pak postaví zkapacitnění jižní části křižovatky: A nakonec s dostavbou 518 a 519 se dostaví severní část: Je to všechno ze studií, takže může být nakonec vše jinak. Etapa 1 a 2 se můžou stavět zároveň atp. Etapa 0 se dělá proto, že se dá udělat na DUSP bez velké EIA a bude rychle, na rozdíl od té velké varianty, kde se čekají potíže.
V nulté etapě se pouze zkapacitní odbočení a připojení ve směrech D0 Brno - D5 Plzeň a naopak: V první etapě (než se bude stavět 518 a 519) se pak postaví zkapacitnění jižní části křižovatky: A nakonec s dostavbou 518 a 519 se dostaví severní část: Je to všechno ze studií, takže může být nakonec vše jinak. Etapa 1 a 2 se můžou stavět zároveň atp. Etapa 0 se dělá proto, že se dá udělat na DUSP bez velké EIA a bude rychle, na rozdíl od té velké varianty, kde se čekají potíže.
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Jo, tento postup se mi líbí, ty etapy, dává to smysl. Malůvku si vybavuji z minulosti. Přiznejme si, že to odbočení z D5 na okruh je opravdu 100 let za opicema, podobně tak opačný směr, nicméně ten bez větší přestavby řešit nelze.(navíc tam je alespoň dlouhý odbočovací pruh na hlavní trase) Důležité je, aby příprava pokračovala. Mám pocit, že stejně jako u zkapacitnění D5 to tak trochu zamrzlo, alespoň dle letáků.
Jediné, co se mě úplně nepozdává (ale chápu, je to teprve studie) je to rozdělení pruhů od Plzně .. tam to vypadá trochu podceněné, co se týče počtu pruhů a jejich délek. Popravdě si zde umím představit klidně i 6 pruhů vedle sebe, nebo alespoň 5, ale už delší úsek. Kdyby to bylo jak v malůvce, tak je to dost krátké a bude se tam zmatkovat a rychlost půjde hodně dolů. Naopak připojování směr Plzeň vypadá dobře a to je za mě nejdůležitější. Nejhorší je, když se postaví podceněné připojování/slučování pruhů. A rampy celé křižovatky vypadají taky dobře. Teď to "jen" povolit a postavit aniž by spadlo někomu něco na hlavu.
Jediné, co se mě úplně nepozdává (ale chápu, je to teprve studie) je to rozdělení pruhů od Plzně .. tam to vypadá trochu podceněné, co se týče počtu pruhů a jejich délek. Popravdě si zde umím představit klidně i 6 pruhů vedle sebe, nebo alespoň 5, ale už delší úsek. Kdyby to bylo jak v malůvce, tak je to dost krátké a bude se tam zmatkovat a rychlost půjde hodně dolů. Naopak připojování směr Plzeň vypadá dobře a to je za mě nejdůležitější. Nejhorší je, když se postaví podceněné připojování/slučování pruhů. A rampy celé křižovatky vypadají taky dobře. Teď to "jen" povolit a postavit aniž by spadlo někomu něco na hlavu.
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
kdy se má rozšířit tento úsek na 3+3?
chápu, že pokud se blokne celý směr kvůli nehodě, tak je asi jedno kolik to má pruhů, ale to co vidím na google mapy nyní (celé rudé od D5 po D1), to je peklo. nebo by extra pruh přeci jen pomohl i při nehodě?
chápu, že pokud se blokne celý směr kvůli nehodě, tak je asi jedno kolik to má pruhů, ale to co vidím na google mapy nyní (celé rudé od D5 po D1), to je peklo. nebo by extra pruh přeci jen pomohl i při nehodě?
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Možná by pomoct měl . Jen mě štve že Lochkovsky tunel a Radotínský most D5->D1 není 3-pruh a je to pouze 3+2 . Ale tunel a estakáda se budou rozšiřovat jen těžko.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Souhlasím s tím, že pokud se to nerozšíří k D1, tak to bude jen taková náplast, co moc dlouho fungovat nebude.
A už vidím, jak budou rozšiřovat estakádu. Pokud, a to je extrémně nepravděpodobné, tak to bude stát takových peněz, že vedle můžou vybudovat další.
A tunel? Ježiš…
A už vidím, jak budou rozšiřovat estakádu. Pokud, a to je extrémně nepravděpodobné, tak to bude stát takových peněz, že vedle můžou vybudovat další.
A tunel? Ježiš…
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Rozšíření úseků 513 a 514 je nereálné. To, že se tam nepočítalo s rezervou na šestipruh, je samozřejmě zásadní chyba. Na druhou stranu rozšíření 515 určitě nebude jen "taková náplast". Intenzity na 515 (75 tisíc) jsou podstatně vyšší než na 514 (49 tisíc) a 513 (45 tisíc), takže to určitě pomůže.
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Spousta aut právě od D5 sjede do ulice K Barrandovu, takže dole od lochkova dál k D1 se to relativně dá (jasný, když nepočítám mimořádný situace jako např. teď problém s dilatací na radotínském mostě).
A kdysi se to tu psalo, že po dostavbě severní části (jasně, bůh ví kdy, ale snad to jednou bude) by měla snad bejt větší intenzita na severu, než na jihu, proto je jih "jen" dvoupruhovej a celej sever má bejt třípruh. Kdyžtak mě někdo opravte.
A kdysi se to tu psalo, že po dostavbě severní části (jasně, bůh ví kdy, ale snad to jednou bude) by měla snad bejt větší intenzita na severu, než na jihu, proto je jih "jen" dvoupruhovej a celej sever má bejt třípruh. Kdyžtak mě někdo opravte.
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
tak jest
jen jih je dvoupruhovej a sever ani ve hvězdách...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Informace na těchdle: https://www.okruhprahy.cz/#useky-dalnice stránkách asi nemám brát moc vážně, co? D6, D7 a D35 mají hezké stránky, škoda, že nemá podobné D0, D4_, D5_ a…well…D13.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
A ví se třeba jak se bude při té modernizaci jezdit ? Od Slivence na D5 jsou teď na D0 každodenní kolony. Nedokážu si tam představit třeba 1+1 nebo 2+1.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Btw dela se s tou dilataci na radotinskem moste neco uz je to tam na vecne casy a nikdy jinak?
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Podle mapy.cz je konec 31.3 . Spíš bych ale odhadoval že se to protáhne do května.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
ŘSD v úterý vybralo dodavatele opravy, opraveno bude do konce dubna.