[D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Odpovědět
Haward
Příspěvky: 299
Registrován: 22.10.2014 19:03:04
Bydliště: Roztoky

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Haward »

Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Aram96 »

Na stránkách ŘSD jsou vedle letáků k dispozici TES pro 518 a 519.

Půjdu si to prolézt určitě důkladněji, ale na první pohled přibyly tunely Horoměřice 500 m, a pak 2 krátké před Čimicemi a pak ještě tunel Dolní Chabry, také něco přes 500 m.

A druhou věc, kterou jsem stihl zaregistrovat, jsou ty hlavní MÚK s D7 a D8. Klasika na :zvraci:
Může už těm ****** na ŘSD někdo vysvětlit, co to znamená 2-pruhové odbočování a připojování ? Když se kříží dva 6-pruhy, tak to proboha neznamená, že jeden krajní připojovák má sotva 200 m a potom ten druhý dalších 200-250. :zvraci: :zvraci: Můžeme proboha alespoň jedno velké křížení v republice postavit pořádně ? D8xD0 bude za x miliard, všude mosty, dvoupruhové rampy snad pro všechny směry, ale všechno se to totálně zprasí těmi kraťoučkými přídatnými pruhy. Já už na tohle fakt nemám .. Tohle ať klidně ti ekoteroristi blokují dalších 30 let. Budu jim rád tleskat.
O odbočovacích pruzích už raději nemluvím, délky jak na klasickém sjezdu, někde v poslední chvíli na 50-100 m vytvořen i druhý pruh, který je úplně k hov*u. Prostě všechno totálně špatně, podobné paskvily jako na D1 u Lipníka, Modletic atd. Poučení 0, pohled na zahraničí 0, selský rozum ten šel do minusu. Jediné, co mě nechává alespoň trochu chladným, je "vyřešení" blízkosti křižovatek D0xD8 a MÚK Ústecká. To je už tak nehorázně špatně, že to nemůže projít dalších kolečkem ani za nic, takže tohle beru jako první nástřel. Nicméně právě proto, že příprava je na začátku, by se to mělo dělat od začátku pořádně. :kladivo:

A je mi záhadou, že křížením s D7 má okruh procházet pouze ve 2+2, když s D11 má procházet v 3+3 ? To fakt nemáme na pár metrů dalšího pruhu, aby byla komplet celá severní trasa okruhu v 6-pruhu včetně křižovatek ? Nemluvě o tom, že D7 odbočuje jen jedním pruhem, takže prostě odstraní pravý průběžný. Tohle fakt nemá v takhle novém projektu absolutně co pohledávat. Tohle není Blanka, kde auta jezdí 60 a může se ten pruh klidně takhle ubrat. Co to způsobuje u Modletic asi ti chlapi nevidí.

Na D11 bude z okruhu pravděpodobně odbočovat větší část provozu a přesto tam okruh má být v 6-pruhu celou dobu. Myslím, že by to tak mělo být i u D7. Nemluvě o nenadálých situacích. Na dálnici takového významu dělat 4-pruhový špunt na pár metrech mě přijde solidně na hlavu. Ale proti těm přídatným pruhům je tohle naprostý čajíček.
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od ElWapp »

Vetev 520>Liberecka nebude?
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Mike »

Aram96 píše:... Tohle není Blanka, kde auta jezdí 60 a může se ten pruh klidně takhle ubrat. ...
třeba bude
bych se tomu vůbec nedivil

" návrh na dopravně bezpečnostní opatření "
snížení MPR na větvích křižovatky xxxx...

a bude :zvraci:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Aram96 »

Tak ať si ale ti vošo*sti nehrají na to, že to je dálnice, nejdůležitější dálnice v ČR, pro dálkový tranzit, propojující evropské tahy a další názvy. Ono i kdyby někdy vznikl nějaký tranzitní středočeský okruh, tak odvede jen některé směry .. hodně směrů bude muset přes Prahu prakticky vždycky, pro ty to bude dálnice vždycky, žádná městská dálnice.

Proč ty přídatné pruhy nemůžou vypadat jak v Polsku/Německu, když ty rampy v těch křižovatkách jsou stejně dvoupruhové. 300 m odbočováky ve dvou pruzích, které vzniknou naráz a ne že máme půl kilometru jeden pruh a potom na 50 m druhý, to je jak kdyby nebyl. A připojováky tak jako v MÚK Hulín, tam mají minimálně 400 m každý, čili 800 m prostoru pro připojení. Tak to má vypadat. Jde to i v ČR, jen nevím, proč ne všude, D8xD0 bude pravděpodobně jedna z nejvytíženějších křižovatek u nás. :jidlo:
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od michal »

Tak ty připojováky ve směru D8-520, to je fakt tragédie... :crazy: :crazy: :crazy: :zvraci:
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Aram96 »

To je asi úplně ta největší tragédie, co tam je nakreslená, nicméně všechny směry jsou strašně podceněné. Nechápu např. u odbočováků vytvoření jednoho delšího a druhého až třeba na těch posledních 50 m, někde třeba 100. Za tu dobu tam skoro nikdo nestihne ani přejet a z hlavní trasy už bude odbočení končit. Takže kapacitu ten druhý vůbec nenavýší. :crazy: Ten 2-pruhový odbočovák by měl vzniknout ihned na začátku, to každý kamion najede rovnou do pravého a ti rychlejší mají hned svůj pruh. :kladivo:

Především D8-520 by mělo být obousměrně ve dvou pruzích. Připojení na 520 (to nejhorší místo, jak píšeš) by mělo vypadat tak, že místo 200+200 m než následuje další připojení z centra (tak je to teď), tam má být po 400 m ukončen pravý připojovák, pak se přidat znova další 5. pruh z centra, a ten připojit. Poté jedeme ve 4 pruzích. A v tuto chvíli se klidně může ubírat jeden úplně vlevo, ten rychlý, kde jsou OA. Není nutné hnát všechno zprava doleva. Ale to už je víceméně detail, hlavní je D8 připojovat mnohem déle. Nyní je to sotva 200+200 m. To mi přijde na takové křížení pěkná fraška. Vždyť i klasické připojováky z horní dolní mívají více. :crazy:

Připojení 520>D8 je úplně to stejné, přitom je tam místa hromada do dalšího připojování z 519. Nechápu. To zde fakt není někdo, kdo by měl možnost tohle ovlivnit a říct jim, že to je prostě slabé ? Vždyť to mnoho lidí vidí na jiných křižovatkách, které už stojí a je to tam špatně. Proč se to plánuje pořád blbě ? Vždycky byla výmluva, že projekt byl z dob krále klacka. Tenhle je ale z 20.let 21.stol.

Ale těch věcí je prostě hromada dalších, namátkou D8>519 - 1 pruh stačí, ale připojování má tak 150 m max, co to jako je ? A následné připojení celé rampy na D0 má zase 200+200. Přitom tam to krásně vychází na 400 pro pravý a následně dalších 400 m na propojení s MÚK Ústecká tak, jako to dělají VŠUDE V ZAHRANIČÍ. Jenom u nás se snažíme vymyslet kolo. Proboha i v Chorvatsku staví odbočování na jinou dálnici pořádně dlouhé od začátku dvoupruhové a jim tam kromě pár týdnů v létě jezdí oproti ČR úplné prd. 8-) Vždyť stačí jednoduchá pomůcka: odbočování 2 pruhy 400 m, připojování jako v MÚK Hulín 400+800 m a je to.

Elwapp: větve 520-Liberecká tam jsou. ;)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Aram96 »

Edit: abych jen nehanil, líbí se mi tam to oboustranné propojení centrum-Březiněves. To je řešeno dobře a nikoho to neomezí. :ok:
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od AF-1 »

Ale vzdyt to jde s duchem doby - zpomalovat, ubirat, omezovat. Takze vlastne s predstihem dobre vyresene.
(Sterboholska-D11, R35-D11, Svitavska v Brne...)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Aram96 »

Právěže nejde. Kdyby vypadal “zpomaleně/ubraně” celý projekt, tak to nevadí zdaleka tolik, jako když se vynaloží x miliard za celé křížení a jen ty přídatné pruhy jsou udělány “zpomaleně”. Jestli mají všichni odbočovat 60kou a v jednom pruhu ve vláčku.. budiž, ale proč jsou teda rampy dvoupruhové a na 80-100 km/h. Tak to postavme celé levněji a zpomaleně. Ale ne takhle schizofrenní. :crazy: Vynaloží se neskutečné peníze za široké mosty a rampy, ale 2-5% navíc na trochu betonu na delší pruhy ne ? To mě štve. Konečně by chtěli postavit pořádnou křižovatku, a svojí podobou by tahle opravdu byla, na to neříkám půl slova, ale pak to totálně zmrší těmito nedostatky za pár drobných …
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od ElWapp »

Rampu už jsem našel, při prohlížení na mobilu ve větším zoomu v tom online neoptimalizovaném prohlížeči jsem ji přehlédl :)
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Mike »

problém je, že nikdo s těch projektantů nikdy neseděl v kamionu
aby dokázali odhadnout, jak se těch 40tun chová v oblouku
jak je potřeba dlouhý připojovák, aby mohl plynule zrychlit
jak je potřeba dlouhý odpojovák, aby nemusel pálit brzdy
atp...
ona dnes už ta ekologická elektronika nedovolí poslat těch 1000koní, nebo kolik to má, když náhodou více sazí, více oxidů dusíku...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od ElWapp »

No v první řadě, pokud někdo chce luxusněji nadimenzované křižovatky než doposud, tak by měl změnit normy, které těm křižovatkám udávají technické parametry. Protože pokud na takovouto křižovatku (D0xD8) lze podle normy naprojektovat to, co je v té technické studii, pak je v první řadě špatně norma. Projektant nemá prostředky na to, aby si vedle platných ČSN tvořil nějaké svoje paralelní návrhové metody.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Aram96 »

Bohužel už dnes vím, že toto není tak úplně pravda. Projektanti kolikrát přijdou i s něčím honosnějším, smysluplnějším (nemluvím konkrétně zrovna o křižovatkách, ale obecně), ale ŘSD řekne NE. A to někdy i proto, protože tam tomu nikdo pořádně nerozumí (opravdu doslova) a mají strach aby to prošlo, aby to náhodou nebylo příliš drahé, nebo jim to prostě nepřijde potřebné z jejich nevzdělaného úsudku. Pak vzniká stav, kdy jedna správa chystá křižovatku honosnější pro křížení pomalu s druhou třídou, než jiná správa křižovatku pro křížení se 4-pruhem. :crazy:

Kdo tedy navrhoval MÚK Hulín ? Bylo to podle norem ? Normy jsou snad minimum, ne přesně určující, ne ? To by se pak tedy nemělo stát, že tady na dálniční křižovatce jsou připojováky dokonce kratší než na leckteré obyč křižovatce. My prostě v normách nerozlišujeme ani parametry dálničního křížení od sjezdu, natož pak třeba sjezd na dvojku nebo sjezd na jedničku nebo sjezd na 4-pruhovou jedničku. :evil: Kdyby se to dělalo jen pomocí rozumu podle konkrétní silnice/dálnice a intenzit na ní, bylo by po problému.

Ale souhlasím, že kdyby v normě bylo, že jednou je to křížení dálnic, tak tam má být tolik a tolik metrů a pruhů, tak by bylo vymalováno. Jenže ČR dlouhodobě funguje tak, že máme normy pomalu i na tvorbu norem, ale reálně jsou v mnoha oborech spíše na škodu. Někdy pro nadbytečnost, někdy pro nedostatečnost - což je zrovna tento případ a je to trestuhodné.
A propo, já osobně nepotřebuju nadimenzované křižovatky (ale proč ne když všude kolem nás vznikají) ale když už se z daní má stavět křižovatka, která se tak tváří, tak ať je to laskavě udělané pořádně. Tady už ale není řeč ani tak o komfortu jako o prachsprosté bezpečnosti provozu, protože křížit dva 6-pruhy takhle, to je prostě blbost a budou tam vznikat nebezpečné situace. To množství vozidel potřebuje na své připojení čas, to na 200 m nedostanou a budou zpomalovat průběžné pruhy.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Mike »

Arame, v tomto případě bych vyjímečně bezpečnost provozu nenazval "prachsprostou", ale jen "obyčejnou" 8-)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Aram96 »

Ano, měl jsem to dát do uvozovek. Samozřejmě je to myšleno ironicky, aby to zdůraznilo, že nejde o nějaký nadstandardní komfort, ale už i o bezpečnost. :oops:
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Mike »

nečervenej se, já to pochopil :ok:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Vikingkiller
Příspěvky: 652
Registrován: 22.2.2019 0:23:28
Bydliště: na konci D7

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Vikingkiller »

Nové letáky:

https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :17:42.262

https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :19:12.745

"Hlavní podmínkou je sloučení záměru D0 518 a 519 do jednoho záměru a předložit jednu dokumentaci EIA. ŘSD dále prověří korekci trasy kolem Dolních Chaber.

Nyní se dokončují ostatní podklady pro zahájení prací na Dokumentaci EIA. Vydání závazného stanoviska
EIA se předpokládá do 04/2023.
"
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Aram96 »

Pořád mi přijde, že by nějaké křižovatky opravdu mohly být vypuštěny. Pokud budou bodem sváru, tak především třeba MÚK Ústecká resp. její dualita s MÚK Čimická. Ústecká vytváří do určité míry zbytečný trojúhelník dokonce do obou směrů. Z dopravního hlediska ji úplně nechápu, jaký má účel ?
Čimická plní především funkci přemostění Vltavy s druhou křižovatkou na druhém břehu, beru. Ústecká o "kapánek" zlepší obsluhu území a zvýší vytížení okruhu, nicméně tohle mi přijde už opravdu příliš. Nevím, zda je správné, aby se na okruh hnala i doprava, která jede z jedné do vedlejší obce/části. Kdo míří z okruhu "dovnitř" tak by mu měla stačit jedna MÚK, kdo míří z okruhu "ven" (Zdiby), tak má MÚK vedle s D8. Křižovatka Zdiby na D8 se má přestavovat na velmi kapacitní do všech směrů.
Něco jiného je to na 511 a Hostivařská spojka, to se do okruhu defakto přeloží důležitá silnice I/2. Ale tohle mi přijde fakt zbytečnost.
Podobně tak dualita MÚK Horoměřice s MÚK Suchdol. Kdo chce na okruh, tak Suchdol, kdo do centra, nepotřebuje MÚK. Horoměřice mi přijdou taky trochu nadbytečné. Vzniknou zde dvě paralelní propojení "venkova" s centrem a ještě obě propojené s okruhem 2, resp.4 km od sebe. Je to tak potřebné ?? Jako, jestli to nebude nikomu vadit, budiž, klidně to postavme, nebrečím tu kvůli penězům. Ale jestli bude někdo trvat na vypuštění nějaké MÚK, je to podle mě na místě se nad tím zamyslet. Také by nebylo od věci tu druhou dualitu řešit souběžnou dvojkou podél okruhu. Okruh je pořád dálnice pro dálkovou dopravu, nedělal bych z toho městský okruh, kde jsou po 2 km křižovatky. :?
Nebo mě někdo, prosím, vyveďte z omylu, že jsou všechny opravdu nezbytně nutné (bez ironie). :)
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Mike »

funkci přemostění plní Ústecká
ta je alespoň na - původně - kapacitní komunikaci
čimická je opravdu lokál
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od michal »

To zas bude blamáž, múk Březiněves není podle letáků ani součástí 519, ani 520... :D :D :D
Martin Vedral
Příspěvky: 89
Registrován: 29.4.2009 23:09:02

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Martin Vedral »

Asi se inspirovali Bratislavou, stačí ty dvě dálnice jen překřížit... :D

Ale tak předpokládám, že se počítá s tím, že to bude součástí toho úseku, který se podaří prosadit dříve. Jinak by to ani nedávalo smysl :roll:
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od kot »

Každopádně je to hodně neobvyklá situace....
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od jozka »

Mozna se pocita s automobilni verzi tehle znacky.
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od michal »

Možná tam žádná múk nebude, aby nemohl jezdit tranzit Hamburg-Instanbul přes Suchdol... :lol: :lol: :lol:
Odpovědět

Zpět na „Pražský okruh D0“