[D0] 515 Slivenec - Třebonice

Odpovědět
hekor
Příspěvky: 100
Registrován: 4.5.2016 22:14:32

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od hekor »

Nějak nemůžu na webu ŘSD k rozšíření najít žádné informace. Existuje nějaký odkaz na informace ohledně tohoto rozšíření? Děkuji.
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od Max »

Lenny píše:Přesně tak by to bylo.

Nakonec se rozhodlo o rozšíření na plnohodnotný šestipruh D 33,5/100.
A není škoda, že se ten třetí pruh na téhle polovině neprotáhne ještě 800 metrů na hranici 515 a 514, kde ve směru od tunelu končí stoupací pruh? Pod most MÚK s Barrandovskou by se to vešlo, byť v tom místě asi bez odstavného pruhu.
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od vondr »

Stát chystá další šestipruh na Pražském okruhu. Na nejstarším úseku
http://zdopravy.cz/stat-chysta-dalsi-se ... seku-3989/
Pavel Q
Příspěvky: 329
Registrován: 5.10.2010 17:49:14

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od Pavel Q »

Když se stavěl jižní okruh, říkalo se, že zde se nebude dělat třetí pruh, protože část zátěže v budoucnu převezme radlická radiála. Nyní se realizace radlické radiály přibližuje a současně se přibližuje i třetí pruh na 515. :-)
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od JirkaS »

Taky proto, že se stále oddaluje severní část D0.
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od michal »

Tak to jsem hlavne zvedavy na muk Trebonice, jak ji projektanti "vyresi". Po jedne muk se silnici II. a III. tridy, mezi nimi s odstupem pocitanym spise v radech desitek metru muk s dalnici (kterou by na 3+3 uz taky bylo vhodno rozsirit), do toho sestipruh z obou stran a nedostatek mista uprostred... Ja to vidim na paskvil stoleti, nebo vyreseni kvadratury kruhu. Nic mezi :D
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od Honey72 »

Tak ona MÚK se stejně jednou musí kompletně přestavět, protože nezvládá pobrat takovou zátěž. Její ramena jsou prudká a zbytečně brzdí provoz a navíc tolik různých větví A, B, C, kde řidiči zmatkují. Důležité je upřednostnit trasu E50. Prostor pro rozšíření křižovatky na severu i na západě tam je.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od FlakY` »

A to nemůžou křižovatku zrušit a naopak plně zprovoznit EXIT21? Nedokončené trasování Poncarové okolo Jinočan je do očí bijící. Spolupráce politického hnutí ANO v Prahy a SČK je neproduktivní.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od mapman »

MÚK Třebonice má samostatnou studii zkapacitnění, která není zahrnuta do zkapacitnění stavby 515 (byť se to může zdát nelogické).
Snahy o zrušení exitu 23A tu jsou, ale v moci ŘSD bohužel není zajištění propojky mezi exitem 21 a spojnicí Jinočany-Ořech, která by tomu pomohla nejvíce...
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od FlakY` »

V tom případě pomůže bombardovat dotazy Prahu a Středočeský Kraj. Možná by pomohla přeložka ulice K Řeporyjím (obchvat Třebonice) aby byla snaha zrušit křižovatku.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od Lenny »

Trochu se to začíná hýbat se šestipruhy. Oznamení EIA na zkapacitnění této stavby bylo dnes zveřejněno.
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_OV1219

Zkapacitnění začíná za MÚK Slivenec a končí před MÚK Třebonice, která je součástí zkapacitnění dálnice D5. D0 bude přestavěna na D 34/120 v délce 6,8 km.
Záměr je řešen variantně, a to zrušení MÚK Chrášťany anebo její ponechání.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od Majkii »

Nevím, jestli to dobře chápu, ale přímé pokračování třípruhu z 514 tedy nebude?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od Lenny »

Ne nebude, zkapacitnění 514 se zatím neřeší.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Takže ve směru D1-D5 bude končit stoupák, pár set metrů budou dva pruhy a pak zase 3? To snad ne.
R48 -> D48 se podařilo!
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od hh »

Ne ten kousek je součástí, aby to bylo komplet.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od Lenny »

V tom případě tomu neodpovídá text ani situace z EIA.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od P_V »

Nynější nadjezdy mají střední pole široké 33m, což znamená, že kdyby se SDP zúžil na minimum s betonovou zdí a krajní pilíře obetonovaly, tak se pod ně ta rozšířená dálnice vejde.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od Lenny »

Nynější nadjezdy nepřežijí ani jeden, budou všechny nahrazeny novými.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
alabastr
Příspěvky: 555
Registrován: 5.11.2017 12:50:18
Bydliště: Praha

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od alabastr »

Příliš úzký okruh. ŘSD připravuje rozšíření D0 u Barrandova na šest pruhů

https://zdopravy.cz/prilis-uzky-okruh-r ... uhu-18578/
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od P_V »

Lenny píše:Nynější nadjezdy nepřežijí ani jeden, budou všechny nahrazeny novými.
Nosná konstrukce je ocelová, tam by neměla hrozit nějaká skrytá koroze. Ale asi je k tomu nějaký důvod.
Pak je mi také divné, proč mají mít nové nadjezdy šířku 48m. To vypadá, jako by chtěli ušetřit na stavbě nebo přestavbě podpěr a dát most mezi původní krajní podpěry. Ale je to hodně velké rozpětí, co se ušetří na podpěrách, půjde do mostu samotného... proč ne třeba s podpěrou uprostřed, jako u jediného z plánovaných nadjezdů ke Kopanině.
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od michal »

Rozdíl v termínu zprovoznění mezi stavbami 518, 519 a 520 oproti stavbě 511, která je nejdál, mě děsí...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od Lenny »

Například na šestipruhu na D5 je chtějí některé repasovat, když se to finančně vyplatí a budou v dobrém stavu. Možná to tady udělají také.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
huklos
Příspěvky: 77
Registrován: 12.10.2012 12:05:13

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od huklos »

alabastr píše:Příliš úzký okruh. ŘSD připravuje rozšíření D0 u Barrandova na šest pruhů

https://zdopravy.cz/prilis-uzky-okruh-r ... uhu-18578/
Nevzpomenou si pamětníci, když se před těmi osmi lety v tomto úseku okruh opravoval, proč se neudělal rovnou šestipruh? Byly to jen ty nevypořádané pozemky, jak se píše v článku? Pokud si matně vzpomínám, byly tam i argumentace, že to není potřeba apod. od nějakých okolních obcí?
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od Honey72 »

Dopadlo by to totiž stejně jako u D1. I tam přece lidi brblají a vrtí hlavou, proč když se D1 tak draze rekonstruuje, proč se rovnou nerozšiřuje. Ano důvod je jasný. Když dokáže takový Patrik blokovat i normální rekonstrukci D1, jak dlouho by dokázal on a okolní obce a majitelé pozemků blokovat rozšíření ? Dlouho, nepostavilo by se vůbec nic. Takže raději zrekonstruovaný úsek D1 a D0 než se kodrcat po dezolátním povrchu, bát se padajících mostů a čekat bez valných výsledků na zahájení stavby.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice

Příspěvek od mapman »

huklos píše:
Nevzpomenou si pamětníci, když se před těmi osmi lety v tomto úseku okruh opravoval, proč se neudělal rovnou šestipruh? Byly to jen ty nevypořádané pozemky, jak se píše v článku? Pokud si matně vzpomínám, byly tam i argumentace, že to není potřeba apod. od nějakých okolních obcí?
Důvody byly dva - nevypořádané pozemky a s tím trochu související nedostatek času na přípravu širší dálnice, neboť kompetentní se k činu probrali pozdě. V každém případě by rozšíření bylo pouze po vzoru modernizace D1, tj. na vozovku šířky 11,5 m, o šestipruhu se tehdy neuvažovalo.
Odpovědět

Zpět na „Pražský okruh D0“