A je už i nějaký plán na zkapacitnění té křižovatky s D5 ? Podle mě je nedostatečná kvůli 2 hlavním věcem:
1) větve sever D0-D5 a jih D0-D5 jdou do sebe, poté do jednoho pruhu a pak připojování. Tragédie
2) větve jih D0-D5 a opačná (spojení D1-D5) jsou jednopruhové stejně jako jejich odpojování a připojování. Větev D0-D5 navíc nevyhovuje ani výškově ani poloměrem čili možnou rychlostí dálniční křižovatce, kór pro takto důležitý směr.
Po Modleticích bych řekl, že to je nejfrekventovanější křižovatka v ČR ikdyž pro to nemám důkaz
Ale logicky je to dálniční koridor západ-východ celé ČR, takže si myslím, že by ta křižovatka podle toho měla vypadat, stejně jako Modletice, Sedlice, Hulín plus ještě některé na D0. Obzvláště když není v plánu nějaká D19 spojující D5 a D1 rychleji.
Myslím, že něco takového by mělo vzniknout, stejně jako modernizace křižovatek v Německu. (jedna možnost bude asi dražší, delší přemostění, ale zabere méně půdy a bude o chlup komfortnější, druhá levnější, možná méně komfortní, více půdy. Ale na provedení jako takovém už moc nezáleží, posun oproti stávajícímu stavu bude nesrovnatelný):
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdaleno ... finJpfhN2l
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdaleno ... k0FAfl0fmP
Cena takové větve by navíc ušetřila dost peněz za zkapacitňování tohoto úseku, protože by se musely přestavovat všechny mosty:
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdaleno ... XgbegVDgt9
Větev sever D0-D5 by poté byla samotná jednopruhová, což je dostatečné i délkou připojovacího pruhu.
Na samotné D5 by připojováním a odpojováním větví k D0 směrem k D1 začínal resp. končil 6-pruh k Berounu. A do města pokračoval 4-pruh.
A na D0 obdobně, směrem od D1 rozplet: 2 pruhy směr Vary, Chomutov + 2 směr Plzeň. Po rozdvojení začíná odbočovací pruh na Chrášťany a radlickou radiálu, tak jak je vlastně teď.
Samozřejmě by došlo ke zrušení té malé MÚK Chrášťany, ale pokud dobře chápu, tak napojení na D0 stejně již existuje právě v MÚK s D5. Úpravě mostu přes D0, aby se tam vešly 4 pruhy ve směru k MÚK Třebonice.
A ještě jedna úprava, která by spočívala v přidání pruhu na větev D5-D0 směrem k D1. Nebo vybudování zcela nové dvoupruhové, s větším poloměrem, ale to už by zvýšilo pouze úroveň komfortu na úkor půdy a peněz.
Po spojení těchto dvou pruhů s dvěma pruhy D0 od severu začíná 6-pruh po Barandov.
Samotný průchod křižovatkou si myslím, že by stačil ponechat jak je teď, protože po zprovoznění radlické radiály vzroste provoz sever D0-RR, tudíž odpadne množství aut, která křižovatku "pouze projedou". Směr jih-sever na D0 však zkapacitnění umožňuje bez problémů, směr opačný by to byl asi problém, kvůli mostům a celkově.
Co myslíte, dožijeme se v ČR někdy nějaké takovéto pořádné větve když nepočítám ty v Modleticích ? A pardon za román