[D0] 515 Slivenec - Třebonice

Odpovědět
michal
Příspěvky: 4580
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od michal »

Pro to rozšíření, které se nebude konat? :crazy:
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od mapman »

To rozšíření bude, jen je zahrnuto v jiné akci - není součástí 515ky.

Nový most bude mít hlavní pole délky 41,5 m, starý most měl hlavní pole jen 34,5 m, pod něj se šestipruh s připojovákem nevešel.
Šířka nového mostu bude zatím stejná, tj. 11,65 m na pěti podélných nosnících v hlavním poli, bude ale postaven tak, aby se při zachování provozu dal doplnit o další dva nosníky a rozšířit tak na 15,1 m. To umožní sjíždět od Plzně na Barrandov ve dvou pruzích.
michal
Příspěvky: 4580
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od michal »

Průběžné tři pruhy ve směru z 514 na 515?
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od mapman »

Ano.
Aram96
Příspěvky: 7896
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od Aram96 »

Tak teď se to trochu zamotalo do sebe .. Předpokládám, že mapman má na mysli, že most umožní dostavbu na větší šířku mostu, aby mohl nést 1 pruh pro Barandov>D4 a 2 pruhy pro D5>Barandov. To je ok. Rozšíření mostu předpokládám také umožní vést na D0 3+3 pruhy + jeden připojovák pro Barandov>D4. Ještě aby ne, když se staví znovu.
Ale bude součástí rozšíření D0 Slivenec-D5 na 6-pruh i rozšíření vozovky tak, aby 3 pruhy od D4 mohly volně pokračovat dál k D5 ? Nebo to je součástí jiné akce ? Jaké případně ? Resp. proč to není dohromady, když se bude jednou rozkopávat :kladivo: Ať rozšíření bude nebo ne, důležité je mít 2-pruhové D5-Barandov, což vypadá, že bude určitě podle EIA. :ok:
Edit: no tak alespoň, že to mají v plánu. Mohl bys prosím být konkrétnější, co to má být za akci, resp. jestli bude časově sladěna s rozšířením na 6-pruh ? Protože samotné zkapacitnění počítá s 2 pruhy z 514 + 2 pruhy z Barandova, ale my potřebujeme 5 pruhů :mrgreen: protože čím víc pruhů, tím víc ...
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od mapman »

Aktuální stav na Slivenci okem kamery:
- směr Brno
https://youtu.be/Z-lggUQ3jyA?t=101
- směr Plzeň
https://youtu.be/JPhjjAmf5GY
Maniac
Příspěvky: 181
Registrován: 9.6.2009 9:59:50

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od Maniac »

mapman píše:To rozšíření bude, jen je zahrnuto v jiné akci - není součástí 515ky.

Nový most bude mít hlavní pole délky 41,5 m, starý most měl hlavní pole jen 34,5 m, pod něj se šestipruh s připojovákem nevešel.
Šířka nového mostu bude zatím stejná, tj. 11,65 m na pěti podélných nosnících v hlavním poli, bude ale postaven tak, aby se při zachování provozu dal doplnit o další dva nosníky a rozšířit tak na 15,1 m. To umožní sjíždět od Plzně na Barrandov ve dvou pruzích.
Tak to neni dobra zprava. Jak to u nas tak chodi, jakmile se neco nepostavi rovnou, tak za par let nejakeho chytraka napadne, ze 15.1m uz neni dle nove normy a bude se stavet fungl novy most s hlavnim polem delky 41.8m a sirkou 15.2m. :-(
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od Max »

V novém letáku jsem si všiml odstavce o tichém asfaltu - možná to tam už bylo i v předchozích verzích. To znamená, že beton z rekonstrukce z roku 2010 půjde pryč?

Výstavbou protihluko-vých stěn a položením tichého asfaltu se sníží hluková zátěž z provo-zu D0, čímž se zlepší životní podmínky oby-vatel přilehlých čtvrtí.
Mišák
Příspěvky: 13
Registrován: 29.3.2009 18:13:09
Bydliště: Praha

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od Mišák »

Nevíte někdo, kdy bude uveden do provozu nový most na Exitu 16? Vypadá to, že už se finišuje.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2963
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od Majkii »

Už by se mělo jezdit.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od mapman »

Potvrzuju, dnes odpoledne už jsem projel.
Aram96
Příspěvky: 7896
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od Aram96 »

V říjnovém letáku snad poprvé vidím úpravu tabulky s termíny, která počítá již se společným povolením, místo klasického UR a SP :ok:

https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/505 ... itneni.pdf

A jinak nevím, jestli jsem to někde už přehlédl, ale ani v letáku není zmínka .. ale není tohle náhodou stanovisko EIA :o ??
http://m.jinocany.cz/assets/File.ashx?i ... enty=13710
Nebo se musí počkat ještě na nějaké záležitosti, aby EIA byla "komplet" ?

"Pobavilo" mě např. vyjádření MČ-Řeporyje:
MČ Praha Řeporyje by uvítala výraznou podporu hromadné dopravy a individuální dopravy nezávislé na fosilních palivech, přičemž klíčové je zlepšení spolupráce mezi Středočeským krajem a HMP. MČ Praha Řeporyje deklaruje, že D0 je primárně okruh kolem HMP sloužící obslužnosti HMP a přilehlých obcí Středočeského kraje. Svou koncepcí rozhodně nemůže suplovat tranzitní osu pro kamionovou dopravu v celoevropském systému. Z toho důvodu MČ požaduje za zásadní vypracování studie/projektu velkého obchvatu Prahy dále od hlavního města mimo zástavbu.
:zvraci: :zvraci:
kot
Příspěvky: 10511
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od kot »

Ale buď v klidu Arame, vždyť tu máme Aglomerační okruh. A studie = reálná akce v nedohlednu...
jozka
Příspěvky: 2782
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od jozka »

Praha Řeporyje deklaruje, že D0 je primárně okruh kolem HMP sloužící obslužnosti HMP a přilehlých obcí Středočeského kraje. Svou koncepcí rozhodně nemůže suplovat tranzitní osu pro kamionovou dopravu v celoevropském systému.
Tak to, ze jim tam neco sypou do vodovodu je jasne uz delsi dobu.
Aram96
Příspěvky: 7896
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od Aram96 »

Tak nějak.

Kote, jaké studie ? Tady je to podle všeho přecejen už "za studiemi" :)
kot
Příspěvky: 10511
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od kot »

Arame, je to poslední věta tebou uvedené citace nad tvými zvracejícími smajlíky...
Aram96
Příspěvky: 7896
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od Aram96 »

Jo takhle, já myslel, že mluvíš konkrétně o nějakých studiích .. Tak je pravda, že třeba magistrát by mohl nějaké vypsat, dlouho žádnou nedělali ..
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od Saljack »

A proč by měl Pražský magistrát vypisovat studii na aglomerační okruh s kterým nemá nic společného (kromě toho že má vést kolem Prahy)?
michal
Příspěvky: 4580
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od michal »

Takže nově bude 3+3, ale kočkopes s múk Chrášťany a múk Třebonice, která se tam nevejde už teď, se jen změní na psokočku?
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od mapman »

MÚK Chrášťany se snad povede zrušit v rámci přestavby MÚK Třebonice...
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2061
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od Jirka L »

Aram96 píše: A jinak nevím, jestli jsem to někde už přehlédl, ale ani v letáku není zmínka .. ale není tohle náhodou stanovisko EIA :o ??
http://m.jinocany.cz/assets/File.ashx?i ... enty=13710
Nebo se musí počkat ještě na nějaké záležitosti, aby EIA byla "komplet" ?
Je ale divné, že stanovisko není na portálu cenia, přitom časově to odpovídá
Lynx
Příspěvky: 3697
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od Lynx »

mapman píše:MÚK Chrášťany se snad povede zrušit v rámci přestavby MÚK Třebonice...
Co se má přestavovat na MÚK Třebonice ? Měl jsem za to, že po dostavbě napojení této MÚK na ulici Na Radosti (na místní síť) tam už nic k dodělávání a předělávání není ....
Aram96
Příspěvky: 7896
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od Aram96 »

Stránka 11 tohoto tématu. ;) Tedy doufám, že něco v tom smyslu alespoň.
Za mě je tohle jedna z nejhorších dálničních křižovatek v ČR, které potřebují přestavbu a to zásadní.
Lynx
Příspěvky: 3697
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od Lynx »

To můžeme pak rovnou přestavět polovinu dálniční sítě. :-) Samozřejmě, že je toho spousta špatně a nedokonale, některé věci se tak rovnou projektují i dnes - viz třeba podivná křižovatka u Přerova, ale že by bylo potřeba přestavovat něco co funguje ? Byť třeba ne úplně dokonale ? A to v situaci, kdy nám toho spousta chybí úplně ? To fakt není na místě.

To je absurdita, jako mít půlku domu na úrovni a ještě jí vypilávat k dokonalosti dalšíma přestavbama a druhou polovinu obytný části domu nechat hnít bez údržby a mít tam chlív kde běhají potkani. A přitom bydlet v obou částech .......

Nejdřív je potřeba dořešit celek.

Ta křižovatka normálně funguje, jediné co by potřebovalo reálně zkapacitnit je směr Plzeň - Brno a to by mělo jít relativně snadno.
Aram96
Příspěvky: 7896
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od Aram96 »

I když jsem zarytým odpůrcem toho paskvilu u Přerova (obdobně MÚK Plotiště, nebo plánovaná D52xD2), tak tohle srovnávat přece jen úplně nejde. Já osobně kdykoli jsem jel na Plzeň, tak průjezd po té polopřímé rampě je naprosté utrpení, pro kamiony určitě ještě horší. Zpět zase problém vejít se do odbočováku při dodržení minimální vzdálenosti od vozidla přede mnou. Prostě křižovatka pro nejspíš nejvytíženější tranzitní tah u nás takhle vypadat opravdu nemůže. Ona intenzitami víceméně kříží dvě 6-pruhové komunikace, tam mají být odbočováky/připojováky x set metrů a pořád dva, plus samozřejmě alespoň nějaké použitelné poloměry :kladivo:
Těch křižovatek by si zasloužilo určitě u nás přestavět více, nicméně tahle je prostě potřeba z důvodů i kapacitních. Třeba Sedlice jsou spíše kvůli plynulosti, bezpečnosti či komfortu, kapacitně naštěstí zatím ale stačí, byť i jako křížení SMV a dálnice je to prostě otřesná stavba, která zabírá zbytečně moc plochy oproti křížením, která staví i Slováci na mnoha místech.
Samozřejmě, pokud na to budou finance. Pokud už se bude muset vybírat, pak pravděpodobně přestavby křižovatek a zkapacitňování budou upozaděny (i když osobně mě pár 6-pruhů přijde potřebnějších než třeba nemalá část D6 :mrgreen: ).
Odpovědět

Zpět na „Pražský okruh D0“